LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inboedelverzekeraar?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
HelenJacobs
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:03

Inboedelverzekeraar?

Ongelezen bericht door HelenJacobs »

Hoi mensen,

Ik woon sinds pas samen met mijn vriend en wij moeten nog een inboedelverzekering afsluiten. Helaas net wat te laat, want vorige week is er ingebroken in onze auto (o.a laptop gestolen) en onze autoverzekeraar Centraal Beheer Achmea verwees ons door naar de inboedelverzekeraar.
Heeft iemand tips waar ik het beste een inboedelverzekering kan afsluiten, goed advies, goede service en met beetje gunstige polisvoorwaarden? Iemand goede ervaring met een inboedelafhandeling?
Hopelijk kom ik iets verder...!
Alvast bedankt voor reacties

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Inboedelverzekeraar?

Ongelezen bericht door b.olsen »

laat je niet afschepen. hou voet bij stuk want volgens mij wordt je belazerd. bij mijn zwager is al drie keer in zijn auto ingebroken. en alle drie de keren kreeg hij alles via de autoverzekering vergoed. de inboedelverzekering is voor alles wat er in je huis en je schuur bevindt. je zet je badkamer toch ook niet in je auto . was je wel wa verzekerd?

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Inboedelverzekeraar?

Ongelezen bericht door b.olsen »

o,ja, een hele hoop positieve reacties gehoord over het klaverblad. probeer het daar eens.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Inboedelverzekeraar?

Ongelezen bericht door vladja »

Diefstal van een laptop uit de auto wordt ook niet door een inboedelverzekering vergoed. Je wordt geacht geen dure spullen in je auto achter te laten.

Wat wel vergoed wordt (bij meer dan alleen WA-verzekering op de auto) zijn gewone auto accessoires, zoals een zonnebril, een gewone radio of CD speler (ingebouwd en frontje afgenomen), kinderzitje, een jas, een paraplu, wegenkaarten etc.

Op independer.nl kan je verzekeringen vergelijken.

Vladja

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Inboedelverzekeraar?

Ongelezen bericht door Inge1 »

Praktisch elke verzekeraar doet inboedelverzekeringen. Kijk goed naar welke dekking u wilt en vervolgens ook naar de prijs. Er zijn verzekeringen die zo ongeveer elk van buiten komend onheil dekken (zg. all-risks-dekking: dat is een heel ruime dekking) en ook veel verzekeringen die alleen bepaalde met name genoemde gevaren dekken (brand, inbraak, diefstal, breuk waterleidingen, enz.). En er zijn altijd uitsluitingen.
Diefstal van een laptop uit een auto is onder geen enkele autoverzekering gedekt en doorgaans onder geen enkele inboedelverzekering. Voorzover inboedel buitenshuis is verzekerd tegen diefstal uit de auto geldt dat voor niet kostbare spullen en maximaal een beperkt totaalbedrag (bijv. 250 eur).

Gesloten