LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UNIVE ZORGVERZEKERING

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik maak de keuze om te betalen via een acceptgiro, als dat dan zo duur is voor de Unive dan gooien ze die kosten toch bij mijn premie op.
Ik zou het niet erg vinden om er dan iets meer voor te betalen hoor.
Er is door u als eerder gekozen voor de polisvoorwaarden voor Unive. Daarin staat dat de keuze om in dit geval te betalen per acceptgiro niet mogelijk is. Kortom: er valt maar weinig meer te kiezen.

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door monique36 »

De polisvoorwaarden kreeg ik pas toen ik de verzekering had afgesloten!!!
Op mijn vraag of ik per maand kon betalen werd positief geantwoord, dan hadden ze op dat moment even moeten zeggen dat het alleen zou gelden als ik per automatische incasso zou betalen!!!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door mr T. »

De polisvoorwaarden kreeg ik pas toen ik de verzekering had afgesloten!!!
Dan had u maar zorgvuldiger moeten zijn en de voorwaarden eerder moeten opvragen. Blijkbaar interesseren de polisvoorwaarden u niet echt. Overigens sturen verzekeraars de voorwaarden al mee wanneer een offerte wordt gevraagd.
Op mijn vraag of ik per maand kon betalen werd positief geantwoord, dan hadden ze op dat moment even moeten zeggen dat het alleen zou gelden als ik per automatische incasso zou betalen!!!
Het begint er aardig op te lijken dat een deelnemer aan dit forum geen gelijk heeft en toch wil krijgen.

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door monique36 »

@ MR.T
U als zeer gewaardeerd lid van dit forum had in mijn eerste posting kunnen lezen dat ik een vraag stelde.
Volgens mij is dat ook de hele opzet van een forum, men kan hierop een vraag stellen en een ander kan daar dan op reageren.
Sommige mensen denken dan ook meteen te weten hoe het allemaal in zijn werk gaat bij een verzekeringsmaatschappij.
Uit uw reacties blijkt nu dat u er niet zoveel van weet als u denkt en misschien is het dan zinvol om niet te reageren.
U bent waarschijnlijk zelf bij de Unive verzekerd, en denkt dat u precies weet hoe het in zijn werk gaat. ( Bij de Menzis denkt u immers ook te weten hoe alles in zijn werk gaat).
Nogmaals als in uw ogen een vraag stellen ongeveer gelijk staat aan gelijk krijgen, dan denk ik dat uw antwoorden hier op het forum niet van toegevoegde waarde zijn. :D

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

.........Overigens sturen verzekeraars de voorwaarden al mee wanneer een offerte wordt gevraagd. (van Mr. T.)
Dit is helemaal onjuist. Ik heb in december 2005 ca. 10 offertes voor zorgverzekeringen aangevraagd. Nergens zaten de officiele polisvoorwaarden bij. Zelfs toen ik bij de offerte-aanvraag ging vermelden dat ik juist de polisvoorwaarden wilde, kreeg ik ze niet. Alleen van FBTO en mijn oude verzekeraar heb ik ze gekregen. Diverse andere verzekeraars beloofden dat ze de polisvoorwaarden zouden sturen, maar deden dit niet.

Ik zou hier eigenlijk graag eens een poll van maken: "ontving u de volledige polisvoorwaarden tezamen met de offerte?"

P.S. ook auto-verzekeraars en rechtsbijstandverzekeraars sturen niet standaard de polisvoorwaarden toe.

Gesloten