LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oddie B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
emiliezwagerman
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2017 13:11

Oddie heeft Keyincasso ingeschakeld

Ongelezen bericht door emiliezwagerman »

Oddie dreigt met incasso was mijn vorige bericht. Veel reacties waren 'niet betalen'.
Nu ligt er een brief van een incassobureau op de mat.
Ik heb de enveloppe nog niet opengemaakt, maar ga er van uit dat die van Oddie is.
Onze dochter is inmiddels verhuisd. wat doe ik met de brief?
Openmaken of terug sturen?
En betalen?
Emilie Zwagerman
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2017 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.

Verwijderd

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Aan uw dochter doorsturen. Ik neem aan dat zij meerderjarig is? Het is haar verantwoordelijkheid dit verder op te lossen. Ik begrijp verder dat Oddie behoorlijk intimiderende brieven stuurt? Hele vervelend lijkt me dat. Maar ik zou me niet al te veel zorgen maken. Als uw dochter de incasso niet betaalt zal Oddie het via de rechter moeten gaan spelen. Dit zullen ze waarschijnlijk niet doen, daar hun manier van werken niet rechtsgeldig is, hoe hard Oddie ook beweert dat dat wel zo is. Op het moment dat dit wel voor de rechter komt zal Oddie het hoogstwaarschijnlijk verliezen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door berndv »

Zoals in het eerdere topic aangegeven is door alfatrion is schriftelijkheid vereist. Nu de kop in het zand steken lijkt mij echter niet verstandig. Ik zou het in eerste plaats bij uw dochter neer leggen, er van uit gaande dat deze meerderjarig is. Daarbij aangeven dat u (of uw dochter) bezwaar aantekent tegen deze overeenkomst, en wel om de redenen die aangegeven zijn in het eerdere topic.

Nu niets doen zal zeer waarschijnlijk resulteren in een rechtszaak, niet direct, maar uiteindelijk wel.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door Jetsertje »

berndv schreef:Nu niets doen zal zeer waarschijnlijk resulteren in een rechtszaak, niet direct, maar uiteindelijk wel.
Daarvoor zal het incassobureau eerst moeten gaan uitzoeken in het GBA waar de persoon woont die wordt aangeschreven.

Een rechtszaak zie ik niet gebeuren. Ze staan geen kans, dus zal het wel bij treiteren blijven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door berndv »

Jetsertje schreef:Daarvoor zal het incassobureau eerst moeten gaan uitzoeken in het GBA waar de persoon woont die wordt aangeschreven.
Het incassobureau heeft geen toegang tot de GBA dat hebben deurwaarders.
Jetsertje schreef:Een rechtszaak zie ik niet gebeuren. Ze staan geen kans, dus zal het wel bij treiteren blijven.
Niet snel, maar struisvogel spelen is niet de oplossing en zal er in ieder geval niet voor zorgen dat het ophoudt. En indien dit incassobureau meent "recht" te hebben op het geld, zal het bij geen actie van de kant van ts (diens dochter dus) wellicht wel tot een rechtszaak kunnen komen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jetsertje schreef:
berndv schreef:Nu niets doen zal zeer waarschijnlijk resulteren in een rechtszaak, niet direct, maar uiteindelijk wel.
Daarvoor zal het incassobureau eerst moeten gaan uitzoeken in het GBA waar de persoon woont die wordt aangeschreven.

Een rechtszaak zie ik niet gebeuren. Ze staan geen kans, dus zal het wel bij treiteren blijven.
Treiteren is een emotionele reactie. Bedrijven handelen niet zo. Een incassobureau dat hier tijd in steekt ziet kansen om het geld te incasseren voor de opdrachtgever. Heeft dus niks met treiteren te maken.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door Jetsertje »

GJvdZ schreef:
Treiteren is een emotionele reactie. Bedrijven handelen niet zo. Een incassobureau dat hier tijd in steekt ziet kansen om het geld te incasseren voor de opdrachtgever. Heeft dus niks met treiteren te maken.
Lees even mijn bericht in het andere topic: viewtopic.php?f=1&p=2368081#p2368081

Oddie B.V. en Keyincasso zijn van een persoon en het treiteren en zo handelen is de bedrijfsvoering.

emiliezwagerman
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2017 13:11

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door emiliezwagerman »

Link werkt helaas niet Jetsertje

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door Radar »

breien schreef:Emille Zwagerman.
Het zou voor de overzichtelijkheid beter zijn om het bij een topic te houden. Dit topic is het vervolg van uw vorige topic en niet een geheel ander onderwerp.
Een goed punt. Wij hebben in dit geval echter besloten om het tóch als apart topic te laten bestaan, aangezien het hier (vooral) over Keyincasso gaat.

