LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
W. Troostheide
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:43

Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Ongelezen bericht door W. Troostheide »

Ben er sinds kort achter gekomen (omdat ik op zoek was naar mijn RVS adviseur) dat RVS is overgenomen door Nationale Nederlanden. Mijn vraag is of dit zomaar kan. Mij zou dan toch de mogelijkheid geboden moeten worden om wel of niet mee te gaan naar NN. Ik word nu voor een voldongen feit gesteld. Ik wil eigenlijk niets met NN te maken hebben en zit er nu toch aan vast.
Had altijd het idee dat bij dit soort wijzigingen je van te voren op de hoogte werd gesteld en je dan zelf kon beslissen om wel of niet mee te gaan.
Weet iemand hoe dit nu precies zit?

MAXIEM

Re: Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

W. Troostheide

Voor zover ik weet is die overname al flink wat jaren geleden beklonken. Als dat zo is, dan heb je natuurlijk geen verhaal meer. Wel kun je de meeste verzekeringen tegenwoordig op elke willekeurige dag van de maand met een termijn van 1 maand (dus 30 dagen) opzeggen.

Maxiem.

W. Troostheide
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:43

Re: Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Ongelezen bericht door W. Troostheide »

Hallo Maxiem,
Bedankt voor je reactie. Heb net op internet gelezen dat de overname in 2009 is aangekondigd. Ze zijn echter pas afgelopen december "officieel" samengegaan. Ik heb bij RVS een levensverzekering lopen dus daar kom je niet zomaar vanaf. Vind het gewoon raar dat bij verzekeringen de meld- en bewijsplicht altijd bij de "klant" ligt. Maar het is nu eenmaal zo. Gewoon geen verzekeringen afsluiten behalve dan die door de wet verplicht zijn. Wordt een duur lesje.
Groet,
Willeke

MAXIEM

Re: Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

W. Troostheide

De overname heeft toch niet geleid tot een premieverhoging? of wel?

Met vriendelijke groet, Maxiem.

W. Troostheide
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:43

Re: Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Ongelezen bericht door W. Troostheide »

Maxiem,
Heb het even gecheckt en de premie is niet verhoogd. Dus heb geen poot om op te staan. Zie op de afschriften wel dat de premie t/m januari 2012 op naam van RVS is afgeschreven en per februari op naam van NN.

Groet,
Willeke

MAXIEM

Re: Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

W. Troostheide

Dan hoop ik dat je nog hééééééééél lang premie betaalt :wink:.

Maxiem.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Ongelezen bericht door Martijn T »

RVS=onderdeel van Nationale-Nederlanden (sinds de jaren 60). Alleen is de RVS tak nu opgeheven door NN en zijn de verzekeringen nu rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden ondergebracht.

Er is dus eigenlijk niets verandert voor u.

stofzuigertje

Re: Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat 2 namen 2x reclame kost gaan ze nu onder 1 naam verder.

Vele andere zijn al gefuseerd en dat mag.
Dus andere namen komt vaker voor en de ooit in 1969 afgesloten polis heeft nu al de 7e eigenaar.
Mijn ouders betaalde ooit een eenmalig bedrag omdat het goedkoper was dan maandelijks en deze overlijdensrisico verzekeraar heeft hierdoor alleen maar kosten veroorzaakt.

Ook heb ik alle verhuizingen netjes doorgegeven dus nog meer kosten.
Een toen redelijk bedrag die nu vele jaren later nog steeds geld kost om dit bij te houden dus kijk ook eens aan die kant van de polis.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Van RVS naar NN kan dit zo maar?

Ongelezen bericht door stekel »

Mijn lijfrentepolis van RVS die altijd aan het eind van het kwartaal netjes op mijn rekening stond is wegens problemen iets later. Vandaag gebeld,want op mijn mail werd niet gereageerd. De polissen van RVS waren even zoek zei de meneer aan de telefoon.

Gesloten