LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Van mijn elektriciteits meter heb ik ook geen ijkrapport. Ken je iemand die dat wel heeft? Wat een sprookjes.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Moneyman schreef:
24 dec 2018 22:45
Tiidmasine schreef:
24 dec 2018 20:55
Moneyman schreef:
24 dec 2018 18:05

Je beseft wel dat jij daarmee een milieudelict pleegt?
Dat zal best. Het punt is nou juist dat de burgers het hier wel inzien dat de norm afvaltoerisme wordt behalve vvd wethouder van Veen.
In Smallingerland (Drachten) heeft men het heel wat fatsoenlijker aangepakt, terwijl wel dezelfde doelstellingen worden nagestreefd.
Daar betaal je niet per kilo maar een vast bedrag aan reinigingsrechten waarvoor je afval gewoon (netjes gescheiden) kwijt kunt. Dat is nu vanaf 2006 zo geregeld en het werkt goed. Dat werd mogelijk omdat in 2005 Smallingerland hun contract met Omrin heeft opgezegd en een andere vuilnis verwerker (HDV) heeft gecontracteerd die goedkoper is.

Vorige maand heb ik onze burgemeester schriftelijk vragen gesteld. Fatsoen om te antwoorden lijkt helaas ver te zoeken, terwijl de wethouder doodleuk blijft volhouden dat het allemaal wel meevalt. Ik heb mensen opgeroepen om hun rekening voor de komende legingen niet direct te voldoen maar eerst een ijkraport op te vragen van de weeginstallaties op de ophaal wagens. Krijgt men die niet hoeft de rekening ook niet te worden voldaan. Ook heeft men niet te kennen gegeven hoe lang de gegevens worden bewaard of mogen worden bewaard. Vragen daarover worden niet beantwoord.........
Zucht. Dit getraineer vind ik zó kinderachtig.

Waar baseer je op dat het opvragen van een ijkrapport opschortende werking heeft?
U mag het allemaal kinderachtig vinden maar het is je goed recht als burger dit soort dingen te doen; Zij pesten mij; ik pest terug. En ja, dat zal best kinderachtig over komen. Als B&W en lokale politiek even wat meer onderzoek hadden gedaan, de burger tijdig op de hoogte was gesteld i.p.v. van alles op het allerlaatste moment te regelen (binnen enkele weken) en de burgers de mogelijkheid tot inspraak/meedenken had gegeven i.p.v. alles sneaky te doen, was het mogelijk veel beter verlopen.
Nogmaals: Ik heb geen moeite met afval scheiding. Wel moeite heb ik met de manier waarop me dat door de strot wordt gedrukt.
In de 70 er jaren vorige eeuw overkwam me iets waarvan iedereen zei: je vecht tegen de bierkaai en niemand die je wil helpen. Dat laatste was waar. Uiteindelijk heeft de overheid bakzeil gehaald en heeft me dat een flinke som duiten opgeleverd. Gewoon door te vechten voor hetgeen waarvan je zeker weet dat je in je recht staat. Dat je dan op onbegrip stuit en soms keihard tegen zere benen moet schoppen wat je niet in dank wordt afgenomen; dat moet je er maar voor over hebben. Zal eerlijk zeggen dat het genoemde geval van vorige eeuw mijn ego behoorlijk heeft opgekrikt. Het zal niet altijd slagen maar dan heb ik voor mezelf het gevoel dat ik er voor gestreden heb. Of je dat nou kinderachtig vindt of niet maakt mij niets uit.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Theotrucker schreef:
24 dec 2018 23:53
Dus als er geen ijkrapport is hoef je niet te betalen? Dat is handig. Als er geen ijkrapport van de gasmeter is hoef ik geen gas meer te betalen? Zo zijn er nog een paar.
https://www.cjib.nl/ik-wil-het-ijkrappo ... t-bekijken

en

http://www.ikkie.org/cjib/cjib-artikel. ... zwtips.art

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En zonder ijkrapport betaal ik bij de slager en de groenteboer ook niet meer.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door angel1978 »

