LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door handdoekindering »

rozemarijntje schreef:
kweenie schreef:Tsja, ik ken ook verhalen van mensen die voor hun 50ste overlijden, maar ik ken ook een stel dat in de 90 is en nog zelfstandig woont. Ik zie in elk geval veel meer kwieke senioren dan vroeger. Maar ook de instelling van veel (natuurlijk niet alle) mensen is veranderd: veel minder aftellen tot het pensioen, maar er wat van maken voor het pensioen. Ik denk dat dat het belangrijkste is.
Tuurlijk,elke dag genieten( heb ik wel geleerd) en positief in leven staan!!
Zie hier en dat vind ik echt vertederend twee oude mensjes man,vrouw hondje samen uitlaten,hand in hand...zei 81 hij 92 en nog kwiek,pas hernia operstie gehad,zo fit als joentje,zei chirurg ook normaal u leeftijd doen we niet opereren..
Ik zeg ben jaloers op je :wink: pijnvrij..moet ie lachen,heerlijk....pluk de dag
Precies Rosemaryntje, carpe diem of zoiets.
Het is toch te gek voor woorden, sommigen werken hun leven lang voor een paar pensieoncenten en als eindelijk kunnen gaag genieten wordt het afgeroomd de graaiers aan de top. Dan had je beter niet kunnen gaan werken en in de bijstand blijven.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door puma73 »

handdoekindering schreef:
Het is toch te gek voor woorden, sommigen werken hun leven lang voor een paar pensieoncenten en als eindelijk kunnen gaag genieten wordt het afgeroomd de graaiers aan de top. Dan had je beter niet kunnen gaan werken en in de bijstand blijven.
Ach ja daar weet jij natuurlijk alles van.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

kweenie schreef:Tsja, ik ken ook verhalen van mensen die voor hun 50ste overlijden, maar ik ken ook een stel dat in de 90 is en nog zelfstandig woont. Ik zie in elk geval veel meer kwieke senioren dan vroeger. Maar ook de instelling van veel (natuurlijk niet alle) mensen is veranderd: veel minder aftellen tot het pensioen, maar er wat van maken voor het pensioen. Ik denk dat dat het belangrijkste is.
Ben ik met je eens hoor. Maar dan moet je daar wel geld voor hebben...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@miepje

Is ook zo,dze mensenkomrn niet rond,in gulden tijd was het top pensioen,maarnu zwaar gekort...gelukkig hebben ze kinderen die ze alle kanten helpen..

Maar,er zijn zat mensen,bv ik en man,die gern fam meer hebben...gewoon niet hebben,overleden...
En vrienden gaan je niet onderhouden,trouwens zitten tegen die tijd zelfde schuitje...
Endan tja....

Ik ben best met bep een stresskip,zeg ik eerlijk...maar met dit heb ik zoiets....ja we doen wat we kunnen,mijn pensioen loopt door,ook al ben ik afgekeurd( oneerlijk weet ik niet? Zal er voor verzekerd geweest zijn?)
Maar man ook bouwen op,en meer kan je niet doen,gaat elke mnd flink wat heen...en ook nog eens apart voor dat opzij leggen gaat niet...als ikniet zoveel zorgkosten had wel,maar helaas..

Het rotte is,niemand kan over iemands situatue oordelen.....ook al wil je positief zijn voor die gene...
Maar ja heel erg druk maken....vernadert niks...las gisteen als u 1 euro per werkdag wegzet,komt u heel eind..ja daxht ik is waar,30 euro pmnd voor sommige weer hoop geld!!!! Zijn al blij als ze eten hebben hele maand!!!

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door mee eens »

Langer doorwerken is vooral vanuit financieel oogpunt door de overheid ingevoerd. Immers, het volk moet wel belasting-geld blijven produceren in plaats van belastinggeld consumeren in de uitkeringen. Het is een drogreden dat we graag zouden willen blijven werken. De enkele zonderlinge work-aholic, zonder sociaal systeem of hobby's die graag wil blijven werken wordt altijd weer aangehaald. Net als de oude opa die vroeger een pakje per dag rookte en toch 90 werd wordt aangehaald door de rokers. Gelukkig laten mensen zich leiden als makke schapen. De kudde denkt niet, protesteert niet. Er was geen enkele staking toen de pensioenleeftijd werd opgehoogd. Omdat er geen vakbondsman de kudde ging opzwepen met "we pikken het niet meer...?" Waarom eigenlijk niet, was dit niet veel belangrijker dan staken voor 1% loonsverhoging, die 15 euro per maand erbij? De vakbonden houden hun leden graag bezig met onzinnige en kansloze acties. Vreemd!!?
Het spel wordt gespeeld, en de kudde loopt gedwee mee. Jij toch ook?
Ik roep hen, die niet in deze kudde mee willen lopen, niet 50 jaar willen werken voor de rekeningen van alle dag, niet een AOW-tje en pensioentje willen, op om te ontsnappen uit de kudde. Ontsnap! Lees een leuk boek zoals Rich Dad, Poor Dad en wordt wakker. Je kunt echt vrij eenvoudig ontsnappen. Of de kudde blijven volgen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door kweenie »

