LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gestolen goederen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
patrickmh
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2011 02:09

Gestolen goederen

Ongelezen bericht door patrickmh »

Mijn auto staat geparkeerd in een afgesloten parkeergarage onder ons appartementencomplex. Deze parkeergarage is alleen toegankelijk voor parkeerplaats huurders en medebewoners met een aparte sleutel en afstandbediening.

2 weken geleden is er ingebroken in me auto, hierbij is mijn laptop, 2 Dashcam's, Zonnebril, Kenzo t-Shirt, Horloge en contant geld uit mijn auto gestolen... Tuurlijk zou je zeggen, wie laat dan ze laptop of geld in de auto liggen. Maar mijn auto heeft donkere ramen, en van buitenaf was waren de goederen niet zichtbaar. Buiten dat feit om, je zou zeggen, de auto staat veilig in een afgesloten parkeergarage.

Maar nu komt het. onderstaand is wat de verzekering mij vertelde. De laptop, 2 Dashcams en contact geld zijn ''niet verzekerd''
- De laptop valt wel onder de inboedelverzekering maar voor inboedel welke wordt achtergelaten in een auto gelden beperkingen!

- Accessoires (2 Dashcam's) zijn meeverzekerd mits deze gemonteerd zijn in of aan de auto. Als e.e.a. met een zuignap(je) bevestigd is, is er geen sprake van montage maar van bevestigd.
Je kan toch moeilijk een dashcam monteren met spijkers, schroeven, lijm oid?.

Wie kan me raad geven met wat ik het beste kan doen? of kan ik gewoon fluiten naar me spullen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door berndv »

patrickmh schreef:Mijn auto staat geparkeerd in een afgesloten parkeergarage onder ons appartementencomplex. Deze parkeergarage is alleen toegankelijk voor parkeerplaats huurders en medebewoners met een aparte sleutel en afstandbediening.

2 weken geleden is er ingebroken in me auto, hierbij is mijn laptop, 2 Dashcam's, Zonnebril, Kenzo t-Shirt, Horloge en contant geld uit mijn auto gestolen... Tuurlijk zou je zeggen, wie laat dan ze laptop of geld in de auto liggen. Maar mijn auto heeft donkere ramen, en van buitenaf was waren de goederen niet zichtbaar. Buiten dat feit om, je zou zeggen, de auto staat veilig in een afgesloten parkeergarage.

Maar nu komt het. onderstaand is wat de verzekering mij vertelde. De laptop, 2 Dashcams en contact geld zijn ''niet verzekerd''
- De laptop valt wel onder de inboedelverzekering maar voor inboedel welke wordt achtergelaten in een auto gelden beperkingen!

- Accessoires (2 Dashcam's) zijn meeverzekerd mits deze gemonteerd zijn in of aan de auto. Als e.e.a. met een zuignap(je) bevestigd is, is er geen sprake van montage maar van bevestigd.
Je kan toch moeilijk een dashcam monteren met spijkers, schroeven, lijm oid?.

Wie kan me raad geven met wat ik het beste kan doen? of kan ik gewoon fluiten naar me spullen?
Ik vrees dat je wel kunt gaan fluiten. Als dit binnen de voorwaarden van de verzekering niet gedekt is, zullen ze echt niet overgaan tot het uitbetalen van de schade.

patrickmh
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2011 02:09

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door patrickmh »

berndv schreef:
patrickmh schreef:Mijn auto staat geparkeerd in een afgesloten parkeergarage onder ons appartementencomplex. Deze parkeergarage is alleen toegankelijk voor parkeerplaats huurders en medebewoners met een aparte sleutel en afstandbediening.

2 weken geleden is er ingebroken in me auto, hierbij is mijn laptop, 2 Dashcam's, Zonnebril, Kenzo t-Shirt, Horloge en contant geld uit mijn auto gestolen... Tuurlijk zou je zeggen, wie laat dan ze laptop of geld in de auto liggen. Maar mijn auto heeft donkere ramen, en van buitenaf was waren de goederen niet zichtbaar. Buiten dat feit om, je zou zeggen, de auto staat veilig in een afgesloten parkeergarage.