U mag het allemaal kinderachtig vinden maar het is je goed recht als burger dit soort dingen te doen;
Stap 1 zou wat mij betreft zijn om dit soort 'recht' onmogelijk te maken. Zo snel mogelijk afschaffen dit soort onzin die ooit ongetwijfeld goed bedoeld is,maar door allerlei figuren alleen maar gebruikt wordt om te frustreren en te treiteren en dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die tijdmasjine zal wel heel wat rechtszaken nog te doen hebben van al die zaken die het ijkrapport nog niet bij de gesneden kaas hebben afgeleverd. En dan die discussie als de meter opnemer wil afsluiten omdat er niet betaald wordt zonder ijkrapport. Die zullen wel langs de meter opgehangen worden.

Moneyman
Berichten: 30096
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tiidmasine schreef:
25 dec 2018 00:43
Theotrucker schreef:
24 dec 2018 23:53
Dus als er geen ijkrapport is hoef je niet te betalen? Dat is handig. Als er geen ijkrapport van de gasmeter is hoef ik geen gas meer te betalen? Zo zijn er nog een paar.
https://www.cjib.nl/ik-wil-het-ijkrappo ... t-bekijken
en
http://www.ikkie.org/cjib/cjib-artikel. ... zwtips.art
En waar vind ik jouw klikoleger in die links...?

Moneyman
Berichten: 30096
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
25 dec 2018 10:23
U mag het allemaal kinderachtig vinden maar het is je goed recht als burger dit soort dingen te doen;
Stap 1 zou wat mij betreft zijn om dit soort 'recht' onmogelijk te maken. Zo snel mogelijk afschaffen dit soort onzin die ooit ongetwijfeld goed bedoeld is,maar door allerlei figuren alleen maar gebruikt wordt om te frustreren en te treiteren en dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.
Exact. Daar waar gebruik omslaat in misbruik gaat er iets niet goed. Hard klagen over de tegenpartij, maar jezelf vervolgens minstens tot hetzelfde niveau verlagen is ook niet heel eh... consequent... :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door moederslink »

Tiidmasine schreef:
24 dec 2018 20:55
het is je goed recht als burger dit soort dingen te doen; Zij pesten mij; ik pest terug. ......
Natuurlijk heeft een burger rechten, maar het gaat hier over afval.... :roll:
Door er nu zo.n strijd van te maken levert u dit stress en waakzaamheid t.o.v afvaldumpers en de buren op. Camera.s plaatsen :x dat is toch niet relaxt?

Hier wordt gewerkt met grote containers en ja ik zie regelmatig vreemde koppen aan komen rijden met zakken vol afval die hier gedumpt worden, maar wij betalen hier met zn allen dit legen vd containers.
Het zal mij verder een rot zorg zijn....ze doen maar en ik ben blij dat het hier bv geen smerig land is waar het afval torenhoog blijft liggen en stinken en waar de ratten vrij spel hebben en mensen ertussen graaien naar iets eetbaars.
Vindt u dat het waard allemaal?
Tiidmasine schreef: en de burgers de mogelijkheid tot inspraak/meedenken had gegeven ....
Het lijkt mij schier onmogelijk om binnen een gemeente zo groot als Heerenveen alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en een vergelijk met Drachten is ook niet goed, misschien hebben ze daar weer andere regels t.a.v andere ' problemen ' .

Wees relaxt en laat het gaan.....zou ik zeggen.
U bent beiden gehandicapt schrijft u, verhuizen gaat m ook niet worden ....wilt u dan de komende maanden / jaren als een gestreste kip blijven opletten op die illegaal gedumpte troep?

