LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

zorgverzekring

Peiling eindigde op 06 mei 2006 12:59

vele
0
Geen stemmen
actie
2
50%
samen staan we sterk
2
50%
 
Totaal aantal stemmen: 4

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door SJZ »

kreeg balkenende er verleden jaar gaan 30.000 euro bij per jaar
Nee hoor, zulke fabeltjes hoor je wel op dit forum maar waar zijn ze niet.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wij zijn van ellende weggegaan bij Amicon ( het tegenwoordige Menzis )

Met alle respect, wat zijn het daar een stel knoeiboeren van de eerste orde!, nog nooit zo'n zooitje meegemaakt!, bij geen enkele intantie!, :?

Vrijwel iedere maand bellen dat het geld niet van de rekening wordt afgenomen!, bel je niet, heb je binnen de kortste keren een aanmaning met extrag administratiekosten op de mat liggen!, ( terwijl we automatisch betalen! )

Het algeheel saldo op de betreffende rekening was toereikend, maar iedere keer hadden ze een andere rekeningnummer te pakken die niet klopte!,

Tot op de laatste maand hebben we ze iedere keer moeten bellen om fouten te rectificeren!,

De callcentermedwerkster vertelde dat 25 (!) verschillende medewerkers over ons dossier gingen!,

Dan vraag je natuurlijk om gelazer!, want Jantje zet dit in de computer, Pietje maakt er weer een ander verhaal van!, en klaasje weet niet wat hij er mee aan moet, en verdraait de bende maar weer!, zodat we weer een briefje van Menzis in de bus kregen dat we niet betaald hadden!,

Dus maar weer een kopietje opsturen van de bankafschrijving met expliciet het rekeningnummer op de bankafschrift onderstrepen!, anders zien ze er nog overheen ook!

Triest dat een zorgverzekeraar zo in het slop kan zitten met de administratie,

Van alle belkosten die we aan hen hebben geïnvesteerd, hadden we lekker een avond kunnen eten, bij een gezellig restaurant!,

Menzis heeft nog aardig wat op te schonen in haar dossiers!. :(

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Nimmo »

Hallo René,
Ik heb gebeld met het nummer. En de mevrouw zou contact opnemen met de belastingdienst en het uitzoeken.
Gisteren kreeg ik bericht van de huurverhoging per juli, dus ik denk ik bel zelf maar even hoe ik dit nu weer moet doen.
Zegt die mevrouw u moet uiterlijk maandag de brief hebben. Heeft u hem niet, dan kunt u de 13e bellen en vragen of u erbij zit voor de uitbetalingen van mei. Zit u er niet bij, dan moet u maar even vragen om spoeduitbetaling.
Dan zitten we dus bijna in juni met de uitbetaling van huursubsidie februari etc.
Ik heb besloten de huurverhoging maar even te laten gaan. Ik mag blij zijn als er ooit iets op mijn rekening komt.
Kennelijk is het heel erg moeilijk.

Prettig weekend.

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

geachte sjz
Hij heeft er wel terdege 30,000 euro bij gekregen het kan ook in 2004 geweest zijn in iedergeval waren alle andere lonen en uitkeringen voor twee jaar bevroren. mijn uit uitkering is pas dit jaat kanuaroe met met schrik niet 1% gestegen.
Maar we mogen niet zeuren want iedereen krijgt een compenstatie. Van jawel 50 euro per jaar dat is per maand 4,16 had het geld beter besteed zoals de opositie voorstelde want de mensen die al een miljoen op de bank hebben staan krijgen het ook.
ik gelukkig ook, ik kan net aan twee broden voor kopen een auto heb ik niet meer ivm mijn gezondheid werd dat te gevaarlijk.
door het medicijn gebruik. :cry:
Als iedereen die nu 100,000 euro op zijn bank heeft staan het geld verdubbeld.
En dat het dan word besteed aan mensen die echt veel moeite hebben om rond te komen kunen die mensen ook weer eens en beetje adem halen. en misschen weer een beetje :)
m.vr.gr.

rene van haarlem

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

best Nimmo.

Goed gedaan en blijf net zolang bellen dat ze :oops: helemaal knetter van je worden geloof me het werkt echt, ik heb ooit eens van iemand gehoord.

De tweede kamer hoeft eigenlijk maar 2 keer per jaar bij elkaar te komen, en weet je waarom dan kunnen ze niet zoveel verkeerde beslissingen nemen.
Er zit volgens mij een grote kern van waarheid in .

groetjes rene. :lol:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

rene van haarlem;
geachte sjz
Hij heeft er wel terdege 30,000 euro bij gekregen het kan ook in 2004 geweest zijn.
SJZ heeft gelijk, die €30.000 had hij vast gereserveert voor 2007, omdat hij ervan overtuigd was hierna nog een periode te kunnen regeren, maar dit is hopenlijk niet aan de orde, hij heeft al genoeg stuk gemaakt.

paula550
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2004 00:09

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door paula550 »

Iddd Balkenende heeft genoeg kaopt gemaakt.
Hij had gelijk dat er beznuinigd moetst worden, maar hij heeft daarvoor de burgers genomen die er economisch toch al niet zo sterk stonden..heel dom van hem.
Ik vraag me af of er ooit eens een kabinet komt die die belachelijke topsalrissen in de zorg ,de zorgverzeekring , de ambtanarij en de energiemarkt eens aanpakt..

Heb nog niets weer gehoord van de slaapkoppen bij belastingidenst.
Ik wacht nog even de eerste van mei af, en daarna ga ik ook maar es met dat Ministerie van financien bellen.. :x

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door SJZ »

Hij heeft er wel terdege 30,000 euro bij gekregen het kan ook in 2004 geweest zijn
Wat dacht je rene, als je maar eindeloos kletskoek gaat herhalen is er altijd wel iemand die je onzin gaat geloven?

