LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bouquetin
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2012 12:04

Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door Bouquetin »

Op 12-09-2012 hebben wij van Intrum Justitia een vordering ontvangen van maar liefst € 7100.
Het zou gaan om een openstaande vordering van T-mobile.

Nou wil het zijn dat we nooit eerder bericht hebben gehad van deze factuur. Ik heb daarop direct telefonisch contact opgenomen met Intrum. Daar werd ik zeer onbeschoft behandeld en men wou mij niet te woord staan omdat de factuur op naam van mijn partner staat en omdat we niet getrouwd zijn had de medewerker niks met mij te maken. Partner heeft toen het gesprek overgenomen, maar ook hem wilden ze niet vertellen hoe en waar deze factuur vandaan komt.
Hij werd steeds in de rede gevallen en de fijne man aan de telefoon vond het ook nog nodig om zijn stem te verheffen en ons verplichten om direct € 7100 over te maken of anders. Mijn partner werd boos en daarop heb ik weer het gesprek overgenomen. Beleefd en kalm heb ik nogmaals gevraagd of meneer mij kon uitleggen hoe ze aan dit bedrag komen. De medewerker heeft toen de verbinding verbroken.


Ik heb toen een aangetekende brief verstuurd met het verhaal hoe we behandeld zijn en nogmaals heb ik gevraagd om meer informatie omtrent deze vordering. Hierop heb ik een inkomsten en uitgaven verklaring ontvangen, zonder het daadwerkelijke formulier. Dus geen antwoord waar ik wat aan had.
Maar ik kreeg wel een inlog om online te betalen.
Dit heb ik bekeken en het blijkt dat deze facturen zijn verstuurd (naar wat later bleek een adres waar mijn partner nooit heeft gewoond of ingeschreven heeft gestaan) op de volgende data : 31-01-2006,
01-03-2006, 29-03-2006, 29-04-2006 en 20-05-2006.

Daarop heb ik weer contact opgenomen en heb ik gevraagd waarom ze maar liefst 6 jaar niks hebben laten horen en of ze nu niet een beetje te laat waren om dit op te eisen. Daarnaast heb ik in Juli 2011 6 facturen betaald (die overigens terecht waren) en meermaals heb gevraagd of er nog meer openstond. Dit was niet het geval. Meneer aan de telefoon zei dat er nog wel meer brieven zijn verstuurd in de afgelopen jaren (welke ook niet in hun systeem terug te vinden zijn) en zij daarom recht hadden deze vordering op te eisen.Ook zei hij dat ze maar éénmaal per 5 jaar een brief hoeven te sturen. Wat het versturen van deze vordering nog steeds meer dan een jaar te laat maakt. Verklaring op de vraag waarom me dit niet in 2011 is verteld was dat ze het waarschijnlijk over het hoofd hadden gezien. Inmiddels betaal ik hieraan € 10 per maand omdat ik niet meer te besteden heb.

Nu heb ik vorige week weer een nieuwe vordering ontvangen van €1400. Deze zouden op 31-03-2005, 28-05-2005, 30-06-2005 en 25-07-2005 zijn verzonden. Daar moet ik € 5 per maand voor terug betalen.

Inmiddels geloof ik er geen zak meer van en heb ik ook de nodige negatieve verhalen gelezen.

Kan iemand mij vertellen of Intrum toch in hun recht staat? Want ik weet het niet meer en duidelijkheid of respons krijg ik van Intrum niet.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door boef530 »

In beide gevallen lijkt het er op dat de vorderingen verjaard zijn.
Inmiddels betaal ik hieraan € 10 per maand omdat ik niet meer te besteden heb.
Dit kan nog wel eens problemen geven want met het accoord gaan heeft u de vordering in zekere zin erkend. Ga voor de laatste vordering niet accoord.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Inmiddels geloof ik er geen zak meer van en heb ik ook de nodige negatieve verhalen gelezen.

Dan heb je vast vergelijkbare gevallen gelezen (ook hier op het forum) en weet je wat je te doen staat.
Geloof niet zomaar zonder meer wat IJ zegt en schrijft, zorg dat jijzelf beter geïnformeerd bent dan IJ en stop die betalingen van €10....waarom je daar in vredesnaam mee begonnen bent? Betaal je zomaar elke halve zool die beweert nog geld van je tegoed te hebben?