Ik wens u wijsheid en vrede met de buren.... :wink:

NB : gisteren op het nieuws .....doden op de snelweg , waarschijnlijk a.g.v een verkeersruzie .
Ik vraag me soms serieus af waar sommigen in hemelsnaam mee bezig zijn , echt :evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb mensen opgeroepen om hun rekening voor de komende legingen niet direct te voldoen maar eerst een ijkraport op te vragen van de weeginstallaties op de ophaal wagens. Krijgt men die niet hoeft de rekening ook niet te worden voldaan.
Grote onzin. Als je eerst een ijkrapport zou willen zien, dan betekent dat niet dat je tot die tijd je afval kunt aanbieden zonder daarvoor te betalen. Het is immers ook niet zo dat je gratis bij de benzinepomp zou kunnen tanken als zij je hun ijkrapport niet kunnen laten zien Het betekent dat je tot die tijd je afval niet moet aanbieden. Als je zo principieel bent dat je eerst een ijkrapport wilt zien, dan zul je het ook niet erg vinden om tot die tijd je afval op te sparen. Of zelf naar de stort te brengen.

Verder is het ook geen sneaky laatste moment besluit. Er is al meer dan een jaar geleden besloten om dit te onderzoeken en afgelopen zomer is het principebesluit genomen. Dit is dit najaar slechts formeel door de Raad bekrachtigd. Maar niets geheimzinnigs aan dus.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Dames, Heren, Om nou niet alles te gaan quoten nog even een korte, laatste reactie: Gemiddeld vindt u mijn wijze van handelen niet juist. Uw goed recht. Toch nog even een kort commentaar: 1. Men gaat hier dus per kilo gewicht betalen. 2. Een kantelslot kan worden gekocht voor 40 euro om te voorkomen dat anderen jouw bak gebruiken welke niet eens jouw eigendom is. 3. Camerabewaking is gewoon het meest effectief. Niet alleen voor mezelf maar ook voor meerdere buren. 4. Overtreder kan er op rekenen met z'n handelen op youtube te verschijnen. Begin nou niet over privacy. Het doel gaat n.l. de middelen heiligen. Omliggende buren zijn op de hoogte gebracht.

Voor de rest van het verhaal: Is mijn keuze die ik moet maken of ik daar een hartkwaal van krijg of niet. Wat moederslink schrijft over het gezamenlijk betalen voor de leging gaat hier dus niet op: om het maar even cru te zeggen is het hier "Ieder voor zich en Omrin voor ons allen....": Afval bij een ander dumpen is diefstal.

Prettige feestdagen allemaal gewenst.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Afval bij een ander dumpen”, is natuurlijk helemaal geen diefstal.

U mag die eventuele opnames helemaal niet op You tube zetten.

U bent heel fout bezig. Koop dat slot en klaar.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als U het niet eens bent met een besluit dat in een democratie is genomen bestaan er andere wegen om er iets aan te proberen te veranderen, jezelf aanpassen of te vertrekken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor de rest van het verhaal: Is mijn keuze die ik moet maken
Je kunt inderdaad diverse keuzes maken en je aan allerlei zaken storen. Dat is je goed recht. Alleen moet je dan geen leugens verkopen of anderen onder valse voorwendselen oproepen om dingen te doen die niet mogen.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Lady1234 schreef:
25 dec 2018 14:26
“Afval bij een ander dumpen”, is natuurlijk helemaal geen diefstal.

U mag die eventuele opnames helemaal niet op You tube zetten.

U bent heel fout bezig. Koop dat slot en klaar.
Te beginnen met uw laatste zin: Waarom moet een burger geld spenderen om een strafbaar feit van een medeburger te voorkomen en nog wel op een ding wat je eigendom niet is.

Afval dumpen bij een ander is technisch gezien geen diefstal maar wel een daad met financiele schade ten gevolge. (Al is dat bij wijze van maar 25 cent dan nog is het een strafbaar feit; er wordt immers bewust gehandeld om financiele schade toe te brengen)

Dan over youtube: Ja, officieel heeft u gelijk. Het zal me er echter niet van weerhouden om een wetsovertreding toch op youtube te plempen. En ik ga geen gezichten blurren. Het is uitsluitend bedoeld als afschrik middel en ik neem uiteraard de eventuele konsekwenties voor lief.

