LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
SFF_Fozzie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2013 18:37

Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door SFF_Fozzie »

Beste Radar,

Ik ben in het geheel niet blij met de belastingdienst. Voorheen was het duidelijk dat wanneer de aangifte voor 1 april verstuurd was, dat voorlopige of definitieve aanslag voor 1 juli zou plaatsvinden. Een nieuwe interne regel (zoals de belastingdienst mij uitlegde aan de telefoon) zorgt ervoor dat men bij een definitieve aanslag het bedrag binnen een jaar uitkeert, en dus niet voor 1 juli. In de media wordt dit (de overgang naar meer definitieve aanslagen) uitgelegd als een regel om de papierwinkel te reduceren. In werkelijkheid is het een kunstgreep om mijn geld langer vast te houden zodat de overheid de rente opstrijkt.

De belastingdienst heeft toegegeven dat het een fout van hun is dat ik hierover geen bericht heb ontvangen, maar dat zij zich aan deze interne regel vast moeten houden. Mijn man heeft zijn definitieve aanslag wel, maarja dat was exact 0 euro. (Beide aangiften zijn overigens in dezelfde envelop verstuurd) Toch raar dat de uitkering van 0 euro wel vlot verlopen is. :shock:

Ondertussen ga ik op verzoek van premier Rutte op vakantie om de economie te stimuleren en moet ik kunstgrepen toepassen om mijn betalingsverplichtingen te voldoen. (De overheid is nu een dief van mijn spaarrente!!!)

Let wel, het bedrag dat ik terug moet krijgen is er 1 met 4 cijfers!...

Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige gedupeerde ben en benieuwd naar de reacties die zullen volgen op dit forum bericht.

Vriendelijke groet,
...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door sjohie »

SFF_Fozzie schreef:Beste Radar,

Ik ben in het geheel niet blij met de belastingdienst. Voorheen was het duidelijk dat wanneer de aangifte voor 1 april verstuurd was, dat voorlopige of definitieve aanslag voor 1 juli zou plaatsvinden. Een nieuwe interne regel (zoals de belastingdienst mij uitlegde aan de telefoon) zorgt ervoor dat men bij een definitieve aanslag het bedrag binnen een jaar uitkeert, en dus niet voor 1 juli. In de media wordt dit (de overgang naar meer definitieve aanslagen) uitgelegd als een regel om de papierwinkel te reduceren. In werkelijkheid is het een kunstgreep om mijn geld langer vast te houden zodat de overheid de rente opstrijkt.

De belastingdienst heeft toegegeven dat het een fout van hun is dat ik hierover geen bericht heb ontvangen, maar dat zij zich aan deze interne regel vast moeten houden. Mijn man heeft zijn definitieve aanslag wel, maarja dat was exact 0 euro. (Beide aangiften zijn overigens in dezelfde envelop verstuurd) Toch raar dat de uitkering van 0 euro wel vlot verlopen is. :shock:

Ondertussen ga ik op verzoek van premier Rutte op vakantie om de economie te stimuleren en moet ik kunstgrepen toepassen om mijn betalingsverplichtingen te voldoen. (De overheid is nu een dief van mijn spaarrente!!!)

Let wel, het bedrag dat ik terug moet krijgen is er 1 met 4 cijfers!...

Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige gedupeerde ben en benieuwd naar de reacties die zullen volgen op dit forum bericht.

Vriendelijke groet,
...
Je krijgt er toch belastingrente (voorheen heffingsrente) over? En wij hebben ons bedrag (met ook 4 cijfers) al lang en breed terug, geheel zoals beloofd door de belastingdienst.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik heb gewoon ontvangen vorige maand dus het is zeker niet standaard dat ze het vasthouden. Bij mij ging het wel om een lager bedrag. Misschien dat ze grote bedragen extra willen controleren alvorens uit te keren?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb ook de definitieve binnen! Maar helaas maar drie cijfers ,maar hey alles beter als niks
Wel edit was van mijn man ik krijg ook 0


Maar allebei binnen is van mijn man en ik heb het opgemaakt :lol: sorry

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door thecure »

SFF_Fozzie schreef:Ondertussen ga ik op verzoek van premier Rutte op vakantie om de economie te stimuleren en moet ik kunstgrepen toepassen om mijn betalingsverplichtingen te voldoen. ..
als je de belastingteruggave gebruikt om vaste lasten te betalen, is er toch iets mis met je financiën...

