LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Alfa?

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

renewouters schreef:
27 dec 2018 11:33
Tiidmasine schreef:
25 dec 2018 00:20
Theotrucker schreef:
24 dec 2018 23:53
Dus als er geen ijkrapport is hoef je niet te betalen? Dat is handig. Als er geen ijkrapport van de gasmeter is hoef ik geen gas meer te betalen? Zo zijn er nog een paar.
En als jij nu eens gesnapt zou worden door b.v. een flitspaal omdat het ding vindt dat je te hard rijdt of een verkeerscamera die meent dat je door rood bent gereden ? Ook in die gevallen geldt dat je een ijkraport van de aparatuur mag opvragen. Ik werd er attent op gemaakt door een bevriende jurist.
De kans dat er geen ijkrapport is, is uitermate klein in die situatie. Ik mag hopen dat iemand die daarvoor de rechtspraak nog verder overbelast alle gemaakte kosten krijgt doorberekend. Maar ik neem aan dat die bevriende jurist dat risico wel durft te lopen?

PS: zit die bevriende jurist toevallig ook op dit forum?
Antwoord op de "PS": nee.

Jammer dat "breien" nu plots zo stil is........

Voor de anderen heb ik nog een roverheid streek:
1=1, 2=3, 3=3, 4=3, 5=3, 6=3 7=3 etc. Hier staat het eerste getal voor het aantal bewoners van een woning. Het tweede staat voor het aantal heffingseenheden voor genoemde bewoners. Allemaal goedgekeurd door de rechtelijke macht.

Terugkomen op de hoogbouw bewoners: Er werd gezegd dat het technisch niet mogelijk was om het afval te wegen. lulkoek dus: net als in die andere roverheid streek een kwestie van gemakzucht. Ook bewoners van hoogbouw beschikken over een berging. In die berging is geheid ruimte voor een 240liter kliko. Problem solved; weg met de niet gelijke behandeling. Die oplossing kost geld ,ruimte en niet te vergeten moeite. Men heeft zeker even gekeken naar die andere club die waterschap heet. Als je op die manier je burgers wilt naaien...............

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zucht. Je zit écht vast in je even visie.

Nogmaals: succes.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Moneyman schreef:
27 dec 2018 20:50
Zucht. Je zit écht vast in je even visie.

Nogmaals: succes.
Net als in 1979: na een z.g. nooit te winnen strijd toch een paar ton opgestreken van een rijksinstantie die dacht dat het gelijk aan hun kant stond. Mijn motto daarna: Geef nooit op.

Toch bedankt voor het succes wensen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus je wilt er een geldmasjiene van maken.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Theotrucker schreef:
28 dec 2018 10:14
Dus je wilt er een geldmasjiene van maken.
Foute conclusie. Dit is gewoon een principe kwestie. Zie het maar als die lui die tegen beter weten in naar Griekenland gingen om voor hun idee te gaan. Was ik het niet mee eens maar heb er wel respect voor. Wat is er nou zo mis aan om voor je principes te gaan; zolang er geen moord en doodslag bij betrokken is ?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, weggegooid geld en moeite. Hadden ze dus beter kunnen besteden.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tiidmasine schreef:
28 dec 2018 16:01
Theotrucker schreef:
28 dec 2018 10:14
Dus je wilt er een geldmasjiene van maken.
Foute conclusie. Dit is gewoon een principe kwestie. Zie het maar als die lui die tegen beter weten in naar Griekenland gingen om voor hun idee te gaan. Was ik het niet mee eens maar heb er wel respect voor. Wat is er nou zo mis aan om voor je principes te gaan; zolang er geen moord en doodslag bij betrokken is ?
In jouw geval vind je het gerechtvaardigd de wet te overtreden om je doel maar te bereiken. En dat noem je dan “principes”? :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad. Voor je principes strijden is prima, maar dan wel zonder leugens en valse beschuldigingen. Want daarmee maak je je zaak ook niet sterker.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Moneyman schreef:
28 dec 2018 17:25
Tiidmasine schreef:
28 dec 2018 16:01
Theotrucker schreef:
28 dec 2018 10:14
Dus je wilt er een geldmasjiene van maken.
Foute conclusie. Dit is gewoon een principe kwestie. Zie het maar als die lui die tegen beter weten in naar Griekenland gingen om voor hun idee te gaan. Was ik het niet mee eens maar heb er wel respect voor. Wat is er nou zo mis aan om voor je principes te gaan; zolang er geen moord en doodslag bij betrokken is ?
In jouw geval vind je het gerechtvaardigd de wet te overtreden om je doel maar te bereiken. En dat noem je dan “principes”? :lol:
Tja, de wet overtreden om een zeker doel te bereiken: ik tast alleen maar iemand' s trots en privacy aan ingeval van een andere wetsovertreding. Ik schop niemand voor z' n hoofd, beroof geen ouderen, steek niemand neer........... Voor mij mag het vergeleken worden met de aktie van de blokkeer Friezen. Erger is het in elk geval niet.

