LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderopvangtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
dabili
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2007 02:17

kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door dabili »

Na ruim een jaar solliciteren heb ik eindelijk een passende baan gevonden Hierdoor moeten mijn twee kinderen wel naar de kinderopvang maar hier heeft de overheid een regeling voor dus op zich geen probleem Na 3 weken te hebben gewerkt in mijn nieuwe baan word er een automatische incasso gedaan van 2700euro Dit is kinderopvang van november en de maand december vooruit Mijn salaris(ik werk parttime) bedraagd 1200 euro Eind december word er een bedrag afgeboekt van 1600 euro kinderopvang en ik begin mij nu toch ernstig zorgen te maken Dus gebeld met de belasting telefoon De kinderopvangtoeslag aanvraag duurd gemiddeld 3 maanden en dan word er de opvolgende maand uitgekeerd Oftewel verdien ik 1200 euro per maand en moet ik in het gunstigste geval tot februari 1600 euro per maand betalen voordat ik vergoeding krijg Door deze situatie loop ik nu achter met mijn hypotheek en andere betalingen en is mijn bankrekening geblokkeerd Ik heb begrepen dat je op dit forum niet mag vloeken of schelden maar ik denk dat velen die dit lezen zich voor kunnen stellen hoe ik mij voel Volgens een medewerker van de belastingtelefoon zijn situaties zoals die van mij op 1 hand te tellen Maar zelf weiger ik dat te geloven Ik denk dat er maar weinig gezinnen zijn in nederland die 1600 euro per maand kunnen missen en dat voor 4 maanden achter elkaar

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Miss M »

Kun je niet overleggen met de instantie die dit bedrag afschrijft? Misschien gaan ze ermee akkoord dat je in één keer betaald, zodra je de toeslag hebt ontvangen. Je zult vast niet de eerste zijn met dit probleem, dus wie weet hebben ze daar een soort betalingsregeling voor.

dabili
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2007 02:17

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door dabili »

Hebben we meteen in november al gevraagd maar de kinderopvang schijnt dat administratief niet te kunnen verwerken Inmiddels is de laatste afschrijving teruggeboekt wegens saldotekort en hebben we van de kinderopvang te horen gekregen dat we binnen 5 dagen moeten betalen anders kunnen ze mijn twee dochtertjes niet meer opvangen De belastingdienst is nog steeds niet onder de indruk en kan ook niet zeggen waneer onze aanvraag verwerkt gaat worden Het ziet er naar uit dat ik mijn baan weer moet opzeggen Jammer .... hanteren ze bij de kinderopvang nog wel een opzegtermijn van twee maanden Dus onze schulden lopen hoe dan ook nog even op

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

op 22 Jan 2007 17:18 door dabili

Hebben we meteen in november al gevraagd maar de kinderopvang schijnt dat administratief niet te kunnen verwerken Inmiddels is de laatste afschrijving teruggeboekt wegens saldotekort en hebben we van de kinderopvang te horen gekregen dat we binnen 5 dagen moeten betalen anders kunnen ze mijn twee dochtertjes niet meer opvangen De belastingdienst is nog steeds niet onder de indruk en kan ook niet zeggen waneer onze aanvraag verwerkt gaat worden Het ziet er naar uit dat ik mijn baan weer moet opzeggen Jammer .... hanteren ze bij de kinderopvang nog wel een opzegtermijn van twee maanden Dus onze schulden lopen hoe dan ook nog even op
Hebben er gelukkig niets meer mee te maken hebben die tijd
gehad.Maar ik schrik toch wel ff van die bedragen die er betaald
moet worden voor de kinderopvang.Zijn er soms ook van die heren
die een bonus moeten ontvangen?
Weet niet hoe het nou is maar vroeger kon mijn vrouw haar tijd
aanpassen aan de schooltijd zodat ze altijd thuis was als de kinderen
van school kwamen.Is dat vandaag de dag niet meer mogelijk?

dabili
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2007 02:17

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door dabili »

Het word steeds leuker Ik heb afgelopen week een fax gestuurd naar het gemeentelijke buro voor financieele hulp Omdat ik door het uitblijven van de opvangtoeslag steeds verder in de problemen kom Krijg ik een e-mail terug Dat ik maar een lening moet afsluiten of dat misschien een optie is Weet je dus meteen weer wat je aan zo een "HULPVERLENENDE INSTANTIE" HEBT

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door kiz »

De nieuwe regeling is toch zo dat je werkgever óók een deel van de kosten betaalt? Kun je niet met je werkgever een regeling treffen?

