LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] discriminatie op opleiding !

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
kagerzoom
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:17

discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door kagerzoom »

de advertentie van verzekeraar Promovendus, de verzekering voor hoger opgeleiden vind ik provocerend en zelfs discriminerend.
Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Er is niets discriminerends aan. Een bedrijf mag zelf bepalen wie ze als klant accepteren. In dit geval heeft de verzekeraar een risicoanalyse gedaan voor bepaalde doelgroepen en daar is kennelijk uit gekomen dat mensen met een hogere opleiding een lager risico voor ze betekent.

Overigens beschouwen ze MBO al als hogere opleiding, dus hun kreet "Verzekering voor hoger opgeleiden" vind ik een beetje overdreven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door berndv »

kagerzoom schreef:de advertentie van verzekeraar Promovendus, de verzekering voor hoger opgeleiden vind ik provocerend en zelfs discriminerend.
Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
Wat een klok en klepel verhaal. In maart zullen ze ook zeker geen offerte meer uitbrengen. Zie hun eigen website:
Wordt iedereen geaccepteerd voor de basisverzekering van Promovendum?
Voor de basisverzekering geldt een wettelijke acceptatieplicht. Promovendum accepteert iedereen die voor de basisverzekering in aanmerking komt.
Komt zo van hun website :roll:

https://www.promovendum.nl/zorgverzeker ... romovendum

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door prem »

Ik vind het ook een belachelijke uitspraak. Als of opleiding een op een te maken heeft met risico, financieel succes, intelligentie en wat dies meer zij.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door witte angora »

kagerzoom schreef:de advertentie van verzekeraar Promovendus, de verzekering voor hoger opgeleiden vind ik provocerend en zelfs discriminerend.
Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
Wordt je dit jaar 18, dat je een eigen verzekering af moet sluiten? Dan snap ik wel dat je op zoek bent, en zouden ze gewoon een offerte moeten aanbieden. Maar als je ouder bent en al ergens een zorgverzekering hebt lopen kúnnen ze geen offerte aanbieden, omdat de nieuwe polis pas per 1 januari 2016 in zal gaan. De premies van 2016 zijn nog lang niet bekend, ergens in november pas.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door henk51 »

Promovendus verkoopt niet alleen zorgverzekeringen.

Van de site:
Welke verzekeringen kan ik afsluiten bij Promovendum?


Voor al uw gezinsverzekeringen kunt u bij Promovendum terecht. Dat wil zeggen de auto-, zorg-, woonhuis-, inboedel-, aansprakelijkheids, reis- en annuleringsverzekering.

gr Henk

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door Barre Barry »

kagerzoom schreef: Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
Ja dat mag. Geen enkel bedrijf is verplicht een offerte uit te brengen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door Moneyman »

Barre Barry schreef:
kagerzoom schreef: Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
Ja dat mag. Geen enkel bedrijf is verplicht een offerte uit te brengen.
Zo simpel is het niet. Als het bijvoorbeeld gaat om een basisverzekering is een verzekeraar verplicht (!!) iedereen te accepteren.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Moneyman schreef:
Barre Barry schreef:
kagerzoom schreef: Heb een offerte gevraagd en vermeld dat ik slechts een lagere school opleing heb genoten en ja hoor zij willen niet eens de moeite nemen om een offerte uit te brengen mag dat zomaar ?
Ja dat mag. Geen enkel bedrijf is verplicht een offerte uit te brengen.
Zo simpel is het niet. Als het bijvoorbeeld gaat om een basisverzekering is een verzekeraar verplicht (!!) iedereen te accepteren.
Dat verplicht ze tot het uitbrengen van een offerte?????

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door prem »

Zo is het. Ze zijn niet verplicht tot offertes, wel tot acceptatie.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door Jefdus »

prem schreef:Ik vind het ook een belachelijke uitspraak. Als of opleiding een op een te maken heeft met risico, financieel succes, intelligentie en wat dies meer zij.
Niet een op een, maar statistisch gezien wel.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Discriminatie is het ongelijk behandelen van mensen op basis van kenmerken die er niet toe doen. Dat gaat over:
Ras (afkomst of huidskleur)
Geloof of levensovertuiging
Handicap of chronische ziekte
Seksuele voorkeur
Geslacht
Leeftijd
Overige (politieke overtuiging, nationaliteit, voltijd/deeltijdcontracten)

Opleiding valt hier niet onder.

TS lijkt er trouwens vandoor, dus nutteloos topic nu.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door Jefdus »

sweet-devil schreef:Discriminatie is het ongelijk behandelen van mensen op basis van kenmerken die er niet toe doen. Dat gaat over:
Ras (afkomst of huidskleur)
Geloof of levensovertuiging
Handicap of chronische ziekte
Seksuele voorkeur
Geslacht
Leeftijd
Overige (politieke overtuiging, nationaliteit, voltijd/deeltijdcontracten)

Opleiding valt hier niet onder.

TS lijkt er trouwens vandoor, dus nutteloos topic nu.
Nou, handicap of chronische ziekte lijkt me vanuit het oogpunt van een zorgverzekeraar nou niet echt een kenmerk dat er niet toe doet...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

prem schreef:Ik vind het ook een belachelijke uitspraak. Als of opleiding een op een te maken heeft met risico, financieel succes, intelligentie en wat dies meer zij.
Er zijn voldoende statistieken die aantonen dat mensen met een hogere opleiding minder gebruik van zorg maken. Of het een wenselijke situatie is dat verzekeraars daarop hun producten baseren is een andere discussie.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door Mallet »

Dit topic is geplaatst in het forum voor "Verzekeraars" hè. Niet in het speciale forum voor zorgverzekeringen. Voor schadeverzekeringen geldt geen acceptatieplicht, zoals dat voor de basisverzekering wel het geval is.

En het is overigens PromovenduM.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door smilie »

GJvdZ schreef:
prem schreef:Ik vind het ook een belachelijke uitspraak. Als of opleiding een op een te maken heeft met risico, financieel succes, intelligentie en wat dies meer zij.
Er zijn voldoende statistieken die aantonen dat mensen met een hogere opleiding minder gebruik van zorg maken. Of het een wenselijke situatie is dat verzekeraars daarop hun producten baseren is een andere discussie.
Niet alleen van zorg, maar zijn ook zorgvuldig met andere aspecten in het leven zoals onroerend goed, witgoed apparaten, auto's e.d. Bijvoorbeeld zij zullen niet 'vergeten' om onderhoud aan bepaalde dingen uit te voeren wat bij minder opgeleide wel voorkomt.

Promovendum heeft simpelweg een 'gat' in de markt gevonden en te horen aan vele radio / TV reclames doen zij het goed hoor.

yamahaducati
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2016 13:10

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door yamahaducati »

Binnenkort krijg je retaurants,winkels,tankstations,.............. voor hoger opgeleiden !!!!!!
Hoe ver moet het nog gaan ?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door Julie4444 »

yamahaducati schreef:Binnenkort krijg je retaurants,winkels,tankstations,.............. voor hoger opgeleiden !!!!!!
Hoe ver moet het nog gaan ?
Even het topic lezen: ze nemen "laagopgeleiden" ook aan als klant vanwege de wettelijke acceptatieplicht. Verder voel ik persoonlijk (als hoger opgeleid individu) me juist niet aangesproken door bedrijven als promovendum.. daar zullen er meer van zijn. Lijkt me niet dat hun klanten voornamelijk hoog opgeleid zijn.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: discriminatie op opleiding !

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk niet dat yamahaducati nog zal reageren....

Gesloten