kweenie schreef:
28 dec 2018 17:35
Inderdaad. Voor je principes strijden is prima, maar dan wel zonder leugens en valse beschuldigingen. Want daarmee maak je je zaak ook niet sterker.
Van leugens en valse beschuldigingen ? Dat is dan voor rekening wie dat denkt. Ik handel naar eer en geweten.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door angel1978 »

Van leugens en valse beschuldigingen ? Dat is dan voor rekening wie dat denkt. Ik handel naar eer en geweten
Jammer alleen dat die zo weinig voorstelt

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Tiidmasine schreef:
29 dec 2018 01:13
Van leugens en valse beschuldigingen ? Dat is dan voor rekening wie dat denkt. Ik handel naar eer en geweten.
Fijne moraal houd je er dan op na, als je er geen problemen mee hebt om mensen bijvoorbeeld voor te liegen dat ze zonder ijkreport de rekening van het aanbieden van het afval niet zouden hoeven te betalen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:
29 dec 2018 09:47
Tiidmasine schreef:
29 dec 2018 01:13
Van leugens en valse beschuldigingen ? Dat is dan voor rekening wie dat denkt. Ik handel naar eer en geweten.
Fijne moraal houd je er dan op na, als je er geen problemen mee hebt om mensen bijvoorbeeld voor te liegen dat ze zonder ijkreport de rekening van het aanbieden van het afval niet zouden hoeven te betalen.
... en het afval weer op straat gooit. Ook een milieudelict. Ja, ook als het niet je eigen afval is...

Je redeneert wel heel erg met oogkleppen op.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Gezien we hier blijkbaar in patstelling staan (elk houdt onveranderd vast aan zijn/haar mening), lijkt me het voortzetten van de discussie geen enkel doel meer te dienen. Derhalve zal ik nu maar de wijste proberen te zijn door de handdoek in de ring te gooien.
Ik dank u allen voor uw bijdragen, wens u een goede jaarwisseling een een, vooral gezond 2019.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Prima. De conclusie is volgens mij nu dat het antwoord op je vraag is: nee, de ingevoerde regeling is niet in strijd met de wet. Ook heeft de gemeenteraad op de juiste manier het besluit tot invoering genomen.

Dat hoeft je natuurlijk niet ervan te weerhouden om je strijd voor afschaffing van de regering voort te zetten.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

kweenie schreef:
29 dec 2018 23:39
Prima. De conclusie is volgens mij nu dat het antwoord op je vraag is: nee, de ingevoerde regeling is niet in strijd met de wet. Ook heeft de gemeenteraad op de juiste manier het besluit tot invoering genomen.

Dat hoeft je natuurlijk niet ervan te weerhouden om je strijd voor afschaffing van de regering voort te zetten.
je mag van me denken wat je wilt. Ik vond zojuist een reele mogelijkheid om afval wat in ondergrondse containers gaat wel degelijk te kunnen wegen, waarmede het verhaal van het kan niet vervalt.
link: https://www.kliko.nl/productoverzicht/p ... eegmodule/ Staat er niets in de weg om de hoogbouwbewoners ook per kilo te laten betalen. :shock:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat het technisch kan betekent niet dat ze het ook zouden moeten invoeren. Ze mogen daarin namelijk gewoon onderscheid maken. Net als dat een gemeente kan besluiten om bijvoorbeeld in het centrum afval niet gescheiden op te halen, maar in de buitenwijken wel. Ook dat onderscheid is gewoon toegestaan. Het gaat dan immers ook om verschillende, ongelijke situaties waartussen je mag discrimineren.

Maar laat je je er vooral niet van weerhouden om verder te zoeken naar mogelijkheden om deze diftar+ 'aan te pakken'. In een rechtsstaat moeten we het immers hebben van die heel kleine minderheid die bij twijfel zich er in vastbijt. Maar dat betekent dus niet dat je per definitie ook iets kunt vinden om diftar+ aan te pakken, als zou blijken dat het gewoon toegestaan is en het ook met de juiste procedures is ingevoerd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt meer bereiken in de gemeenteraad. Dat is de beste plek om veranderingen te realiseren.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat zal anderen er niet van weerhouden hun afval in uw kliko te dumpen. Wat dat betreft biedt alleen een slot uitkomst.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tiidmasine schreef:
30 dec 2018 17:49
je mag van me denken wat je wilt. Ik vond zojuist een reele mogelijkheid om afval wat in ondergrondse containers gaat wel degelijk te kunnen wegen, waarmede het verhaal van het kan niet vervalt.
link: https://www.kliko.nl/productoverzicht/p ... eegmodule/ Staat er niets in de weg om de hoogbouwbewoners ook per kilo te laten betalen. :shock:
Je miskent dat niet alles wat kán, ook móet. Het enkele feit dat het kan, wil niet zeggen dat het niet-toegestane discriminatie is als het niet gebeurt.

Je betoog snijdt nog steeds geen hout.

Gesloten