LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

:wink: Oke

Succes

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag VOK,

Je schrijft: Het wachten is nog op antwoord van Mevr.I. Ahles van Yarden.

Als je dat antwoord (al) krijgt, is het verstandig om direkt onder voorbehoud van alle rechten, schriftelijk aan te geven dat je de nieuwe polis onder geen beding accepteert en de uitslag van jouw klacht bij het kifid afwacht. Het beste is deze brief aangetekend en met bewijs van ontvangst te versturen. Veel firma's krijgen namelijk de laatste jaren geen brieven binnen die hun niet welgevallig zijn. :wink:

Sukses, groeten, Maxiem.

Rijk&Riek
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2007 21:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Rijk&Riek »

Opgeheven
Laatst gewijzigd door Rijk&Riek op 07 jul 2007 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Ik denk dat wij onze eigen weg maar gaan bewandelen. De sfeer in het draadje begint te verslechteren :x

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag rijk&riek,

Je schrijft: Laten we het zakelijk houden.

Dat is nu precies wat je niet moet doen. Aan dit probleem zit een emotionele, persoonlijke, juridische, procedurele en zakelijke kant. Voor elk aspekt dient ruimte te zijn en een ieder heeft het recht om zich tot een bepaald aspekt aangetrokken te voelen. Mijn reactie is dus niet heftig, maar to the point.

Collegiale groet, Maxiem.

Rijk&Riek
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2007 21:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Rijk&Riek »

Opgeheven
Laatst gewijzigd door Rijk&Riek op 07 jul 2007 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag allemaal

ik raak hierdoor echt in de war, ik heb zoveel aan het forum gehad is dit nu voorbij :?:

groetjes ayla

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik ben het eens met Maxim, testcase schaad onze belangen door hier steeds onzin te verkondigen. Yarden heeft ons die polis in de maag gesplitst die ons veel geld kost. Dit ging in het begin onder het mom mensen willen champagne en geen standaard uitvaart.
Wij zijn wel tevreden met de oude polis en willen geen andere polis.
Je kon zelf kiezen wie je je uitvaart ook liet verzorgen (ook in de laatste voorwaarden van Yarden -artikel 9.2 Vrije Keuze) en je kon ook diensten ruilen. Elke keer worden enkele vergoedingen naar beneden bijgesteld terwijl de polis van de AVVL voldeed.
Ook het argument van het vereenvoudigen van de administratie betwijfel ik omdat de polisnummers zo lang zijn zal het eenvoudig zijn om te herleiden welke polis oorspronkelijk is afgesloten (en weer en bloc groepen polissen aangepast kunnen worden).
Er verandert voor Yarden dus niet zoveel behalve dat ze de waarde van de verzekeringen hebben beperkt en de vrijheid om een uitvaartondernemer te kiezen is ook verdwenen.
Als een medewerker van Yarden een bericht wil plaatsen dan moet hij/ zij dat doen zoals de medewerker van Tele2 dat hier op het forum doet, duidelijk en herkenbaar en zonder onzin te verkondigen.
Laatst gewijzigd door Jan9 op 02 jul 2007 19:08, 3 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Rijk&Riek
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2007 21:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Rijk&Riek »

Opgeheven
Laatst gewijzigd door Rijk&Riek op 07 jul 2007 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dit is een suggestie, een aanbeveling, niet suggestief.

Rijk&Riek
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2007 21:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Rijk&Riek »

Opgeheven
Laatst gewijzigd door Rijk&Riek op 07 jul 2007 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Mensen het wordt tijd voor een eigen forum met subrubrieken en moderators. Dit loopt echt door de war!!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Een Yarden forum onder het Verzekeringen forum dat is een goed idee.
Er zijn veel reacties, mooi om dat eens te bundelen in een Yarden rubriek.
Een moderator is niet nodig.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Ayla,

Je schrijft: dag allemaal

ik raak hierdoor echt in de war, ik heb zoveel aan het forum gehad is dit nu voorbij

Je hoeft echt niet in de war te raken. Dit is de gebruikelijke gang van zaken bij een draadje dat zo omvangrijk wordt. Sommige mensen (waaronder ik zelf) die hier posten blijken het dan niet eens met elkaar te zijn en willen hun gelijk halen. Dat kost energie en geeft inderdaad enige verwarring. Het belangrijkste is echter dat ieder voor zich de doelstelling: het afwijzen van de schandalige behandeling van hun klanten door Yarden, in het oog blijft houden. Ik heb je al een paar keer naar mijn idee goed geholpen en ik zal dat blijven doen als jij hier vragen stelt. Dat doe ik ook bij VOK en zonodig anderen. Mijn insteek blijft de procedurele, juridische weg die je moet bewandelen om uiteindelijk je gelijk te halen. Met zijn allen moeten we zorgen dat Yarden ongelijk krijgt en de nieuwe polissen moet intrekken. Ik hoop dus dat je dit draadje blijft volgen en zonodig als je hulp nodig hebt dat hier blijft aangeven.

Vriendelijke groet, Maxiem.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Beste mensen, ik denk dat het voor iedereen ook interessant is om de weblog van Peter van Wageningen op www.yarden.nl te volgen. Daar komen best leuke feiten naar boven, al komen die niet van Peter, die in het begin gelijk antwoordde, maar nu nog maar één keer per week het Yarden verhaaltje vertelt.
En Maxiem, van mij mag je blijven, hoor, er zijn anderen die beter op kunnen stappen.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

wij zitten nu in dit forum allemaal te tobben over hoe het ons (en onze nabestaanden) straks "financieel" zal vergaan, maar intussen zijn we al een aantal maanden verder sinds de introductie van de polis "AVVL/NUVA nieuwe stijl". zijn er onder het nieuwe regiem als begrafenissen of crematie geweest, en hoeveel hebben die mensen dan moeten bijbetalen ??

