LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vordering Infoscore inzake Paypal

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
JamoZ
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 12:04

Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door JamoZ »

Naar mijn weten heb ik nooit iets met Paypal te maken gehad, en ineens kreeg ik een tijdje terug via de mail notabene een aanmaning om binnen 5 werkdagen 61,35 euro over te maken.

Tot op heden heb ik nooit schriftelijk bericht gehad van deze vordering en ben niet in bezit van Paypal en heb tevens nooit enige meldingen of correspondentie ontvangen over betalingen van Paypal, Tevens vertrouw ik mailtjes met vorderingen gewoonweg niet, mede door de vele scammer die actief zijn. Mocht dit een valide vordering zijn, dan mag ik er van uit gaan dat dit al eerder aan mij gemeld is middels ouderwetse papieren correspondentie?

Ik heb Infoscore al terug gemaild met de eis om alle correspondentie te ontvangen die Infoscore en Paypal aan mij zouden hebben verstuurd, en graag wou ik alle bewijsstukken en onderbouwing zien van deze vordering.

Ik kreeg geen gehoor vanaf Infoscore, alleen weer een mail dat de stukken klaar gemaakt werden voor overdracht aan de deurwaarder.

Nadien heb ik een klacht ingediend op Klachtenkompas. In de klacht verzoek ik ze om het volgende ;
Ik verzoek Infoscore mij bewijsstukken + onderbouwing te sturen van deze vordering. Ook wil ik een akte van sessie ontvangen van de verkoop van deze incasso aan infoscore. Tevens wil ik alle correspondentie ontvangen die Infoscore en Paypal aan mij zou hebben verstuurd, aangetekend en naar welk adres dit geweest is. Tevens, mocht er al een terechte vordering zijn, deel ik Infoscore mede dat deze mogelijk verjaard is en zou ik graag het bewijs van de ontvangst van stuitingsbrieven ontvangen.

Bovenstaande informatie verwacht ik binnen 5 dagen per mail. Lukt het niet om deze informatie binnen deze termijn aan mij te verstrekken, dan ben ik genoodzaakt een melding te doen bij het NVI wegens fraudulente incasso praktijken en ga ik er vanuit dat Infoscore afstand doet van deze discutabele vordering.

Totdat bovenstaande informatie aan mij verstrekt wordt, ga ik niet over tot betaling en reageer ik niet meer op aanmaningen.
Ik ben totaal niet bekende met alle regeltjes en wetgevingen omtrent incasso`s, maar na wat lezen op dit forum heb ik gezien dat er hier heel wat mensen zijn die hier enorm veel kennis van hebben. Mijn vraag was of ik mijzelf voldoende ingedekt hebt omtrent deze discutabele vordering?

Het gaat mij absoluut niet om die 61 euro, maar meer om het feit dat ik mij niet per mail laat intimideren tot betaling waarvan ik nog nooit iets heb vernomen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door Julie4444 »

JamoZ schreef:Ook wil ik een akte van sessie ontvangen van de verkoop van deze incasso aan infoscore.
Haha, je hebt zeker sacredfours gezwets gelezen. Een akte van cessie is helemaal niet relevant, of hebben ze je soms verteld dat de vordering is opgekocht? :lol:
JamoZ schreef:Tevens wil ik alle correspondentie ontvangen die Infoscore en Paypal aan mij zou hebben verstuurd, aangetekend en naar welk adres dit geweest is.
Er is helemaal geen verplichting om aanmaningen aangetekend te versturen, dus dit deel klopt maar half.
JamoZ schreef:Tevens, mocht er al een terechte vordering zijn, deel ik Infoscore mede dat deze mogelijk verjaard is en zou ik graag het bewijs van de ontvangst van stuitingsbrieven ontvangen.
Ook hiervoor zie ik helemaal geen grond. Waarom voeg je dit toe?
JamoZ schreef:Bovenstaande informatie verwacht ik binnen 5 dagen per mail. Lukt het niet om deze informatie binnen deze termijn aan mij te verstrekken, dan ben ik genoodzaakt een melding te doen bij het NVI wegens fraudulente incasso praktijken en ga ik er vanuit dat Infoscore afstand doet van deze discutabele vordering.
Dat heeft ook geen nut.

Overigens is het zeer ongebruikelijk om aanmaningen en incassobrieven alleen via mail te ontvangen.

Waarom heb je niet gewoon een bericht gestuurd waarin je aangeeft:
- Geen kennis hebt van of berichtgeving hebt ontvangen over de vermeende vordering
- Nooit een overeenkomst te zijn aangegaan met of via PayPal
- Deze vermeende vordering niet erkent en dus betwist en niet zal overgaan tot betaling
- Mocht de eiser van mening zijn dat er wel sprake is van een terechte vordering, je hiervan de bewijzen wenst te ontvangen en totdat deze zijn overlegd er in geen geval zal worden overgegaan tot betaling, danwel verdere correspondentie.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door Moneyman »

JamoZ schreef:
Ik verzoek Infoscore mij bewijsstukken + onderbouwing te sturen van deze vordering. Ook wil ik een akte van sessie ontvangen van de verkoop van deze incasso aan infoscore. Tevens wil ik alle correspondentie ontvangen die Infoscore en Paypal aan mij zou hebben verstuurd, aangetekend en naar welk adres dit geweest is. Tevens, mocht er al een terechte vordering zijn, deel ik Infoscore mede dat deze mogelijk verjaard is en zou ik graag het bewijs van de ontvangst van stuitingsbrieven ontvangen.

Bovenstaande informatie verwacht ik binnen 5 dagen per mail. Lukt het niet om deze informatie binnen deze termijn aan mij te verstrekken, dan ben ik genoodzaakt een melding te doen bij het NVI wegens fraudulente incasso praktijken en ga ik er vanuit dat Infoscore afstand doet van deze discutabele vordering.

Totdat bovenstaande informatie aan mij verstrekt wordt, ga ik niet over tot betaling en reageer ik niet meer op aanmaningen.
Ik ben totaal niet bekende met alle regeltjes en wetgevingen omtrent incasso`s,
Dat je er geen verstand van hebt blijkt wel uit je eigen citaat. Even rondzoeken op fora levert allerlei zinnen op die leuk klinken maar weinig toevoegen. Als ontvanger van een dergelijk citaat weet je direct dat je iemand tegenover je hebt die je alles wijs kunt maken.

je kunt je beter even écht laten informeren door iemand die er verstand van heeft voordat je dergelijke mails gaat versturen,

JamoZ
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 12:04

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door JamoZ »

Julie4444 schreef: Waarom heb je niet gewoon een bericht gestuurd waarin je aangeeft:
- Geen kennis hebt van of berichtgeving hebt ontvangen over de vermeende vordering
- Nooit een overeenkomst te zijn aangegaan met of via PayPal
- Deze vermeende vordering niet erkent en dus betwist en niet zal overgaan tot betaling
- Mocht de eiser van mening zijn dat er wel sprake is van een terechte vordering, je hiervan de bewijzen wenst te ontvangen en totdat deze zijn overlegd er in geen geval zal worden overgegaan tot betaling, danwel verdere correspondentie.
Ik heb inderdaad wat stoer klinkende teksten gekopieerd uit andere klachten van dezelfde zaak. Als je alles wat niet klopt wegsnijdt uit mijn verhaal, kom ik in principe uit op deze punten toch? :lol:
Moneyman schreef: je kunt je beter even écht laten informeren door iemand die er verstand van heeft voordat je dergelijke mails gaat versturen,
Goed punt. Helaas heb ik in mijn enthousiasme al het een en ander verstuurd voordat ik hier kwam om er mensen naar te laten kijken die er WEL verstand van hebben.

Maar goed, zoals Julie al zei, een vordering via de mail is zeer ongebruikelijk. Dus zonder bewijs betaal ik voorlopig niets.
Ik heb mijn klacht aangepast, wat korter gemaakt en inderdaad de onzinnige stukken eruit gehaald naar aanleiding van Julie`s punten.
Laatst gewijzigd door JamoZ op 12 sep 2016 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Deze klacht: http://www.klachtenkompas.nl/infoscore- ... bij-paypal
Hoezo trouwens bestelling bij paypal?
Paypal is een betalingssysteem (zij het niet super betrouwbaar) en geen webwinkel.

Ik zie dat het bedrijf heeft gereageerd - dus nu even afwachten.

Ik zie trouwens hier - http://www.klachtenkompas.nl/infoscore-nederland-bv - dat meer mensen zonder paypal ineens mails krijgen om te betalen.
Geeft te denken.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door Moneyman »

JamoZ schreef:Ik heb inderdaad wat stoer klinkende teksten gekopieerd uit andere klachten van dezelfde zaak. Als je alles wat niet klopt wegsnijdt uit mijn verhaal, kom ik in principe uit op deze punten toch? :lol:
Haha ja inderdaad. Alleen ben je in de tussentijd iets essentieels kwijt geraakt: je eigen geloofwaardigheid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien proberen op Klachtenkompas?
http://www.klachtenkompas.nl/infoscore-nederland-bv

JamoZ
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 12:04

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door JamoZ »

Moneyman schreef:
JamoZ schreef:Ik heb inderdaad wat stoer klinkende teksten gekopieerd uit andere klachten van dezelfde zaak. Als je alles wat niet klopt wegsnijdt uit mijn verhaal, kom ik in principe uit op deze punten toch? :lol:
Haha ja inderdaad. Alleen ben je in de tussentijd iets essentieels kwijt geraakt: je eigen geloofwaardigheid.
Ach, als iemand bij de garage zijn auto komt brengen voor reparatie en er in geuren en kleuren precies bij vertelt wat er aan de hand is terwijl hij er geen verstand van heeft, zal de monteur deze klachten toch serieus moeten nemen. Er is immers weldegelijk iets aan de hand.

Probeert de monteur de klant vervolgens een oor aan te naaien door hem meer te laten betalen dan nodig is (immers de klant heeft toch geen idee) en er gaat achteraf wel een expert naar kijken die constateert dat de garage fout bezig was, dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.

Met andere woorden, ook al klopt mijn verhaal van geen kant, ze kunnen nooit het risico nemen om mij om de tuin te leiden met allerlei moeilijke praatjes. Als ik wel hulp in de arm neem dan hebben ze door zoiets te doen direct hun eigen glazen ingegooid neem ik aan...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Guardian72 schreef:Deze klacht: http://www.klachtenkompas.nl/infoscore- ... bij-paypal
Hoezo trouwens bestelling bij paypal?
Paypal is een betalingssysteem (zij het niet super betrouwbaar) en geen webwinkel.
Wat er daar in die klacht staat is ook onzinnig, en zoals Moneyman ook al aangeeft is TS hierdoor geloofwaardigheid kwijtgeraakt. Daarnaast heeft hij de klacht bij PayPal gemaakt, wat ook niet klopt natuurlijk.
JamoZ schreef:
Julie4444 schreef: Waarom heb je niet gewoon een bericht gestuurd waarin je aangeeft:
- Geen kennis hebt van of berichtgeving hebt ontvangen over de vermeende vordering
- Nooit een overeenkomst te zijn aangegaan met of via PayPal
- Deze vermeende vordering niet erkent en dus betwist en niet zal overgaan tot betaling
- Mocht de eiser van mening zijn dat er wel sprake is van een terechte vordering, je hiervan de bewijzen wenst te ontvangen en totdat deze zijn overlegd er in geen geval zal worden overgegaan tot betaling, danwel verdere correspondentie.
Ik heb inderdaad wat stoer klinkende teksten gekopieerd uit andere klachten van dezelfde zaak. Als je alles wat niet klopt wegsnijdt uit mijn verhaal, kom ik in principe uit op deze punten toch? :lol:
Nee, ik zag nergens staan dat je de vordering niet erkent en betwist. Dat is hier de kern van wat je wil communiceren, lijkt mij zo, maar dit staat nergens.

Overigens staat die onzinnige tekst nog steeds in die klacht op het klachtencompas (als jij dat bent). Daarnaast nemen ze je zo natuurlijk ook niet serieus. Beter alleen dingen opschrijven die je zelf begrijpt én die relevant zijn.

Mijn advies zou zijn om mijn punten even uit te schrijven en niets anders te vermelden dan die punten. Immers zijn die andere zaken niet alleen onzin, maar ook gewoon niet relevant.

Verder heb ik nog nooit van infoscore gehoord, dus persoonlijk zou ik de mail, zeker gezien de inhoud, als zijnde spam hebben genegeerd, maar goed.

JamoZ
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 12:04

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door JamoZ »

Julie4444 schreef:
Guardian72 schreef:Deze klacht: http://www.klachtenkompas.nl/infoscore- ... bij-paypal
Hoezo trouwens bestelling bij paypal?
Paypal is een betalingssysteem (zij het niet super betrouwbaar) en geen webwinkel.
Wat er daar in die klacht staat is ook onzinnig, en zoals Moneyman ook al aangeeft is TS hierdoor geloofwaardigheid kwijtgeraakt. Daarnaast heeft hij de klacht bij PayPal gemaakt, wat ook niet klopt natuurlijk.
De klacht ligt bij Infoscore zelf, ik heb nergens een klacht ingediend bij Paypal.
In welk opzicht er bestelling is geplaats bij Paypal zou ik niet weten, het topic titel is domweg gekopieerd uit de mail van Infoscore.

Waar in mijn klacht staat er nu nog iets onzinnigs? Met jullie hulp heb ik er al een en ander aan veranderd.

https://www.klachtenkompas.nl/infoscore ... bij-paypal

Mijn eerste ingeving was inderdaad om de mail te negeren en te verwijderen, maar na een 2e mail leek het mij toch verstandiger hier wat dieper op in te gaan.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik zie dat hij nu inmiddels wel is aangepast. Dat lijkt er idd meer op.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door sjohie »

Een bestelling bij paypal kan niet, het is niks meer dan een betaalservice, een bank zonder filialen eigenlijk. Niks meer dan een doorgeefluik voor digitaal geld. Net zoals je via de ING wel een bij een garage gekochte auto kan betalen, maar niet eentje bij hen zelf kan kopen. :wink:

Infoscore lijkt me dan het incassobureau van keuze van Paypal, alwaar ze blijkbaar een fout hebben gemaakt.

Of dit is een zgn phising mail, maw een malafide partij heeft je emailadres te pakken gekregen, en doet nu net als of jij ergens nog geld verschuldigd bent. En dan is paypal een bekende naam om mee te schermen, want best veel mensen gebruiken die dienst.

JamoZ
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 12:04

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door JamoZ »

sjohie schreef:Een bestelling bij paypal kan niet, het is niks meer dan een betaalservice, een bank zonder filialen eigenlijk. Niks meer dan een doorgeefluik voor digitaal geld. Net zoals je via de ING wel een bij een garage gekochte auto kan betalen, maar niet eentje bij hen zelf kan kopen. :wink:

Infoscore lijkt me dan het incassobureau van keuze van Paypal, alwaar ze blijkbaar een fout hebben gemaakt.

Of dit is een zgn phising mail, maw een malafide partij heeft je emailadres te pakken gekregen, en doet nu net als of jij ergens nog geld verschuldigd bent. En dan is paypal een bekende naam om mee te schermen, want best veel mensen gebruiken die dienst.
Dat was inderdaad mijn eerste idee, een phising mail. Maar na wat googlen zag ik meerdere klachten over Infoscore en ook dat Infoscore zelf reageerde (enigzins wel een erg standaard antwoord) en zodoende heb ik het idee dat dit niet zomaar een phising mail is. Maar dat er een raar luchtje aan deze zaak zit is zeker.

Rollator65
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2016 15:42

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door Rollator65 »

Het enigste waar wij alert op zijn, dat zijn de maandelijkse betalingen, die wij zelf gemachtigd hebben. En waar je van weet, wat er aan het eind van de maand aan rekeningen worden afgeschreven. En wij doen soms ook wel eens een aankoop bij Bol.Com, dat voor ons het enigste online bedrijf is, waar wij vertrouwen in hebben, en waarbij de betalingen eerlijk verlopen. Alleen als er een vreemde betalingsmail binnenkomt, die wij niet vertrouwen, dan drukken wij nergens op, omdat je vaak zonder dat je het weet, een virus aan je broek hebt hangen, als je toch op het aanvinken drukt. Nee, dan stellen wij de desbetreffende bank in kennis, omtrent deze misschien valse aanmaning. Voor mijzelf heb ik zoiets van, dat ik elke dag de rekeningen bekijk/nakijk, dat lijkt gek, maar zo kan ik het overzicht behouden, en maatregelen nemen, als er iets opstaat wat mij onbekend is.

JamoZ
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 12:04

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door JamoZ »

Update ;
Geachte heer / mevrouw,

Middels deze e-mail willen wij u bevestigen dat bovengenoemde zaak is afgehandeld en wij het dossier hebben gesloten.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

infoscore Nederland B.V.
Collections

infoscore Nederland B.V.
Postbus 3
8440 AA Heerenveen
Dit is toch regelrechte oplichting? Proberen mensen te intimideren tot betaling, en na een klacht kan het dossier ineens gesloten worden?
Kan ik hier geen aangifte van doen? Of in ieder geval zorgen dat dit bedrijf ophoudt mensen lastig te vallen met spook vorderingen?

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door Quark »

Ik krijg geregeld mails van Pay Pall, Visa Card, Master Card, ING, Rabo, enz. Dat ik schulden heb, dat ik snel moet inloggen anders gaat het verkeerd enz.

Als je al naar de mail van de afzender kijkt kan je al zien dat het phishing is. Komt ook soms ook nog (dezelfde) op verschillende mail adressen binnen :lol:

http://kassa.vara.nl/dossiers/top-dossi ... criminelen

William vd Broek
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2016 09:11

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door William vd Broek »

Al jaren heb ik pay pall en ik heb er eigenlijk geen gesodemieter mee.

en als er iets is, dan bellen ze je eerst voordat er een mail wordt gestuurd

als ik een mail krijg van pay pall dan is het een nep mail.
als je als pay pall gebruiker een mail krijg dat je moet betalen, doe dan nooit inloggen via de meegestuurde link
ga gewoon naar de site van pay pall en daar staat je hele betaling geschiedenis.

wellicht heeft TS gewoon een phishingmail ontvangen

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door beusen »

William vd Broek schreef:Al jaren heb ik pay pall en ik heb er eigenlijk geen gesodemieter mee.

en als er iets is, dan bellen ze je eerst voordat er een mail wordt gestuurd

als ik een mail krijg van pay pall dan is het een nep mail.

als je als pay pall gebruiker een mail krijg dat je moet betalen, doe dan nooit inloggen via de meegestuurde link
ga gewoon naar de site van pay pall en daar staat je hele betaling geschiedenis.

wellicht heeft TS gewoon een phishingmail ontvangen

Onzin, PayPal belt niet, maar stuurt wel mails, die geen nepmails zijn, maar vraagt dan ook nooit om privé gegevens net zoals ieder andere bank.

Ik denk je verwisselt iets anders met PayPal!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Vordering Infoscore inzake Paypal

Ongelezen bericht door newmikey »

William vd Broek schreef: als ik een mail krijg van pay pall dan is het een nep mail.
Ja, nogal wiedes als het echte bedrijf, bekend o.m. van eBay gewoon PayPal heet.

Maar uw andere commentaar om niet op linkjes in emails te klikken, ongeacht of deze nu wel of niet van PayPal komen is echter uitstekend! Zoals u zegt, kun je altijd de website oproepen en de berichten daar lezen. Het slotje onderin je browser geeft je dan de zekerheid dat je een veilige verbinding hebt. Linkjes in emails kunnen òf wel, òf niet veilig zijn - aanleren om gewoon altijd de website op te roepen en daar te kijken is een veilige gewoonte.

Gesloten