LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

Op 4.5.2012 heeft een vrachtwagen schade toegebracht aan mijn auto die netjes geparkeerd stond in onze straat.
Aansprakelijk voor de schade is conform ondertekend schadeformulier bestuurder van vrachtwagen.
Op formulier is expliciet vermeld dat de vrachtwagen schuldig is, en de schade,naam reparateur en het bedrag staan erop. Dat is ondertekent.
Conform schadeformulier is de vrachtwagen verzekerd bij Allianz.
Tussenpersoon is De Jong Assurantiën B.V. gevestigd te Norg.
Op 4.5.2012 heb ik de schade aan mijn auto laten opnemen en beoordelen door dealer.
Zij hebben dat in samenwerking met Careschadeservice bepaald.
Schadeberekening heb ik schriftelijk ontvangen van Careschadeservice.
Ik heb afspraak voor de reparatie gemaakt.
Op 5.5.2012 heb ik direct schriftelijk de zaak in extenso gemeld bij De Jong assurantiën.
Ik heb De Jong Ass. Schriftelijk ruimschoots van te voren(5.5.2012) in de gelegenheid gesteld voorzover dat nodig is,expert van Allianz in te schakelen.In mijn schrijven zeg ik dat de auto voor de deur staat en dat ik geen complicaties wens,dus,kom langs,bekijk de auto en schadeberekening van Careschadeservice.
Auto zou op 10.5.2012 gerepareerd worden nadat expert van ITEB eerst schade beoordeeld heeft.
Dealer,schadeherstelbedrijf en ik gingen vanuit dat de schade gerepareerd zou worden.
Expert is wel geweest,ik kreeg van autobedrijf te horen dat de reparatie niet uitgevoerd is,daar de opdracht van verzekeraar ontbreekt.
En nu begint de ellende.
Ik heb getracht Allianz zelf te bereiken,dat kan uitsluitend met e.o.a. klachtenformulier,dat heb ik ingevuld,opgestuurd en krijg replay dat ze binnen 10 dagen zullen antwoorden. Tel. Nr vermelden zij niet.
Fijn!!
Op 10 en 11.5.2012 heb ik schriftelijk tekst en uitleg gevraagd bij De Jong Assurantiën B.V.,echter ik krijg absoluut geen antwoord. V-I-E-R berichten heb ik gestuurd met het verzoek om de zaak op te helderen,geen enkele reactie.!! Als ze afgesneden tong hebben,ik neem aan dat ze wel schrijven kunnen. Toch?
.
Uiteindelijk,heb ik zelf gebeld;op mijn vraag(11.5.2012 om 10.45) m.b.t. de afwikkeling werd ik als lastpost afgehandeld,dat heet tegenwoordig “netjes weggewerkt” met de mededeling “zij zijn ermee bezig,U hoort het”.
.
Status nu: auto staat bij de garage en ik loop of reis met de bus.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Frantic2 »

1 week? Vreselijk!!!!!!

Maar ws moet de schade hersteld worden bij een bedrijf waarmee de Allianz samenwerkt, tenzij u rechtsstreeks bij de tegenpartij claimt. Leest u nog even uw polis erop naa wat de regels bij schade zijn.

Daarbij is 4 keer op een dag mailen inderdaad een teken van hyperactiviteit die waarschijnlijk niet erg gewaardeerd wordt, u bent niet de enige met een deuk in zijn of haar auto.

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

[quote="Frantic2"]1 week? Vreselijk!!!!!!

Maar ws moet de schade hersteld worden bij een bedrijf waarmee de Allianz samenwerkt, tenzij u rechtsstreeks bij de tegenpartij claimt. Leest u nog even uw polis erop naa wat de regels bij schade zijn.

U begrijpt kennelijk niet waar het om gaat.
Week of jaar is niet significant.
Waar het om gaat is de manier waarop wij met elkaar omgaan en samenleven.
Als De Jong Assurantiën aan mij 5.5.2012 tekst en uitleg gaaf over procedurele gang van zaken,dan had u mijn bericht niet gelezen.
Wat voor polis moet ik lezen? Het is verzekeraar van vrachtwagen..hmhm

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Een tegenpartij heeft absoluut geen belang in snelle afwikkeling, De Jong is dus ook niet uw tussenpersoon maar die van de tegenpartij?

Waarom zouden zij uw schade voorrang moeten geven? Integendeel zou ik zeggen, met stroop vang je meer vliegen dan met stront!

Schakel uw eigen rechtsbijstand in als het sneller moet, die komen voor uw belang op!

