LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door Pientjelien »

[/quote]Mijn vraag is nogmaals, wie vindt dat de koopkracht echt verbeterd????
Waar blijven die forumleden die een gat in de lucht springen en dit jaar nog méér uit hun bol gaan op vakantie in Chili??? Voor wie het niet op kan???
[/quote]

IK !!!! Alleen ga ik niet op vakantie naar Chili !!!!

Het is inmiddels wel duidelijk dat je het niet eens bent met deze regering, maar je bent ook blind voor de mening van een ander. Als iemand een andere mening heeft, zoals SJZ, dan moet ie maar gelijk voor Zalm gaan werken, dat is wel erg flauw zeg.

Ik ben het ook lang niet altijd eens met het (financiele) beleid van deze regering, maar je kunt deze regering moeilijk de schuld geven van alles. En je voorbeelden over mensen die echt armoede hebben, die ken ik ook uit mijn directe omgeving, dus ik weet echt wel wat er speelt.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

IK !!!! Alleen ga ik niet op vakantie naar Chili !!!!
Nee Pientjelien,

Jij ziet het ook niet goed, ik gaf als voorbeeld "wie kan zich er een verre vakantie permitteren " met de maatregelen van de huidige regering. Zoals SJZ ook al deed veronderstel jij ook dat ik naar Chili op vakantie zou willen. Dus even niet.

Ik kan best een andere mening velen, ik rij zelfs met een mooie Volvo V 40. en ben zeer tevreden. Voor mijn werk ontmoet ik veel mensen en dan signaleer je héél andere dingen dan zoals ze door de overheid worden beleefd. De regering probeert zelfs aan te geven dat je kunt sparen van een bijstandsuitkering. Zo kun je ook met een modaal salaris, als je als vrek gaat leven, in 40 jaar ruim miljonair worden. Als je dat prettig vindt prima, alleen denk ik dat je dan niet plezierig leeft.

Ik hoor in principe over de hele linie mensen klagen dat deze regering het niet goed doet. Terwijl ik de regering hoor roepen dat ze het prima doen. Ra ra hoe kan dat nou?

Justus 4all

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Justus,
Ik begrijp je wel degelijk goed met je voorbeeld, maar je stelling klopt gewoon niet. Als je sec kijkt naar de maatregelen van deze regering, dan heeft dat in het kader gestaan van bezuinigingen en het 'saneren' van het sociale zekerheidsstelsel. In dat opzicht gaat dan (bijna) iedereen er op achteruit en is je stelling dus feitelijk retorisch, maar heeft ook totaal geen inhoud. Ik ben er afgelopen jaar aanzienlijk op vooruit gegaan (40%)......ondanks de maatregelen van de huidige regering. En dus kan ik me een vakantie, auto, of wat dan ook permitteren. En net zomin als ik mijn vooruitgang aan de overheid heb te danken, zo is dat andersom ook.

Bovendien heeft deze regering maatregelen genomen die al eerder genomen hadden moet worden...maar dat was politiek gezien niet slim.
Dat de regering uitspraken doet over sparen met een bijstandsuitkering enzo, dat is inderdaad waanzin. Maar goed, daar zijn het ook ministers voor. En als ze er later mee worden geconfronteerd kunnen ze zich niet meer herinneren dat ze het gezegd hebben.
Kunnen liegen als een minister zeg ik altijd.
Maar is er ooit een regering geweest waarvan mensen hebben gezegd dat ze het wel goed hebben gedaan????? Van Lubbers hebben we nu nog steeds last met onze bijdrage aan de EU !!!

hotse
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 dec 2005 08:05

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door hotse »

