LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inboedelverzekering AXENT opzeggen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
K80
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2019 15:21

Inboedelverzekering AXENT opzeggen

Ongelezen bericht door K80 »

Ik kreeg een nieuw factuur van axent inboedelverzekering.
Vorig jaar samen met Allianz basisverzekering €35,= en belasting €7,35.
Samen €42,35

Dit jaar werkt axent samen met VDRD.
Basisverzekekering €35,= en kosten(?) €102,02.
Samen €137,02

Om het allemaal makkelijker te masken is alleen even het polisnr veranderd. Hoe zeg ik nu op?
Al gebeld => antwoordapparaat. Ik ben niet teruggebeld

Is dit normaal?
Wat zijn mijn rechten?
VDRD schrijft dit bedrag binnenkort af. Ik heb hier geen toestemming voor gegeven. Moet wel betalen staat heel fijn onder aan de factuur

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering AXENT opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik op internet kijk zie ik bij Axent alleen uitvaartverzekeringen.
En wat dan die basisverzekering is?

Ook heb ik geen idee wat VDRD is en waar die waanzinnige kosten uit bestaan?

U moet natuurlijk ook simpel kunnen opzeggen per mail of per brief. Dat een bedrijf niet telefonisch bereikbaar is, is ook heel vervelend.

Dus kijk op internet voor een andere inboedelverzekering en zeg die oude op.

Houd uw bankrekening inde gaten en zodra u die incasso aangekondigd ziet, blokkeert u die.

K80
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2019 15:21

Re: Inboedelverzekering AXENT opzeggen

Ongelezen bericht door K80 »

Ik had gisteren al een mail gestuurd. Die is net beantwoord. De verzekering wordt gelukkig stop gezet.
Wel jammer dat ze telefonisch nog steeds niet bereikbaar zijn en/of hebben terug gebeld. Weet nu nog steeds niet waarom de kosten zo hoog uit zijn gevallen en of er meerdere mensen deze ervaring hebben.

DVRD is een adviesbureau en incasseert blijkbaar.

Dank voor je bericht lady1234.
Deed me even goed. Was flink gefrustreerd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Inboedelverzekering AXENT opzeggen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze een verzekerde overnemen mag dit, maar de prijsverhoging betekend dat je gelijk weg mag zonder te betalen.

Bij auto incasso terug boeken dus kijk komende maanden goed naar je afschrijvingen.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering AXENT opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men kan elke verzekering na één jaar meteen maand opzegtermijn opzeggen. Daar hoeft geen prijsverhoging aan vooraf tezijn gegaan.

Maar met zo’n achterlijke nota, kan je meteen opzeggen.

Ik zou toch nog eens vragen waar die kosten op zijn gebaseerd.

Kijk eens bij een prijsvergelijker, bijvoorbeeld Independer, voor een andere verzekering.

Een inboedelverzekering voor € 42,00 is wel een heel lage premie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Inboedelverzekering AXENT opzeggen

Ongelezen bericht door berndv »

K80 schreef:
23 mei 2019 07:34
Dit jaar werkt axent samen met VDRD.
Als ik uw verhaal goed begrijp gaan uw verzekeringen via een tussenpersoon, deze tussenpersoon is VDRD en deze heeft de verzekering belegd bij Axent en voorheen bij Allianz. In dat geval zou VDRD de partij zijn waar u uw vragen neer zou moeten leggen. Normaliter betaalt u een verzekeraar ook advieskosten om dergelijke zaken voor u uit te zoeken.

Daarnaast geldt inderdaad dat u met opzeggen wel goed zit. Alleen is even de vraag waar u op zou moeten zeggen. Is dat bij de tussenpersoon of rechtstreeks bij de verzekeraar?

Overigens heb ik geen idee wat u verzekerd heeft, maar voor dat bedrag is dat zeker niet alleen de inboedel. Als ik naar independer ga en ik vul random wat gegevens in voor een inboedeverzekering voor een alleenstaande met een modaal inkomen in een reguliere rijtjeswoning met stenen muren en dakpannendak kom ik al inboedeverzekeringen tegen van iets meer dan 5 euro per maand.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering AXENT opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts betaalt per jaar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Inboedelverzekering AXENT opzeggen

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
23 mei 2019 11:56
De Ts betaalt per jaar.
:oops:

Gesloten