Over het onderscheid tussen de tarieven voor laag en hoogbouw: Ik hiervan melding gedaan bij het meldpunt discriminatie.
Discriminatie op grond van woonlokatie.
moederslink schreef:
25 dec 2018 12:17
Tiidmasine schreef:
24 dec 2018 20:55
het is je goed recht als burger dit soort dingen te doen; Zij pesten mij; ik pest terug. ......
Natuurlijk heeft een burger rechten, maar het gaat hier over afval.... :roll:
Door er nu zo.n strijd van te maken levert u dit stress en waakzaamheid t.o.v afvaldumpers en de buren op. Camera.s plaatsen :x dat is toch niet relaxt?

Hier wordt gewerkt met grote containers en ja ik zie regelmatig vreemde koppen aan komen rijden met zakken vol afval die hier gedumpt worden, maar wij betalen hier met zn allen dit legen vd containers.
Het zal mij verder een rot zorg zijn....ze doen maar en ik ben blij dat het hier bv geen smerig land is waar het afval torenhoog blijft liggen en stinken en waar de ratten vrij spel hebben en mensen ertussen graaien naar iets eetbaars.
Vindt u dat het waard allemaal?
Tiidmasine schreef: en de burgers de mogelijkheid tot inspraak/meedenken had gegeven ....
Het lijkt mij schier onmogelijk om binnen een gemeente zo groot als Heerenveen alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en een vergelijk met Drachten is ook niet goed, misschien hebben ze daar weer andere regels t.a.v andere ' problemen ' .

Wees relaxt en laat het gaan.....zou ik zeggen.
U bent beiden gehandicapt schrijft u, verhuizen gaat m ook niet worden ....wilt u dan de komende maanden / jaren als een gestreste kip blijven opletten op die illegaal gedumpte troep?

Ik wens u wijsheid en vrede met de buren.... :wink:

NB : gisteren op het nieuws .....doden op de snelweg , waarschijnlijk a.g.v een verkeersruzie .
Ik vraag me soms serieus af waar sommigen in hemelsnaam mee bezig zijn , echt :evil:
Er is al veel discussie geweest op social media over het hele gebeuren. Ik maak geen gebruik van facebook en twitter omdat ik daar in principe iets op tegen heb. Dat houdt dan wel in dat wanneer je via andere kanalen probeert een discussie te voeren je zeer beperkt bent in de mogelijkheden. Ik ben gewoon iemand die niet alles voor zoete koek slikt en overal maar " ja en amen" op zegt.
Wat Drachten betreft: Daar is het niet lonend om afval te dumpen omdat iedereen hetzelfde betaalt via gemeentelijke belasting en niet per gewicht. Dat laatste zorgt er voor dat er geen onderscheid is tussen laag- en hoogbouwbewoners.
De wethouder van ROM in Heerenveen zou onderzoek gedaan hebben naar effecten bij andere gemeenten over Diftar+
Toevallig dat hij voor het gemak Smallingerland (Drachten dus) maar had overgeslagen. Als je de verantwoordelijke bestuurslaag in Heerenveen schriftelijk benaderd om antwoorden te krijgen kun je de tijd beter benutten: antwoord krijg je niet. Als je ze dan op de wettelijk verplichte reactie termijn wijst wordt het naar een lager bestuurlijk niveau geschoven waar je niets mee opschiet. Bellen werkt evenmin: degene die je wenst te spreken is er niet, heeft geen tijd etc. Lokale politiek kun je evenmin iets mee: De SP had samen met de FNP een petitie opgezet om juist dingen anders proberen te krijgen. Deze petitie is door het gemeentebestuur doodleuk genegeerd. Er is slechts een korte opmerking tijdens de betreffende raadsvergadering over gemaakt dat de petitie gehouden was en verder werd er met geen woord meer over gerept. Zulke dingen geven de burger moed; maar niet heus.
Ik krijg een beetje het idee dat men (de burger) zich als makke schapen naar de slachtbank laat leiden; net alsof men murf is gestreden. En dan is er zo iemand als mij die nog steeds de energie kan opbrengen om wel strijd te voeren voor zijn mening. Je wordt dan al snel als een soort paria gezien. Het is helaas niet anders...............

