LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat er ook verzekeraars zijn die dit wel vergoeden. Uiteraard uit coulance. Het is dus maar net bij wie je verzekerd bent en hoeveel premie je betaalt.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat staat er in de gebruiksaanwijzing van wc-eend? Wat staat er in het onderhoudsvoorschrift van de tegels? En van de mengkraan?

Natuurlijk is er geen sprake van een ongelukje. Volgens mij is TS heel dom geweest en daar niet eerlijk over geweest. Geen wonder dat de verzekering niet betaalt.

delaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2020 14:29

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door delaan »

Volgens mij is haar of zijn vraag waarom iets in twijfel word genomen. Ts plaatst dit niet om door veel van jullie beschuldigd te worden. Waarom zou TS niet eerlijk zijn? Je was er toch niet bij. Zoals hij/zij schrijft was er paniek na het per ongeluk gebruik. Ik heb zelf door ook wc eend ontkalker te gebruiken om mijn kraan schoon te maken schade gekregen hieraan. En zoals al een eerdere reactie staan er online veel missers op van mensen waarvan hun kraan beschadigd is. Ook allemaal domme mensen. Aangetast kun je heel breed oppakken. Bij ons is de bovenste laag eraf. Dat noemt men in t aangezicht ook wel verweerd omdat het er zo uitziet. Het word een rare plek. Dus Ts is eerlijk in haar communicatie. We zien toch niet hoe erg de kraak verweerd is. Misschien is het heel weinig maar cosmetisch niet mooi. Dan mag je dit toch claimen als schade. ING zegt inderdaad op de site want daar zijn we ook verzekerd. Eigen ongelukjes zijn met de Allrisk verzekerd. Dus ook al is ze dom geweest dan is de claim nog wel oprecht. Je pot verf laten vallen op de bank is ook dom en gebeurt door verkeerd gebruik. Maar stel je bent je bank zat gewoon n pot oude verf erover en klaar. Lijkt me heel gek dat Ts haar kraan zat is na anderhalf jaar en er wc eend over gooit. Ts hou lekker de eer aan jezelf en ik denk dat je ondertussen zelf al n nieuwe kraan hebt gekocht. Want dat heb ik ook gelijk gedaan, t ziet er anders zo viezig uit ondanks wc eend 😉

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer de hele kraan is aangetast klopt het verhaal van het doekje natuurlijk niet.
Dan zou alleen het deel waar het doekje lag zijn aangetast.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Net even gekeken op de website van wc-eend. Daar staat duidelijk: Enkel voor gebruik in toiletpotten.

Een doekje met wc-eend dat zo nat is dat het druipt, komt niet per ongeluk op de mengkraan in de douche. Kom nou toch; dat was een welbewuste keuze, met voorspelbare gevolgen. Op antikalkspray voor de badkamer staat ook niet voor niets dat je moet uitkijken bij ongeglazuurde tegels en natuursteen zoals marmer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door moederslink »

Inderdaad...plus ....een ' vochtig ' doekje is niet kletsnat , zodanig dat de goot verweert en de kraan is verziekt.

delaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2020 14:29

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door delaan »

Volgens mij heeft Ts dit niet geplaatst om het verwijt van jullie te krijgen. Maar wat het verschil is tussen het knoeien van wc eend en het morsen van verf op de bank.
Het hoe en wat weten we niet want we zien geen foto of details.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kraan poetsen met WC-eend, een domme keuze, maar mogelijk wel gedekt onder de verzekering. Maar het opgediste verhaal
'doekje doordrenkt met WC-eend per ongeluk op kraan gelegd' is zo vergezocht en ongeloofwaardig dat de afwijzing voor de hand ligt.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik herinner me een artikeltje van zeker twintig jaar geleden. Een klant belde met (of schreef naar) een stofzuigerfabrikant: bij het stofzuigen rond de waterbak van de hond per ongeluk water opgezogen en stofzuiger kapot. De medewerker van dienst had zo vaak doorzichtige smoezen gehoord en nu voor het eerst -- direct -- de ware toedracht. Als "beloning" werd een nieuwe stofzuiger opgestuurd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Woonverzekering gelooft niet in een ongelukje.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet hier niets van..... maar een Nilfisk alles zuiger heeft geen moeite met een volle wasbak te ontstoppen!

Die zuigt zo hard dat ze paar minuten later komt klagen over stank uit de WC,
Bleek dat dit Stofzuigertje de Sifon van de WC ook gelijk had leeg gemaakt...
En de volgende dag hoorde ik ook van hun badkamer boven.... dus echt prima stofzuigertje en nog jarenlang moeten aanhoren!

Gesloten