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Rense »

Hoe is uw eigen auto verzekerd?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Op formulier is expliciet vermeld dat de vrachtwagen schuldig is, en de schade,naam reparateur en het bedrag staan erop. Dat is ondertekent
Op het schadeformulier kunt u aangeven wie u aansprakelijk houdt voor de schade. Dit is echter uw standpunt en weergeeft geenzins het standpunt van de verzekeraars.
De verzekeraars zullen eerst intern beoordelen wie aansprakelijk is, en daarvoor hebben ze toch echt beide formulieren nodig. Het zou immers zo kunnen zijn dat de vrachtwagenbestuurder aangeeft dat u aansprakelijk bent. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat er op de achterkant van het formulier iets anders staat dan wat er tijdens het ongeluk is besproken.

Enfin, moraal is dat er altijd een enige tijd verstrijkt voordat een van deverzekeraars de schade erkent. Dat u dit alles binnen 6 dagen geregeld wilt hebben is echt te kort, en in principe ook nergens voor nodig.

Als u nog normaal met uw auto kunt rijden, is er geen bloedspoed, en als dit niet meer kan, kunt u een leenauto huren, en dit bedrag aan de schade toevoegen

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Helemaal mee eens Frantic !! de expert is op 10-05 geweest tuurlijk is er dan nu nog niet afgeraporteerd! mag hij daar misschien een paar dagen de tijd voor krijgen ??....

U kunt de kosten van vervangend vervoer ook declareren bij de tegenpartij (75%)

U heeft nou eenmaal een schade, das heel vervelend, maar dat kost gewoon even tijd om het allemaal in orde te krijgen en een week is echt niet veel.

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

[quote="Leo The Emperor"][quote] Het zou immers zo kunnen zijn dat de vrachtwagenbestuurder aangeeft dat u aansprakelijk bent. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat er op de achterkant van het formulier iets anders staat dan wat er tijdens het ongeluk is besproken.

Bedankt voor Uw genuanceerde antwoord. Dat stel ik meer op prijs dan vorige .
A fijn,het is wel zo dat op schadeformulier vrachtwagenbestuurder handtekening gezet heeft en in de schadeformulier aan de voorkant staat, begin citaat “schuld van tegenpartij”einde citaat.
tegenpartij=vrachtwagen
Er is ook een situatieschets op schadeformulier.
Nogmaals,als ik degelijk vooraf,en daar was wel de tijd en ruimte ruimschoots aanwezig, door
De Jong Ass. ingelicht was over procedurele gang van zaken,dan was de turbulentie vermeden.
Misschien overbodig,in mijn eerste brief aan De Jong heb ik nog gevraagd,”help mij hiermee,ik heb geen ervaring met soortgelijke dingen”.
Over moraal gesproken,het is zware opgave oprecht zijn in land waar iedereen op knieën kruipt.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door boef530 »

Ts is op zijn minst wat ongeduldig. 4 mei ontstaat de schade, Ts laat op de zelfde dag op eigen initiatief de schade taxeren. 5 mei "een zaterdag nota bene" wordt de tussenpersoon ingelicht met de mededeling van schade en de reparatiedatum gesteld op 10 mei. De tussenpersoon en verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij krijgen wel geteld 3 dagen de tijd om de claim in te dienen (tussenpersoon) toe te wijzen en schade taxeren (maatschappij). Je kan op je blote voeten wel aanvoelen dat dat nooit gaat lukken. U bent niet enkel een lastpost maar ook zeer ongeduldig. Persoonlijk hoop ik van harte dat ze boel hopeloos gaan traineren.

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

Ok mensen. Iedereen zegt,week is kort. Dat,alles bij elkaar genomen begrijp ik zelf ook.
Chronologisch heb ik deze affaire weergegeven om beeld kompleet te maken.
Maar dat is niet de essentie van mijn verhaal. Essentie is dat ik ondanks mijn vragen,verzoeken etc. geen tekst en uitleg krijg,ik kom nu eenmaal iets tekort,wat in mijn beleving van het leven verkeerd is.
Daarom schrijf ik,vandaag ik,morgen iemand anders. Is dit onze ‘way of life’?
Kennelijk wel. Beter zwijgen.
adieu

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door boef530 »

Een week!! nog niet eens 4 werkdagen geduld en dan al op de achterste benen staan. Dat is echt geen "way of live" in het echte leven moet je mens en maatschappij de tijd gunnen e.e.a. tot tevredenheid op te lossen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Passant,

Het probleem is dat ze van u niet de tijd krijgen om te reageren, het werkt meestal zo dat alle verzoeken (schriftelijk, per mail of per telefoon op volgorde van binnekomst in behandeling genomen worden, ook uw klacht of terugbel verzoek, het is al eerder gezegd er zijn meer mensen met schade en niet alleen aan de auto. Allianz is een grote maatschappij en 3 a 4 dagen reactie tijd is gewoon heel normaal als het geen spoedgeval betreft, met de tussenpersoon van de tegenpartij heeft u eigenlijks niets te maken, als die al iets voor u regelt dan is dat zeer ongebruikelijk en heel netjes....