IntrJustitia webcare
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:16

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door IntrJustitia webcare »

Hallo meneer of mevrouw Bouquetin

Heel erg vervelend dat U en Uw partner hoge schulden heeft. Maar heel erg goed van u dat U wel gekozen hebt om te gaan afbetalen.

Wel is het maandelijkse bedrag van 10 euro aan de lage kant. Wij van Intrum Justitia adviseren steeds om altijd zoveel mogelijk af te lossen. Des te eerder zijn Uw schulden dan ook volledig afbetaald.

Voor een betalingsregeling met betrekking tot de T mobile schuld kan Uw partner altijd contact opnemen met ons kantoor.

Met vriendelijke groet
Jules
IJ webcare

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door snepke »

IntrJustitia webcare schreef:Hallo meneer of mevrouw Bouquetin

Heel erg vervelend dat U en Uw partner hoge schulden heeft. Maar heel erg goed van u dat U wel gekozen hebt om te gaan afbetalen.

Wel is het maandelijkse bedrag van 10 euro aan de lage kant. Wij van Intrum Justitia adviseren steeds om altijd zoveel mogelijk af te lossen. Des te eerder zijn Uw schulden dan ook volledig afbetaald.

Voor een betalingsregeling met betrekking tot de T mobile schuld kan Uw partner altijd contact opnemen met ons kantoor.

Met vriendelijke groet
Jules
IJ webcare
Die vordering is al lang verjaard.
Jullie hebben nergens geen recht meer op

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door tenormin »

IntrJustitia webcare schreef:Hallo meneer of mevrouw Bouquetin

Heel erg vervelend dat U en Uw partner hoge schulden heeft. Maar heel erg goed van u dat U wel gekozen hebt om te gaan afbetalen.

Wel is het maandelijkse bedrag van 10 euro aan de lage kant. Wij van Intrum Justitia adviseren steeds om altijd zoveel mogelijk af te lossen. Des te eerder zijn Uw schulden dan ook volledig afbetaald.

Voor een betalingsregeling met betrekking tot de T mobile schuld kan Uw partner altijd contact opnemen met ons kantoor.

Met vriendelijke groet
Jules
IJ webcare
Heel erg vervelend maar zoals u zelf wel weet is deze/zijn deze vordering(en) verjaard. Zie dezelfde antwoorden van andere vragen en antwoorden betreffende IJ op Tros Radar. Jullie spelen blufpoker en deze simpele ziel is, bang geworden kennelijk, gaan afbetalen wat helemaal niet legaal is. Zoals Uw naam doet vermoeden, moet U toch de wet wel kennen. Die kent U ook wel, alleen: met bluffen komt U telkens een eind weg door argeloze mensen de benaderen en te benadelen. Wat een creepy way om, mierzoet, ook nog te vermelden: "maar heel erg goed dat u heeft gekozen heeft om te gaan afbetalen. Ik zou de TS willen adviseren dit zo snel te stoppen, dat tientje per maand.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou TS adviseren om snel contact op te nemen met de rechtsbijstand, danwel het juridisch loket over hoe dit aan te pakken.
Zeker omdat met dat 10 euro bedrag men zou kunnen zeggen 'maar u heeft de vordering erkent'..

Wacht er niet te lang mee!

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door electomonteur »

IntrJustitia webcare schreef:Hallo meneer of mevrouw Bouquetin

Heel erg vervelend dat U en Uw partner hoge schulden heeft. Maar heel erg goed van u dat U wel gekozen hebt om te gaan afbetalen.

Wel is het maandelijkse bedrag van 10 euro aan de lage kant. Wij van Intrum Justitia adviseren steeds om altijd zoveel mogelijk af te lossen. Des te eerder zijn Uw schulden dan ook volledig afbetaald.

Voor een betalingsregeling met betrekking tot de T mobile schuld kan Uw partner altijd contact opnemen met ons kantoor.

Met vriendelijke groet
Jules
IJ webcare
IJ heeft geen webcare dus is deze trol ook hier bezig te zieken

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bouquetin schreef:Kan iemand mij vertellen of Intrum toch in hun recht staat?
Nee, de zaak is verjaard. De verjaringstermijn is twee of vijf jaar.

