LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive betalingen per maand

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Unive betalingen per maand

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Wij zijn overgestapt (met al onze verzekeringen) naar de Unive vanaf mei 2009. Alles is hier zo ongeveer mis gegaan wat maar mis kon gaan. Spijt als haren op m'n hoofd dat ik met de Unive in zee ben gegaan. Verzekeringen die alreeds bevestigd waren kregen we geen polissen van toe gestuurd, andere verzekeringen stonden weer helemaal niet in het systeem. Rampenplan.

Wij hadden aangegeven per maand de premie te willen betalen. Er was iets mis gegaan in hun administratie en ze incasseerden veel meer premie af dan waar ze recht op hadden, dit was van onze DSB rekening geincasseerd. We hebben dit bedrag gestorneerd en vanaf onze postbank meteen het juiste bedrag voldaan. Dit ging tot twee maanden toe zo. Nog voordat de DSB in de problemen kwam uiteraard.

Wat schetst onze verbazing als ze opeens van onze Postbank gaan incasseren. Een handeling waartoe ze niet gemachtigd zijn, ze hebben namelijk geen handtekening en accoord van ons hiervoor gekregen. We waren alle problemen zo zat dat ik ze aangeschreven heb hierover en gezegd voortaan heb per acceptgiro te willen gaan betalen iedere maand. Maar nu zeggen ze dus dat als je per acceptgiro betaald, je alle premies per kwartaal moet voldoen in plaats van per maand.

Ik heb al gevraagd waar in de algemene voorwaarden dit beschreven staat. Het staat tevens nergens op hun website: hier word alleen vermeld dat indien je per acceptgiro wilt betalen, je sinds 1 januari 2009 extra adminstratiekosten van 6 euro per jaar moet betalen. Niet dat je dan verplicht per kwartaal alles af moettikken. Dat is me nogal een bedrag in 1 maand, aangezien we alles hier verzekerd hebben.

Ik kreeg alleen een email terug waarin staat dat het niet anders te regelen is. En dat de betalingsregels nu eenmaal zo zijn. Het staat dus blijkbaar niet in de algemene voorwaarden vermeld.

In hoeverre staan wij in ons recht om per maand onze premies te blijven voldoen?

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Unive betalingen per maand

Ongelezen bericht door JanvL »

U bent maandbetaling overeengekomen maar wel met automatische incasso.
Dan hebt u ook recht op maandbetaling en zij hebben recht op de automatische incasso. Dus nee, u kunt niet per maand betalen middels een acceptgiro.

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Unive betalingen per maand

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Klopt. Maar je mag je betalingswijze veranderen op elk willekeurig ogenblik. Hier betaal je dan wel 6 euro administratiekosten per jaar voor, dus daar dien je mee akkoord te gaan.

Ik heb inmiddels al van de juridische afdeling van de consumentenbond begrepen dat indien de Unive deze maatregel niet expliciet in hun algemene voorwaarden heeft opgenomen, ze geen enkele grond hebben om mensen te verplichten per kwartaal te betalen. Elke vorm van onderbouwing ontbreekt dan. Zeker niet als er om tge beginnen ook extra betaald moet worden voor betaling per acceptgiro.

Gesloten