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik krijg een beetje het idee dat men (de burger) zich als makke schapen naar de slachtbank laat leiden; net alsof men murf is gestreden. En dan is er zo iemand als mij die nog steeds de energie kan opbrengen om wel strijd te voeren voor zijn mening. Je wordt dan al snel als een soort paria gezien. Het is helaas niet anders
Iedere gemeente zal besluiten nemen waar niet iedereen het mee eens is. Dat de gemeente nu een besluit neemt waar jij het niet mee eens bent, betekent nog niet dat 'men zich als makke schapen naar de slachtbank laat leiden'.

Je schrijft ook over een petitie. Bij mijn weten hebben nog geen 1300 mensen die getekend. Dat is minder dan 5% van de inwoners. Een overgrote meerderheid ziet dus geen bezwaar in het besluit.

Natuurlijk is het je goed recht om te strijden 'voor de goede zaak'. Maar dat betekent niet dat iedereen het met je eens zou moeten zijn. Of dat je onrecht wordt aangedaan als een ander besluit wordt genomen.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

breien schreef:
26 dec 2018 09:51
Iedereen spendeert geld om te voorkomen dat een ander een strafbaar feit pleegt. Denk maar aan de sloten op de huisdeuren of fiets. Zelfs in Heerenveen worden fietsen gestolen.
Discriminatie tussen hoog- & laagbouw mag. Iedereen in de Muntflats wordt hetzelfde behandeld ongeacht sexuele geaardheid, geslacht, herkomst, ras, religie of wat dan ook. Het verschil waar men woont is voor een groot deel eigen persoonlijke keuze.
Dumping van afval bij de buren mag niet. Het is nog maar de vraag of het ook zo massaal als u denkt zou voorkomen. Vaak zijn buurtbewoners veel fatsoenlijker dan u denkt.
Het heeft niets te maken met als makke schapen naar de slachtbank leiden. Het is een goed en eerlijk systeem om mensen voor hun afval per kg te laten betalen. Het zal dcht niet veel duurder worden dan het systeem per lediging.
Lees nu eens uw eigen laatste alinea " Het is een goed en eerlijk systeem om mensen voor hun afval per kg te laten betalen"
DAAR ben ik het dus mee eens. Echter mensen in hoogbouw betalen NIET per kilo en DAAR zit nou het oneerlijke !!!

Waar ik woon gebeurt het dumpen juist wel: vooral luiers. Komt de gemeente met het plan om terug naar de jaren 50 te gaan: de ouderwets katoenen wasbare luier. Op zich geen probleem; kinderen worden er sneller zindelijk door. De meeste jonge ouders zullen het een zeer onzalig plan vinden vrees ik. Nu doet pampers ergens een proef met inzameling/recycling. Helaas niets voor niets. Pampers doet dit in ruil voor persoonlijke gegevens:je kunt die bak alleen openen met een app op een smartphone.........
kweenie schreef:
26 dec 2018 12:33
Ik krijg een beetje het idee dat men (de burger) zich als makke schapen naar de slachtbank laat leiden; net alsof men murf is gestreden. En dan is er zo iemand als mij die nog steeds de energie kan opbrengen om wel strijd te voeren voor zijn mening. Je wordt dan al snel als een soort paria gezien. Het is helaas niet anders
Iedere gemeente zal besluiten nemen waar niet iedereen het mee eens is. Dat de gemeente nu een besluit neemt waar jij het niet mee eens bent, betekent nog niet dat 'men zich als makke schapen naar de slachtbank laat leiden'.

Je schrijft ook over een petitie. Bij mijn weten hebben nog geen 1300 mensen die getekend. Dat is minder dan 5% van de inwoners. Een overgrote meerderheid ziet dus geen bezwaar in het besluit.

Natuurlijk is het je goed recht om te strijden 'voor de goede zaak'. Maar dat betekent niet dat iedereen het met je eens zou moeten zijn. Of dat je onrecht wordt aangedaan als een ander besluit wordt genomen.