Met andere woorden : wat is in de praktijk de huidige gang van zaken ?? is dit ergens te achterhalen ??

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Ik heb best begrip voor de emotionele kant van de zaak.

Laten we netjes en zakelijk blijven..... nou daar gaat het vaker fout, ik zou heel veel voorbeelden uit de praktijk kunnen opnoemen waarbij onze overheid heel netjes en zakelijk de grootste narigheid teweeg brengt, doch ze doet het wel netjes en zakelijk, dat ze daarbij staan te liegen maakt ze niets uit.

Ik heb heb vandaag dan antwoord gehad op mijn email waarin ik Yarden vroeg of ik onwaarheden heb geschreven in de email die ik iedereen per email wil rondsturen om ze voor Yarden te waarschuwen....

Het antwoord was precies zo als hier al voor was gewaarschuwd, niet ingegaan op de inhoud van je brief maar deze voor veel mensen welbekend antwoord:

[THREAD ID:1-6U1D1]

Hierbij bevestigen wij dat wij uw mail in goede orde hebben ontvangen. Met uw mail tekent u bezwaar aan tegen de omzetting van de polis van uw Yarden Uitvaartverzekering.

De nieuwe Yarden Uitvaartverzekering is nog steeds een naturaverzekering. Yarden keert geen geld uit, maar verzorgt en vergoedt diensten. Wij kunnen u garanderen dat de waarde van uw nieuwe polis op dit moment voldoende is om de diensten uit uw oude polis af te nemen, mits Yarden de uitvaart verzorgt.

In de Algemene Voorwaarden van uw oude verzekering is een wijzigingsbevoegdheid vastgelegd. Deze voorwaarden bevatten een en bloc-clausule waarbij ons de mogelijkheid wordt geboden en bloc de voorwaarden van alle dan wel van bepaalde groepen van verzekeringen te wijzigen. Deze bepaling maakt deel uit van de door u gesloten verzekering. Yarden heeft tegelijk met de wijziging van de door u afgesloten verzekering de voorwaarden voor soortgelijke verzekeringen op identieke wijze aangepast. De door Yarden uitgevoerde wijziging van de voorwaarden is toegestaan.

Wij zijn ervan overtuigd dat ook voor u deze wijziging in de toekomst zal leiden tot een
voordeel ten opzichte van de voorgaande polis en voorwaarden. Al was het maar, omdat een ooit overeengekomen omschrijving van een pakket van diensten per definitie veroudert en niet kan worden aangepast aan veranderende opvattingen omtrent de uitvaart.

Op uw wens uw oude polis te handhaven kunnen wij niet ingaan. Indien u niet akkoord wenst te gaan met de omzetting heeft u de mogelijkheid uw verzekering met terugwerkende kracht per 31 december 2006 te beëindigen. De eventueel in 2007 gestorte premies zullen wij aan u terugstorten; tevens wordt voor uw verzekering, indien deze langer dan vijf jaar loopt, het afkoopbedrag bepaald, welke wij u eveneens zullen uitbetalen. Indien u gebruik wenst te maken van deze mogelijkheid tot opzegging, verzoeken wij u vriendelijk ons dat schriftelijk kenbaar te maken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hopen dat u ervoor zult kiezen om klant te blijven bij Yarden. Mocht u nog vragen hebben of willen spreken met één van onze adviseurs dan kunt u contact met ons opnemen via ons gratis telefoonnummer 0800 1292. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 21.00 uur.

*********************************************************

Vooral dat zinnetje met.... we zijn er van overtuigd.....

en het zinnetje.... Wij kunnen u garanderen dat de waarde van uw nieuwe polis op dit moment voldoende is om de diensten uit uw oude polis af te nemen, mits Yarden de uitvaart verzorgt.


Zum Kotzen

Maar ik moet nog even wachten op het antwoord van mijn aangetekende brief, een Email is waardeloos en deze al helemaal, hij staat boordevol Yarden leugens. Daarna zal ik mij waarschijnlijk ook aansluiten bij die advocaat, het zal wel weer een lange weg worden, en waarschijnlijk zal de crimineel wel in het gelijk gesteld worden.... zo gaat het zo vaak in Nederland :cry:

Maxiem, laat je niet kisten door Yarden en laat je niet de mond snoeren door fatsoensrakkers :wink:

met een collegiale groet van

Doodgewoon

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag doodgewoon,

Ik heb de e-mail van Yarden met belangstelling gelezen. Het zwaartepunt ligt bij hun aanbod om de verzekering te beëindigen. Dit uiteraard tegen de voorwaarden die Yarden zelf stelt. Hieruit blijkt dat ze bereid zijn om een deel van hun klanten die blijven dwarsliggen, tegen ongustige voorwaarden te lozen. Dat is ook precies hun zwakte, omdat er altijd horzels blijven die de naturaverzekering willen blijven houden en hun rechten opeisen. Het is dus erg belangrijk om niet op te geven, omdat deze poliswijziging naar mijn inschatting door de Kifid tot de grond toe wordt afgebroken. Kortom: blijf volharden en vertrouw de story die Yarden opdist voor geen meter!

Vriendelijke groet, Maxiem.

Gesloten