Maar nu komt het. onderstaand is wat de verzekering mij vertelde. De laptop, 2 Dashcams en contact geld zijn ''niet verzekerd''
- De laptop valt wel onder de inboedelverzekering maar voor inboedel welke wordt achtergelaten in een auto gelden beperkingen!

- Accessoires (2 Dashcam's) zijn meeverzekerd mits deze gemonteerd zijn in of aan de auto. Als e.e.a. met een zuignap(je) bevestigd is, is er geen sprake van montage maar van bevestigd.
Je kan toch moeilijk een dashcam monteren met spijkers, schroeven, lijm oid?.

Wie kan me raad geven met wat ik het beste kan doen? of kan ik gewoon fluiten naar me spullen?
Ik vrees dat je wel kunt gaan fluiten. Als dit binnen de voorwaarden van de verzekering niet gedekt is, zullen ze echt niet overgaan tot het uitbetalen van de schade.
Hun verwijzen het inderdaad door naar de ''voorwaarden''
Maar waar ik niet met me kop bij kan, het staat in een afgesloten parkeergarage. Staat me auto geparkeerd op een openbare parkeerplaats, dan kan ik wel begrijpen.

Moneyman
Berichten: 30093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door Moneyman »

patrickmh schreef:Maar waar ik niet met me kop bij kan, het staat in een afgesloten parkeergarage. Staat me auto geparkeerd op een openbare parkeerplaats, dan kan ik wel begrijpen.
Waarom maakt dat het anders? Wat is verzekeringstechnisch het verschil?

Ik ben overigens blij dat dit soort zaken niet vergoed worden, tenzij de volledige extra benodigde premie ook door jou zou worden betaald. Zo moeilijk is het niet om je spullen gewoon mee te nemen, als je ervoor kiest om dit niet te doen is het extra risico voor jou.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door newmikey »

patrickmh schreef:Mijn auto staat geparkeerd in een afgesloten parkeergarage onder ons appartementencomplex. Deze parkeergarage is alleen toegankelijk voor parkeerplaats huurders en medebewoners met een aparte sleutel en afstandbediening.

2 weken geleden is er ingebroken in me auto, hierbij is mijn laptop, 2 Dashcam's, Zonnebril, Kenzo t-Shirt, Horloge en contant geld uit mijn auto gestolen... Tuurlijk zou je zeggen, wie laat dan ze laptop of geld in de auto liggen. Maar mijn auto heeft donkere ramen, en van buitenaf was waren de goederen niet zichtbaar. Buiten dat feit om, je zou zeggen, de auto staat veilig in een afgesloten parkeergarage.

Maar nu komt het. onderstaand is wat de verzekering mij vertelde. De laptop, 2 Dashcams en contact geld zijn ''niet verzekerd''
- De laptop valt wel onder de inboedelverzekering maar voor inboedel welke wordt achtergelaten in een auto gelden beperkingen!

- Accessoires (2 Dashcam's) zijn meeverzekerd mits deze gemonteerd zijn in of aan de auto. Als e.e.a. met een zuignap(je) bevestigd is, is er geen sprake van montage maar van bevestigd.
Je kan toch moeilijk een dashcam monteren met spijkers, schroeven, lijm oid?.

