LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geloof u ook in sprookjes ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Gaat u door genoemde "zoet" werkelijk meer te besteden krijgen ?

Ja, want er zal ook rekening worden gehouden met lastenverzwaringen.
1
4%
Ja, want ik ben zo'n genoemde "oudere"
0
Geen stemmen
Ja, want wij zijn tweeverdieners met kinderen
2
8%
Ja, want dit kabinet doet altijd wat er wordt beloofd.
3
12%
Nee, want ik ben een alleen staande
1
4%
Nee, want wij hebben geen kinderen
1
4%
Nee, want de lasten stijgen meer, dan ons wordt voorgehouden
12
46%
Nee, er blijven teveel mensen afhankelijk van de voedselbanken
0
Geen stemmen
Ja, ik verwacht om andere redenen in koopkracht er vooruit op te gaan
2
8%
Nee, ik verwacht om andere redenen nog meer koopkracht te verliezen
4
15%
 
Totaal aantal stemmen: 26

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Een deel van de miljoenennota is uitgelekt: Koopkracht met 1 procent omhoog. Vooral ouderen en gezinnen met kinderen profiteren. (dus alweer niet de alleenstaanden of kinderloze echtparen)

Eens kijken wat de forumlezers hier nog geloofwaardig vinden van dit kabinet aangaande het "zoet" :roll:

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door yoram »

3 Jaar geleden is al vvorspeld/ beloofd dat er na jaren van sanering ruimte over zou zijn om de koopkracht te herstellen cq. te verbeteren. Over de omvang en ruimhartigheid van dit zoet kan gediscusieerd worden, maar niet dat het kabinet zijn beloftes niet nakomt of zijn streven niet haalt.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door kiz »

3 Jaar geleden is al vvorspeld/ beloofd dat er na jaren van sanering ruimte over zou zijn om de koopkracht te herstellen cq. te verbeteren.
Het is een sigaar uit eigen doos, en dit kabinet is niet het eerste (waarschijnlijk helaas niet het laatste ook) dat naar zichzelf toerekent. Koopkrachtplaatjes kloppen al járen niet meer, en het zou ook zéker de laatste keer niet zijn als blijkt, na doorrekening door b.v. het CPB, dat de voorgespiegelde scenario's van het kabinet niet aan de werkelijkheid voldoen, of dat het kabinet "vergeet" bepaalde maatregelen mee te berekenen in hun koopkrachtvoorspellingen.

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door yoram »

Alle (financiele) tegemoetkomingen van de staat is een sigaar uit eigen doos, immers de inkomsten van de staat bestaat uit ingelegde gelden van de burgerbevolking.
Nú is het zo dat ik het alleen diegene gun om weer "uit te delen" , die er ook voor gezorgd heeft dat er weer een basis is waaruit wat uit te delen is. Alle andere die om het hardst geroepen hebben dat de bezuinigingen en ombuigingen onredelijk waren/zijn, gun ik het niet om met de daaruit voorvloeiende financiele ruimte mooi weer te spelen. Dit houdt niet in dat dus een zittende regering het alleenrecht van doorregeren heeft, maar laten we wel zo eerlijk zijn om ze het karwei af te laten maken en niet een andere partij of coalitie met de ( feitelijk) verbeterde economische situatie aan de haal gaan en denken dat er na 22 november ineens een welvaartstaatherstel in het verschiet ligt.

Toolboy

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Simpele vraag:
Waarom zouden kinderloze echtparen en alleenstaanden moeten profiteren

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door bot321 »

Simpel antwoord.
Kinderloze echtparen werken meestal samen
dus betalen het meest net zoals alleenstaande.

Toolboy

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

So .
Die hebben toch ook minder kosten en houden zo wie zo al meer over.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou Toolboy is dat echt zo.Iets moet er door
deze mensen gekompenseerd worden omdat ze om de
een of andere reden geen kinderen hebben of
alleenstaand zijn en dat kost geld.
Ik geloof dat je nu zelf ook alleen bent
en hou je echt meer over?

