LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Info over zorgstelsel

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Info over zorgstelsel

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

A.s. donderdag om 11:15 op RTL4 het programma LIJN4 --> i geef dan wat verduidelijking over het nieuwe zorgstelsel :D

Check ook: www.informatieziektekosten.nl Restitutiepolis voor EUR 82,50 per maand te zien eind deze week op de site!

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Info over zorgstelsel

Ongelezen bericht door Lawman »

Als je klanten wilt werven....ga dan op de markt staan.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Info over zorgstelsel

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Is een forum dan niet een soort markt.....

Overigens wil ik ervoor zorgen dat het voor iedereen goedkoper wordt..

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Info over zorgstelsel

Ongelezen bericht door Lawman »

Wanneer je de gedragsregels leest dan wordt het je volstrekt duidelijk dat het hier geen marktplaats is.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Info over zorgstelsel

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Ik begrijp dat je niet de ironie in mijn antwoord begrijpt.
Welkom op het forum van TROS Radar. Dit forum is bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van TROS Radar behandeld zijn of over andere onderwerpen op het gebied van consumentenzaken of andere dienstverleningen. Om dit forum beschaafd, informatief, aangenaam en interessant te houden, zijn Gebruikersvoorwaarden opgesteld waar iedere bezoeker van dit forum zich aan dient te houden."
Wat ik slechts wil is om een informatie te geven over een dienstverlening op het gebied van concumentenzaken!
Me dunkt dat bij het bekend worden van de diverse premies de door mij genoemde premie wel eens erg interessant zou kunnen zijn!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Info over zorgstelsel

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

het is een commerciele site, dat is waar het om gaat. Vergeet niet dat het lage bedrag een lokkertje is. Dit soort bedragen kan ook worden bereikt via werkgevers die een collectieve verzekering afsluiten, dus zo goedkoop vind ik dat niet, hoor.


Wie echt het naadje van de kous wil weten, en direct wil weten waar ie aan toe is, kijk eens op:

www.denieuwezorgverzekering.nl

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Info over zorgstelsel

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Natuurlijk is het een commerciele site..... :idea:

Alleen: wat is dan het lokkertje?? En bij welke werkgever bereik je die prijs dan ook (zelfs de FNV, met 1,2 miljoen leden toch niet een klein cluppie, heeft een slechtere deal!!!) :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Info over zorgstelsel

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het lokkertje zit hem in het feit dat de basispakketten onder de kostprijs worden aangeboden, en dat kunnen de verzekeraars de eerste jaren uit hun reserves opvangen, maar dat kan na een aantal jaar niet meer. Dan zijn de reserves weg, en zal de verzekerde moeten bloeden. Zo gemakkelijk als je nu van verzekeraar kunt wisselen, gaat het dan echter niet meer.

Schrikbarend voorbeeld is Zwitserland, waar dit gegeven reeds praktijk is. Daar werd een systeem zoals bij ons een jaar of tien geleden ingevoerd, met inderdaad schappelijke premies. Nu worden ze daar echter geconfronteerd met premiestijgingen van 20 procent of meer.

Als verzekeraar mag je niet goedkoper gaan zitten dan 10 procent onder het normbedrag. Zit die verzekeraar lager met zijn aanbieding, dan klopt er iets niet.

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Info over zorgstelsel

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Dat het bij het "spraakmakende programma" Lijn 4 is geweest lijkt me zoiezo niet direct positieve reclame maar dat terzijde.

Je moet al enig speurwerk verrichten om er achter te komen dat de verzekering bij Delta Lloyd gesloten wordt, niet direct de goedkoopste. Dat er op de basisverzekering een relatief lage premie gegeven wordt kan best, zeker als je bekijkt wat de aanvullende verzekeringen daar mogen kosten :idea:

Misschien wordt je hier trouwens direct verplicht om de verzekering voor meerdere jaren aan te gaan. Het is niet vanzelfsprekend dat de polis per jaar opzegbaar is.

Als laatste is het nog steeds niet het goedkoopste aanbod. Van mij zal je niet horen waar of via wie het goedkoper kan maar het is mogelijk (zonder dat je direct andere verzekeringen over moet sluiten) om al vanaf € 81 de goedkoopste variant af te sluiten. Misschien dat je met wat Google werk meer info kan vinden.

Gesloten