Het resultaat van de petitie: is niet helemaal goed aangepakt. 1. Begonnen werd op social media. Niet iedereen maakt daar gebruik van. 2. Vergeet niet dat b.v. veel mensen geen computer hebben om op dat soort dingen te zoeken: zoals gezegd is er buiten de social media weinig aandacht aan is besteed. 3. Vergeet ook niet dat een grote groep bejaarden kwalijk weten wat internet is.

Tenslotte: discriminatie hoeft niet per definitie op huidskleur, geloof dan mening te slaan. Ik zelf vind ook het woord "discriminatie" ongelukkig gekozen. Er is gewoon een verschil in behandeling. Of mensen straks goedkoper uit zullen zijn, daar zijn de meningen over verdeeld. Als dat nou werkelijk zo is, waarom moest dan de prijs per zak omhoog voor hoogbouw bewoners ? Die zou dan juist omlaag moeten. Of mis ik nou iets ??

Moneyman
Berichten: 30096
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tiidmasine schreef:
26 dec 2018 14:18
Het resultaat van de petitie: is niet helemaal goed aangepakt. 1. Begonnen werd op social media. Niet iedereen maakt daar gebruik van. 2. Vergeet niet dat b.v. veel mensen geen computer hebben om op dat soort dingen te zoeken: zoals gezegd is er buiten de social media weinig aandacht aan is besteed. 3. Vergeet ook niet dat een grote groep bejaarden kwalijk weten wat internet is.

Tenslotte: discriminatie hoeft niet per definitie op huidskleur, geloof dan mening te slaan. Ik zelf vind ook het woord "discriminatie" ongelukkig gekozen. Er is gewoon een verschil in behandeling.
Twee dingen:
1) je doet nu net alsof hele volksstammen niet weten wat internet is. Dat dat beter bij jouw standpunt past, maakt niet dat dat waar is. Integendeel; de oudere generaties zijn steeds beter en mer gedigitaliseerd.
2) Er is inderdaad sprake van discriminatie. Maar dat is niet erg: discriminatie is immers gewoon toegestaan. Je zou een punt hebben als er sprake was van verschillende behandeling in gelijke gevallen. En dat is nu juist niet het geval: het gaat om een verschil in hoog- en laagbouw, en daarbij horen twee verschillende methodes. Als er binnen de groepen van de hoog- en laagbouw zélf verschil gemaakt zou worden, zou je een punt hebben. Nu niet.

Maar blijf gerust strijden hoor, als je graag een rechte rug wilt houden. Maar bedenk je wel wat je te winnen en wat je te verliezen hebt....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Het resultaat van de petitie: is niet helemaal goed aangepakt.
Je begint zelf over die petitie en dat de gemeenteraad daar maar (te) weinig aandacht aan heeft besteed. Blijkbaar besef je nu zelf ook dat die petitie het niet waard was om veel aandacht aan te besteden. Mooi dat we het daar over eens zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door renewouters »

Tiidmasine schreef:
25 dec 2018 00:20
Theotrucker schreef:
24 dec 2018 23:53
Dus als er geen ijkrapport is hoef je niet te betalen? Dat is handig. Als er geen ijkrapport van de gasmeter is hoef ik geen gas meer te betalen? Zo zijn er nog een paar.
En als jij nu eens gesnapt zou worden door b.v. een flitspaal omdat het ding vindt dat je te hard rijdt of een verkeerscamera die meent dat je door rood bent gereden ? Ook in die gevallen geldt dat je een ijkraport van de aparatuur mag opvragen. Ik werd er attent op gemaakt door een bevriende jurist.
De kans dat er geen ijkrapport is, is uitermate klein in die situatie. Ik mag hopen dat iemand die daarvoor de rechtspraak nog verder overbelast alle gemaakte kosten krijgt doorberekend. Maar ik neem aan dat die bevriende jurist dat risico wel durft te lopen?

PS: zit die bevriende jurist toevallig ook op dit forum?

Gesloten