LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen willen gulden terug

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Kan heel kort zijn. Geef mijn maar de gulden terug.

ikwashierniet
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 apr 2008 23:45

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door ikwashierniet »

Dat er sinds de invoering van de Euro er een voedselbank in Nederland nodig is zegt toch meer als genoeg!!!!!!!!!!

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat er sinds de invoering van de Euro er een voedselbank in Nederland nodig is zegt toch meer als genoeg!!!!!!!!!!
Weet je wat ... Sinds de euro zijn er ook meer files :shock:
Denk dat die ook door de euro komen...
Terug naar de gulden en we zijn ook meteen van de files verlost :roll:

ikwashierniet
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 apr 2008 23:45

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door ikwashierniet »

Terug naar de gulden en we zijn ook meteen van de files verlost
In wat voor wereld leef jij ????, files zijn er al 25 jaar, maar laten we nu eens kijken naar het aantal schuldsaneringen in het euro tijdperk deze zijn met 75% gestegen tegenover het gulden tijdperk :!: :!: :!:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Jan1 »

Lezen ikwashierniet, er wordt duidelijk gesproken van
MEER files, en inflatie is er al sinds mensenheugenis. [/u]

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

ikwashierniet,

De schuldsaneringen dalen flink:
In de eerste drie kwartalen van 2008 zijn 7,1 duizend schuldsaneringen uitgesproken. Dit is 37 procent minder dan in dezelfde periode van 2007. Het aantal schuldsaneringen daalt al sinds het eerste kwartaal van 2008 fors ten opzichte van het voorgaande jaar.
Euro al afgeschaft dus ?

Probeer eens even niet alle zaken die je niet bevallen erbij te trekken alsof die er ook maar IETS mee te maken hebben... Hebben ze er wel mee te maken, toon dat dan ook aan !

Als je daarnaast niet eens de ironie in mijn stukje over de files hebt begrepen... tja :?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door ron1 »

Alles past als een schuifpuzzel in elkaar, goed verwoord dus !

Centraal wanbeheer
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:25

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Centraal wanbeheer »

Doe mij maar de gulden terug. Dat 'EU' kost ons alleen maar geld. Bovendien ben ik Nederlander, sterker nog, ik ben zeeuw. En dat is niet t zelfde als fries, of hollander en zeker niet t zelfde als turk, pool, roemeen, oid.

crazy-babymonkey
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2009 10:34

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door crazy-babymonkey »

Geef mij maar de gulden terug
Alle winkels hebben toch de gulden naar euro verplaatst bijvb: fl. 1,00 brood nu €1,29 voor die zelfde brood
nou is wel een hele dure brood vindt je niet.
vroeger had je nog voor fl 100,00 een volle kar met boodschappen nu moet je op de kleintjes letten lidle of aldi ben bij dat die bestaan.
CZ fl. 25,00 nu €109,00 e.a.
nu je salaris minder is en alles maar steigt. waar gaan we naar toe.
De schuldsarnering zij nu al overvloed van mensen in de problemen die het allemaal niet meer kunnen betalen.
kom op zeg ik wil de GULDEN TERUG

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door pbarendse »

@ gekke baby-aap: Die vergelijking van CZ gaat natuurlijk aan alle kanten mank. Voorheen betaalde je ook zo veel aan CZ, alleen had je het toen niet door omdat het direct van je loon af ging. De 25 gulden die je betaalde was alleen voor het aanvullende pakket. Nu betaal je vanwege de veranderde ziekenfondswet de gehele premie zelf en lijkt het inderdaad veel duurder.

Kortom: het is leuk praten, maar zorg wel dat je feiten een beetje kloppen!

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door testcase »

Ik wil de florijn terug, sinds de introductie van de gulden is mijn huur verduizendvoudigd :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Ooit, heel lang geleden was zout een prima betaalmiddel. Geitjes schijnen ook ergens als betaalmiddel gebruikt te zijn.

Lijkt me prima, geitjes zijn redelijk waardevast, en hoe meer je ze vet mest, hoe rijker je wordt. Van wisselkoersen heb je geen last, want geit is geit.

En aangezien bij de meeste bedrijven de zaakjes stinken zal die geitenlucht ook wel geen probleem zijn.

Terug naar de geitjes dus!! :idea: :mrgreen:

ZRXAmsterdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2009 18:36

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door ZRXAmsterdam »

Ik heb nog nooit wat in de Euro gezien.
Maar ja de regering weet wat goed is voor ons he.
Net als de Europese wet en parlement dat nu wordt doorgedrukt
Dat is er lekker democratisch gekomen. :evil:

Nu is de schatkist leeg, en worden ze zelf gekonfronteerd met de impact v/d Euro.
Gewoon alszijnde consument alleen het hoognodige kopen, dan gaan ze vanzelf de bestedings ruimte aanpassen.

