LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
alexpansier
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2005 19:57

Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door alexpansier »

Voor al diegene die moeite hebben om rond te komen is er een handig online kasboek op internet. Kijk eens op www.kasboek.nl en maak uw eigen account aan.

Door netjes alles in te voeren en dit een aantal maanden vol te houden krijgt u een perfect overzicht waar uw financiele knelpunten zitten.

Zo kunt u bepalen op welke posten u gaat besparen.

Succes!
Alex

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

En als er geen posten meer zijn waar je op kunt besparen?


Naar je baas, vragen om loonsverhoging? :roll:

Het probleem is doorgaans niet dat het geld te makkelijk uitgegeven wordt, maar dat er geen geld overblijft om uit te geven na betaling van huur, belastingen, verzekeringen.

Hoe los je dat op met je kasboek? Maar op straat gaan leven?

alexpansier
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2005 19:57

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door alexpansier »

Ik snap je frustratie, maar een loonsverhoging zit er in de meeste gevallen toch echt niet in....

Dan kun je 2 dingen doen: bijverdienen of besparen.

Uit ervaring weet ik nu dat het bijhouden van een kasboek je een goed inzicht geeft van de "kleine" uitgaven, die samen voor een grote kostenpost zorgen...

Er zit helaas soms niets anders op :(

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

eigenlijk is het heel simpel: als je verplicht meer uit moet geven dan dat er binnenkomt , dan hoef je niet te sparen en ook geen kasboek bij te houden , want dan weet je vanzelf wel dat je er niet mee rond komt. :)

Gert K.

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gert K. »

Het probleem is, juist als men het kasboek gaat invullen, dat er niets meer over blijft en er ook niets te bezuinigen valt.
Al die omslachtige verhaaltjes, het is gewoon "worstel en kom boven".
Het loon is getalmatig WEL gedeeld door 2,2xxxxxxx en de prijzen zijn NIET gedeeld door 2,2xxxxxx, hiervoor hebben ze alleen de (f weg) en (€ er weer voor gezet).
Alleen met ontkenning hiervan, hou je het nog even vol.
Bij velen zit het water tot aan de lippen.
Maar ja ik heb al vaker gehoord, dat de politiek nog lang niet dicht bij de burger (Jan met de Pet) staat.

NAK

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door NAK »

Een prachtig voorstel alexpansier, maar niet haalbaar.
b.olsen en Gert K. geven het ook al aan.
Kortweg gezegd: "Er zijn heel veel mensen die een flink stuk maand over hebben".
En aangezien die groepering niet bij de beter betaalden van onze samenleving horen is er maar één categorie die er voordeel van heeft, de banken.
Want het is en blijft erg knullig dat we tenopzichte van 5 jaar geleden nog maar de helft in het loonzakje krijgen, terwijl de meeste prijzen 1 op 1 zijn omgeschakeld.
Ja, en dan is het erg bitter om te weten dat de beleidsmakers van dit land daar weinig schade van hebben, want die krijgen in 1 maand bijna net zoveel waar een ander 6 maanden hard voor moet werken.
Wij moeten constant de breokriem aanhalen terwijl de dikkoppen er telkens een gaatje bij moeten maken, want anders begint de riem te knellen.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik heb een idee: we kunnen wel een kasboek bijhouden, dan draaien we het gewoon om. eerst de uitgaven dan de inkomsten; kunnen we meteen zien hoeveel we tekortkomen, ik moet dan alleen nog uit zien te vinden waarmee we dat tekort aan kunnen vullen! :D

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij hebben jullie gewoon geen benul van de waarde van geld.
Ook ik verdien niet veel.
Nu niet en in het gulden-tijdperk ook niet.
Maar ik heb nog nooit van mijn leven rood gestaan.
Ook nu houd ik nog iedere maand over.
Simpel omdat ik weet wat er binnen komt en wat er uit gaat.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

goed lezen; bij ons gaat er meer uit dan dat er binnen komt (vaste lasten) ga nu maar uitleggen aan ons hoe wij dat moeten compenseren. :(

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Op zich toch heel knap dat jij meer aan vaste lasten uit geeft dan dat je binnen krijgt.
Misschien toch maar eens de auto eruit gaan gooien, kleiner gaan wonen, iets minder lang achter te pc gaan zitten (vreet namelijk energie)?
Zijn maar een paar suggesties hoor.
Ook je vaste lasten kan je naar beneden krijgen wanneer je wil.
Wil je dat niet, dan is dat jou eigen keuze, maar ga dan niet klagen dat je niet rond kan komen.
Waar een wil is, is een weg.
Jij wilt het blijkbaar niet.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

we hebben geen auto , onze woning heeft maar 1 slaapkamer woonkamer met keuken in een en dezelfde ruimte , gaan niet uit , niet op vakantie , kopen geen extra dingen , en mijn pc is energiezuinig , (kan tegenwoordig) je hoort mij niet klagen dat we niet rond kunnen komen (geef alleen uitleg) ik weet alleen niet wat voor nut het heeft om een kasboek bij te houden ,

