LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tevreden zijn?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Mag de koningin hierover zeuren????

ja
7
37%
nee
12
63%
 
Totaal aantal stemmen: 19

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door hoffie »

Volgens onze "geachte" koningin moeten we tevreden zijn wat er wel goed gaat....
Dat durft iemand te zeggen die naast de miljoenen waarmee de nederlandse bevolking haar sponsert, nog gewoon haar AOW opstrijkt....

Zou deze madam eigenlijk wel doorhebben dat sommige mensen van die extra fooi die ze ontvangt een hele maand moeten leven??????

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als je ook maar enigszins iets weet van het Koningshuis dan weet je dat ze haar AOW niet opstrijkt, maar weggeeft aan het goede doel.

En van de miljoenen die ze zogenaamd in haar handen krijgt, moet ze wel weet ik hoeveel man personeel betalen en verder alle kosten zelf dragen. Ze zal dus echt niet zoveel geld verdienen als jij denkt, maar wel meer als de gemiddelde Nederlander. Maar goed, daar heeft ze dan ook de verantwoordelijkheden naar.

Voordat je dus uit je nek gaat kletsen, moet je eerst even je feiten checken. De koningin mag zeker over dit soort dingen zeuren, dat is haar taak zelfs.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door hoffie »

Maar goed, daar heeft ze dan ook de verantwoordelijkheden naar.
Als er 1 uit zijn nek klets ben jij het wel....

Of je moet me even uit kunnen leggen welke verantwoordelijkheden ze heeft....

Kom je er heel snel achter dat dat alleen ceremonieel is..... en dat zijn geen verantwoordelijkheden......

En vertel eens, waar haal jij de wijsheid vandaan dat ze dat doneert????
Of is dat op dezelfde manier als haar vrijwilligerswerk???????

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door hoffie »

grin das prettig, een dooie bepaalt of zij het goed doet....... :?

Maar goed, leg me eens uit dan, hoe iemand die alles heeft, de opmerking kan maken dat we niet moeten zeuren wat we niet hebben....

Geen eten hebben, ach niet zeuren joh, kijk eens achter me, staat een bloemstukje die duurder is dan jouw AOWtje, dus waar hebben we het over...

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door hoffie »

Maar de grootste verdienste van HM vind ik, dat HM nu al 25 jaar heeft geregeerd, zonder zelf in opspraak te zijn gekomen.
Is dat een grote verdienste???
Of komen de lijken, net als bij Bernhard & Julia pas uit de kast na het overlijden????

Daarnaast is het belachelijk dat de plek van je wiegje bepaald hoe hoog je uitkering is gedurende je hele leven....

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door antialles »

voor zover ik goed ben ingelicht, geeft HM haar aow aan een goed doel
Dat is knap voor iemand die op jaarbasis 3.9 miljoen aan "onkostenvergoeding" krijgt en daarover geen belasting hoeft te betalen, en gratis woont in de mooiste huizen van Nederland. Daar bovendien geen gas water en licht en verzekeing voor hoeft te betalen. Die dit jaar een feestje gekregen heeft van 8,9 miljoen.

Nee voor zo iemand vind ik het echt iets groots dat ze €11.716 per jaar aan een goed doel geeft....

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Nu onze koningin het heeft gezegd is het niet goed, als een minister het zegt is het niet goed, wie het ook zegt, het is nooit goed. Op deze stelling was hoe dan ook soortgelijk commentaar gegeven. Er was altijd een excuus geweest waarom diegene makkelijk kon praten...

Maar de stelling van de koningin vind ik juist erg goed. In plaats van altijd maar te zeuren. denk nou eens na over de dingen die wel goed gaan en wat je wel hebt ipv wat je niet hebt. Niet altijd die vinger wijzen naar een ander en lopen papegaaien over wat je wordt verteld, maar denk eens zelf na en kijk eens bij jezelf.

Maakt het leven een stuk makkelijker !!!!! :D :wink:

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door yoram »

iedereen mag de opmerking maken dat er niet zo gezeurd moet worden over de 'tekorten', en dat er meer gekeken moet en mag worden naar wat er wél is. En dat er hele volksstammen zijn die het minder hebben dan die andere volksstammen die het dus beter hebben is van alle jaren en dagen. Klagen helpt zelden in mindere situaties. probeer eens met wat je wel hebt je leven in te richten. Iedereen, en ik bedoel dus iedereen hier in Nederland heeft het beter dan zo'n 75 % van de wereldbevolking. ( wetenschappelijk niet onderbouwd, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel.)