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Simpele vraag:
Waarom zouden kinderloze echtparen en alleenstaanden moeten profiteren
Aha, dus, alleen als je dick gebruikt om gericht te produceren (voorzover mogelijk natuurlijk), mag je voor het (mogelijke) resultaat van dat harde "werken" een "premie" opstrijken :shock:

Misschien straks ook nog een voorselectie van het "geproduceerde" op schatten van waarde voor de maatschappij en daar extra pecunia aan koppelen ?

Sorry hoor, maar je kunt me met zo'n uitspraak (als gequoted) niet pissiger krijgen :evil: :evil: :evil: :evil:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door kiz »

Aha, dus, alleen als je dick gebruikt om gericht te produceren (voorzover mogelijk natuurlijk), mag je voor het (mogelijke) resultaat van dat harde "werken" een "premie" opstrijken
vind ik óók een beetje kort door de bocht...
Laten we wel wezen, nageslacht kost het een en ander. En in het kader van de "vergrijzingsproblematiek" (los van de discussie over hoe groot die nou werkelijk is) wordt in ieder geval duidelijk dat voor een gezonde demografische opbouw simpelweg nageslacht geproduceerd moet worden. Je mag dus best voorwaarden scheppen om dat wellicht wat aantrekkelijker te maken als het gemiddeld aantal kinderen per vrouw rond de 1 ligt...

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Kiz, ik deed met opzet zo'n crue uitspraak: wij zijn b.v. ongewenst kinderloos. Mogen wij dan niet, als vele anderen ook van een aantrekkende economie profiteren of moeten we, omdat we "onproductief" zijn daarvoor worden gestraft ?

Dan even een ander punt: Was het niet de partij van JPB, die propageerde, dat het gezin de hoeksteen van de samenleving is ? Ik begin me echt af te vragen wat er in die context met "gezin" wordt bedoeld: Zijn dat een moeder, vader die zelf hun kindjes grootbrengen of is dat een moeder en een vader die beide werken om de hypotheek en de tweede auto te kunnen financieren en een nanny en/of creche, danwel naschoolse opvang welke maar zorg moeten dragen voor de opvoeding van de kindertjes ?

In dat laatste geval kan ik niet anders concluderen, dat de vrouw eigenlijk alleen nog maar kinderen ter wereld brengt met wel of niet als doel nieuwe arbeidskrachten op de wereld te zetten, maar waar je zo weinig mogelijk aandacht aan kan/moet besteden.

Is dat nu echt uitsluitend het doel van de mens: werken om materialistische behoeften te voldoen en voortplanten met als enig doel nieuwe werkers te creeren ?

Dat kan toch nooit de bedoeling van onze Schepper zijn geweest......

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Aha, dus, alleen als je dick gebruikt om gericht te produceren (voorzover mogelijk natuurlijk), mag je voor het (mogelijke) resultaat van dat harde "werken" een "premie" opstrijken
Ik vind dat wat bot uitgedrukt, er spreekt geen visie of argumentatie uit.

Ik zeg het daarom liever zo: aangezien dit land demografisch gezien kinderen nodig heeft, aangezien het economisch goed is als er voldoende kinderen worden geboren en het geboortecijfer (te) laag is moet je fokpremies verstrekken.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door Walter van V »

Kinderloze echtparen werken meestal samen
dus betalen het meest net zoals alleenstaande.
nou heel veel echtparen met kinderen werken ook allebei... kind hele dag naar school, overblijven, vervolgens buiteschoolse opvang..
Waarom men dan aan kinderen begint is mij een groot raadsel maar goed... waarschijnlijk om idd materialistische behoeften te bevredigen..

Het is toch altijd zo geweest dat er verschil mis, bij elke maatregel die ingeveord wordt, hoe de effecten van diverse leeftijdsgroepen en gezins-samenstellingen is...

IS altijd zo geweest, zal altijd zo blijven, dit soort zaken is niet 100% strak te regelen helaas. Krijg je weer allemaal reparatiewetjes, waar ook altijd weer mensen buiten de boot vallen, die er eerst nog in zaten, moet daar weer voor gecorrigeerd etc. Daar komt nu dat oerwoud van wet en regelgeving vandaan... waar we zsm vanaf moeten.