Voorgeschiedenis (het eerste topic dus): zie viewtopic.php?f=1&t=168981&p=2368121

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:Niet snel, maar struisvogel spelen is niet de oplossing en zal er in ieder geval niet voor zorgen dat het ophoudt. En indien dit incassobureau meent "recht" te hebben op het geld, zal het bij geen actie van de kant van ts (diens dochter dus) wellicht wel tot een rechtszaak kunnen komen.
Ook dan is het niet het meest waarschijnlijkste scenario. Een tijdje terug heb ik een proefabonnement bij Rendement Uitgeverij afgenomen. Rendement Uitgeverij had toen het abonnement stilzwijgend verlengt, geheel in strijd met de Wet Van Dam. Ik heb toen van het incassobureau alleen maar brieven ontvangen. Uit eindelijk besloot het incassobureau besloten om te frauderen en zijn zo bij een ander (ondernemer met dezelfde achternaam) uitgekomen. Die had uiteraard geen overeenkomst afgesloten en toen hebben ze maar besloten om de zaak te latten zitten.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door Jetsertje »

emiliezwagerman schreef:Link werkt helaas niet Jetsertje
Het bericht is helaas verwijderd met een melding van Radar dat het bericht met persoonsgegevens niet kan blijven staan. Ik heb het daarom wat aangepast en opnieuw geplaatst zodat er geen persoonsgegevens meer in staan. Wel wordt er gelinkt naar openbare informatie waar diezelfde persoonsgegevens te vinden zijn en ik hoop dat dit wel toegestaan is.

viewtopic.php?f=1&t=168981&p=2368231#p2368231

Maar het mag hopelijk duidelijk zijn dat Oddie B.V. en Keyincasso van dezelfde persoon is.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:Wij hebben in dit geval echter besloten om het tóch als apart topic te laten bestaan, aangezien het hier (vooral) over Keyincasso gaat.
Het hele dossier is belangrijk voor beantwoord van de vraag. Overigens is het antwoord het zelfde als de vorige keer.

Aad Langeraar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2017 09:26

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door Aad Langeraar »

Oddie heeft ondanks dat ik een afzeggingsbrief geschreven heb toch Keyincasso ingeschakeld en nu hoe gaan we verder

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Aad Langeraar schreef:Oddie heeft ondanks dat ik een afzeggingsbrief geschreven heb toch Keyincasso ingeschakeld en nu hoe gaan we verder
Lees even het volgende: viewtopic.php?f=1&t=168981&p=2368231#p2368231

SjaakGebbinck
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2017 10:36

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door SjaakGebbinck »

Ik kreeg een brief van KEYINCASSO waarin een vordering van Oddie B.V.
staat. Totaal € 139,42
Ik zou telefonisch een overeenkomst hebben gesloten met Oddie B.V.
Heb de geluidsopname opgevraagd en daarop is te horen dat een persoon
duidelijk verstaanbaar is en dat de andere persoon ( ik dus ) steeds
onduidelijker wordt. Nu heb ik eens wat rond gegoogeld en het blijkt dat
het een vorm van oplichting is. In het forum las ik dat beide bedrijven ,
Oddie B.V. en KEYINCASSO van een en dezelfde persoon zouden zijn. Veel
mensen worden zo benaderd. Wat moet ik doen??

FMJMiller
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2017 16:05

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door FMJMiller »

ik heb een aanmaning gehad van oddie op aanraden van radar heb ik niet betaald.
ik ga toch niet betalen voor iets wat ik niet geleverd heb gekregen.
kan ik hier last mee krijgen?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oddie B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

FMJMiller schreef:ik heb een aanmaning gehad van oddie op aanraden van radar heb ik niet betaald.
ik ga toch niet betalen voor iets wat ik niet geleverd heb gekregen.
kan ik hier last mee krijgen?
Best een beetje weinig informatie om je vraag mee te kunnen beantwoorden...

Gesloten