LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] REAAL NOG NIETS GELEERD VAN WOEKERPOLIS?????

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.

VERZEKERAARS WILLEN AF VAN HUN GARANTIEFIONDSEN EN MISLEIDEN DE KLANTEN?

Peiling eindigde op 13 feb 2009 15:46

Is dit juist en gebeurt dat ook bij uw pensioenpolissen?
3
75%
Is dit niet juist en hoe kunt dit aantonen dan?
1
25%
 
Totaal aantal stemmen: 4

Pelsers
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:36

REAAL NOG NIETS GELEERD VAN WOEKERPOLIS?????

Ongelezen bericht door Pelsers »

Reaal gaat haar verzekerden "aanbieden" om de beleggingen via Reaal te laten lopen. Ik heb destijds een polis afgesloten bij Zurich met een GARANDEERD KAPITAAL. Dat kost veel meer premie omdat het gegarandeerde kapitaal moet worden verkregen. Nu wil Reaal af van DIE GEGARANDEERDE BEDRAGEN, want ze vragen je over te stappen naar "Reaal belegt voor u" met een Reaal Pensioenroute Etappefonds. (ALLEEN DE NAAM AL KOST KLAUWEN VOL GELD) OVERSTAPPEN IS GRATIS, MAAR voorzien uw verzekeringsvoorwaarden in een garantie, dan komt deze garantie te vervallen als je omwisselt naar die lange naam reaal Etappefonds.
Volgens het bericht van Reaal zou ik zelf gekozen hebben om te beleggen. DAT IS PERTINENT ONJUIST. Ik heb gekozen voor een Zurich Nederland Beheerfonds MET GARANTIE zonder dat ik zelf ga beleggen.
RADAR WAARSCHUW MENSEN VOOR DEZE NIEUWE VERZEKERAARS AKTIES, want vervalt de garantie dan kunnen we dus allemaal naar onze garantie euro's fluiten. Ik vind dit een ongelooflijk advies van Reaal. De Garantie is toch altijd beter voor de klant dan DAT GESODEMIETER VAN Verzekeraars, met veel te hoge kosten, en waanzinnig beleggingen die hun woekerpolis werk te doen. WAANZIN.
Ja garantie kost Reaal veel geld dat ze niet meer hebben.

31fbr58
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2008 20:25

Re: REAAL NOG NIETS GELEERD VAN WOEKERPOLIS?????

Ongelezen bericht door 31fbr58 »

Had een ProfijtPlan verzekering bij Reaal naar ruim anderhalf jaar betaald te hebben, deze verzekering afgekocht, heb Reaal om een berekening gevraagd van de som die ingelegd is en uitgekeerd hierzit een verschil in van ruim 1700 euro!!!

Vandaag een niets zeggende brief ontvangen over diverse handelingen en kosten???

Iemand enige tips voor mij?

Alvast bedankt.

Centurio
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2008 20:40

Re: REAAL NOG NIETS GELEERD VAN WOEKERPOLIS?????

Ongelezen bericht door Centurio »

Ik heb vandaag dezelfde brief van REAAL ontvangen als Pelsers. Ook ik zit in dezelfde situatie. Ben ook gestart met Zurich met 'n 4% gegarandeerd kapitaal en REAAL wil nu dat we overstappen naar 't Pensioenroute Etappefonds. Heb inmiddels vragen gesteld over deze situatie aan REAAL. Ik ben ongerust dat ze nu laag gaan verkopen ( plus hoge transactiekosten) en dat dit niet meer wordt goed gemaakt door deze Pensioenroute Etappefondsen. Ik heb in twee jaar geen overzicht meer ontvangen. Hoe kan dit gesol met pensoengeld (enkele € tonnen) zo maar plaatsvinden. REAAL moet volledige openheid geven; 't zou goed zijn om ze eens uit te nodigen in TROS Radar.

Centurio
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2008 20:40

Re: REAAL NOG NIETS GELEERD VAN WOEKERPOLIS?????

Ongelezen bericht door Centurio »

Nog even aanvullende opmerkingen op mijn vorige reaktie:
Volgens REAAL's schrijven van vandaag kan de betrokkene of REAAL laten beleggen of zelf beleggen. Natuurlijk wil ik mijn huidige garantiefondsen behouden door eventueel zelf te beleggen/deze te kiezen. Echter als je zelf belegt kan je niet meer voor de garantiefondsen kiezen. REAAL's truc is namelijk dat deze fondsen niet meer voorkomen in hun keuzefondsen, dit is volksverlakkerij.

Pelsers
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:36

Re: REAAL NOG NIETS GELEERD VAN WOEKERPOLIS?????

Ongelezen bericht door Pelsers »

Beste 31fbr58,
Leuke naam. Je moet gewoon een aangetekende brief sturen naar je tussenpersoon en daarin vermelden dat indien je de berekening niet binnen 14 dagen krijgt je een advocaat de zaak laat oppakken. Stuur je ene brief naar je rechtsbijsatnd verzekeraar waarin zij dat overzicht moeten afdwingen. Succes.

31fbr58
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2008 20:25

Re: REAAL NOG NIETS GELEERD VAN WOEKERPOLIS?????

Ongelezen bericht door 31fbr58 »

Is er al nieuws over de Reaal Profijtplan polis of dit ook onder de woekerpolis valt?

Wie weeet hier meer van, graag jullie antwoord.

31fbr58

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: REAAL NOG NIETS GELEERD VAN WOEKERPOLIS?????

Ongelezen bericht door wevera »

Het profijtplan van BSBank/Reaal is een door de AFM onderzochte beleggingsverzekering. Er zijn 7 varianten onderzocht.
De jaarkosten/rendementsafslag varieert van 2.98% - 4.68% van de jaareindwaarde van de polis. De variant met een looptijd van 30 jaar en een inleg van € 150 per maand heeft 2.98% kosten en de variant met een looptijd van 15 jaar met € 75 inleg heeft 4.68% kosten. (zie www.afm.nl klik links op consumenten en vervolgens rechts op check je eigen polis)
Zelfs volgens de soepele maatstaven de AFM is dit dus een echte woekerpolis.
Maar wat wil je. En Reaal en de DSBank moeten hieraan verdienen. Bovendien moet Dick Scheringa de voetbalclub AZ in de benen houden als topploeg en dat valt ook niet mee en kost veel geld.
Gr. A.Wever

506196
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2009 15:51

Re: REAAL NOG NIETS GELEERD VAN WOEKERPOLIS?????

Ongelezen bericht door 506196 »

ik heb ook een profijtplan met sns mixgarantie fonds
in de polis stta een eindwarrde die bij navraag bij sns gegarandeerd is
ik vraag me af of dit wel correct is
ik leg permaand 49,75 in waarvan 39,75 wordt ingelegd naa 5 jaar is 48,25
wie komt dit bekent voor

Gesloten