Niemand verbiedt je om eerder te stoppen. Maar het is niet de taak van de overheid om dat te financieren. Ja, ik wil ook wel lekker jong stoppen met werken, maar daar moet ik dan zelf voor zorgen. Dat lijkt mij beter dan dat mijn halve salaris op zou gaan aan het financieren van een lui leventje voor mensen waarvan een groot deel nog prima kan werken.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Bericht zelf weggehaald. Het plaatsen had onvoorziene gevolgen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Toch maar weer even een reactie. De nieuwe regering wil per 2010 het hele pensioenstelsel op de kop zetten. Lees: 'individualiseren', wat dan weer inhoudt dat je pensioen ongetwijfeld minder zal worden. Er wordt voorgespiegeld dat het meer kan worden als het goed gaat op de beurs... maar voor degenen die in 2020 binnen 10 jaar van hun pensioen afzitten, is er dan echt geen tijd meer om de vermindering te zien omslaan in een vermeerdering. Zo snel gaat dat niet op de beurs.
Ik begrijp dat het stelsel zoals het nu is wellicht niet meer houdbaar is. Maar dit is weer een manier om veel mensen hun eigen bij elkaar gespaarde geld af te nemen. Pensioen is tenslotte uitgesteld salaris.

atlas1302

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Werkende Nederlanders mogen wel zorgen dat zij de 70 gezonde jaren halen, wat ga je doen na je 70e jaar en een uitgekouwd pensioentje en hoge vaste lasten?
Ik heb op mijn 50e jaar mijn opgebouwde pensioen van een pensioen fonds laten uitkeren, in Nederland zou ik daar 50% inkomstenbelasting over moeten betalen, ik ben toch niet GEK!

Ik dacht ik ga buiten de EU mijn horizon maar eens verbreden waar ik geen belasting betaal, en die landen zijn er, en ook nog eens in de zon. Hier kan ik gewoon van die pensioen inkomsten leven en we zien wel of we 70 jaren jong blijven. Ik begrijp emigreren is niet iets wat je zomaar doet, maar ik hoor en zie dat toch veel mensen die kant op kijken omdat Nederland...tja Nederland.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nieuwe pensioenregels, 40 jaar werken?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Miepje1 schreef:Toch maar weer even een reactie. De nieuwe regering wil per 2010 het hele pensioenstelsel op de kop zetten. Lees: 'individualiseren', wat dan weer inhoudt dat je pensioen ongetwijfeld minder zal worden. Er wordt voorgespiegeld dat het meer kan worden als het goed gaat op de beurs... maar voor degenen die in 2020 binnen 10 jaar van hun pensioen afzitten, is er dan echt geen tijd meer om de vermindering te zien omslaan in een vermeerdering. Zo snel gaat dat niet op de beurs.
Ik begrijp dat het stelsel zoals het nu is wellicht niet meer houdbaar is. Maar dit is weer een manier om veel mensen hun eigen bij elkaar gespaarde geld af te nemen. Pensioen is tenslotte uitgesteld salaris.
Er zal altijd iemand de spreekwoordelijke '***' zijn. Het beste zou zijn als iedereen een eigen persoonlijk fonds zou hebben. Bijvoorbeeld een aparte rekening waarop de werkgever een afgesproken pensioensdeel stort en dat beschikbaar wordt bij het met pensioen gaan (en of dat dan op je 70e is of op je 60e, dat maakt dan niets uit) en waarbij jezelf even met de bank om tafel gaat zitten over hoe men dat uit moet betalen. Zo betaalt ieder voor zich. Als ik bijvoorbeeld nu de keus zou hebben gehad, dan zou ik mijn pensioensdeel liever uitgekeerd zien, dan dat ik sta te werken om de gepensioneerden van nu van hun pensioen te kunnen voorzien.

Gesloten