LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help politie

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Misschien toch ook maar op de Dam gaan staan om te demonstreren. Persoonlijk wordt ik een beetje moe van mensen die steeds de "discriminatie kaart" inzetten.
Ik ben zo blank als het maar kan maar heb nogal een niet Nederlandse achternaam.
Ook ik wordt weleens gecontroleerd. Ik werk gewoon netjes mee en ben binnen 2 minuten weer op weg. De politie doet ook steekproeven en als je aan de beurt bent maakt het niet uit wie of waar je bent of welke auto je rijdt.
U maakt van een mug een olifant want uw vrijheid is u geenszins ontnomen en uw antwoorden op de vragen aangaande uw klacht zijn nogal vaag.
Hier speelt veel meer als wat u ons verteld.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Help politie

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
19 jun 2020 00:16
Het is op dit moment een hot item .
Het gebeurt, óók bij sollicitaties. Dat ontkennen is dikke onzin.
Ik vind het veel gevaarlijker om dit zonder bewijs te geloven.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Help politie

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bob Schurkjens schreef:
18 jun 2020 23:59
Ach, etnisch profileren komt gewoon voor bij de NL politie. Laten we daar niet spastisch over doen. Ik geloof best dat topicstarter een punt heeft.
Voor het verhaal van TS is het noodzakelijk dat onderstaande niet alleen waar is, maar ook dat hij daarover geïnformeerd is door iemand (de politie zelf?) dat het zo gegaan is.
Boycot schreef:
18 jun 2020 23:32
Het kenteken van de auto staat op naam, dus nadat ze van de meldkamer door hadden gekregen dat ze die naam niet konden uitspreken werd de achtervolging ingezet.
Dit cruciale aspect van het verhaal, dat TS hiervan op de hoogte is, lijkt mij ongeloofwaardig.
Het is niet uit te sluiten dat dit een troltopic is. Het onderwerp is er geschikt voor.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als in Hoorn zowel voor als tegen JP Coen protest beperkt word tot maximaal 6 personen, en een groot terras als enkele weken open is en vol zit....

Een wandeltocht van Station naar beeld en terug mag wel... .niet daar blijven hangen.
Enkele willen daar op Terras gaan zitten en Biertje bestellen en proosten voor of tegen JP Coen.

Maar een forum vinden en bericht plaatsen, dat mag!
Wel adviseerde ik daarom;
Deur op slot, kiertje voor gesprek en eerst legitimatie Politie vragen en na mondkapjes pas Alcohol en Speeksel test toestaan.
Ook de Politie die vele controles mag uitvoeren is verhoogde Covid 19 verspreiding risico dus moeten ze ook aan die wetten voldoen.

En als ze vragen voor de uitspraak, Prem, een gekleurde man die ooit een NL paspoort had heeft hetzelfde.
En ik woonde naast Surinaamse dame die 25 jarig jubileum vierde in Blauw, en de laatste jaren in Zwart met Geel,
Ik wil geen zwart riep zij wel vaker!

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
19 jun 2020 09:12
moederslink schreef:
19 jun 2020 00:16
Het is op dit moment een hot item .
Het gebeurt, óók bij sollicitaties. Dat ontkennen is dikke onzin.
Ik vind het veel gevaarlijker om dit zonder bewijs te geloven.
Maar dat bewijs is er bij bosjes.

witte angora
Berichten: 30874
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help politie

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
19 jun 2020 09:27
En ik woonde naast Surinaamse dame die 25 jarig jubileum vierde in Blauw, en de laatste jaren in Zwart met Geel,
Ik wil geen zwart riep zij wel vaker!
Nu je het zegt. Vroeger wilde de overheid meer 'blauw' op straat. Kennelijk wilden ze een paar jaar geleden meer 'zwart' op straat. Tot er een paar wakker worden en roepen dat ze zich weer gediscrimineerd voelen. Dan krijgen we de wouten in regenboogkleuren. Of in een stroopwafelpak.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Heet in de zon en Blauwe was niets mis mee......

Gele hesjes en wegwerkers en ze vallen totaal niet op!
Maar ooit is een Agent aangereden, en dan maakt een gestoorde gek hier in plaatselijke krant de opmerking;

Meer blauw op straat!

