LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto gestolen, trage afhandeling

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ali1963
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2016 19:04

Auto gestolen, trage afhandeling

Ongelezen bericht door Ali1963 »

Beste lezers,

Op de nacht van 13 op 14 juli is onze auto jammer genoeg voor de deur gestolen.

Ik ben verzekerd bij Reaal verzekeringen.

We zijn inmiddels al 40 dagen verder, en er is nog steeds geen duidelijkheid gekomen van de reaal.

2 weken geleden waren ze bij reaal het schadeformulier en beide sleutels kwijt geraakt dat hebben ze gelukkig terug gevonden (heel rommelig).

Na meer maals telefonisch contact te hebben door mijn tussenpersoon met Reaal, is er nog steeds geen voorgang geboekt. Reaal houd mij ook niet op de hoogte dat het langer duur dan de 30 dagen wat er met mij afgesproken is.

Na telfonisch contact te hebbem gehad vandaag word er gezegd dat het onderzoek bezig is, en extern ligt.

Ik heb op dit moment nog steeds een huur auto die mij iedere dag geld kost, dit word maar voor 30 dagen vergoed, met een dagvergoeding van 25 euro.

Ik ben hier niet tevreden mee. Welke stappen kan ik nu het beste nemen, ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2016 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Auto gestolen, trage afhandeling

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ali1963 schreef:Na meer maals telefonisch contact te hebben door mijn tussenpersoon met Reaal, is er nog steeds geen voorgang geboekt.

Ik ben hier niet tevreden mee. Welke stappen kan ik nu het beste nemen, ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd.
Volgens heb je voor dit soort gevallen een tussenpersoon. Die kan in deze gevallen zijn (meer)waarde bewijzen. Als die niets voor je doet wordt het tijd om een andere tussen persoon te nemen. Ik heb voor mijn verzekering claims alleen contact met mijn tussen persoon, nooit met de verzekerings maatschappij zelf.

Ali1963
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2016 19:04

Re: Auto gestolen, trage afhandeling

Ongelezen bericht door Ali1963 »

Mijn tussenpersoon heeft al enkele keren contact opgenomen met de verzekering, maar er komt geen vooruitgang in de zaak. We zijn al 42 dagen verder.

Het is al erg genoeg dat de auto gestolen is, we zitten nu ook met een huurauto die na 30 dagen niet meer vergoed word.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Auto gestolen, trage afhandeling

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ali1963 schreef:Mijn tussenpersoon heeft al enkele keren contact opgenomen met de verzekering, maar er komt geen vooruitgang in de zaak. We zijn al 42 dagen verder.

Het is al erg genoeg dat de auto gestolen is, we zitten nu ook met een huurauto die na 30 dagen niet meer vergoed word.
Waarom kaart je dit niet aan bij Reaal.
Je hebt een langere huurperiode nodig, omdat Reaal niet tijdig uitkeert, en wilt dit ook vergoed zien

stofzuigertje

Re: Auto gestolen, trage afhandeling

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat ze tot 2 maanden mogen zoeken en de gestolen terug geven willen ze huur vergoeden en mag je niet op hun kosten andere auto kopen.

Soms leverde een garage in zulke gevallen een occasion onder voorbehoud.
Als je gestolen auto terug komt kan deze weer terug tegen vooraf afgesproken prijs/voorwaarden.
Dan heeft jou garage misschien een auto verkocht en U zekerheid zonder dure huur.

Ooit dit advies gegeven en dat ging prima, hij mocht zelfs kiezen, de gekochte retour of gestolen inruilen en omdat deze niet
terug kwam prima geregeld.
De garage was blij met verkoop onder voorbehoud want anders was deze 2 maanden huur of elders geregeld....

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Auto gestolen, trage afhandeling

Ongelezen bericht door chrisd1 »

stofzuigertje schreef:Omdat ze tot 2 maanden mogen zoeken
Welk artikel??

stofzuigertje

Re: Auto gestolen, trage afhandeling

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Staat in mijn eigen voorwaarden maar kan natuurlijk per verzekeraar anders zijn.
Ik moet 2 maanden wachten op uitbetalen omdat ze dan zoektijd hebben.

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Auto gestolen, trage afhandeling

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Ali1963,

Het spijt ons te lezen dat de afhandeling van jouw schade zolang duurt. Bovendien maakt geen communicatie het wachten nog vervelender. Slordig!

Kun je ons een e-mail sturen met jouw gegevens naar: [email protected]? We kijken graag of we iets voor je kunnen doen!

Vriendelijke groet,
Tessa

Team WeCare

Gesloten