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door nevermind »

Bij mij heeft de belastingdienst word gehouden en voor 1 juli de aanslag verstuurt.
Afgelopen zaterdag de 29e in de bus gevallen, om te betalen.

Prettige vakantie. :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door tenormin »

nevermind schreef:Bij mij heeft de belastingdienst word gehouden en voor 1 juli de aanslag verstuurt.
Afgelopen zaterdag de 29e in de bus gevallen, om te betalen.

Prettige vakantie. :lol:
Bij mij heeft de Belasting dienst zijn woord verbroken: én betalen (ook met 4 cijfers plus het is geen definitieve maar een voorlopige). Dus ik ga de verordening van 'Rotte' niet opvolgen.
Oh sorry, zie dat de man Rutte heet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:
Bij mij heeft de Belasting dienst zijn woord verbroken: én betalen (ook met 4 cijfers plus het is geen definitieve maar een voorlopige). Dus ik ga de verordening van 'Rotte' niet opvolgen.
Oh sorry, zie dat de man Rutte heet.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je de minister-president er bij haalt (en ook nog een flauwe naamgrap maakt). Als je te weinig hebt betaald vorig jaar moet je bijbetalen (ook als Roemer of iemand anders in het torentje had gezeten). En als de aanslag onterecht is kan je gewoon bezwaar aantekenen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

GJvdZ schreef:
tenormin schreef:
Bij mij heeft de Belasting dienst zijn woord verbroken: én betalen (ook met 4 cijfers plus het is geen definitieve maar een voorlopige). Dus ik ga de verordening van 'Rotte' niet opvolgen.
Oh sorry, zie dat de man Rutte heet.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je de minister-president er bij haalt (en ook nog een flauwe naamgrap maakt). Als je te weinig hebt betaald vorig jaar moet je bijbetalen (ook als Roemer of iemand anders in het torentje had gezeten). En als de aanslag onterecht is kan je gewoon bezwaar aantekenen.

Gjvdz

Waarom moet je tenormin weer hebben,voor zoveelste keer? Rutte schreeuwt mensen kopen kopen ,koop auto,s t
Etc WAARVAN,en dat t misschien moet betalen heeft misschien wel andere reden...



Jammer dat er mensen. Zijn die moeten betalen,hier ook hoor ene jaar wel andere niet?.
Vraag me niet waarom...gaat om werk dus ene keer teveel ingehouden andere keer te weinig,zelf weet je niet maandelijks nou eens ff kijken wat is er ingehouden,als je wisselende toeslagen hebt,dus ga er altijd al vanuit dit jr terug volgend jr weer betalen.,

SFF_Fozzie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2013 18:37

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door SFF_Fozzie »

thecure schreef:
SFF_Fozzie schreef:Ondertussen ga ik op verzoek van premier Rutte op vakantie om de economie te stimuleren en moet ik kunstgrepen toepassen om mijn betalingsverplichtingen te voldoen. ..
als je de belastingteruggave gebruikt om vaste lasten te betalen, is er toch iets mis met je financiën...
Vakantie... een vaste last? Zeker niet. Echter, ik hoef nog niet naar de sociale dienst, maar de teruggaaf is echter wel iets wat mij toekomt en waarvan bevestigd is dat deze definitief correct is (aan de telefoon, nog geen schrift. bevestiging). Waarom dan wachten met uitkeren???

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef
Ondertussen ga ik op verzoek van premier Rutte op vakantie om de economie te stimuleren en moet ik kunstgrepen toepassen om mijn betalingsverplichtingen te voldoen. (De overheid is nu een dief van mijn spaarrente!!!)
Als ik een groot bedrag terug verwacht vraag ik al een voorlopige teruggave aan in het betreffende belasting jaar,u verkoos dat niet te doen ja dan kan het wel eens anders lopen dan verwacht.


