LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inschrijfadres, mag dat??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:Dat je niet met meer dan 4 personen mag wonen!
Ik denk, dat er niet staat geen postadres.
Het gaat niet alleen om het hebben van een postadres. Als dat het probleem was kon die kennis van TS ook gewoon een postbus nemen. Het gaat erom dat TS op een adres is ingeschreven in de GBA. Dat adres moet een woonhuis zijn en men kan zich niet inschrijven in de GBA als woonachtig in een recreatiewoning.

De verhuurder van TS heeft TS niet toegestaan dat er meer dan personen zijn ingeschreven in de GBA. Dus kan zij zich daar nog steeds niet inschrijven.

@ Leojes,

U kunt ook eens in overleg gaan met uw verhuurder. Vraag deze persoon eens waarom hij deze regel er zo heeft instaan ? Misschien heeft het ook wel te maken met de extra te betalen waterschapsbelasting ofzo. Als de vriendin dit verschil dan betaald, zou dit probleem verholpen kunnen zijn. Leg de situatie gewoon eens uit misschien kunt u tot een (tijdelijke) oplossing komen. Geef gewoon netjes aan dat u een en ander wil navragen bij hem en dat u dus niets gaat als u er niet uit kunt komen.
Leojes30 schreef:Emmy het is helaas hij die dit niet wil, niet zij en het huis is van hem dus tja....
En ergens kan ik dat ook wel begrijpen van hem.
Sja dan houdt het snel op inderdaad en ik kan het ook wel begrijpen. Een ex is ook niet voor niets een ex en ze kunnen maar beter zo min mogelijk met elkaars leven te maken hebben.
Leojes30 schreef: Eigenlijk is het wel jammer he, dan heb je eens een gescheiden vrouw die geen hulp nodig heeft, die genoegen neemt met wat ze nu kan krijgen, die netjes werkt en zichzelf en de kids kan onderhouden en dan loop je hier weer tegen aan. Maar ja zo zijn er zoveel dingen natuurlijk...
Sja zo krom is het soms wel helaas.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja een postadres zou misschien ook nog wel lukken Nevermind, maar zoals ik hierboven ook vroeg, krijgt ze dan geen problemen met instanties zoals kinderbijslag en belasting, maar ook haar werkgever en weet ik veel wat voor instanties???

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dank je Emmy,

Ik zou eens kunnen vragen ja, maar ik moet zeggen dat het geen makkelijke man is, heb ik verder geen last van maar makkelijk is ie niet :D

Ik dacht idd ook al dat een postadres niet voldoende zou zijn.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Leojes30 schreef:Ik dacht idd ook al dat een postadres niet voldoende zou zijn.
Geen idee eigenlijk of een postadres voldoende is. Als dat voldoende is, is het zeker lang niet zo ingwikkeld en zou ze ook uw adres kunnen gebruiken (zoals nevermind aangaf idd), zolang ze zich maar niet inschrijft bij de gemeente op dat adres.

Of het voor de werkgever een probleem is, hangt van de werkgever af. Maar om in aanmerking te komen voor sommige toeslagen, uitkeringen of dat soort dingen moet men vaak wel ingeschreven zijn in de GBA als woonachtig op een adres in NL. Nu weet ik niet of dit ook bv voor de kinderbijslag geldt ed.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

We zullen inderdaad eens informeren bij de kinderbijslag, toeslagen heeft ze volgens mij niet misschien zorg, maar geen huur of kinderopvang in ieder geval

aardbeest
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2013 01:56

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door aardbeest »

vogels schreef:
Leojes30 schreef:We zullen inderdaad eens informeren bij de kinderbijslag, toeslagen heeft ze volgens mij niet misschien zorg, maar geen huur of kinderopvang in ieder geval
Postadres is NIET voldoende, inschrijving moet bij gemeente bekend zijn:

Verhuist u met uw hele gezin binnen Nederland, dan hoeft u niets door te geven. Wij krijgen de gegevens van de gemeente. Let u er wel op dat u op tijd de verhuizing meldt bij de gemeente. De verhuizing moet binnen 4 weken bij ons bekend zijn.
bij ons....?????
ok vogels
vraagje heb je ook een oplossing dan hier voor?
ik zit ongeveer in het zelfde probleem.

ariefoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2014 14:37

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door ariefoort »

