LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Emfash
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2012 17:05

Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Ongelezen bericht door Emfash »

Ik had de auto van mijn vriend geleend en een boete gescoord. Boete betaald, alles rustig. Dacht ik. Tot het moment dat hij een brief van de deurwaarder krijgt. Die beweerde dat de boete niet was betaald. Ik heb op 19-06 daar een brief naar gestuurd met de mededeling dat de boete door mij was betaald en mijn bankafschrift erbij gedaan. Nooit iets van gehoord. Vorige week kwam de deurwaarder dus maar aan de deur. Ik weer een brief geschreven, met de vorige van 19-06 en het bankafschrift er weer bij, aangetekend verzonden. Nu vind ik in mijn brievenbus, die gedeeld wordt met meerdere huishoudens + een garage, dezelfde envelop opengemaakt, gelezen en met een sticker erop 'geweigerd'. Dus wel eerst voor ontvangst getekend, dan opengemaakt en gelezen en dan toch maar geweigerd en teruggestuurd....Open voor iedereen die het wil lezen, met de persoonlijke gegevens van mij erin. Mag dat zomaar? Hadden ze niet de brief in een nieuwe envelop moeten versturen? Dit is toch opzettelijk aantasting van de goede naam en schending van mijn privacy?

Met vriendelijke groet,

Emmy
Laatst gewijzigd door Emfash op 24 aug 2012 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik denk dat hij is geopend omdat de afzender (jij) niet op de envelop stond, of heb ik dat mis?

Emfash
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2012 17:05

Re: Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Ongelezen bericht door Emfash »

Nee, die stond er wel op. Is verplicht bij aangetekend verzenden. TNT zou altijd de envelop weer dichtplakken met plakband. Dat heb al eens meegemaakt.
Gr Emmy

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Ongelezen bericht door sephora30 »

Niet een antwoord op je vraag, maar wel een vraag voor jou.

Heb je de boete die op naam van je vriend staat, betaald via jouw bank?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Ongelezen bericht door ArneLH »

sephora30 schreef:Niet een antwoord op je vraag, maar wel een vraag voor jou.

Heb je de boete die op naam van je vriend staat, betaald via jouw bank?
Als er een kenmerk of duidelijke beschrijving bijstaat zou dat toch geen probleem moeten zijn lijkt mij. Het staat in principe iedereen vrij om voor een ander te betalen (art. 6:30 lid 1 BW).

Emfash
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2012 17:05

Re: Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Ongelezen bericht door Emfash »

@sephora,
Ja ik heb de boete via mijn bank betaald. Dat was ook het punt. Ik heb een nette, vriendelijke brief geschreven waarin ik aangaf dat de verwarring waarschijnlijk daardoor was ontstaan en daarom verzocht bij verdere vragen contact met mij op te nemen plus mijn bankafschrift. Vóórdat ik de brief schreef heeft mijn vriend zelf gebeld en werd ronduit onbeschoft behandeld. En dan natuurlijk het verhaal van auto op jouw naam, jij blijft wettelijk verantwoordelijk blablabla. Snappen we allemaal, dus daarom heb ik in die brief mijn verantwoordelijkheid genomen en mijn bankafschrift voorzien van mijn handtekening opgestuurd. Met het CJIB zijn we er ondertussen helemaal uit, dat heb ik zelf aangepakt, omdat die deurwaarder zo ongelooflijk onbeschoft was aan de deur en telefoon tegen mijn vriend. Dat is gelukkig het punt niet meer. Maar ik word doodziek van die deurwaarders die tegenwoordig denken God te zijn en ver van alle menselijkheid af staan. Mijn buren, de garagehouder en zijn personeel + evt klanten van dat bedrijf kunnen in die brievenbus komen en konden mijn gegevens en correspondentie lezen door die opengescheurde envelop. Die wetenschap maakt me gewoon misselijk.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je hebt op de site van Post.nl de handtekening voor ontvangst kunnen checken?
Je weet zeker dat de envelop niet door Post.nl is geopend?
Als er bewijs van ontvangst is, zal Post.nl toch niet aan de deur blijven wachten tot de brief gelezen is en 'm dan weer als 'geweigerd' terugnemen lijkt me. Die 'geweigerd' sticker is zeker te weten niet van Post.nl?
Ik zou dit akkefietje melden, per mail dan maar, met evt. daarin de vermelding dat je het ook per reguliere post verstuurd.
Alles goed bewaren, mocht er eventueel toch een dagvaarding komen.

Ben je 100% zeker, kun je een klacht indienen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders. http://www.kbvg.nl/index.php?id=130

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Emfash schreef:@sephora,
Ja ik heb de boete via mijn bank betaald. Dat was ook het punt. Ik heb een nette, vriendelijke brief geschreven waarin ik aangaf dat de verwarring waarschijnlijk daardoor was ontstaan en daarom verzocht bij verdere vragen contact met mij op te nemen plus mijn bankafschrift. Vóórdat ik de brief schreef heeft mijn vriend zelf gebeld en werd ronduit onbeschoft behandeld. En dan natuurlijk het verhaal van auto op jouw naam, jij blijft wettelijk verantwoordelijk blablabla. Snappen we allemaal, dus daarom heb ik in die brief mijn verantwoordelijkheid genomen en mijn bankafschrift voorzien van mijn handtekening opgestuurd. Met het CJIB zijn we er ondertussen helemaal uit, dat heb ik zelf aangepakt, omdat die deurwaarder zo ongelooflijk onbeschoft was aan de deur en telefoon tegen mijn vriend. Dat is gelukkig het punt niet meer. Maar ik word doodziek van die deurwaarders die tegenwoordig denken God te zijn en ver van alle menselijkheid af staan. Mijn buren, de garagehouder en zijn personeel + evt klanten van dat bedrijf kunnen in die brievenbus komen en konden mijn gegevens en correspondentie lezen door die opengescheurde envelop. Die wetenschap maakt me gewoon misselijk.
Euhhh... kan het ook zijn dat de brief ongeopend bij jullie in de bus kwam, maarreh....?? :oops:

Emfash
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2012 17:05

Re: Deurwaarder stuurt brief geopend terug

Ongelezen bericht door Emfash »

Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties. Hier kan ik zeker mee verder, zodat ik er uiteindelijk eens achter kom wie nu die envelop heeft opengemaakt. De postbode is het niet, want de keer dat ik post naar een bedrijf stuurde dat verhuisd was, kreeg ik het dicht geplakt met plakband terug en een briefje erin met excuses voor het openmaken om mijn adres te kunnen achterhalen en tips om dit in de toekomst te voorkomen.


Gr Emmy

Gesloten