LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beschuldigd van fraude door Unive

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Dragstarclassic
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:01

beschuldigd van fraude door Unive

Ongelezen bericht door Dragstarclassic »

Hallo ,

Ik heb een probleem met Unive verzekeringen

Ik heb in maart een Ford Thunderbird uit 1968 gekocht via een internet veiling op basis van foto's die op t net stonden en een taxatierapport die erbij zat (wat achteraf niet erg slim was)
Ik heb de auto opgehaald en wist dat hij niet nieuw was...maar ze hadden de auto(achteraf) zo geprepareerd dat hij er redelijk uit zag , ik heb de auto bij mij onder de carpoort gezet en heb er verder niks mee gedaan , een week later hebben ze bij onze buren 3 auto's in de brand gestoken en wij werden wakker van het ontploffen van banden/tanken van de auto's , toen ik bij mijn auto kwam zag ik tot mijn grote schrik dat mijn auto bekrast was , ik heb hem toen later met de kärcher schoongespoten en de krassen bleken rondom te zitten
Ik heb hiervan aangifte gedaan bij de politie en de verzekering ingelicht
In het taxatie rapport stond dat de auto was voorzien van de orginele lak uit 1968 de waarde van de auto in het rapport was 18000 euro
Nu komt het , de krassen waren al een keer geclaimd ze hebben toen bijna 7500 euro uitbetaald
Ik heb de auto toen eens goed bekeken en kwam er achter dat de auto overgespoten was en toen bekrast is zodat ze geld konden vangen (de auto wisselde daarna 3 keer van eigenaar in 5 maanden tijd en dit waren handelaars en bekende van elkaar) , de taxateur heeft dat niet opgemerkt en ook de schade expert heeft niet gezien dat er nieuwe lak op zat , toen ik hem kocht hebben ze de auto waarschijnlijk opgeknapt met zo'n lakstift die je ook wel op televisie ziet en/of zo gepoets/geprepareerd dat ik het niet opgemerkt heb
Er is toen 3 keer iemand hier geweest van de verzekering met foto's van de betaalde schade en die waren identiek aan de krassen die ik claimde , ze wilde dat ik toegaf dat ik fraude probeerde te plegen en ik heb ook 3 keer uit proberen te leggen dat ik de krassen niet opgemerkt heb , de auto was niet schoon toen ik hem ophaalde en het regende , vervolgens heb ik ze laten zien dat de vorige eigenaar de auto heeft laten spuiten en verteld heeft aan de taxateur dat dit de orginele lak was , hij heeft dat ook in het rapport gezet , ook de verzekerings expert heeft dat niet gezien toen hij de schade kwam bekijken dat dit nieuwe lak was dus opnieuw was gespoten
Nu heb ik een schrijven gehad dat ik fraude gepleegd heb en word uit de verzekering gezet en dat ik een rekening krijg , ik ben al 28 jaar verzekerd en heb nog nooit niks geclaimd
Ik weet dat ik dom ben geweest om die auto zo te kopen daar kunnen ze me van beschuldigen
maar de (verzekering/taxatie) experts die dit elke dag doen en die niet hebben gezien dat er een nieuwe lak op zat en dus in de maling zijn genomen die word niks verweten maar mij beschuldigen ze wel van fraude , ik had dat namelijk wel moeten zien

Kan ik hier iets tegen doen ?????

Jan

stofzuigertje

Re: beschuldigd van fraude door Unive

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De brand bij buren heeft niet niets mee te maken.

De lak schade, het was dus geen originele lak maar originele kleur hersteld en niet zichtbaar, verdacht schadevrije zijn meestal gespoten.

De Taxatie, hoe oud is deze?

Univé ; het komt vaker voor dat schade geclaimd word en niet hersteld en dan later opnieuw bij andere eigenaar alsnog een claim komt.

Dus de foto van vorige schade en huidige zijn die er?
Dus vraag Univé welk schade bedrijf de vorige krassen heeft hersteld en of ze de foto's willen vergelijken.

Omdat er 2x zelfde kras schade kwam vragen ze U dus bewijs (buren of collega) die bevestigen dat deze schadevrij was voor ze iets uitkeren.

Dit doen vele verzekeraars dus niet alleen Univé.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: beschuldigd van fraude door Unive

Ongelezen bericht door ronald g »

Van fraude beticht worden en uit de verzekering gezet worden is een zeer zware maatregel. U kunt deze maatregel aanvechten als de eerste claim dateert van voor u de auto op naam heeft gesteld, u was immers onwetend en geen auto expert. Schade betaling gaat niet lukken maar die is peanuts vergeleken bij wat u nu boven het hoofd hangt want u gaat zeker op de zwarte lijst en wordt dan bij elke maatschappij geweigerd, sterker nog huidige verzekeringen kunnen opgezegd worden.

