LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »


Davids
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2007 21:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Davids »

Om jullie even op de hoogte te houden: mijn moeder is 88 en heeft vanaf 1969 via de Friese Uitvaart een narturo polis lopen. Ik (de dochter die gelukkig haar administratie doet) nadat ik de wijziging gekregen had eerst een aangetekende brief gestuurd, dat ik het er niet mee eens was.
Daarna heb ik me aangemeld bij de consumentenbond, deze hebben een gesprek gehad met yarden en daarbij is afgesproken dat yarden met individuele klanten probeert een oplossing te bereiken. Als je denkt dat de wijziging van de polis nadelig is, dan kun je een e-mail sturen naar [email protected] met een kopie aan de consumentenbond e-mail [email protected]. In de beide mails moet je het lidmaatschapnummer van de consumentenbond vermelden.
Omdat mijn moeder 88 is behartig ik haar zaken en ik ben toevallig lid. Mijn moeder heeft een aanbod van 1500 euro (2500 als je het via yarden laat regelen) gekregen terwijl ze volgens mijn berekening 3300 euro nodig heeft voor het pakket. Ik heb haar nu toch maar aangemeld bij advocaat Beilen Rauwerda, kost wel eenmalig 95 euro maar dan kan hij de brief toch beter schrijven en juridisch onderbouwen.

biancaa
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2007 09:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door biancaa »

Geachte mevrouw Ausema,

Wist u dat een begrafenis of crematie een kostbare zaak is? En elk jaar kostbaarder wordt? In 2030 gaat een eenvoudige uitvaart al gauw € 15.000 kosten. Geen last die u graag aan de volgende generatie doorgeeft.

Daarom is er de Natura Uitvaartverzekering van DELA. Die regelt en verzorgt uw uitvaart zoals u dat wenst. U betaalt een klein bedrag per maand en verzekert u daarmee van een waardige uitvaart.






Een mooie oplossing, waar uw nabestaanden u dankbaar voor zullen zijn. Als u via deze email een Natura Uitvaartverzekering van DELA sluit, ontvangt u bovendien een irischeque van € 12,50 cadeau. Deze cheque kunt u zelf besteden of doorgeven aan iemand. Dat is waar DELA voor staat, ‘voor elkaar’!

Met vriendelijke groet,

Drs. A.J.M. Lauvenberg
Directeur

P.S. DELA heeft geen winstoogmerk. Dat werkt direct door in de premie die betaalt voor een Natura Uitvaartverzekering. Kijkt u zelf maar.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Bianca volgens Yarden verandert er helemaal niets :evil:
Ik heb ook al naar een andere verzekeraar gekeken want het is nu een tijdelijke verzekering geworden ( je krijgt elke 5 jaar een nieuw aanbod).
Volgens mij kan dat helemaal niet en staat Yarden daar heel zwak mee.
Alleen op het forum van de consumentenbond staat dat je een email naar de consumentenbond kan sturen, dat is geen groepsactie en het staat ook niet op de nieuwspagina van de website.
Dat is een vreemde zaak aangezien Yarden veel verzekerden heeft een de polis enblock gewijzigd is.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johnnny »

Als ik bij yarden zou werken dan hadt ik gelijk ontslag genomen.
Ik weet ook niet wanneer dit in de krant komt er zijn heel wat foto's gemaakt van ons.

In almere komt binnen kort weer een aktiedag en wel op 2 juli 2007 om twee uur kom ook, mijn baas zal de koffie voor jullie klaar zetten.

KOM OOK NAAR DE TRANSISTORSTRAAT 10 IN ALMERE.

TOT DAN ALLEMAAL

GROETJES JOHAN UIT ALMERE

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Ik heb nog nooit iets opbouwends van Johnny gelezen, Hij is alleen maar uit op rotzooi trappen. Als we daarin meegaan, verlagen we onszelf en doen de zaak geen goed. De dingen die hij zegt, kloppen ook niet. Dus negeer hem

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hallo klazinaveen

je hebt helemaal gelijk hopelijk gaat de mol van ons forum af.

er is nooit iets positief dus negeren negeren

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johnnny »

Hallo klazinaveen,

Ik ben geen mol, ik kom op voor de armen en niet voor de rijken.
Het is zeker niet dat wij rotzooi trappen.
Werk jij soms bij yarden, ben je soms bang voor je baan.
Hoe zal jij het vinden als je vrienden in een rolstoel zitten en die niet voor hun zelf op komen. Het meest krijg je voor elkaar als je aktie gaat voeren en niet stil te gaan zitten op je luiekont van je!!!
Ik ben blij dat ik druf aktie te voeren voor de mensen die niet kunnen komen. Ons groep wordt ook steeds groter en daar zijn wij blij mee.
De ouderen mensen die niet kunnen komen daar heb ik begrip voor en daarvoor staan wij ook voor!!!!!
Geef mij nou is een punt aan waarom jij dan niet komt?
Denk je nou echt dat je met brieven schrijven aleen kunt winnen. vergeet het maar meissie.
Gewoon uit je stoel komen en aktie voeren. tot de volgende keer allemaal aktie groep yarden. Zaterdag ging het goed in Ede en in lopik.
Wij wisten niet dat mensen aan ons zo storen op deze forum.
Aktie dag in almere 2 juli 2007 om twee uur. Tot daan