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Internetaansluiting eruit gooien lijkt me een goeie oplossing voor je in eerste instantie.
Scheelt je ook weer op de vaste lasten.
Ik denk dat een kasboek bijhouden juist voor jou een goeie oplossing zou zijn.
Ik heb met minder dan 900 euro in de maand rond moeten komen, terwijl ik wel een auto had (nog steeds heb overigens), mijn huur moet betalen, mijn overige vaste lasten had en toch gewoon leuke dingen bleef doen.
En iedere maand hield ik daar nog van over.
Het kan dus makkelijk b.olsen.
Je wilt het gewoon niet en dat is jouw grootste probleem.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

hoe kom je erbij om te zeggen dat ik dat niet wil ? dat weet jij toch helemaal niet , alles waar we op konden bezuinigen , daar hebben we op bezuinigd, de internetaansluiting en de maandelijkse bedragen betalen wij niet zelf, wij zijn met twee personen , dus heb je ook meer nodig , ik denk dat als ze de prijzen van levensmiddellen zouden verlagen dan kom je al een heel eind , of zie ik dat verkeerd?

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik dank dat je dat inderdaad verkeerd ziet, want je zegt dat je vaste lasten al hoger zijn dan je inkomsten.
Levensmiddelen zijn echter geen vaste, maar variabele lasten.
Je hebt echter geen geld meer voor deze variabele lasten, omdat je al niet eens je vaste lasten kan betalen van je inkomsten... :roll:
Dus je doet iets goed fout.
Je moet dan wel een erg hoge huur hebben, een erg hoge energierekening en zeer hoge verzekeringskosten etc.
Misschien dus toch wel handig om eens een kasboek bij te gaan houden, om zo precies te zien hoeveel je daadwerkelijk overhoudt na betaling van de vaste lasten (volgens jou niks, kom je zelf in het rood te staan, maar goed) om dan te kunnen zien hoeveel er nog is voor de variabele kosten.
Deel dit bedrag door 4 weken of door 30 dagen (afhankelijk van de ontvangst van je inkomsten) en je weet precies wat je per week of per dag uit kan geven.
Zo moeilijk is dat niet hoor.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik heb het nagerekend, het is geen 30 maar 40 euro per week, dat is dus 5.71 euro per dag . met zijn tweeen , ontbijt , middageten , avondeten. persoonlijke verzorging zoals zeep en shampo, maar wij kunnen in ieder geval nog elke dag bij mijn ouders eten.en vooral blijven lachen. :D

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Dus het eten valt al af voor je en ik neem aan dat je niet iedere dag shampoo hoeft te halen...
Je houdt dus meer dan genoeg over.
En maar blijven janken en maar blijven drammen en maar blijven klagen...
Wordt is een keertje volwassen zou ik zeggen.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

en jij loopt zeker in je nakie rond? want onze kleding schoenen , verjaardagen , etc. moeten daar ook van betaald worden, en je kunt ook niet goed lezen, ( dus het eten valt al af voor je ) en wat eten wij als ontbijt en middageten dan ? poep of zo ? en hij moet natuurlijk ook brood mee naar zijn werk . jij weet helemaal niks van onze financiele situatie , dus als je niks beters kunt doen dan op een negatieve manier je mening geven hou dan je mening maar voor je . :evil:

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij hoef jij inderdaad niets te eten, nee.
Jou voedselbron is klagen, piepen en zeuren.
Daar haal je al je energie uit.
Dat jij blijkbaar niet met geld om kan gaan is jouw probleem.
Ga dat niet bij een ander neerleggen.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door b.olsen »

ten eerste weet jij helemaal niet of wij met geld om kunnen gaan , zoiets kan namelijk ook door omstandigheden gebeuren. ten tweedde , ik heb mijn problemen niet bij jou neergelegd , jij maakt dat zelf daarvan , mijn berichten waren in eerste instantie niet aan jou gericht, daar heb jij zelf voor gezorgd, ik reageerde alleen maar op een andere gast. vervolgens steek jij die grote gok van jou erin, kan ik ook niets aan doen. :x

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Ben je alweer ruzie aan het maken Olsen? Zucht, het is ook altijd wat met jou he?

Gesloten