Ik ben er achter wat participatiebanen zijn(uitzending Zembla). Het zijn banen voor bijstandsgerechtigden die totaal geen kans meer maken op de arbeidsmarkt. Ze kunnen dan maximaal 2 jaar werken met behoud van uitkering. Ze mogen niet productief zijn, maar ondersteunende activiteiten uitvoeren. Dat zijn banen voor mensen die nog vooruit willen komen in de maatschappij en ik maar denken dat dat banen waren voor luie mensen. Zondag heb ik Netwerk gezien. Daar was te zien en te horen dat deze maatschappij helemaal vastloopt als er niets verandert. We moeten inzetten op kenniseconomie. Het domme en ook steeds meer Ict werk gaat allemaal naar China en andere landen met lage loonlasten. Daar investeren ze ook in de kenniseconomie. Turkije staat te dringen met heel veel goed opgeleide jongeren Europa te veroveren als de grenzen opengaan. Tien jaar geleden zei toenmalig minister Wijers al dat er geinvesteerd moet worden in de kenniseconomie. Maar Paars heeft al dat geld wat er eind jaren negentig was, verpatst. Allemaal cadeautjes voor iedereen. Nu wordt tengevolge van dat beleid de sociale voorzienigen afgebroken. De mensen die nu zonder werk zitten worden er op afgerekend. Mensen van boven de 40 die zonder werk komen te zitten hebben nauwelijks nog kans om aan de slag te komen, voor hen de eeuwige bijstand. Ook oudere mensen met een goede opleiding komen moeilijk aan de bak. Zelfs studenten hebben vaak heel veel moeite om een goede stageplaats te vinden. Er zijn te weinig artsen, die er zijn moeten 60 uur werken, maar wel beperkte studieplaatsen. Dan moet er ook nog geloot worden, inplaats de beste studenten te selecteren. Hoogervorst bepaalt al wat voor medicijnen de zieke mensen moeten slikken, volgens mij hebben de artsen er meer verstand van, maar hij kijkt alleen naar het geld. De hele nieuwe ziektekostenverzekering is ondanks dat er goede kanten aan zitten een grote bezuinigingsoperatie. Er gaan verzekeringsmaatschappijen omvallen of de zorg verslechtert. Het is ook veel te snel doorgezet, de verzekeringsmaatschappijen hebben de automatisering nog lang niet rond. Je ziet nu al dat het een grote puinhoop wordt, heel veel mensen hebben nog geen offerte van hun collectieve verzekering, als ze gaan veranderen van maatschappij is de ramp niet te overzien, alles moet weer verrekend worden. Dit kabinet regeert helemaal niet, dit reageert alleen maar en bezuinigt inplaats geld uit te trekken voor kenniseconomie. De rente is nu laag, dus dat moet kunnen, maar Zalm gaat er op zitten. Ik weet dat het in het bedrijfsleven wat makkelijker gaat iets te veranderen. Daar heb je een soort dictatuur, boven beslist en de werknemers moeten dat uitvoeren, anders ontslag. Dat kan heel snel en goed werken. De BV Nederland is een democratie, dus wordt er eindeloos gepraat. Stopverf dus. Als er niets gebeurt zit over 20 jaar de helft van de Nederlandse werknemers in de participatiebanen. De Aow premie is nu 18 procent, al bijna niet meer op te brengen. De Aow zal verminderen , wie moet dat dan nog opbrengen? Dus armoede dreigt voor een groot deel van de bevolking. Netwerk heeft al de hulp ingeroepen van het Nederlandse volk om uit deze impasse te komen door met goede suggesties te komen. Misschien een heel somber verhaal, maar de gouden tijd is over. Ik heb de ontwikkeling van de maatschappij vanaf de tweede wereldoorlog meegemaakt, de opkomende tijd. Dat is over, er moet weer gevochten worden voor een bestaan.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

Whow Hotse,

Na het bericht van Pientjelien wilde ik eigenlijk reageren door haar een compliment te geven voor haar kennis. Prachtig ook dat zij ondanks de verslechterende maatregelen van de overheid méér te besteden overhoud. Maar als ik dan jouw bericht lees Hotse denk ik dat Pientjelien één van de weinig gelukkigen is.

De landelijke politiek roept "ouderen moeten langer werken", want de middengroep en de jongeren kunnen de AOW niet meer opbrengen! Tegelijkertijd stimuleert de overheid de jeugd zolang mogelijk door te leren. De scholen leveren jongeren af die vervolgens vinden dat ze met hun opleiding niet de straat kunnen gaan vegen en bankwerker, lasser, automonteur, schilder of behanger willen ze niet worden. Dus die gaan in de WW of Bijstand.