Goedemiddag, het is en blijft een probleem. Ik ben verleden jaar gaan scheiden. Ik ben in maart dit jaar op de camping gaan wonen in mijn toercaravan. Helaas kwam ik toen gelijk zonder werk te zitten. Ben toen naar de gemeente gegaan voor een uitkering en probeerde deze aan te vragen. Maar al gauw kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was omdat ik nergens stond ingeschreven. Kreeg toen de tip om een daklozeuitkering aan te vragen. Ben toen weer naar de sociale dienst gegaan maar kreeg weer te horen dat ik niet dakloos was en dat ze niks konden doen voor mij. Maar geprobeerd werk te gaan zoeken maar helaas. Nu aantal maanden verder nog steeds geen inkomen helaas ook geen caravan meer al kan ik nu ff bij familie slapen. Maar kan me met schulden bij niemand inschrijven. Wil graag hulp maar krijg niks. Kan niet reageren op een huis want heb geen inkomen. Geen inschrijving heeft natuurlijk veel nadelen geen toeslagen geen uitkering geen kinderbijslag noem maar op. Ik begrijp jullie probleem als geen ander. Succes

EdwinvdBeek
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:54

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door EdwinvdBeek »

Ik zou die vriendin gewoon eens langs laten gaan bij de gemeente in haar woonplaats, daar kunnen ze haar ook op een briefadres registreren voor de periode, dat ze nog niet over een permanent adres beschikt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

EdwinvdBeek schreef:Ik zou die vriendin gewoon eens langs laten gaan bij de gemeente in haar woonplaats, daar kunnen ze haar ook op een briefadres registreren voor de periode, dat ze nog niet over een permanent adres beschikt.
Ik hoop dat die vriendin geregeld is was 2012 :wink:

@ariefoort

Ja klopt,het is lastig eenmaal uitgeschreven te zijn.
Ik ben zelf met iemand bezig die ook zo,n probleem heeft,
Vroeger kon je nog postbus nemen,maar kan tegenwoordig ook niet meer.
Klinkt cru snap wel dat niemand je zo ff inschrijft,zitten hoop haken en ogen aan..

Maar laat je aub niet verleiden tot mp om daar hulp te zoeken...al bij steunpunt in je gemeente geweest
.

Sterkte

ita
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2014 23:21

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door ita »

Bij mijn weten is het mogelijk om je te laten registreren bij een opvanghuis voor daklozen. Zo kun je dan wel voldoen aan de eis om in de GBA geregistreerd te staan, zonder dat je je daarbij in alle (illegale)
bochten moet wringen. Zij kunnen wellicht ook bemiddelen bij huisvesting, omdat de woningcorporaties altijd woningen achter de hand houden voor schrijnende gevallen. Het zal ook uitmaken dat er in dit geval kinderen bij betrokken zijn.

Zonder medeweten van de campingeigenaar in te laten schrijven werkt niet.
De gemeente zal navragen bij de campingeigenaar of hij/zij instemt met de inschrijving. Het komt dus altijd bij de campingeigenaar terecht.
Op de camping waar wij staan leidt dit tot onmiddelijke verwijdering van de camping ! (Reglement).

Sterkte. Ik hoop dat je snel uit deze moeilijke situatie komt.

Ita

stofzuigertje

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je kunt voor je vriendin een Postadres geven.. dat mag...

Niet via GBA inschrijven op jou adres maar POST....

En ze word dakloze en ze mag omdat permanent wonen niet mag Chalet ruilen met andere in gelijke situatie mits het een andere gemeente is....

Dit hoeft pas als ze gaan controleren en als dakloze heeft ze wel meer kans op woning.
Af en toe een nachtje in de gemeentelijke of regionale daklozen opvang en dus 3 weken in Feb...
Ja, dat word geregistreerd en ambtenaren bemiddelen vaak voor de betere dakloze in woningen...

Ik begreep dat ze niet bij jou mag wonen maar wel tijdelijk logeren.... dus die 3 weken?
lijkt het of ze een weekend bij jou logeerde, wel een 2e prepaid voor bereikbaar zijn...

Ja, de GSM controle is voor gemeente de manier om illegaal Permanent bewonen te controleren dus
laat je GSM regelmatig elders liggen en ze worden voldoende misleid.

Tevens is dit je bewijs... dat achteraf bij jou provider is op te vragen ter controle dus maak lijstje waar je GSM tijdelijk was...

Gesloten