Wie kan me raad geven met wat ik het beste kan doen? of kan ik gewoon fluiten naar me spullen?
Fluiten dus. Uw auto is geen huis met een inboedel en de garage van een appartementencomplex is een openbare ruimte. Van buitenaf is heel simpel te controleren of er een laptop in een auto ligt, zelfs als deze getinte ramen heeft. Dat u ook nog eens een hoop andere kostbare spullen en zelfs contant geld in uw auto achterlaat, wijst aardig op grove onachtzaamheid/nalatigheid. Verzekerden betalen geen premies om voor uw domheid op te moeten draaien.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door berndv »

patrickmh schreef:Maar waar ik niet met me kop bij kan, het staat in een afgesloten parkeergarage. Staat me auto geparkeerd op een openbare parkeerplaats, dan kan ik wel begrijpen.
dan aankloppen bij de eigenaar van de garage, dat kwaadwillenden hierbinnen kunnen komen, maar ook daar zal de uitspraak niet heel erg in je voordeel uitvallen. zoals gezegd is het niet heel handig om dergelijke spullen in een auto achter te laten, een dure les, maar de verzekeraar is hierin weinig schuldig, danwel nalatig.

Moneyman
Berichten: 30093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaak ligt het niet aan de eigenaar, maar aan de bewoners zelf dat er kwaadwillenden binnen kunnen komen. Ik wil heel vaak ergens naar binnen zonder dat de bewoner het weet, zowel in de appartementencomplexen/ flats zelf als in de bijbehorende parkeergarages. Je staat er versteld van hoe makkelijk je met mensen mee naar binnen komt komen door alleen al eens vriendelijk te lachen, "goedemorgen" te zeggen en dan de deur van ze over te nemen...

stofzuigertje

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je iemand naar buiten ziet komen en je aanbel word vaak de deur alvast open gehouden.....
En eenmaal binnen is het daar veiliger inbreken dan op straat, vaak lange rustige tijden en wegduiken als je iets hoorde en je kunt rustig alle voertuigen bekijken....
Wel is blinderen een middel maar met sterke zaklamp werkt dat niet voldoende, ook de voorste ramen zijn minder donker dus je ziet schuin kijkend nog genoeg.

Gewoon eigen schuld want dit soort parkeergarages zijn juist mooie rustige plekken om eventueel meerdere voertuigen rustig leeg te halen.
Ook kun je eenmaal binnen vaak de deur met knop openen zodat je een auto binnen kan rijden en inladen, en daarmee maken ze het nog makkelijker.
Het beste is alleen deur openen met pasje dus zowel in als uit gaande verkeer en meestal is dat uitgaande niet goed beveiligd helaas.

patrickmh
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2011 02:09

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door patrickmh »

Moneyman schreef:
patrickmh schreef:Maar waar ik niet met me kop bij kan, het staat in een afgesloten parkeergarage. Staat me auto geparkeerd op een openbare parkeerplaats, dan kan ik wel begrijpen.
Waarom maakt dat het anders? Wat is verzekeringstechnisch het verschil?

Ik ben overigens blij dat dit soort zaken niet vergoed worden, tenzij de volledige extra benodigde premie ook door jou zou worden betaald. Zo moeilijk is het niet om je spullen gewoon mee te nemen, als je ervoor kiest om dit niet te doen is het extra risico voor jou.
Ben blij dat je niet me verzekering's maatschappij bent! ;) vroeg tevens om advies, en niet je mening! :?

patrickmh
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2011 02:09

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door patrickmh »

newmikey schreef:
patrickmh schreef:Mijn auto staat geparkeerd in een afgesloten parkeergarage onder ons appartementencomplex. Deze parkeergarage is alleen toegankelijk voor parkeerplaats huurders en medebewoners met een aparte sleutel en afstandbediening.

2 weken geleden is er ingebroken in me auto, hierbij is mijn laptop, 2 Dashcam's, Zonnebril, Kenzo t-Shirt, Horloge en contant geld uit mijn auto gestolen... Tuurlijk zou je zeggen, wie laat dan ze laptop of geld in de auto liggen. Maar mijn auto heeft donkere ramen, en van buitenaf was waren de goederen niet zichtbaar. Buiten dat feit om, je zou zeggen, de auto staat veilig in een afgesloten parkeergarage.

Maar nu komt het. onderstaand is wat de verzekering mij vertelde. De laptop, 2 Dashcams en contact geld zijn ''niet verzekerd''
- De laptop valt wel onder de inboedelverzekering maar voor inboedel welke wordt achtergelaten in een auto gelden beperkingen!