Justus 4all

Zien jullie de kromme redernatie???? De ouderen moeten doorwerken of ze willen of niet en maken dus geen plaats voor de jongeren. De jongeren willen wel werken maar de ouderen stromen niet door! Ondertussen moet de middengroep buffelen om de zaak draaiende te houden.. Omdat aan twee kanten de zaak vastloopt en er beslist wel werk te vinden is worden ondertussen de gaten gevuld door werkwilligen uit Polen, Roemenie, Wit-Rusland, Joegoslavië of noem maar op.

Een oplossing? Gewoon een harde lijn inzetten. Op scholen weer normaal les geven. Af van het "studiehuis" idee. Gewoon discipline bijbrengen, tafels en aardrijkskunde leren. Er is niks mis met LBO, we hebben alle mensen hard nodig en niet alleen doktoren en professoren.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Nou Justus,
over het laatste zijn we het in ieder geval wel eens! :lol:

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

Als je dan de krant weer open slaat denk je hoe kan het toch dat wij als burgers de druk in onze portemonnee zo voelen. De zorgverzekering woedt over ons land, niemand die het meer begrijpt. De minima krijgen nog minder dan minder. De individuele gemeentelijke belastingen lopen giga uit de pas. En wij vinden het allemaal maar goed.

Justus 4all

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door chubi »

Maar Paars heeft al dat geld wat er eind jaren negentig was, verpatst.
Was het niet diezelfde ZALM die zei,nee we kunnen nu niets uitgeven,want we hebben het nodig voor slechtere tijden. Waar is dat geld,graag een afschrift hiervan. Dan pas wil ik het geloven. De regering heeft genoeg geld,maar ze verdelen het verkeerd. Afganistan opbouwen. LAAT AMERIKA het maar doen. die heeft toch een puinhoop achtergelaten. LAAT NEDERLAND DIT LAND MAAR EENS WEER OPBOUWEN ipv af te breken.

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door chubi »

En iedereen die steeds denkt dat mensen met een uitkering lui zijn.

Werkgevers willen geen mensen boven de 50, geen ex wao-ers, geen bijstandsgerechtigden, geen mensen met een buitenlandse naam ook al hebben ze een goede en/of hoge opleiding. Ziek worden kan iedereen en heeft niets te maken met opleiding. Of denk je dat bijv. kanker eerst gaat kijken wat voor opleiding je hebt gehad alvorens toe te slaan. Of denk je dat als je je schaapjes op het droge hebt je alsnog niet alles kunt verliezen als het noodlot toeslaat of simpelweg de spelregels veranderen

hotse
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 dec 2005 08:05

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door hotse »

De regering probeert hier het Amerikaanse systeem in te voeren. Maar deze maatschappij is daar niet op ingesteld. In Amerika maakt het niet uit wat of wie je bent, als je je werk goed doet heb je geen probleem, hier ben je voorbaat al kansloos. Er zijn daar nog heel veel banen die hier allang weggeautomatiseert zijn en ook banen die hier allang niet meer bestaan, neem nou een pompbediende, waar zijn ze? Ze zitten hier achter de kassa. Je wordt daar bij de kassa van een supermarkt geholpen om de boodschappen in te pakken, hier moet je je zelf maar redden. Het ongeschoolde werk wat hier nog is, is hoofdzakelijk op contractbasis, daar kan je geen bestaan op bouwen. Kleine tweede baantjes brengen niets op, je raakt eerst de heffingskorting en een deel van de studiefinanciering van de kinderen kwijt. Ik weet wel zo mag je niet rekenen, maar zo voelt het wel. De extra premies die je kwijt bent voor het nieuwe ziektekostenstelsel worden voor het grootste deel wel gecompenseert, maar de meeste mensen schieten er wel geld bij in. De extra uitgaven voor energie worden alleen voor de allerarmsten gecompenseert met €35 per jaar. Bijna iedereen gaat er op achteruit want alles wordt wel duurder, terwijl de regering beloofde dat iedereen er op zou vooruitgaan. Zalm heeft al het geld wat over was eind jaren negentig gebruikt om het financieringstekort te verminderen, dat doet hij nu ook met de extra opbrengsten, inplaats deze in deze maatschappij te investeren. Het financieringstekort is heilig. Er zal toch eerst een andere regering moeten komen die wel weer in de maatschappij durft te investeren.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door SJZ »

neem nou een pompbediende, waar zijn ze? Ze zitten hier achter de kassa
In Hoevelaken tank ik altijd omdat ik daar goedkoop bij de Gulf kan tanken. En voor die lage prijs komt er dan ook nog een pompbediende mij helpen (de andere zit dat achter de kassa).

