LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
segzwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2014 16:02

Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door segzwal »

Mijn maant mij steeds aan om 15 euro te betalen voor Columbus Magazine

Hoewel ik nimmer bewust een abonnement ben aangegaan vind men toch dat de 2 toegezonden nummers betaald dienen te worden.

Om van een hoop gezeur af te zijn heb ik dit op 12 september gedaan

Daarna komen de aanmaningen en dreigementen van Intrum Justitia

Per post een kopie van betaling opgestuurd (nimmer een enkele bevestiging)

Daarna 2x een scan per e-mail naar [email protected] (nimmer een bevestiging)

Nu komt er de dreiging van de deurwaarder met een dagvaardiging

Mijn ref 69313 Ref van Intrum CH/12206842

I k ben het meer dan zat met deze praktijken

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door olaf79 »

Stuur boze brief naar Columbus Magazine en Intrum. Meldt ze dat je niks verschuldigd bent, en stel dat je het al betaalde bedrag inclusief rente zult terugvorderen wegens onverschuldigde incasso. Geen contract is geen geld verschuldigd. Iets dat je ongevraagd wordt opgestuurd mag je om niet houden, of dat nou 1, 2 of 200x gebeurd.
Laten ze bewijzen dat je iets besteld hebt.

avcsupport
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2014 11:40

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door avcsupport »

Intrum Justitia FAKE weer aktief

Ik kreeg deze email:

Geachte heer / mevrouw,

De Belastingdienst heeft de vordering op u met referentie 730116882 aan ons overgedragen. Wij hebben u hierover al een brief gestuurd.
Het openstaande bedrag is momenteel 100,99 euro(inclusief kosten).
Om een boete te vermijden. Wordt u vriendelijk verzocht de belastingschuld zo spoedig mogelijk te betalen.
U kunt direct online betalen met ukash via onze website. U dient hieronder te klikken en de ukashprepaid te kopen.
http://www.intrum.nl/aanmaning
Let op: nadat uw Ukash (prepaid credit) heeft gekocht dient u de 19 cijferige nummercode hieronder
te activiveren om de betaling af te ronden.
online betalen
Let op: als wij uw betaling niet voor 24-02-2014 ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.

U kunt niet reageren op deze email.
Hoogachtend,
Intrum Justitia


Dit is gewoon oplichting. Wees alert!

gbroersen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2014 17:46

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door gbroersen »

Beste Tros Radar,

Ook ik ontving vandaag 20 februari 2014 deze bloedmail van de Firma Intrum Justitia
Dit is je reinste onzin


Geachte heer / mevrouw,


De Belastingdienst heeft de vordering op u met referentie 730116882 aan ons overgedragen. Wij hebben u hierover al een brief gestuurd.
Het openstaande bedrag is momenteel 100,99 euro(inclusief kosten).
Om een boete te vermijden. Wordt u vriendelijk verzocht de belastingschuld zo spoedig mogelijk te betalen.


U kunt direct online betalen met ukash via onze website. U dient hieronder te klikken en de ukashprepaid te kopen.


http://www.intrum.nl/aanmaning


Let op: nadat uw Ukash (prepaid credit) heeft gekocht dient u de 19 cijferige nummercode hieronder
te activiveren om de betaling af te ronden.


online betalen

Let op: als wij uw betaling niet voor 24-02-2014 ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.
U kunt niet reageren op deze email.


Hoogachtend,


Intrum Justitia






* Werkdagen zijn: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Het weekend en nationale feestdagen zoals Kerstmis, tweede paasdag en tweede pinksterdag zijn geen werkdagen.
Dit bericht is verzonden door Intrum Justitia Nederland, statutair gevestigd aan de Johan de Wittlaan 5 te (2517JR ) Den Haag, ingeschreven in het Handelsregister Den Haag onder nummer 37.299.596.
This message has been sent by Intrum Justitia Nederland, which has its seat at Johan de Wittlaan 5 te (2517JR ) Den Haag, the Netherlands, and is registered in the Commercial Register Den Haag under number 37.299.596.
[/size][/size]

Jps1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2014 21:46

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Jps1946 »

Ook ik kreeg vandaag de zelfde mail van itrum justitia
Ik weet dat het fake is maar moet ik hier op reageren of de mail weg gooien
Groeten jps1946

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je weet dat het fake is, waarom zou je dan in hemelsnaam reageren ??

esme42
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 nov 2011 09:06

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door esme42 »

Ik geef de tip om niet te reageren. De belastingdienst gebruikt geen incassobureau, die leggen zelf wel beslag.
En zoals als in meer rubrieken is beschreven is IJ gewoon een bedrijf wat mensen schandalig behandeld. En in heel veel gevallen zijn het allemaal loze dreigementen.
Is de vordering terecht dan horen ze je nog netjes te behandelen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jps1946 schreef:Ook ik kreeg vandaag de zelfde mail van itrum justitia
Ik weet dat het fake is maar moet ik hier op reageren of de mail weg gooien
Groeten jps1946
Nooit, maar dan ook NOOIT op spam / phishing reageren.

