LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tommy Teleshopping; Niets ontvangen wel betalen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MrBernard
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2013 13:03

Tommy Teleshopping; Niets ontvangen wel betalen

Ongelezen bericht door MrBernard »

Hallo,

Vorig jaar heb ik telefonisch bij Tommy TeleShopping de Magic Bullet besteld, een blender.
Voor €99,00 kon ik op afbetaling 1 Magic Bullet bestellen en zou er dan 1 gratis bij krijgen.
Na een ruime week wachten heb ik de bestelling afgezegd, ik heb ik een blender in de winkel gekocht.
11 dagen na de bestelling arriveerde de bestelling toch.
Ik heb de bestelling geweigerd waarop de bezorger het pakket weer meenam.

2 weken geleden, bijna een jaar later ontving ik een brief waarin ik gesommeerd werd te betalen.
De factuur is uitermate onduidelijk, ik zou reeds €99,00 betaald hebben (de kosten voor een Magic Bullet) en nu nog €29,95 verschuldigd zijn.
Anderhalve week na het ontvangen van de factuur kreeg ik een verzoek tot betaling van een incassobureau, in opdracht van Tommy TeleShopping.
Nu moet ik i.p.v €29,95 een bedrag van €44,95 betalen voor iets wat ik nooit heb aangenomen.

Wat moet ik hier nou mee?
-Ik heb de bestelling middels mail afgezegd
-Na 11 dagen werd de bestelling toch geleverd...
-Ik heb de bestelling geweigerd en ergens voor getekend
-We zijn inmiddels een jaar verder en dan krijg ik binnen anderhalve week een factuur van Tommy Teleshopping en een incassobureau op mijn nek?

Wat kan ik het beste doen met dit gebeuren?

Advies is zeer welkom.

Groetjes,

Bernard

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Tommy Teleshopping; Niets ontvangen wel betalen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het incassoburo een e-mail of aangetekend schrijven sturen waarin u de vordering betwist, en aangeeft dat u de bestelling , nu bijna 1 jaar geleden, reeds voor levering hebt geannuleerd. (Wat uw goed recht is bij koop op afstand). Aangeven dat u op verdere incasso-maatregelen zonder inhoudelijke verklaringen niet meer zult reageren, en een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoet ziet.

Dit zijn incasso-cowboys die waarschijnlijk de oude vorderingen van Tommy Teleshopping hebben opgekocht, en nu proberen met minimale inspanning maximaal resultaat kunnen behalen

fke
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2013 11:36

Re: Tommy Teleshopping; Niets ontvangen wel betalen

Ongelezen bericht door fke »

Beste allen;

heb zopas een mail ontvangen van "tommy teleshopping" met een aantrekkelijk cadeau als ik een bestelling van min 49,95 euro. Na wat info gevonden te hebben hier op dit forum, besluit ik toch maar om geen aankopen te doen bij Tommy teleshopping.
Misschien kan de verbruikersunie, zowel uit Nederland als uit België, er op aandringen bij de overheid, zorgen dat men een bestelling maar moet betalen als het werkelijk is aangekomen bij de klant ( ook de beloofde cadeau's).
Ik vermoed dan dat deze praktijken wel zullen verdwijnen.
Groetjes uit België en sterkte aan al de slachtoffers;
fke

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tommy Teleshopping; Niets ontvangen wel betalen

Ongelezen bericht door ArneLH »

fke schreef:Misschien kan de verbruikersunie, zowel uit Nederland als uit België, (...)
In Nederland hebben we het dan over de Consumentenbond ;)

MrBernard
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2013 13:03

Re: Tommy Teleshopping; Niets ontvangen wel betalen

Ongelezen bericht door MrBernard »

Het heeft even geduurd maar ze trekken de claim in. :)
Klachtenkompas, ontzettend handige website...

Bedankt voor het advies!

natuurmens
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:25
Locatie: Berltsum

Re: Tommy Teleshopping; Niets ontvangen wel betalen

Ongelezen bericht door natuurmens »

U heeft het product mee retour gegeven maar waarschijnlijk geen retour bewijs van verzending. Daardoor kan het zijn dat het bij de post is kwijt geraakt en de mogelijkheid van diefstal is ook mogelijk.

Gesloten