Mel7
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:44

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Mel7 »

Hoi dabili,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij met de belastingdienst. Ik heb inmiddels de Nationale Ombudsman ingeschakeld, helaas kunnen zij ook niet echt veel voor je doen, behalve dan een melding van je klacht maken. Maar goed dat helpt je ook niet echt verder. Er is geen enkele instantie die zich bezig houdt met de onacceptabele werkwijze van de belastingdienst. De vele fouten die gemaakt rondom de betaling van de toeslagen, medewerkers die je verkeerd voorlichten etc. Dat je door toedoen van de belastingdienst in financiele problemen komt is daarbij niet relevant. Voor mij is het nog eens extra zuur, want ik ben een aleenstaande moeder en heb financieel niemand om op terug te vallen. Het gedoe met de belastingdienst maakt me wanhopig. Van de Nationale Ombudsman heb ik trouwens begrepen dat het klachten regent over dit onderwerp.... Succes verder!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja kinderen maken is goedkoop, kinderen hebben is duur. Onder de oude regelingen beseften veel mensen dat niet, maar het wordt nu wel pijnlijk duidelijk.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat toeslagen en dergelijke te laat uitbetaald worden, mensen komen er inderdaad door in financiele problemen. Maar of dat te wijten is aan het uitblijven van de toeslagen of slecht financieel beheer van de ouders?

Mel7
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:44

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Mel7 »

Dilbert29,

Jammer dat er altijd mensen zoals jij zijn die de behoefte hebben hun mening uit te spreken ZONDER te weten hoe de vork nou precies in de steel zit.... Erg vermoeiend.....

Maar goed dan toch even inhoudelijk een opmerking naar jou toe: al heb je je financiële beheer nog zo goed op orde als er +/- 1600 euro van je rekening word afgeschreven, dan zul ook jij dat merken. De maandelijkse vaste lasten gaan natuurlijk gewoon door. En tenzij je niet tot het deel van de nederlandse bevolking behoort met een bovenmodaal inkomen of hoger, dan ondervindt je de nadelen van de slordige werkwijze van de belastingdienst. (Modaal inkomen of niet: voorzover ik weet worden er geen inkomenseisen gesteld aan het krijgen van kinderen.)

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Of slecht financieel beheer...... Jij durft... Wist jij dat er mensen zijn met kinderen die slechts moeten leven van 900 euro in de maand... Haal daar al je vaste lasten er eens vanaf.... Wat houd je over???? 300 euro ofzo... Dit houd je bruto over en dan moet er nog gegeten worden. Houd je bij mazzel nog iets van 100 euro over. Van deze 100 euro moet men verder 1 hele maand leven....Dat is 25 euro per week....

Oja wat ik bijna vergat is dat er ook buiten de vaste lasten waar ik ook al andere rekeningen in heb weggedaan ook nog regelmatig andere rekeningen bestaan... Dit zet ik voor het gemak maar even op 50 euro.... 50 EURO!!!!!!!!!!!!!!!!!! voor 1 maand!!!!!!!!!!!!! dat is omgerekend € 12,50 euro per week man.....

Waar haal jij het lef vandaan om mensen ook daarin te beschuldigen of te beledigen. Ik durf te wedden dat zij beter om kunnen gaan met geld dan jij!!!! Die uitkeringen of toeslagen kunnnen zij hard gebruiken en als het er dan is dan is het binnen 2 weken weer op, want er is ook nieuwe kleding nodig, huishoudelijke apparaten. Deze mensen hebben vaak niets en kunnen datgeen wat ze hebben niet eens missen. Ze moeten vaak ook nog eens naar de voedselbank om wekelijks een minimum aan eten te kunnen afhalen. En geloof mij als ik zeg dat dat niet je van het is, want het zijn de kliekjes van supermarkten welke worden verdeeld en dan nog moet je maar hopen dat er mee uit de voeten kunt.....

Dilbert eerst denken dan pas durven iets te ventileren.... Jij zal het net als ik goed hebben, maar er zijn er genoeg waar ik medelijden mee heb.. Jij doet of je alles weet en gezien hebt, maar hoe oud ben je nu eigenlijk en wat doe jij voor werk...... Man doe eerst eens wat ervaring met minder geld op en kijk hoe jij moet leven. Ik durf te wedden dat jij het niet eens tot de helft van de maand redt......Eikel!!