Behalve dan dat het van geen kant klopt (betaalmethode, voorgestelde eiser etc.) is m.i. zo`n mail nooit voldoende om ergens recht op te hebben...

Als er echt een vordering zou zijn - dan sturen ze maar een brief, of stalken ze je per telefoon.


mise070
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 feb 2013 13:37

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door mise070 »

Mijn praktijk loopt vol met klachten over Intrum Justitia. Vorderingen die in dozen zijn opgekocht, loze dreigementen, vorderingen die slechts natuurlijk zijn en niet eens meer rechtens afdwingbaar, foutief stuiten en als klap op de vuurpijl verloren ze vorig jaar tal van zaken, omdat ze vorderingen (zonder enige controle) opkochten, zonder de onderliggende stukken. Dit vond de rechter natuurlijk niet zo leuk.

Toevallig werkte een kennis van mij bij Intrum, welke ontslag heeft genomen vanwege het grote zooitje aldaar. Om kosten te besparen zit hun kantoor vol met studenten, die kant nog wal weten van de incassowereld, laat staan het recht. Zo studeert mijn kennis PABO, iets wat totaal irrelevant is aan een incassopraktijk.

Let dus op bij Intrum is het enige advies dat ik kan geven. Blijven ze lastig doen stap dan naar het juridisch loket en laat deze een brief opstellen.

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Over Interum gesproken.
Ze zijn mij aan het aanmanen voor gewonnen veilingen op vakantieveilingen.
Voor maar liefst...hou je vast... €60,000.
Als ik dat bedrag zou betalen dan ben ik volgens mij de eigenaar van dat vervelend bedrijf.
Ik heb gezegd dat ze het door moeten sturen naar de gerechtsdeurwaarder en ik graag voor de rechter wil komen.
Ik heb namelijk betaalbewijzen van al mijn wél gewonnen en dus gebruikte veilingen.
Ze bellen elke dag tot vervelens toe en maar dreigen.
Maar daden bij de woorden voegen ho maar..

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

hebikweer2013 schreef: Ze bellen elke dag tot vervelens toe en maar dreigen.
Maar daden bij de woorden voegen ho maar..
Als ze blijven bellen - melding maken van bedreiging en/of stalking.

Stel dat een vordering terecht zou zijn, dan moeten ze per post u benaderen met daarin een overzicht van wat er dan wel niet betaald zou moeten worden, waarom, en waarom ze denken dat u dat moet doen - maar telefonisch kan je dat niet - dus is het onzin.

Heeft u trouwens al met vakantieveilingen contact opgenomen waarom ze denken dat u dit zou moeten betalen? Kunt u nog inloggen daar (zo ja, is het zowiezo onzin - want als iemand zo`n enorme schuld heeft, blokkeer je toch het account...)?
Als Vakantieveilingen stelt van niets te weten, kunt u ze natuurlijk vertellen dat iemand hun naam misbruikt - vinden ze vast niet leuk.

Dauvillier
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2014 17:25

Re: Hardnekkig aanmanen en dreigen van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Dauvillier »

Het is echt ongelooflijk wat de mensen van Intrum Justitia doen. Ik heb een rekening van de Adformatie Groep gekregen voor een abonnement op het Tijdschrift voor de Marketing. Ik meende dit al lang te hebben gedaan maar kon de betaling nergens terugvinden. Dus ik heb alsnog betaald, een bedrag van € 210,--. Dat bedrag heb ik betaald op 5 november 2013. Het is nu een half jaar later en ik krijg nog steeds herinneringen en aanmaningen. Ik heb de mensen gebeld, gemaild, het betalingsbewijs opgestuurd via post, via hun eigen systeem en ze blijven maar herinneringen versturen. Ik ben toch wel benieuwd wat TROS Radar met al deze meldingen doet.

Gesloten