- Accessoires (2 Dashcam's) zijn meeverzekerd mits deze gemonteerd zijn in of aan de auto. Als e.e.a. met een zuignap(je) bevestigd is, is er geen sprake van montage maar van bevestigd.
Je kan toch moeilijk een dashcam monteren met spijkers, schroeven, lijm oid?.

Wie kan me raad geven met wat ik het beste kan doen? of kan ik gewoon fluiten naar me spullen?
Fluiten dus. Uw auto is geen huis met een inboedel en de garage van een appartementencomplex is een openbare ruimte. Van buitenaf is heel simpel te controleren of er een laptop in een auto ligt, zelfs als deze getinte ramen heeft. Dat u ook nog eens een hoop andere kostbare spullen en zelfs contant geld in uw auto achterlaat, wijst aardig op grove onachtzaamheid/nalatigheid. Verzekerden betalen geen premies om voor uw domheid op te moeten draaien.
De overige spullen die uit me auto zijn gestolen, vallen namelijk WEL onder me inboedel verzekering!
Ik vroeg om advies, en niet om je mening of je het vind dat het mijn nalatigheid was ja of nee!

patrickmh
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2011 02:09

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door patrickmh »

Moneyman schreef:Vaak ligt het niet aan de eigenaar, maar aan de bewoners zelf dat er kwaadwillenden binnen kunnen komen. Ik wil heel vaak ergens naar binnen zonder dat de bewoner het weet, zowel in de appartementencomplexen/ flats zelf als in de bijbehorende parkeergarages. Je staat er versteld van hoe makkelijk je met mensen mee naar binnen komt komen door alleen al eens vriendelijk te lachen, "goedemorgen" te zeggen en dan de deur van ze over te nemen...
Vroeg om advies, niet om wat je in het dagelijks leven mee maakt, aan levens verhalen heb ik weinig!

patrickmh
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2011 02:09

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door patrickmh »

berndv schreef:
patrickmh schreef:Maar waar ik niet met me kop bij kan, het staat in een afgesloten parkeergarage. Staat me auto geparkeerd op een openbare parkeerplaats, dan kan ik wel begrijpen.
dan aankloppen bij de eigenaar van de garage, dat kwaadwillenden hierbinnen kunnen komen, maar ook daar zal de uitspraak niet heel erg in je voordeel uitvallen. zoals gezegd is het niet heel handig om dergelijke spullen in een auto achter te laten, een dure les, maar de verzekeraar is hierin weinig schuldig, danwel nalatig.
Er hangen camera's, de woningbouw heeft ze uit gelezen, en de beelden veilig gesteld.
Dader is duidelijk en goed in beeld, ook is bijna te zien hoe de dader binnenkomt (2 optie's, sleutel of een maniertje), zijn de woorden van de woningbouw.
Heb al gevraagd of ze actie kunnen en willen ondernemen, hun antwoord:
We kunnen moeilijk de hele appartementen complex en garage vol hangen met camera's op het oog van de privacy.
Sleutel's vervangen doen we niet, want vinden we niet nodig. we willen de sleutel van de dader terug hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je alleen advies wilt, dan is dat koop nieuwe spullen, doe aangifte bij de politie (liefst met de camerabeelden) en laat in het vervolg geen kostbaarheden met in je auto.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door newmikey »

patrickmh schreef: Ik vroeg om advies, en niet om je mening of je het vind dat het mijn nalatigheid was ja of nee!
Ik zal je even uitleggen hoe dat werkt, zo'n forum, want dat lijk je wel gemist te hebben...Je kunt een bericht plaatsen en anderen kunnen daar dan op reageren. Anderen kunnen jou niet vertellen hoe je je bericht moet plaatsen en jij kan anderen niet vertellen hoe ze wel of niet zouden moeten reageren.

Zie het als service van de zaak. Graag gedaan.