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
19 jun 2020 09:27
Ook de Politie die vele controles mag uitvoeren is verhoogde Covid 19 verspreiding risico dus moeten ze ook aan die wetten voldoen.
Kap nou eens met je onzin.
Artikel 3.1. Uitzonderingen
1. De verboden in deze verordening zijn niet van toepassing op:
a. de betrokken hulpdiensten en toezichthouders;

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je kunt aantonen dat na vele controles je een risico loopt mag je eisen dat ook zij zich aan regels gaan houden.

Zij mogen door rood rijden indien nodig, fout parkeren en zo.....
Maar ziektes verspreiden, ik mag als maatregel mijn raam op praat bare kier zetten en voorzorg maatregelen voor mijn 91 jarige schoonmoeder nemen.

Meewerken aan controle moet maar je mag dit wel Covid19 veilig doen.
Vooral als ze vele twijfelachtige groepen vaker aanhouden is enige voorzorg toegestaan.
Met 2 meters afstand uit Luxemburg dus 1½ meters Rutte is voor mijn dan niet voldoende.
Een blaastest met los apparaat moet mogelijk zijn.
Speekseltest alleen met mondkapje....

In diverse gemeentes zijn Boa & Politie vaak met kapjes dus je mag dit eisen als ze het niet hebben.
Voor hun en mijn gezondheid.

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je kunt het blijven herhalen, maar het blijft onzin.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Help politie

Ongelezen bericht door omega19 »

Hoop goed bedoelde onzin. Een dashcam voor en achter heeft geen nut. De politie mag je nu eenmaal aanhouden, of je dat leuk vind of niet, en een dashcam ziet niks van je communcatie met dezelfde agent.

Ik denk dat je een verleden hebt wat zichtbaar wordt zodra ze je kenteken natrekken. Zolang je na 2 minuten weer verder mag is het leed nog wel te overzien

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Herhalen?

Doen ze dagelijks op TV nu ook en heb ik van Moneyman geleerd... gewoon doorgaan!
Herhalen hoorde juist in deze ,,, tijd.

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
19 jun 2020 10:59
Hoop goed bedoelde onzin. Een dashcam voor en achter heeft geen nut. De politie mag je nu eenmaal aanhouden, of je dat leuk vind of niet, en een dashcam ziet niks van je communcatie met dezelfde agent.
Een dashcam heeft natuurlijk wel nut. Het geeft in ieder geval beeld bij de situatie ten tijde van de staandehouding en (je moet er uiteraard één met geluid nemen) je kunt de communicatie opnemen. Natuurlijk dekt het niet alles, maar het is beter dan niets.

Heb je betere ideeën voor TS dan?

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Help politie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

omega19 schreef:
19 jun 2020 10:59
De politie mag je nu eenmaal aanhouden, of je dat leuk vind of niet, en een dashcam ziet niks van je communcatie met dezelfde agent.
Aanhouden mag alleen als je meemoet naar het bureau. Staande houden alleen als er gewichtige redenen zijn en stil zitten mag voor een controle.

De politie mag je dus niet gewoon maar even aanhouden.

Erthanax
Berichten: 9727
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dienders weten beter dan wie ook dat ze niet zomaar iemand staande mogen houden. Het verbaast me nogal dat ze dat tegen TS zouden hebben toegegeven. Ze kunnen immers kiezen uit diverse mogelijke redenen:
- Uw rijgedrag viel ons op (slingeren / langzaam / onregelmatige snelheid)
- We dachten te zien dat u zat te bellen/geen gordel droeg.
- U gaf geen richting aan.
Of het klopt of niet, met een dergelijke waarneming is er voldoende reden.

Na voorafgaande controle van het kenteken kunnen er "harde" redenen zijn, bv:
- Er staat een onbetaalde boete op dit kenteken.
- De apk is verlopen.
- De auto is niet verzekerd.
Ook dan hoeft het niet te kloppen, want soms staan gegevens verkeerd in Het Systeem.

Boycot
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:08

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Boycot »

Het is blijkbaar zo ongeloofwaardig voor een aantal mensen dat ze de schuld bij mij zoeken. Maar ik zat niet in een pooierbak of iets dergelijks, ik had een auto uit 2010 met 65pk. Auto was geleend en de eigenaar heeft geen "verleden". Ik gebruik geen drugs ook geen "verleden". Ik werd echt alleen maar gecontroleerd omdat mijn ouders niet in Nederland zijn geboren en ik in een straat (&dorp) reed waar alleen maar "witte" mensen wonen.