Lang leven Balkenende 4, want er gaat nog veel meer gebeuren wat in negatieve zin is van de Nederlandse beneden modaal of modaal inkomen. Iedereen met boven modaal profiteert. Wordt tijd dat deze maar eens gekort gaan worden, maar dat doen zij niet, want dan snijden zij (de politici) ook nog eens in de vingers. In tegenstelling daarvan verhoogd de Haagse Politiek zijn of haar salaris nog eens met 30%. Dat is in de afgelopen 4 jaar al eerder gedaan... Dus hun zijn er in 5 jaar tijd 60% op vooruit gegaan. Alle kleding welke hun tijdens hun werk dragen of wat dan ook is allemaal aftrekbaar van de belasting. een hoop mensen weten dat niet eens. De haagse politiek doet dit onder het mom van dat zij minder verdienen dan echte zakenlieden en dat hun dus wel iets meer mogen hebben terwijl ze er geen vervelend voor doen. Die zakenlui hebben het nog beter dan de politiek en het enige wat de politiek wil is datzelfde verdienen of meer dan de zakenlui, maar dat kunnen zij niet, want de zakenlui die houden de Nederlandse en Buitenlandse economie draaiend, Den Haag en Brussel juist NIET.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Eikel!!
he we zijn weer op het oude niveau van schelden en beledigen uitgekomen. Toch fijn dat mensen meteen beginnen te schelden zonder uit te zoeken waarom ik dingen zeg zoals ik ze zeg.

Uiteraard besef ik dat er mensen zijn die van weinig geld moeten rondkomen, daar zeg ik ook niets over. Ik heb het niet uitzonderlijk goed getroffen, maar ook niet uitzonderlijk slecht.

Ik heb op dit moment geen kinderen, maar mijn vriendin en ik sluiten zeker niet uit dat ze er ooit gaan komen. Als je een kind hebt en er wordt ineens 1600 euro van je rekening gehaald, dat is geen pretje.

Maar leg mij dan eens uit waarom mensen die het toch al zo slecht hebben, ook nog eens 3 a 4 kinderen hebben en volledig afhankelijk zijn van huurtoeslag, zorgtoeslag en uitkering?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door kiz »

Maar of dat te wijten is aan het uitblijven van de toeslagen of slecht financieel beheer van de ouders?
Als iemand een baan kan krijgen waarmee hij/zij 1200 per maand verdient, en de bijdrage kinderopvang bedraagt 1600 per maand, dan moet jij mij 'ns uitleggen wie hier aan slecht financieel beheer doet... Niet de ouder in kwestie, lijkt me.
Maar leg mij dan eens uit waarom mensen die het toch al zo slecht hebben, ook nog eens 3 a 4 kinderen hebben
Je kunt ook ná het krijgen van kinderen scheiden, arbeidsongeschikt raken of je baan verliezen. Zover ik begrijp is de topicstarter alleenstaande moeder die in ieder geval in haar eigen onderhoud wil voorzien d.m.v. een parttime baan.
In plaats van steeds belerend over "financieel beheer" e.d. te praten zou je het bijvoorbeeld eens kunnen waarderen, Dilbert, als mensen gewoon hun best doen om hun financiële situatie te verbeteren. Zoals hier weer 'ns duidelijk wordt aangetoond worden dergelijke initiatieven nog weleens gefrustreerd door stroperige bureaucratie waar je als goedwillende burger keihard de rekening (letterlijk) voor krijgt gepresenteerd.
Je hebt nog een hoop te leren Dilbert.

Mel7
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:44

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Mel7 »

[Maar leg mij dan eens uit waarom mensen die het toch al zo slecht hebben, ook nog eens 3 a 4 kinderen hebben en volledig afhankelijk zijn van huurtoeslag, zorgtoeslag en uitkering?]

Beste Dilbert,

Dat behoeft geen uitleg. Het is simpelweg een keuze die gemaakt wordt. Het is NIET aan jou of wie dan ook om daar over te oordelen. Zorg er ook nou maar voor dat jij het doet op de "juiste" manier. Wat dat ook mag betekenen voor iemand zoals jij.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Niets meer aan toe te voegen..

Oja en Dilbert het is geen belediging, want het is een hele eer om een eikel te zijn. Sterker nog je verdient er zelfs de hoofdprijs mee.

Je weet niet waar je over praat. Dus praat niet!!! In alles wat je zegt komt letterlijk naar voren dat je een EIKEL bent.

Daarbij je mag wel andere beledigen, maar jij maar geen nieuwe naam kijgen.....Sorry jochie, maar leer eerst eens iets en kom dan eens terug. Jouw vriendin en jij willen kinderen... Ik gun ze alle liefde..echt waar..., maar geloof mij op het moment dat er iets verkeerd gaat in jullie relatie en jullie gaan scheiden....dan houd je niets meer over en dan krijg je het enorm zwaar, want dan betaal je ongeveer 400 euro aan je ex en kind.