Toolboy

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

@rozenwater.
Zeer kort door de bocht hoor.
Vraagt u zichzelf wel eens af wie uw luier straks gaat verschonen als u het niet meer kan ophouden.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

@Toolboy Kort door de bocht ? Het kan toch ook gewoon OF ? OF je voedt kinderen op OF je werkt. En wil je dan als beide ouders toch werken, doe dat dan deeltijd !!

Even wat anders nu: Waar vinden we een volledige tabel wie er dus volgens de nieuwe begroting wat op vooruit, danwel achteruit gaat ?

Ik heb eerder zelfs al b.v. het Nibud op de vingers getikt, omdat de, door hen gepubliceerde tabel voor het gemak bepaalde inkomensgroepen vergeten. En welke groepen zijn dat bijna altijd: JUIST de alleenstaanden en echtparen zonder kinderen in de laagste inkomensgroepen.[/u]

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door henkgeluk »

even rekenen, huurverhoging 2007 versus minder toeslag ivm andere berekening totaal - € 27,- per maand
gem belastingen oa riool belasting - € 8,- per maand
energie /verzekeringen etc minimaal inflatie hopend dat olie prijs zo blijft anders wordt het een ander verhaal. - € 12,-

zorgverzekering € 84 p/j = - € 7,- per maand

aanvullende zorgverzekeringen (schatting) -€ 5,-
diversen oa kapper/boodschappen/slager etc etc - € 10 p/m

totaal - € 69 per maand minder te besteden
1% koopkracht verbetering € 15,-

blijft € 69-€ 15= - € 54,-e profiteer nl niet van alle voordelen die in deze begroting zitten

achteruit gang in procenten ! - 4 % !!!!!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door bot321 »

Kan je nagaan ben aow er krijg bruto
4 per mnd erbij. nog niet eens 1% want dat zou 6,5 euro
moeten zijn.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Rutte brengt de boodschap dan ook erg goed:
VVD-fractievoorzitter Rutte is 'zeer positief' over de miljoenennota. "Er is de laatste jaren veel van mensen gevraagd. Nu het goed gaat mag iedereen dat in de portemonnee gaan voelen."
Hoe je dat "in de portemonnee gaan voelen" moet opvatten zegt ie heel diplomatiek maar even niet..... :shock:

Toolboy

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Whoooo volgens mij gaan we langs elkaar heen.
Het gaat toch over het algemeen van ouderschap,niet of er nou een kostwinner is .
Je voed je kids samen op en vroeger was er 1 kostwinner nu door de als maar stijgende lasten niet meer.
En sorry mijn mening is dat gezinnen meer ontlast moeten worden van belastingen.

mtvt
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 feb 2006 14:32

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door mtvt »

Hallo;

Ik heb eens gekeken wat ik als A.O.W er er bij krijg van onze gulle regering.
48 euro per jaar dat is 4 euro per maand dus als dit 1 % koopkracht verbetering is dan heb ik nu dus 400 euro per maand maar het is dus wel wat meer n.l het dubbele ruim 800 ,dus moet het 8 euro zijn
maar wat is koopkracht: electra, gas, huur, gem. en prov.belastingen,
openbaar vervoer, inflatie en noem maar op en dat dan met 4 euro per maand om dit allemaal dus te kunnen betalen wie dit geloofd, geloofd inderdaad in sprookjes.
Het zijn allemaal zoethoudertjes voor de verkiezing in November daar na komen wel de verassingen b.v. verkeerde berekeningen voor bepaalde groepen we hebben dit al meer mee gemaakt maar is nooit goed recht gezet en dat zal nu ook wel zo zijn.
Ze hebben hun mannetjes en vrouwtje weer op een pluche zetel neer gezet en daar gaat het ten slotte, en niet om de grote aantal mensen die alweer achteruit gaat met hun bestedingen,om die te kunnen handhaven.

Ik geloof deze verkiezings stunt dan ook niet.!!! :shock: :mrgreen:

Gesloten