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door lind@ »

Met het niveau van de huidige uitkeringen in Nederland moet je prima rond kunnen komen.
:shock: :shock: :shock:
nou ,nou wat een uitspraak
welk niveau??

hier sta ik versteld van dat iemand dit kan typen.

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door chubi »

ACh lind@ hij DENKT dat hij van 720 euro rondkomen. Hij had natuurlijk gedacht dat hij veel zou krijgen. Even ballen voor hem dat het maar 720 euro is

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door karr-2 »

720 euro per maand? Daar kan ik meer dan uitstekend van rondkomen en nog geld overhouden ook. Ik zie het probleem niet.....

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door lind@ »

:lol: :lol: hahaah
ik lach en blijf lachen
dan woon je zeker in een schuur zonder gas en elektra
de kippen leggen jouw ontbijt
en je vuurtje maak je met stenen aan
hhihihhihhi
wat een lol hier
of je bent gewoon een soort vrek :P

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door SJZ »

Lind@, zelf heb ik wel wat meer te besteden, maar ik ken wel meerdere mensen die van 720 euro per maand heel goed kunnen leven.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door lind@ »

hoor ik het goed

heeel goed???
nou ik geloof er geen ene snars van
je huur .gas,licht,water,ziekenfonds enz,
misschien kunnen ze het wel rooien tot het einde van de maand
omdat dat moet en dan word je mss wel vindingrijk
maar de woorden als:

Heel goed en
Prima rond komen


dat slaat werkelijk nergens op
volgens mij slaan karr en sjz de plank helemaal mis met deze uitspraken

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Linda als je zo over me denkt ben jij ook iemand die niet weet waar je over praat. Ik geef eerlijk toe dat ik wel iets meer te besteden heb dan 720 euro per maand, maar zelfs van zo'n bedrag kan ik uitstekend rond komen.

In mijn studententijd leefde ik van destijds 800 gulden per maand. Ik had een dak boven mijn hoofd, elke dag te eten en te drinken, kon regelmatig op stap etc.

Maar zelfs tegenwoordig zou ik het nog ruimschoots kunnen. Het vergt misschien wat aanpassing, maar het kan wel degelijk.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door lind@ »

yepp toen koste een biertje nog 1 gulden 50
nu 3 euri's
en idd je zoekt naar goedkopere woonruimte helemaal in een studenten periode
maar je kan geen appels met peren vergelijken
ik zit zelf iets hoger dan het genoemde bedrag hier maar alleen mijn huur is al 475 euro(was in gulden een paar jaar geleden ook 300 gulden)
nou wat hou je dan veel over van je 700 nog wat
gelukkig werkt mijn man wel en gaat het ook gelukkig iets beter dan met enkelt 700 per maand.
maar ik zie echt genoeg om me heen waar dat niet geldt
ik weet wel waar ik over praat

ook ken ik mensen die heeel veeel verdienen en douchen met het licht uit of de wc doorspoelen met een bekertje water enz waar de nuon aan de deur komt om te kijken of ze gerommeld hebben met de meterkast omdat ze ieder jaar zoooveel geld terug krijgen
nou dat noem ik een vrek (als hun daar gelukkig mee zijn mij een biet
lekker in de kou zitten)
en sorry als ik jouw een vrek noemde maar het kwam gewoon opeens in me op.

daarom zei ik ook dat je vindingrijk word als je zo weinig geld hebt

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door miniad »

Ik geloof best dat er mensen zijn die gemakkelijk van € 720 kunnen rondkomen maar dat zegt niets over de mensen die dat niet kunnen.
Ik ken mensen die het niet lukt om van € 900 rond te komen en in hun situatie zou ik het misschien ook niet kunnen.
Het is dus alleen mogelijk om over je eigen situatie te vertellen en het generaliseren maar aan de overheid over te laten.

Ieder mens en situatie is anders..

Begrip is soms zoek als men zijn (of haar) eigen situatie oplegt aan de ander. Men kijkt dan in de spiegel en ziet de ander niet.


:wink:

Gesloten