Moneyman
Berichten: 30093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door Moneyman »

patrickmh schreef:
Moneyman schreef:Vaak ligt het niet aan de eigenaar, maar aan de bewoners zelf dat er kwaadwillenden binnen kunnen komen. Ik wil heel vaak ergens naar binnen zonder dat de bewoner het weet, zowel in de appartementencomplexen/ flats zelf als in de bijbehorende parkeergarages. Je staat er versteld van hoe makkelijk je met mensen mee naar binnen komt komen door alleen al eens vriendelijk te lachen, "goedemorgen" te zeggen en dan de deur van ze over te nemen...
Vroeg om advies, niet om wat je in het dagelijks leven mee maakt, aan levens verhalen heb ik weinig!
Het advies voor de goede lezer (...) is dat je de veiligheid van je zogenaamd afgesloten garage niet moet overschatten. Graag gedaan.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door Dirkie »

patrickmh schreef:Mijn auto staat geparkeerd in een afgesloten parkeergarage onder ons appartementencomplex. Deze parkeergarage is alleen toegankelijk voor parkeerplaats huurders en medebewoners met een aparte sleutel en afstandbediening.
Volgens mij is de definitie van inbreken en stelen dat er goederen meegenomen worden uit afgesloten ruimte(s). Inbrekers zijn over het algemeen niet dom. In een afgesloten garage is waarschijnlijk meer te halen dan een open garage. Hetzelfde geldt voor een auto met donkere of geblindeerde ramen. Volgens mij mag u blij zijn dat u nog iets van de verzekering terug krijgt.
En als U niet tevreden ben met deze bijdrage dan mag dat van mij.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door olaf79 »

patrickmh schreef:Wie kan me raad geven met wat ik het beste kan doen? of kan ik gewoon fluiten naar me spullen?
Minder dom zijn en geen waardevolle spullen in je auto achterlaten!

Je bent niet verzekerd. Logisch. Beschouw het als zeer duur leergeld

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef:
Vroeg om advies, niet om wat je in het dagelijks leven mee maakt, aan levens verhalen heb ik weinig![/quote]
Het advies voor de goede lezer (...) is dat je de veiligheid van je zogenaamd afgesloten garage niet moet overschatten. Graag gedaan.

TS heeft wel een punt, hij/zij krijgt alleen maar te horen dat hij/zij dom is geweest. Ik denk dat dat wel begrepen wordt.

TS ga met de beelden aangifte doen en laat in het vervolg geen spullen meer achter in je auto. Het is zo simpel om in dat soort dingen binnen te komen.

Moneyman
Berichten: 30093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door Moneyman »

ciske schreef:
Moneyman schreef:Het advies voor de goede lezer (...) is dat je de veiligheid van je zogenaamd afgesloten garage niet moet overschatten. Graag gedaan.
TS heeft wel een punt, hij/zij krijgt alleen maar te horen dat hij/zij dom is geweest. Ik denk dat dat wel begrepen wordt. TS ga met de beelden aangifte doen en laat in het vervolg geen spullen meer achter in je auto. Het is zo simpel om in dat soort dingen binnen te komen.
TS vroeg in de OP letterlijk "Wie kan me raad geven met wat ik het beste kan doen? of kan ik gewoon fluiten naar me spullen?". Het antwoord is dan dat hij inderdaad kan fluiten naar z'n spullen, omdat hij verwijtbaar (of dom, zo je wilt) heeft gehandeld. Leuker kan ik het niet maken ;)

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gestolen goederen

Ongelezen bericht door witte angora »

patrickmh schreef: Er hangen camera's, de woningbouw heeft ze uit gelezen, en de beelden veilig gesteld.
Dader is duidelijk en goed in beeld, ook is bijna te zien hoe de dader binnenkomt (2 optie's, sleutel of een maniertje), zijn de woorden van de woningbouw.
Dus eigenlijk heb je je spullen c.q. een vergoeding al bijna terug, immers: de dader is bekend.

Mocht dit je niet bevallen: sla mijn bericht gerust over.

Gesloten