LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag BEN direct deze kosten regelen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
kayiro
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2015 17:45

Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door kayiro »

Bij telecomprovider BEN betaal ik al 2,5 half jaar netjes me rekeningen, vorige jaar 1x iets gestorneerd en de maand erop direct betaald geen probleem.

Vorige week heb ik een bedrag van €12,- gestorneerd omdat ik door omstandigheden blut was, een week voordat ik me geld krijg, dacht geen probleem, een week later betaal ik die gelijk met de rekening van deze maand.

Kijk ik net op de factuur hebben ze direct €15,- gerekend onder de naam "herinnerings kosten" ben er flink pissig over want zit in de sanering en heb al moeite om de touwtjes aan elkaar te knopen en dat flikken ze dit soort aso praktijken.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Sorry maar u storneerd een betaling die u verplicht ben?

En zij zijn de Aso??

kayiro
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2015 17:45

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door kayiro »

Kom niet met deze antwoorden hoor, ik zeg toch door omstandigheden dat ik zonder geld zat, soms lopen dingen anders in het leven dan geplanned, maar dat komt blijkbaar in uw perfecte leven niet voor.

En ja, idd aso om direct kosten te berekenen als het dezelfde maand alsnog betaald word.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door Mr Ray »

knap dat u weet dat mijn leven perfect is.
Sorry dat u niet het antwoord krijgt wat u wil horen.

dat u zonder geld zit is uw probleem. is misschien hard gezegd maar zo is het nu eenmaal.
als u uw abonnement niet kan betalen waarom neemt u dan geen prepaid?

Het is helemaal niet Aso van ze, u blijft in gebreke en is al eens eerder voorgekomen zegt u zelf.
Dat zal vast wel ergens in het systeem geregistreerd staan en vandaar dat ze nu gelijk extra kosten in rekening brengen.

kayiro
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2015 17:45

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door kayiro »

Echt, is begrijpend lezen nu echt zo moeilijk? Ik betaal al 2,5 jaar me abbo zonder problemen, deze maand door OMSTANDIGHEDEN kwam ik niet uit, wat moet ik dan? Maar me eten stelen ofzo? Echt.. pfff..

Maar laat maar, als dit de antwoorden en empathie is die je hier kan verwachten, nvm :wink:

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door Mr Ray »

waarom wilen mensen in de schuldhulp altijd medelijden en empathie?

Ik moet ook mijn financiele verplichtingen voldoen en dat gaat ook niet altijd even makkelijk.
Als ik niet betaal word ik ook gestrafd

kayiro
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2015 17:45

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door kayiro »

Als je bij de meeste en bij mij zelfs alle bedrijven op BEN na in me vaste lasten een keer iets storneert dan krijg je een herinnering, als je die de maand erop gewoon betaald niks aan de hand.

Maar hou maar gewoon op joh, waarom reageer je hier eigenlijk? Je hebt geen antwoord op me vraag gegeven, je kan niet begrijpend lezen en komt met domme antwoorden over medelijden.

Empathie en medelijden zijn 2 totaal verschillende dingen! You couldt even walk a mile in my shoes waar ik al doorheen gegaan ben en hoef geen medelijden nooit van niemand en al helemaal niet van mensen zoals jij.
Laatst gewijzigd door kayiro op 19 aug 2015 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door 16again »

Wat zijn herinneringskosten??
TS hoort een aanmaning (=herinnering) te krijgen, met daarbij gelegenheid om binnen 14 dagen alsnog te betalen.
Pas dan zijn incassokosten terecht.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door Mr Ray »

16again schreef:Wat zijn herinneringskosten??
TS hoort een aanmaning (=herinnering) te krijgen, met daarbij gelegenheid om binnen 14 dagen alsnog te betalen.
Pas dan zijn incassokosten terecht.
maar geld dat ook als TS dit reeds eerder gedaan heeft?
Vaak staat er in de voorwaarden , die vrijwel nooit iemand leest vast wel iets in de kleine lettertjes.

Door het herinneringskosten te noemen omzeilen ze waarschijnlijk de regels rondom incasso

kayiro
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2015 17:45

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door kayiro »

16again schreef:Wat zijn herinneringskosten??
TS hoort een aanmaning (=herinnering) te krijgen, met daarbij gelegenheid om binnen 14 dagen alsnog te betalen.
Pas dan zijn incassokosten terecht.
En hier even een screenshot dat het minder dan een week geleden is
Afbeelding

En was van plan om deze morgen te betalen maar moet nu €28,- betalen die ik verder ook gewoon betaal maar het gaat me om het principe.

Ik had gelezen in een andere post dat wat in de voorwaarden staat niet rechtbindend is als de wet anders bepaald dus daarom wil ik weten of dit in de wet anders bepaald is.