Ook de Ziekestelsel van Die Hogevorst is totaal mislukt, maar hij zal ondertussen wel ergens burgemeester zijn, de hele dag decaraties invullen.

:mrgreen:

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door testcase »

Tjone tjonge wat een partij sentimentele kletskoek bij elkaar.

Als je er geen verstand van hebt kan je beter je mond houden.

Wij staan er aanzienlijk beter voor dan de US DANKZIJ de euro.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door ron1 »

Er zijn heel veel bedrijven geweest die consumenten wilden flessen met verdubbeling van prijzen, talloze horeacazaken zijn failliet gegaan bijvoorbeeld, nu zie je alles toch weer terugkomen in de breedste vorm, neem een aldi en een zeer groot succes van een LIDL in Nederland....dat zijn de echt slimme mensen, alleen erg jammer dat er nog geen echt goeie wetgeving is voor persoonlijke leningen en doodlopende kredieten, ik zeg mensen tot 25 jaar mogen wettelijk maar maximaal 5000 euro lenen, en het leenrentetarief mag niet boven de 6 procent uitkomen, iedereen blij, er komen uitgaven, het is te betalen, er is werk.........

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Janny »

doodlopende kredieten
Ron1 , wat zijn dit voor kredieten? :wink:
verder een goed idee :idea:
j

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Janny schreef:
doodlopende kredieten
Ron1 , wat zijn dit voor kredieten? :wink:
verder een goed idee :idea:
j
Kredieten waar je nooit meer vanaf komt. Doorlopende kredieten dus.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door ron1 »

Je komt er wel vanaf, mits je onder de 5000 blijft, anders heb je een megaprobleem, want het geld weer opnemen gaat met 2 muisklikken......maar de leningen blijven lekker in stand bij de grote banken, anders heeft meneer Bos weer een megaprobleem....geen grote uitgaven meer door consumenten en geen megabuffers meer voor banken......ergens klopt er iets niet........

Anoep39
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2010 08:37

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Anoep39 »

Hmmmm,
Gulden terug?
Zeker wel..en de reden, onze salarissen zijn gehalveerd terwijl prduct prijzen dezelfde zijn gebleven, en de vaste lasten elke jaar weer stijgen.
rekensommetje:
met 2400 gulden kan je de vaste lasten van 1200 gulden wel betalen.
met 1200 euro kan je de lasten van 1200 euro wel betalen maar hou je niks over om van te eten, dus bouw je schulden op.

Conclusie : het is niet raar dat de voedselbanken als paddestoelen uit de grond schieten, en dat er steeds meer mensen in de schulden komen te zitten.

En als de gulden terug komt is het lastig om de europrijzen om te zetten naar guldens, immers wie betaalt er 4,40 gulden voor een kilo bananen, of 160,- gulden voor een broek die in de gulden tijd nog 60 gulden koste, de merkbroeken zouden dus 300 gulden worden, winkeliers willen mensen niet afschrikken met waanzinnige prijzen.

Dus de prijzen zouden in principe dezelfde blijven alleen met een gulden teken ervoor, dezelfde als het toen met de euro gebeurt is.

De reden dat dit mogelijk is omdat winkeliers nu ook zitten met de prijzen, ze betalen immers nu ook 2x zoveel voor hun producten net als de consument, dus is het ook heel logisch dat de prijzen dezelfde zijn gebleven, alleen de euroteken is in de plaats van de gulden teken gekomen, maarja daar heb ik als consument niks aan omdat mijn salaris dus wel gehalveerd is.

Mja, afgezien van dat..heb ik een vraag: "als de voedselbanken hier als paddestoelen uit de grond schieten, en steeds meer mensen in de schulden komen....hoe komen wij dan aan het geld om anderen te helpen?"

Want volgens mijn berekening is het nog steeds zo als je zelf niks hebt kan je ook niks aan een ander geven om te helpen.

Misschien grof om het te zeggen maar de 4 miljard die naar Griekenland zijn gegaan, konden beter gebruikt worden om de mensen in eigen land te helpen.

En ik ben het onderhand ook wel beetje zat om te horen "je kan er niks aan doen". Het is immers ons geld die verspild word, en aangezien ik en heel veel anderen het niet hebben willen we dan ook niet dat het verspilt word.

Aan de andere kant er zijn wel manieren om te profiteren van de kromme regelingen in dit land, ik zou in principe op kosten van de belasting betaler wel onderdak en eten kunnen hebben, welliswaar niet hoe de politici het voor elkaar hebben gekregen, maar de mogelijkheid is er wel.
Dus wie weet als het ooit nodig mocht zijn dan worden de belastingbetalers alvast bedankt. :D

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Aan de andere kant er zijn wel manieren om te profiteren van de kromme regelingen in dit land, ik zou in principe op kosten van de belasting betaler wel onderdak en eten kunnen hebben, welliswaar niet hoe de politici het voor elkaar hebben gekregen, maar de mogelijkheid is er wel.
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt... :mrgreen:

Gesloten