LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voogd en Voogd verzekeringen oftewel Netpolis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
manuela21
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2013 13:28

Voogd en Voogd verzekeringen oftewel Netpolis

Ongelezen bericht door manuela21 »

Administratie Netpolis
Postbus 6740
6503 GE Nijmegen


VERZEKERING VOOGD EN VOOGD

schadenummer 1592485

19 november 2013, Heerhugowaard

Geachte heer / mevrouw

Op 15 september heb ik een schade opgelopen. Mijn auto stond op de parkeerplaats stil en daar is eenn oude man met zijn rollator langs gelopen. Het gevolg een flinke witte kras op mijn mooie zwarte kleur van mijn auto. Deze meneer heeft dit netjes willen oplossen en dit gemeld bij zijn aansprakelijkheidsverzekering. Van deze verzekering kregen wij een brief dat we het eerst moeste melden bij onze verzekering en dat de maatschapijen het dan onderling zouden oplossen.

Dit heb ik dan ook zo gedaan en de brief van die meneer zijn maatschappij bij gesloten. Op dat moment niet wetend dat ik van + 1 schadejaren door een ander mans ongelukje waar ik op geen enkele wijze bij betrokken ben zou terugvallen naar een schade trede van -4. In de praktijk betekende dat een premie verhoging van ruim 100 EUR per maand en dit voor een schade van 400 EUR en ik zelf een eigen risico heb van 400 EUr bij schade door schuld. Ik vind dit dan ook ontoelaatbaar en onacceptabel. Ik heb me zo boos gemaakt hierover dat ik per direct de incasso van ruim 180 EUR. per direct heb terug geboekt en ik hun telefonisch heb benaderd die schade er per direct uit te halen omdat na eerder telefonisch contact dit op geen andere manier opgelost kon worden. Dit kond en werd direct geregeld en een uur later een email met de terugdraai en de + 1 aan schade jaren

Misschien voor hun een goede oplossing maar voor mij de vraag waarom ben ik all risk verzekerd. Mijn auto is nog geen jaar oud. Als een schade waar ik niet eens bij betrokken ben geweest niet hersteld kan worden zonder een trede terugval en ruim 100 EUR. premie verhoging heb ik hier geen goed woord voor over.

Dit maakt dan ook dat ik per direct mijn verzekering per vandaag met een opzeg termijn van 1 maand in acht zal nemen mijn verzekering wil stopzetten.
Maar ook vraag ik mij af mag dit wettelijk gezien allemaal wel. Ik ben iemand die zijn premie altijd keurig netjes en op tijd betaal. Ik ben 22 jaar heb een nieuwe auto aangeschaft en werk er hard voor.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Voogd en Voogd verzekeringen oftewel Netpolis

Ongelezen bericht door Byob »

Was het schadedossier ook al afgerond dan, of loopt/liep de verhaalsactie bij de veroorzaker nog?

U bent all risk verzekerd omdat u naast uw eigen veroorzaakte schades ook schades kunt claimen bij uw eigen verzekeraar/tussenpersoon, welke voor u deze schade verhaald.

Op het moment u alleen w.a. verzekerd bent en dit was gebeurt had u geen recht vanuit de polis op hulp bij het verhalen van de schade.

Gesloten