Dragstarclassic
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:01

Re: beschuldigd van fraude door Unive

Ongelezen bericht door Dragstarclassic »

bedankt voor het advies , de eerste claim is inderdaad van voor dat ik de auto op naam gezet heb , maar waar kan ik dit aanvechten

mvg Jan

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: beschuldigd van fraude door Unive

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste Dragstarclassic.

Ik heb uw bericht gelezen en begrijp heel goed waarover het allemaal gaat.
Wat u moet doen is het volgende. Schrijf de verzekering aan per aangetekende brief en sommeer hen de aantijging jegens u onder excuses in te trekken. Geef hen daartoe veertien dagen de tijd. Indien daarop afwijzind dan wel niet wordt gereageerd dat stapt u naar een advocaat en doe aangifte wegens smaad.
Op deze wijzen dwingt u een dwangsom dan wel schadeloosstelling af.

Succes.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: beschuldigd van fraude door Unive

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik weet niet of ik het nu goed lees, maar ik begrijp dat u exact dezelfde krassen wilt claimen die ooit eerder geclaimt zijn, dat betekend dat u een auto met schade gekocht hebt, en die schade nu bij uw verzekering wil claimen. M.i is dit inderdaad fraude....U kunt wel zeggen dat de auto niet schoon was en dat u het niet gezien heeft maar wat heeft u dan als schade oorzaak opgegeven en als schade datum???
Dan had u bij de melding moeten zeggen ik heb krassen ondekt maar ik weet helaas niet wanneer en hoe ze ontstaan zijn.

En als uw verzering dreigt met royement ( dit is de allerzwaarste maatregel) Dan is de kans heel groot dat ze over zeer veel bewijs beschikken en uw schuld kunnen aantonen.

U kunt natuurlijk altijd rechtshulp zoeken. en er tegen in beroep gaan als u ,uw onschuld kunt aantonen maar dat lijkt me er moeilijk in dit geval.

wellicht kunt u beter berouw tonen, proberen aan te geven dat het echt een misverstand is dat u absoluut niet bewust fraude gepleegd heeft en vragen of ze het bij een interne registratie willen houden, bij een royement kun je inderdaad niet meer een verzekering afsluiten maar ook een hypotheek wordt erg moeilijk omdat daar vaak de nodige verzekeringen aan vast zitten.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: beschuldigd van fraude door Unive

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Leojes30 denk dat je beter moet lezen voor je iets hier plaatst.

liesjuh66
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2013 10:53

Re: beschuldigd van fraude door Unive

Ongelezen bericht door liesjuh66 »

hallo, ik heb uw verhaal gelezen en aangezien het enige tijd geleden is voor u, ben ik heel benieuwd hoe u het heeft aangepakt.
Wij maken op dit moment hetzelfde mee, zijn beschuldigd van fraude en op de zwarte lijst gezet. Zowiezo onbegrijpelijk dat dit zomaar kan , vervolgens loop je tegen een muur op en moet maar een rechtzaak opstarten,. Rechtsbijstand hebben we niet want die zat dus bij Unive.
Gevolg is dat je je nergens verzekeren kan. Wat kan je hier nou tegen doen?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: beschuldigd van fraude door Unive

Ongelezen bericht door Frantic2 »

liesjuh66 schreef:hallo, ik heb uw verhaal gelezen en aangezien het enige tijd geleden is voor u, ben ik heel benieuwd hoe u het heeft aangepakt.
Wij maken op dit moment hetzelfde mee, zijn beschuldigd van fraude en op de zwarte lijst gezet. Zowiezo onbegrijpelijk dat dit zomaar kan , vervolgens loop je tegen een muur op en moet maar een rechtzaak opstarten,. Rechtsbijstand hebben we niet want die zat dus bij Unive.
Gevolg is dat je je nergens verzekeren kan. Wat kan je hier nou tegen doen?
op de blaren zitten? En unive brengt zijn rechtsbijstand onder bij een onafhankelijke partij en er zijn ook nog heel veel andere partijen. Dat u dus geen rechtsbijstandsverzekering heeft is aan u zelf te danken.

Misschien op eigen kosten een advocaat inhuren, of het juridisch loket eens vragen.

Gesloten