Bouquetin
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2012 12:04

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door Bouquetin »

IntrJustitia webcare schreef:Hallo meneer of mevrouw Bouquetin

Heel erg vervelend dat U en Uw partner hoge schulden heeft. Maar heel erg goed van u dat U wel gekozen hebt om te gaan afbetalen.

Wel is het maandelijkse bedrag van 10 euro aan de lage kant. Wij van Intrum Justitia adviseren steeds om altijd zoveel mogelijk af te lossen. Des te eerder zijn Uw schulden dan ook volledig afbetaald.

Voor een betalingsregeling met betrekking tot de T mobile schuld kan Uw partner altijd contact opnemen met ons kantoor.

Met vriendelijke groet
Jules
IJ webcare
Julus, jij en IJ kunnen me wat! Ik sta in mijn recht om niet te betalen en jullie krijgen geen cent meer van mij. Ik heb vorige week informatie opgevraagd over deze vorderingen. Bij T-mobile bestaan die sowieso niet meer, als ze al hebben bestaan. En ik vorder elke cent die ik heb betaald terug. Krijgen jullie ook een mooi spookfactuur van mij. En betalen zullen jullie... Stel oplichters!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou bouquetin, die terugvordering kan je natuurlijk op je buik schrijven, maar heb je al veel tientjes terugbetaald? En weet je precies aan wie? Misschien kun je het bij de bank terugvorderen, storneren?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik voorzie wel een klein probleem met terugkrijgen omdat de bewijslast op Bouquetin rust. Hij/zij zal in het ergste geval moeten bewijzen dat er geen overeenkomst was.

Pijl
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 nov 2012 11:45

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door Pijl »

snepke schreef:
IntrJustitia webcare schreef:Hallo meneer of mevrouw Bouquetin

Heel erg vervelend dat U en Uw partner hoge schulden heeft. Maar heel erg goed van u dat U wel gekozen hebt om te gaan afbetalen.

Wel is het maandelijkse bedrag van 10 euro aan de lage kant. Wij van Intrum Justitia adviseren steeds om altijd zoveel mogelijk af te lossen. Des te eerder zijn Uw schulden dan ook volledig afbetaald.

Voor een betalingsregeling met betrekking tot de T mobile schuld kan Uw partner altijd contact opnemen met ons kantoor.

Met vriendelijke groet
Jules
IJ webcare

Bovenstaande reactie van ij moet wel een nepreactie zijn. Die ij is weliswaar een behoorlijk onbeschofte firma maar bij mijn weten zou men nog wel in staat moeten zijn Nederlands te schrijven en met een volledige naam te kunnen afsluiten. Vooral niets betalen.

T&=
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2012 14:51

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door T&= »

Pijl schreef:
snepke schreef:
IntrJustitia webcare schreef:Hallo meneer of mevrouw Bouquetin

Heel erg vervelend dat U en Uw partner hoge schulden heeft. Maar heel erg goed van u dat U wel gekozen hebt om te gaan afbetalen.

Wel is het maandelijkse bedrag van 10 euro aan de lage kant. Wij van Intrum Justitia adviseren steeds om altijd zoveel mogelijk af te lossen. Des te eerder zijn Uw schulden dan ook volledig afbetaald.

Voor een betalingsregeling met betrekking tot de T mobile schuld kan Uw partner altijd contact opnemen met ons kantoor.

Met vriendelijke groet
Jules
IJ webcare

Bovenstaande reactie van ij moet wel een nepreactie zijn. Die ij is weliswaar een behoorlijk onbeschofte firma maar bij mijn weten zou men nog wel in staat moeten zijn Nederlands te schrijven en met een volledige naam te kunnen afsluiten. Vooral niets betalen.

Wat is er mis met het advies om altijd zoveel mogelijk af te betalen? Ik zou zeggen dat dat een goed advies is van Intrum. Je wilt tenslotte toch van ze af?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia stuurt 6 en 7 jaar na dato nog facturen.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

T&= schreef: Wat is er mis met het advies om altijd zoveel mogelijk af te betalen? Ik zou zeggen dat dat een goed advies is van Intrum. Je wilt tenslotte toch van ze af?
Op zich niets - ware het niet dat volgens verhaal van deze persoon, de facturen mogelijk onjuist zijn - en IJ voor de posting van deze persoon nog geen voldoende duidelijk had gegeven, danwel bewijs had geleverd dat de vordering wel correct is.

Gesloten