LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht tot kopen wat verzekeraar voorstelt?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Verplicht tot kopen wat verzekeraar voorstelt?

Ongelezen bericht door -margriet- »

Hoi,

Ik heb schade door blikseminslag. Mijn laptop heeft het begeven en mijn dvd/home cinemaset ook.

Na wat getouwtrek, willen ze wel betalen, maar nu geven ze tot twee keer toe aan:

"Dit merk is vergelijkbaar, wij kunnen het wel voor u kopen, of koop het zelf".

Wel op zo'n manier, dat het bijna als een verplichting voelt dat ik dát product weer opnieuw moet kopen.

Nu is het zo, dát ik ondertussen ook al iets nieuws heb gekocht. Te weten een PC (geen laptop meer, die kwam toch al niet van zijn plaats) en een home cinemaset van een wat betere kwaliteit (dat verandert toch heel snel).

Ik ben van mening dat ik toch wel degelijk "vrij" ben in aanschaf van nieuwe spullen, als het oude stuk is? Zij kunnen aan de hand dáárvan dan toch wel weer bepalen wat ze uit willen betalen?

Hoe werkt dat nou eigenlijk??? Ben ik wel verplicht om te melden wát ik heb gekocht? En zo ja.... ook aan de tussenpersoon (die vraagt er nl. steeds om).

Ben erg benieuwd of iemand hier antwoord op heeft....

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Verplicht tot kopen wat verzekeraar voorstelt?

Ongelezen bericht door Byob »

Het zou in theorie kunnen afhangen van de voorwaarden.

welke verzekeraar met welke dekking?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Verplicht tot kopen wat verzekeraar voorstelt?

Ongelezen bericht door roro25 »

wat staat er in de polisvoorwaarden? Ik denk dat daar wel wat te vinden is.
Redelijk is vervanging voor hetzelfde product eventueel zelf aangevuld met geld dat het van goede kwaliteit is.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Verplicht tot kopen wat verzekeraar voorstelt?

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Gezien uw bericht dat de verzekeraar aanbiedt om het wel te kopen vermoed ik dat uw voorwaarden afwijken van de gebruikelijke voorwaarden waarin u vrij bent om een uitkering te besteden zoals u dat zelf wilt.

Goed de voorwaarden lezen is in dit geval inderdaad de eerste en beste stap.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Verplicht tot kopen wat verzekeraar voorstelt?

Ongelezen bericht door -margriet- »

nou, de toon van de reactie is meer zo dat ze willen voorkomen lijkt het dat er fraude wordt gepleegd (zo van "geld in de zak").

Maar inderdaad, ik zal nog eens kijken.. Heb al jaren hetzelfde, volgens mij ooit Hooghe huys en is dat denkelijk allemaal Reaal geworden.....

jullie horen het nog :D

Gesloten