Van de belastingsite
Voorlopige aanslag 2013



Verwacht u dat u belasting terugkrijgt? Bijvoorbeeld omdat u een huis hebt gekocht en hypotheekrente kunt aftrekken? Of omdat u giften hebt gedaan? Dan kunt u via een voorlopige aanslag maandelijks een bedrag terugkrijgen.
gr Henk

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje, laat GJvdZ toch. Aardig hoor, maar als hij/zij er nu plezier aan beleeft, laat gaan. Trouwens, GJvdZ, als iemand als ik (altijd VVD 'er in hart en nieren met nu een volledige deceptie) de Minister President zo wil noemen, is dat mijn zaak en ja hoor, U mag reageren alleen, dat word nu wel erg opvallend: is zeker de rode lap en de bekende stier.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door nevermind »

GJvdZ schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je de minister-president er bij haalt (en ook nog een flauwe naamgrap maakt). Als je te weinig hebt betaald vorig jaar moet je bijbetalen (ook als Roemer of iemand anders in het torentje had gezeten). En als de aanslag onterecht is kan je gewoon bezwaar aantekenen.

Dan ben ik toch niet alleen, die een mening over bepaalde mensen heeft.
Maar het zijn dan toch altijd de anderen. :wink:
Laatst gewijzigd door nevermind op 01 jul 2013 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door tenormin »

nee hoor, beste nevermind, 'we' zijn niet alleen: iets meer dan 17.000.000.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Weet niet of dit er mee te maken heeft maar de belastingdienst maakte van de week bekent ,sommige teruggaves te onderzoeken dus werden voorlopig niet uitgekeerd,da ging om hypotheek aftrek en kindertoeslag..

Missschien zijn ze bij u ook aan het onderzoeken ,valt u net in die categorie,ja ik geef andere wel gelijk...
Nooit op iets rekenen wat je nog niet hebt!
Kan altijd wat tussenkomen,klinkt burgerlijk maar,,......voorkomt hoop problemen zoals nu bij u..

Maar weet niet of dit ermee te maken kan hebben hoor ging over maandelijkse terug gaves maar misschien hebben ze u er ook uit gepikt??

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door rollertje »

Wanneer een voorlopige aanslag na een aangifte niet meteen uitbetaald wordt, is de reden meestal dat er eerst gecontroleerd wordt of er niet nog een te betalen bedrag open staat. Dit gebeurt wanneer er een melding hierover in het systeem staat. Die melding kan er ook nog instaan, terwijl het openstaande bedrag al is betaald. Duurt een tijd voordat deze weggehaald wordt. Na het onderzoek wordt er verrekend en/of uitbetaald.

Drambuie
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 sep 2009 13:08

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door Drambuie »

Vandaag de Belastingdienst maar eens gebeld om dezelfde reden als TS:

Men had een storing met het verwerken van aangiftes met aftrekposten.
Men heeft (nu) een storing met het betalingssysteem, waardoor men nu ook niet kan kijken wanneer teruggaves overgemaakt worden. (zou in mijn geval voor 16 juli zijn!)

Advies: boek een treinvakantie met de Fyra!

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Definitieve aanslag wordt niet direct uitgekeerd

Ongelezen bericht door smilie »

Bij mij zijn ze ook 'laat' (wat is laat?) :)
Ik heb wel schriftelijke bevestiging van definitief aanslag op 21 juni 2013 mogen ontvangen. Naar hun zeggen wordt het dan binnen 10 dagen uitbetaald.

Er zijn echter enkele uitzonderingen. Want zoals het op definitief aanslag staat: te ontvangen of te verrekenen bedrag. Dat wilt zeggen, mocht je nog ergens bijvoorbeeld 100 euro aan BD schuldig bent, dan gaan ze dat eerste met elkaar verrekenen. Dan duurt het langer om de geld op de bankrekening te zien.

Gesloten