Ik kan bewijzen dat ik zonder reden ben staande gehouden (heb alles gefilmd), de meldkamer kan bewijzen dat mijn kenteken is gecontroleerd voordat ik ben staande gehouden, maar je kan natuurlijk niet bewijzen dat het door mijn afkomst komt.

Het is algemeen bekend dat de politie een racistische overheids intelling is, vraag het aan iemand met een niet-westerlijk uiterlijk en je krijgt dezelfde verhalen te horen, ontkennen is echt ongeloofwaardig.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Help politie

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Boycot schreef:
19 jun 2020 12:55
Het is algemeen bekend dat de politie een racistische overheids intelling is, vraag het aan iemand met een niet-westerlijk uiterlijk en je krijgt dezelfde verhalen te horen, ontkennen is echt ongeloofwaardig.
'algemeen bekend' nog wel. :roll:

Ik ben de laatste om te ontkennen dat racisme bestaat, en dat er wel degelijk sprake kan zijn van ongeoorloofd etnisch profileren, Maar nu gaat u toch echt te ver met het trekken van de discriminatiekaart. Ik kan u niet langer serieus nemen, sorry.

Erthanax
Berichten: 9727
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Boycot schreef:
19 jun 2020 12:55
Het is blijkbaar zo ongeloofwaardig voor een aantal mensen dat ze de schuld bij mij zoeken. Maar ik zat niet in een pooierbak of iets dergelijks, ik had een auto uit 2010 met 65pk. Auto was geleend en de eigenaar heeft geen "verleden". Ik gebruik geen drugs ook geen "verleden". Ik werd echt alleen maar gecontroleerd omdat mijn ouders niet in Nederland zijn geboren en ik in een straat (&dorp) reed waar alleen maar "witte" mensen wonen.

Ik kan bewijzen dat ik zonder reden ben staande gehouden (heb alles gefilmd), de meldkamer kan bewijzen dat mijn kenteken is gecontroleerd voordat ik ben staande gehouden, maar je kan natuurlijk niet bewijzen dat het door mijn afkomst komt.

Het is algemeen bekend dat de politie een racistische overheids intelling is, vraag het aan iemand met een niet-westerlijk uiterlijk en je krijgt dezelfde verhalen te horen, ontkennen is echt ongeloofwaardig.
U leent een auto, de politie controleert het kenteken en houdt u vervolgens aan "vanwege uw achternaam."
Maar hoe wisten die dienders dat u achter het stuur zat?

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Help politie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Boycot schreef:
18 jun 2020 22:42
De reden dat ik werd staande gehouden is puur omdat ik geen "westerlijke" naam heb.
Nadat wij elkaar passeerden hebben de agenten mijn kenteken gecontroleerd alles was goed behalve de naam als mijn kenteken op naam van een Nederlander had gestaan was ik niet staande gehouden. [/quote]
Boycot schreef:
19 jun 2020 12:55
Ik werd echt alleen maar gecontroleerd omdat mijn ouders niet in Nederland zijn geboren en ik in een straat (&dorp) reed waar alleen maar "witte" mensen wonen.
Boycot schreef:
19 jun 2020 12:55
Auto was geleend en de eigenaar heeft geen "verleden".
Boycot schreef:
19 jun 2020 12:55
Het is blijkbaar zo ongeloofwaardig voor een aantal mensen dat ze de schuld bij mij zoeken.
Eerst was het nog uw auto en nu is het een geleende auto. Het kenteken van de geleende auto is gecontroleerd en daar kwam uit dat u geen Nederlandse/westerse achternaam hebt. En daarom bent u in een witte woonwijk aan de kant gezet. Ik krijg een beetje het gevoel van stemmingmakerij en het lichtelijk verdraaien van feiten.
Als ik de auto van mijn buurman leen kan de politie niet aan het kenteken zien wie er in zit, laat staan dat ze mijn naam kennen.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@Erhtanax, precies, het verhaal klopt gewoon niet. Als politie kenteken scant komen eigenaar zijn gegevens naar voren niet de bestuurders gegevens. En een kenteken scannen gaat vaak al automatisch met ANPR. Iets heeft de agenten doen besluiten om ts aan te houden die vervolgens moord en brand schreeuwt over vrijheidsberoving, discriminatie enz enz.
Dus vanaf vandaag mag de politie alleen blanke mensen die Jansen de Jong of Bakker heren aanhouden. Iedereen met een migratie achtergrond of niet Hollandse naam mag alleen nog maar worden aangehouden als dat vtv in vijfvoud is aangevraagd.

Gesloten