Oja nog wat... gaat ook ef trouwen, want zolang jij niet getrouwd bent met je meissie heeft zij alle recht of jij moet naast het accepteren van het kind ook nog eens ouderlijke voogdij cq. macht aanvragen. Trouw je of ben je getrouwd dan krijg je dat cadeau.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Oja en nog wat...Als mensen kinderen besluiten te nemen dan bepaald moeder Natuur hoeveel er tijdens 1 zwangerschap worden gemaakt. Zo kan het voorkomen dat je ipv het te willen 1 kind, ineens 2 of in zeldzame gevallen zelfs 3 kinderen krijgt. Er zijn ook mensen die bewust gaan voor meer kinderen, omdat ze het financieel ook kunnen behappen. Later raakt de man zijn baan kwijt en valt alles in duigen... Jij bent niet diegeen die mag oordelen. Je mag alleen maar toezien en respect hebben voor mensen die het niet te breed hebben.

Iets beter oplette op school jochie en niet spijbelen of slapen tijdens de les en als je dat niet deed ook goed, maar onhoud dat dan eens. De wereld zit heel anders in elkaar dan dat jij voor ogen hebt.

Leer ze!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Heerlijk al die gefrustreerde mensen hier. Een inhoudelijke discussie zit er niet in, mijn argumenten worden aan de kant geveegd met simpele redeneringen als "het klopt niet"'

Ik ben niet getrouwd met mijn vriendin, dat klopt. Ook zijn we dat voorlopig niet van plan, simpelweg om dat we de meerwaarde er niet van inzien. Mochten er kinderen komen dan wordt de situatie anders en kijken we dan wel wat we gaan doen.
Je mag alleen maar toezien en respect hebben voor mensen die het niet te breed hebben
Respect moet je verdienen, dat krijg je niet zomaar. Voor mensen die het niet breed hebben en toch proberen er wat van te maken heb ik alle respect van de wereld. Ik ken genoeg voorbeelden, dus dat zit wel goed. Maar de mensen die de hele dag werkloos op hun gat zitten en klagen over hoe slecht ze het hebben, daar heb ik geen respect voor.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door kiz »

Een inhoudelijke discussie zit er niet in
Die maak je zelf grotendeels onmogelijk Dilbert, met al je vooroordelen.
Ik had het in mijn vorige posting overigens niet over "respect" maar over "waardering" en de stroperige bureaucratie. Daar heb ik jouwerzijds nog geen inhoudelijke reactie op gezien.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik had het over respect.

Inderdaad jij discusieert niet Dilbert. Respect moet je verdienen oke gedeeltelijk mee eens, maar ik bedoelde het meer in een andere context.

Mensen die kinderen hebben, kunnen niet altijd werken. Dit kan door diverse zaken komen en ook daar kun en mag jij niet over oordelen of veroordelen. Daar zijn andere instanties voor die zich daarmee bezig houden.

Dus houd je een beetje gedeist en denk eens na voor je wat schrijft, want wat jij schrijft is niet altijd waar, maar jij stelt het wel zo en dat komt erg verkeerd over.

Succes.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door tienepien »

Wat ik zo jammer vind is dat de mensen die hier het hardst over respect schreeuwen dat op een niet respectvolle wijze doen. Het maakt echt niet meer indruk wanneer je het omkleed met harde woorden en scheldpartijen. Ook persoonlijke aanvallen zijn niet echt een teken van respect.

Voor een forum als dit is het goed wanneer er ook eens wat tegengas gegeven wordt. Van gezellig met zn allen met elkaar meeklagen is nog nooit iemand beter geworden.

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door yoram »

Leuke discussie,....
Wat ik alleen een beetje mis is het vraagteken wat gesteld mag worden achter het bedrag van € 1.600 .
Is dat voor één kind één maand??
als dat zo is, ben ik bang dat ik het verkeerde beroep gekozen heb.

Trouwens als je parttime werkt hoef je je kinderen tocn niet de hele maand uit te besteden. Ieder slimme bijstandsmoeder ( om maar even kort door de bocht te gaan) zal graag thuis op jouw kinderen passen voor de helft van dat bedrag.
Dilbert reageert soms wel eens ongenuanceerd maar hij heeft wel een punt als hij stelt dat je primair zelf verantwoordelijk bent voor de opvoeding van je kinderen en de financiële gevolgen daarvan.

Gesloten