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

hoi paula 550.
Balkende heeft inderdaad veel kapot gemaakt, zeker voord de minima.
Mensen met een uitkering worden n het harts getroffen. ik heb nu een wao uitkering helaas ik wel meer als 20 jaar in de horeca gewerkt ,maar door de vele problemen die ik van mijn gezondheid heb zal ik nooit meer aan werk komen. ik heb dus al die tijd premie betaald
Maar hoeveel mensen zijn er die nog nooit een stap hebben gewerkt en een uitkerinkje krijgen, n de mensen die in de ww lopen maar wel elke dag kunnen klussen voor geld bij andere, deze laatste groep moeten ze eens harder aanpakken want wel klussen en niet werken dat gaat er bij mij niet in.
ik hoop dat je snel wat hoort van de belasting maar ik vees met vrezen ik wens je veel succes toe en bel het ministerie
groetjes rene van haarlem
een prettig weekend.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

Ze hebben er echt nog geen 30.000 bij Rene.
Ze hebben een verhoging voorgesteld van 30%
is 36.000 euro maar is er nog niet door.
Onze Wouterje vind 10 % genoeg is nog
12.000 euro maar krabbelt alweer terug.
Even voor de duidelijkheid.Ik heb een aow
van 7.000 netto p.j. dus alleen van die verhoging
kunnen ze 5 aow ers een jaar lang betalen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door SJZ »

Ze hebben een verhoging voorgesteld van 30%
is 36.000 euro maar is er nog niet door.
En die verhoging gaat pas in voor het volgende kabinet.

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

beste bot 321

stel dat het een voorstel zou zijn ik ben het met je eens van de 7000 euro kunnen 5 mensen met een aow uit kering betaald worden voor een jaar.
En wij mensen met een uit kering mogen blij zijn als 2% per jaar er bij krijgen laten de hoog waardigheids bekleders een keer pasop de plaats maken laten ze zelf eens een kedr iets inleveren .
prettig weekend toe gewenst door rene

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

Ook de aow schijnt tegenwoordig een uitkering
te zijn rene ondanks dat ik er voor gewerkt heb.Ben er
trouwens ook knap op achteruit gegaan.Ben het ook niet
eens met die verhoging gaf alleen een voorbeeld wat
je alleen met die verhoging kan doen.Snap een ding niet
er zijn ambtenaren die meer verdienen dan de ministers
daarom willen ze die verhoging maar volgens mij moeten
ze die ambtenaren in loon verlagen is er niets aan de hand toch.
Of vervangen door Polen willen ze ook zo graag bij de regering die doen het voor de helft scheelt helemaal een berg geld.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door tienepien »

en levert weer een stukje werklozen op...


maar goed, denk je dat mensen dat pikken? dat ze ineens veel minder gaan verdienen?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou als ze het niet pikken dan verdwijnen ze toch.
Moet je opletten hoe snel die plekken weer bezet zijn
en dan met minder loon als een minister.
Iedereen blij toch.
Waarom moeten wij wel alles pikken wat ze daar beslissen.

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Nimmo »

Ik had het Ministerie van Financien gemaild dat ik een klacht wil indienen, maar dat die wel met spoed behandeld moet worden omdat ik mijn geld maar niet krijg.
Krijg ik een mailtje terug, ik moet bij de Belastingdienst zijn.
Met een link naar een brochure waarin staat wat als je het niet eens bent met een uitspraak. Laat ik nu net graag die uitspraak willlen hebben.
Mail ik terug, nee, ik wil graag dat u dit doorstuurt naar de verantwoordelijke van de Belastingdienst het Ministerie, daar stuur ik dit mailtje toch ook naar toe. Ik bel al tig keer dat ik het niet voor elkaar krijg, stuur ik een gewone klachtenbrief duurt het nog eens 8 weken.
Dus is mij geleerd dan moet je de verantwoordelijke daarop aanspreken. Laat dat nu niet kunnen, de Belastingdienst moet zelf haar fouten corrigeren.
Tragisch is het wel, als zelfs de verantwoordelijke van fouten zich al terugtrekt en geen raad meer weet!!
Vandaag lag er dus geen brief in de bus.

rene van haarlem
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:30

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rene van haarlem »

Beste Nimmo

Het is inderdaad een trieste situatie in Nederland.
het systeem wat hier het beste werkt is het afschuif systeem.
Als ze het zelf niet meer weten schuiven ze het door naar een andere instantie.
Maar ik heb een mening over amtenaren als je het er niet me eens ben mag je me altijd corriceren.
Ambtenaren zijn er voor om de bevolking te helen.
Ze worden betaald door de belasting betaler, dus in feite zijn wij allemaal een klein beetje werkgever van de Ambtenaren.
Het is nu zo dat je iedre keer tegen een muur aan loopt van bureaucratie je word van het kastje naar de muur gestuurd, maar echt iets in een keer oplossen dat kunnen ze niet.
ik had een keer een conflict met een ambtenaar over het verschil tussen netto bruto inkomen.
hij vertelde me dat netto loon het geld is waar je belasting over betaald.
ik zei tegen hem dat dit niet waar was want over alle diensten en produkten die je koopt moet je BTW (belasting toegevoegde waarde) betalen dus het netto loon is niet echt netto.
misschien zie ik het verkeerd maar zo zie ik het wel.
m.vr.gr.
rene van haarlem :roll:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door tienepien »

uhm.. jah... en dan nemen ze hun bak geld mee en je krijgt er een groep arme mensen voor terug. Is ook niet echt bevorderlijk voor de hoeveelheid belastinggeld die er binnenkomt.

Gesloten