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door karr-2 »

99% van de Nederlanders heeft het uitstekend in dit land, maar sommigen weigeren dit in te zien. We richten ons alleen op het negatieve, kijken alleen naar wat we niet meer hebben, niet meer kunnen betalen etc.

Ik durf te zeggen dat je oprecht blij mag zijn dat je in een land als dit woont. Reken er maar niet op dat het in andere landen beter gaat, daar hebben ze ook problemen genoeg. In dit land hebben we een sociaal vangnet, leven we in relatieve weelde en is er niemand die echt armoe kent of honger lijd. Kom daar maar eens om in andere landen van de wereld.

Mensen richt je ook eens op het positieve en kijk naar wat je allemaal wel hebt en kunt, dan realiseer je je dat je misschien best gelukkig kunt zijn.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door SJZ »

Grappig is ook dat veel andere landen ons achterna lopen. Zo is Belgie nu ineens bezig met het optrekken van de VUT-leeftijd. En in Duitsland kijken ze of ze het zorgstelsel kunnen veranderen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door JH »

99% van de Nederlanders heeft het uitstekend in dit land, maar sommigen weigeren dit in te zien. We richten ons alleen op het negatieve, kijken alleen naar wat we niet meer hebben, niet meer kunnen betalen etc.
Terecht opgemerkt karr-2. Kerstfeest 2005 laat duidelijk zien dat half nederland zich het afgelopen kerstweekend tegoed heeft gedaan aan buitiensporig (vr)eet- en drankgelegenheid. Dus zo slecht is 2005 niet geweest.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Bij sommige mensen geldt nu eenmaal: een dag niet geklaagd, is een dag niet geleefd.. :wink:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Het zo vervrissend zijn al de koningin wat meer zou kunnen/mogen zeggen.
Voor de samenleving zou het ook goed zijn want ik weet haast wel zeker dat er meer mensen zijn die naar haar luisteren dan naar de eerste de beste minister of premier.

Laat ze maar zeggen dat we zeurpieten zijn, het blijkt hier wel dat ze gelijk heeft want ze zegt de helft en de eerste komt al :wink:

En over dat geld voor het koningshuis, ach die paar euro per inwoner per jaar is niet zo veel en een rijtje presidenten is ook niet echt in de uitverkoop te krijgen.

Het koningshuis hoort gewoon bij ons net als er tegenaan trappen

groeten

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door hoffie »

In dit land hebben we een sociaal vangnet, leven we in relatieve weelde en is er niemand die echt armoe kent of honger lijd.
Kijk eens bij de voetselbanken Karr2, dan zou je beter weten.....

We zeuren hier in Nederland over mensen op deze wereld die minder dan 1 Euro per dag te besteden hebben, reken eens uit hoeveel dat ongerekend in Nederland zou zijn, en kijk dan eens hoeveel mensen in Nederland zelf daar onder zitten......

Maar ja, als je dat doet ben je een overdreven rode rakken..... maar stel je gerust, dat ben ik niet, ik ben een rechtse rakker, maar wel 1 die tegen het geldverslindende koningshuis is!!!

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door antialles »

HAlf nederland 99%??? Hoeveel NEderlanders hebben het nou goed gehad?

Bij half Nederland betekent dat dus 8 miljoen NEderlanders het met Kerst NIET goed hebben gehad. Dat lijkt me exhorbitant veel en buiten de waarheid.

Als 99% het goed heeft geahd dat betekent dat dat altijd nog 160 000 Nederlanders het NIET goed hebben gehad.

De Waarheid is dat in Nederland zo'n 660 000 nederlands onder de armoedegrens leven. De armoede grens is minder hebben dat 10% van het minimuminkomen.

Nou snap ik best dat een van de rijkste mensen ter wereld (>3 miljard) het beste met de armen voor heeft. Maar het is schofferend tov deze mensen om te zeggen dat zij vooral moeten kijken naar wat ze WEL hebben??? Wat hebben (de ruim 110 000) daklozen dan WEL waar zo ze blij mee moeten zijn???

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door tienepien »

Volgens mij is dit een typisch geval van "wie de schoen past, trekke hem aan"

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Kortom, als 660.000 onder die armoedegrens leven en jij niet, dan heb JIJ een enorm goede reden om blij te zijn met wat je wel hebt... :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Tevreden zijn?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Kijk eens bij de voetselbanken Karr2, dan zou je beter weten.....
Das alleen maar een extra voorbeeld, dank zij de voedselbanken hoeft niemand honger te lijden.

Daklozen kiezen er vaak zelf voor om dakloos te blijven, dat is een eigen keuze.

Gesloten