En voor meneer die blind staart over het verleden, nooit een bericht, kosten, of wat dan ook gehad voor die ene andere keer in 2,5 jaar die ook gewoon direct betaald is binnen een week.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door 16again »

Mr Ray schreef:Vaak staat er in de voorwaarden , die vrijwel nooit iemand leest vast wel iets in de kleine lettertjes.
Door het herinneringskosten te noemen omzeilen ze waarschijnlijk de regels rondom incasso
Algemene voorwaarden mogen niet ongustiger zijn dan de wet. Ook is incasso wetgeving niet simpelweg te omzeilen door een ander naampje aan de kosten te hangen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door renewouters »

En jaaa hooor. Achterlijk gedrag van een consument wordt binnen een paar berichten weer omgedraaid in een beschuldiging richting een bedrijf.

kayiro
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2015 17:45

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door kayiro »

Achterlijk gedrag? Rekeningen continue niet betalen voor maanden, dat noem ik achterlijk gedrag, deze rekening had ik al betaald maar door noodzaak had ik even geld nodig om vervolgens na 6 dagen het nogmaals af te handelen.
Enige wat hier achterlijk is is jou reactie!

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door Mr Ray »

sorry maar het is niet echt de normaalste zaak van de wereld om een betaling te storneren.

vooral niet als dit gewoon een automatische afschrijving is, die aan een abbo vast zit

kayiro
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2015 17:45

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door kayiro »

Nee inderdaad, niet de normaalste zaak van de wereld anders zou ik het elke maand doen maargoed, ik ga het niet meer uitleggen, het zal me een worst wezen of jij of die rene het wel of niet kunnen begrijpen dat het uit noodzaak was.
Ik heb me aan regels te houden, prima, BEN ook en als blijkt dat hun dat niet doen dan wil ik dat weten maar aan jullie 2 heb ik weinig.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Maar goed, de vraag was of deze kosten mogen worden gerekend.

Overigens is de manier waarop men een vraag stelt doorslaggevend voor het soort antwoorden dat men krijgt.
Als u een duidelijke vraag stelt zonder allerlei zielige toevoegingen en beschuldigingen, wordt er heel anders op de vraag gereageerd, dan op de wijze waarop u de vraag stelt.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door sacredfour »

Herinneringskosten, of met andere woorden incassokosten, mogen pas in rekening gebracht worden als je in gebreke bent gesteld met de 14 dagen brief. (google incassokosten en de 14 dagen brief)

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Ben ik nu in de war of mis ik hier 1.5 pagina aan berichten?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door CB »

sacredfour schreef:Herinneringskosten, of met andere woorden incassokosten, mogen pas in rekening gebracht worden als je in gebreke bent gesteld met de 14 dagen brief. (google incassokosten en de 14 dagen brief)
Daar zijn wel een paar uitzonderingen op. Bijvoorbeeld CJIB, de belasting, hypotheek, huurlasten. Als deze instanties je een herinnering sturen heb je mazzel, want ze hoeven dit niet. CJIB doet het in ieder geval niet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Mag BEN direct deze kosten regelen?

Ongelezen bericht door newmikey »

kayiro schreef: Vorige week heb ik een bedrag van €12,- gestorneerd omdat ik door omstandigheden blut was, een week voordat ik me geld krijg, dacht geen probleem, een week later betaal ik die gelijk met de rekening van deze maand.

Kijk ik net op de factuur hebben ze direct €15,- gerekend onder de naam "herinnerings kosten" ben er flink pissig over want zit in de sanering en heb al moeite om de touwtjes aan elkaar te knopen en dat flikken ze dit soort aso praktijken.
Er stond in uw bericht géén vraag dus zit te zoeken naar wat je hier nu op zou kunnen zeggen. Is het terecht dat u een rekening van €12 storneert omdat u even zonder geld zat? Terecht is het nooit, maar begrijpelijk misschien wel, hoewel u die €12 waarschijnlijk wel bij elkaar had kunnen sparen - u weet immers van te voren wat de kosten zijn. U weet dus ook of u zich nu wèl of net niet een mobiel abonnement kunt veroorloven. Als het ècht op €12 aankomt aan het eind van de maand met nog een week te gaan, zèlfs als dat maar incidenteel is, kunt u zich dus géén mobiel abonnement veroorloven.

Nogmaals u vraagt niets dus ik kan gewoon een mening geven over of het terecht is dat u met €15 herinneringskosten opgezadeld wordt. Technisch en wetmatig laat ik aan anderen over. Gevoelsmatig is het uiteraard helemaal correct: u jaagt een bedrijf op kosten omdat u een geautomatiseerde handeling frustreert en er dus mensenwerk aan te pas moet komen. Dat het bedrijf daar op z'n minst een bijdrage in verwacht, dat snap ik.

Gesloten