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

@leojes30
Thnx. Als jij mijn berichten leest,dan zie jij nergens staan dat ik eis onmiddellijk reparatie o.i.d.
Op de tussenpersoon ben ik aangewezen door eigenaar van vrachtwagen(bedrijf).
Ik heb de vragen gesteld wat is het probleem,wanneer wordt iets geregeld,waarom is de zaak stil komen te staan. Daarop heb ik geen antwoorden gekregen.
Op mijn schriftelijke reacties waarin ik vraag contact op te nemen werd niet gereageerd(zijn wel gelezen,dat zag ik);dit kon alles met korte belletje opgehelderd worden. Uiteindelijk werd ik nadat ik zelf gebeld heb afgepoeierd met korte mededeling,die geen mededeling was. Daaaaaaaaaar gaat het om.

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

boef530 schreef: Persoonlijk hoop ik van harte dat ze boel hopeloos gaan traineren.
U wordt bedankt voor bijzonder constructieve bijdrage aan deze discussie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door bprosman »

De strekking van alle reacties is echter wel zo'n beetje het zelfde. Gewoon een paar dagen geduld hebben.

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door mvans »

passant99 schreef:@leojes30
Thnx. Als jij mijn berichten leest,dan zie jij nergens staan dat ik eis onmiddellijk reparatie o.i.d.
Op de tussenpersoon ben ik aangewezen door eigenaar van vrachtwagen(bedrijf).
Ik heb de vragen gesteld wat is het probleem,wanneer wordt iets geregeld,waarom is de zaak stil komen te staan. Daarop heb ik geen antwoorden gekregen.
Op mijn schriftelijke reacties waarin ik vraag contact op te nemen werd niet gereageerd(zijn wel gelezen,dat zag ik);dit kon alles met korte belletje opgehelderd worden. Uiteindelijk werd ik nadat ik zelf gebeld heb afgepoeierd met korte mededeling,die geen mededeling was. Daaaaaaaaaar gaat het om.
Geef dan eerst zelf ook eens antwoord op gestelde vragen.
Zoals hoe je eigen auto verzekerd is??

Op mij kom je over als een dwingend pedant mannetje die kennelijk niets beters te doen heeft dan iedereen van zijn gelijk te overtuigen. Het is hier al eerder genoemd maar neem die tip ten goede. Met stroop vang je vliegen...

De manier waarop je de 'buitenwereld' tegemoet treedt getuigt niet echt van tact. Ondanks dat succes met de afhandeling.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door boef530 »

Als jij mijn berichten leest,dan zie jij nergens staan dat ik eis onmiddellijk reparatie o.i.d.
Status nu: auto staat bij de garage en ik loop of reis met de bus.
Is toch wel tegenstrijdig.

De maatschappij heeft nog geen uitsluitsel dus kan ook geen info verstrekken, simpel toch.

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

Bprosman,
dat was mij duidelijk al week gelegen,en daar gaat het niet om.
in ieder geval bedankt voor de reactie.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Nee ze hebben u medegedeeld dat "ze er mee bezig zijn" maw het dossier is nog in behandeling, er is verder (nu nog) niets aan de hand , ze zijn er mee bezig (wachten waarch op rapport vd expert) en gaan dan de schade vergeoden als de aansprakelijkheid vast staat

U bent geen verzekerde van hun , u betaald hun geen premie , zij moeten alleen u schadeloos stellen mits hun verz aansprakelijk is en meer hoeven ze niet te doen. Dus u van iedere stap op de hoogte houden hoort daar niet bij. En om te beoordelen of hun verz aanspr is en hoe hoog de schade is hebben ze even tijd nodig. En tuurlijk dat hoeft geen weken te duren , maar wel iets meer dan een week.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Winterman »

passant99 schreef:.
Status nu: auto staat bij de garage en ik loop of reis met de bus.
Volgens mij heeft Care vervangende auto's.
passant99 schreef: Essentie is dat ik ondanks mijn vragen,verzoeken etc. geen tekst en uitleg krijg,ik kom nu eenmaal iets tekort,wat in mijn beleving van het leven verkeerd is.
Misschien ligt het wel aan de manier waarop je het vraagt. Probeer het eens in gewoon Nederlands. Nu kom je met termen als "in extenso gemeld" en nog meer van dat moois om intelligent over te komen, maar is de rest van je Nederlands dusdanig slecht, dat je wel een karikatuur lijkt.

Gesloten