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Nog 1 keer zal ik op je reageren Johnny. Vanaf het eerste begin wil je al aktie voeren met eieren e.d. Je ondertekent op 1juni met Johan Jansen en op 3 juni met Johan Janssen, met dubbel ss !! Ken je je eigen naam niet soms?. Uit niets blijkt dat je gedupeerde bent, geen protest naar Yarden gestuurd. Je schermt met dat je opkomt voor de zwakkeren, je misbruikt echter deze mensen om rotzooi te kunnen trappen. Daarbij kunnen zieken en rolstoelgangers echt wel een protestbrief naar Yarden schrijven en zich ook van juridische bijstand laten voorzien cq kifid inschakelen of hun rechtbijstand verzekering, zoals ikzelf heb gedaan.
Als je mijn mailtjes bekijkt, zie je dat ik constant mensen erop heb gewezen 1. Yarden te schrijven dat ze niet accoord gaan met de verandering. 2. Daarna KIFID, rechtbijstand verzekering, desnoods via vakbond, advocaat in te schakelen.
Jij daarentegen wil alleen maar kramen omgooien en met eieren gooien.
Nee, daar wens ik niet tussen te zitten, ik wil wel aktie voeren, maar wel waardig. Ik denk dat de meeste forum leden dat ook willen.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

klazinaveen.

applaus applaus :P

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Klazinaveen.

Jij hebt gelijk, johnny schreeuwd veel, maar verwijst niet naar de juiste kanalen.
Opkomen voor de ouderen, nou ik behoor tot de ouderen, maar kan echt nog wel mijn eigen boontjes doppen.
Ook ik heb de juiste weg bewandeld, geen eieren, maar bezwaarschriften geschreven .

Eerst natuurlijk na Yarden, meerdere mailtjes gezonden en een aangetekende brief verzonden.

Toen daarop niet de reactie kwam die ik nodig vond, heb ik alle kopién naar KIFID gezonden.

Vandaag net een tussen rapportage ontvangen, dat zij mijn stukken voor nadere uitleg hebben doorgezonden naar Yarden.
Zij zullen mij op de hoogte houden, van de verdere ontwikkeling
Dat is de juiste weg , met rotzooi schoppen bereik je niets.
Zeker niet bij een maatschappij als Yarden, die duidelijk heeft laten blijken, dat zij zonder juridiche dwang niets aan hun standpunt zullen veranderen.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Ik ben het helemaal met je eens janssen,

ook ik zal volgende week na 30 dagen gewacht te hebben alles weer naar KIFID zenden, ondanks alles vind ik dat ook de juiste weg.

yarden blijft gewoon geen reactie geven op de aangetekende brief

groetjes ayla

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Hoi Ayla

Ik begrijp hieruit dat je alles al een keer naar KIFID hebt gezonden of lees ik het nu verkeerd.
Zo,ja wat is dan hun reactie geweest ?
Wim

Postmaster

http://www.yarden-uniek.nl

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Wat vinden jullie van de reactie van Tinne,
Is dat geen goed tip?

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tinne »

Of het een goede tip is of niet:

Geen verzekeringsmaatschappij mag tussentijds de polisvoorwaarden wijzigen, doen ze dat WEL, dan mag de verzekerde ook gewoon zijn verzekering opzeggen.

dit geldt mijns inziens voor alle verzekeringen.

Mvrgr. Tinne.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

En de rest van het jaar heb je gewoon de dekking die je eerder ook had.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Bij Yarden krijg je 50 procent terug als de verzekering 5 jaar of meer bestaat en 65% bij een koopsom volgens de nieuwe polis (artikel 11).
Dat is niet veel.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Hallo mcwimpy51

Ik had alles op gestuurd naar KIFID maar die vonden dat ik eerst 30 dagen moest wachten op hun antwoord, dat is volgens hun een redelijke termijn.

Dus nu stuur ik alle corspondentie op, en dat is heel wat (van mijn kant dan)

yarden heeft nog steeds niet gereageerd op mijn aangetekende brief van 12 mei, alleen een nieuwe polis toegestuurd, zogenaamd op mijn verzoek.

groetjes ayla
Laatst gewijzigd door Ayla op 04 okt 2007 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten