LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restschuld Essent, doorgestuurd naar Hoist Finance

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jasper1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2016 12:44

Restschuld Essent, doorgestuurd naar Hoist Finance

Ongelezen bericht door Jasper1977 »

Beste lezers,

Ik heb een restschuld bij Essent, heb inmiddels een andere leverancier en probeer nu al een paar dagen inzichtelijk te krijgen om welk bedrag het gaat zodat ik een betalingsregeling kan treffen om de boel af te lossen.
Dus afgelopen vrijdag met Essent gebeld.... Krijg ik daar te horen dat de klantgegevens en dus het bedrag waar het om gaat, niet meer inzichtelijk is en is overgedragen/ verkocht aan Hoist Finance.
Hierop dus met Hoist Finance gebeld.... Die weten mij te vertellen dat er bij hun nog niets bekend is en is het mij dus nog steeds onduidelijk om welk bedrag het gaat.
Vandaag weer met beide partijen gebeld, maar nog steeds nul op rekest en ligt mijn schuld nog steeds ergens in het luchtledige. Ik moet maar gewoon rustig afwachten.
Hoist Finance weet me wel nog 'vriendelijk' te vertellen dat als zij hun opkoop binnen hebben, deze meteen zullen doorschuiven naar een deurwaarder.
Ik heb daarnet in een eerder forum gelezen over de malafide praktijken van deze firma, en mijn vraag met betrekking tot mijn situatie is; wat kan ik NU met deze situatie doen terwijl mijn schuld nog in het luchtledige ligt. Ik wil de praktijken van deze firma graag voor zijn.
Overigens heeft Essent mij van hun kant uit niet op de hoogte gesteld van deze overdracht en moest dit dus telefonisch van hun vernemen. ik vind deze gang van zaken wel heel raar en hoop dat ik hier dus wat goede adviezen kan krijgen.

Met vriendelijke groeten,

Jasper
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2016 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

A.niem
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Restschuld Essent, doorgestuurd naar Hoist Finance

Ongelezen bericht door A.niem »

Als de schuld reeds verkocht is, zijn er al diverse herinneringen en aanmaningen naar u toe gestuurd, te samen met een laatste aanmaning. Oftewel het voortraject loopt al wat langer, en de hoogte van de schuld kunt u vinden in de laatste correspondentie van Essent. Indien u bedacht heeft, die correspondentie, te negeren om wat voor reden dan ook, is het geen wonder dat de schuld verkocht is. Voor nu, zou ik afwachten, tot u post krijgt van een deurwaarderskantoor. Daarna direct bellen, een betalingsregeling treffen en deze ook nakomen! Dan bent u er in enkele maanden vanaf. Succes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Restschuld Essent, doorgestuurd naar Hoist Finance

Ongelezen bericht door berndv »

Jasper1977 schreef:Overigens heeft Essent mij van hun kant uit niet op de hoogte gesteld van deze overdracht en moest dit dus telefonisch van hun vernemen.
nou, normaliter voor ze iets overdragen aan een incassobureau, is er al wel een redelijke bak aan communicatie geweest, dat is niet omdat er 2 dagen te laat betaald is. Om dan nu opeens haast te willen maken is niet heel erg vlot.
Jasper1977 schreef:Hoist Finance weet me wel nog 'vriendelijk' te vertellen dat als zij hun opkoop binnen hebben, deze meteen zullen doorschuiven naar een deurwaarder.
Ik heb daarnet in een eerder forum gelezen over de malafide praktijken van deze firma, en mijn vraag met betrekking tot mijn situatie is; wat kan ik NU met deze situatie doen terwijl mijn schuld nog in het luchtledige ligt. Ik wil de praktijken van deze firma graag voor zijn.
welke praktijken ben je bang voor? Dat ze de schuld proberen te innen? Dat ze hiervoor aanmaningen gaan sturen? Dat u indien mogelijk voor de rechter gedaagd kunt worden? Dat u nu nog meer kosten kwijt zult zijn?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Restschuld Essent, doorgestuurd naar Hoist Finance

Ongelezen bericht door sacredfour »

Wacht totdat Hoist je officieel aanmaant. Stuur daarna de incassobrief. http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html
Wacht daarna even af of Hoist alles correct afhandelt voordat je een betalingsvoorstel doet.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Restschuld Essent, doorgestuurd naar Hoist Finance

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sacredfour schreef:Wacht totdat Hoist je officieel aanmaant. Stuur daarna de incassobrief. http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html
Wacht daarna even af of Hoist alles correct afhandelt voordat je een betalingsvoorstel doet.
En daar gaan we weer: Sacredfour post zijn incassobrief, waar al keer op keer over is gezegd dat die irrelevante zaken bevat en niet zomaar bij iedere casus toe te passen is.

Kun je nou niet een keer on-topic reageren op een TS, in plaats van die brief op letterlijk ieder incasso-topic te plaatsen?


@Jasper:
Het is natuurlijk vervelend dat Essent de schuld inmiddels heeft verkocht, maar helaas heb je dit zelf veroorzaakt door niet eerder te reageren op hun correspondentie.

Het is natuurlijk goed dat je nu actief op zoek bent naar een oplossing! Je kunt, zoals eerder gezegd, in de eerdere correspondentie van Essent zien wat je schuld was op dat moment. Verder zal je moeten afwachten tot Hoist je benadert, of je kunt proberen schriftelijk eens na te gaan of ze je een overzicht en bewijs dat ze het mogen innen (akte van cessie) kunnen sturen.

Ga daarna een betalingsregeling aan (schriftelijk) en zorg dat je je daar aan houdt. Probeer dan zo snel mogelijk zo veel mogelijk te betalen, want dan minimaliseer je de rente en overige extra kosten.

Volg niet het advies van sacredfour om zo lang mogelijk te traineren. Die rente en extra kosten worden dan alleen maar hoger en het heeft geen nut.

Gesloten