LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente Den Haag blundert met inning erfpacht

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jnrar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017 15:03

Gemeente Den Haag blundert met inning erfpacht

Ongelezen bericht door Jnrar »

Als inwoner van deze gemeente kreeg ik eind nov een brief in de bus met de melding dat de gemeente vanaf 2018 geen acceptgiro's gaat versturen voor de inning. De gemeente vraagt mij voortaan via aut incasso te betalen. Kortom: of ik hen wil machtigen. Als ik dit voor 1 dec doe (de brief kreeg ik nog geen week ervoor pas in de bus!) dan zal de betaling van juli 2017(!!!) automatisch gaan. Ook kan ik via mijndenhaag.nl betalen maar dan moet ik wel eea zelf in de gaten houden. Geen woord over wat te doen als je bv als oudere en digibeet niet via internet kan of wil betalen.
Ja deze brief roept dus vragen op en dus telefoontjes. Je komt er gewoonweg niet door via de telefoon (bandje geeft aan dat t druk is en verbinding wordt dan verbroken) van de afdeling die alleen tussen 8 en 12u overdag te bereiken is (ambtenarij ten top!).
Het is wel duidelijk dat de gemeente hier niet goed over heeft nagedacht communicatietechnisch zeg maar.

Vraag: zijn er meerdere reacties bij jullie binnengekomen en verzoek: wellicht graag in de uitzending hier melding van maken.
Bijlagen
erfpachtbrief.pdf
(734.7 KiB) 96 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Gemeente Den Haag blundert met inning erfpacht

Ongelezen bericht door rvjapio »

U kunt ze bellen en uw verhaal uitleggen. En als u niet akkoord gat met automatische incasso dan zal de gemeente een alternatief moeten verzinnen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Gemeente Den Haag blundert met inning erfpacht

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Jnrar schreef: Je komt er gewoonweg niet door via de telefoon (bandje geeft aan dat t druk is en verbinding wordt dan verbroken) van de afdeling die alleen tussen 8 en 12u overdag te bereiken is (ambtenarij ten top!).
rvjapio schreef:U kunt ze bellen en uw verhaal uitleggen.
Ambtenarenhumor?

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Gemeente Den Haag blundert met inning erfpacht

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Mag toch aannemen dat de gemeente Den Haag verstandig is en netjes een factuur - of heet dat aanslag? - stuurt. Dan kan je gewoon op je gebruikelijke manier betalen. Het is wettelijk zo geregeld dat niemand gedwongen kan worden automatische incasso te accepteren. Evenmin kunnen er extra kosten worden berekend als je niet met automatische incasso betaalt. Automatische incasso is wel zo gemakkelijk (vooral voor de ontvanger), maar dat beslis je zelf.

rialtho
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:26

Re: Gemeente Den Haag blundert met inning erfpacht

Ongelezen bericht door rialtho »

Alles staat duidelijk uitgelegd in de brief. Zie niet wat nu het probleem is. Je kunt de automatische route kiezen of via iDeal. Er staat ook in de brief wat de redenen zijn voor deze verandering. Overigens, wat is nu de blunder? Blijkbaar betaal je per half jaar en achteraf?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gemeente Den Haag blundert met inning erfpacht

Ongelezen bericht door Brahms »

Jnrar schreef:Als inwoner van deze gemeente kreeg ik eind nov een brief in de bus met de melding dat de gemeente vanaf 2018 geen acceptgiro's gaat versturen voor de inning. De gemeente vraagt mij voortaan via aut incasso te betalen. Kortom: of ik hen wil machtigen. Als ik dit voor 1 dec doe (de brief kreeg ik nog geen week ervoor pas in de bus!) dan zal de betaling van juli 2017(!!!) automatisch gaan. Ook kan ik via mijndenhaag.nl betalen maar dan moet ik wel eea zelf in de gaten houden. Geen woord over wat te doen als je bv als oudere en digibeet niet via internet kan of wil betalen.
Ja deze brief roept dus vragen op en dus telefoontjes. Je komt er gewoonweg niet door via de telefoon (bandje geeft aan dat t druk is en verbinding wordt dan verbroken) van de afdeling die alleen tussen 8 en 12u overdag te bereiken is (ambtenarij ten top!).
Het is wel duidelijk dat de gemeente hier niet goed over heeft nagedacht communicatietechnisch zeg maar.

Vraag: zijn er meerdere reacties bij jullie binnengekomen en verzoek: wellicht graag in de uitzending hier melding van maken.
Betalen van de erfpacht in Den Haag doe je achteraf, dus de termijn klopt. Je gaat nu betalen juli 2017 tot en met december 2017. Wat is nu eigenlijk de blunder ?
Verder kan je kiezen voor automatische incasso, iDEAL en je kan het bedrag ook nog overmaken op de bankrekening van de gemeente. Wat wil je nu nog meer, cq wat is je probleem ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gemeente Den Haag blundert met inning erfpacht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jnrar schreef:Als inwoner van deze gemeente kreeg ik eind nov een brief in de bus met de melding dat de gemeente vanaf 2018 geen acceptgiro's gaat versturen voor de inning. De gemeente vraagt mij voortaan via aut incasso te betalen. Kortom: of ik hen wil machtigen. Als ik dit voor 1 dec doe (de brief kreeg ik nog geen week ervoor pas in de bus!) dan zal de betaling van juli 2017(!!!) automatisch gaan. Ook kan ik via mijndenhaag.nl betalen maar dan moet ik wel eea zelf in de gaten houden. Geen woord over wat te doen als je bv als oudere en digibeet niet via internet kan of wil betalen.
Ja deze brief roept dus vragen op en dus telefoontjes. Je komt er gewoonweg niet door via de telefoon (bandje geeft aan dat t druk is en verbinding wordt dan verbroken) van de afdeling die alleen tussen 8 en 12u overdag te bereiken is (ambtenarij ten top!).
Het is wel duidelijk dat de gemeente hier niet goed over heeft nagedacht communicatietechnisch zeg maar.

Vraag: zijn er meerdere reacties bij jullie binnengekomen en verzoek: wellicht graag in de uitzending hier melding van maken.
Ik lees enkel dat de gemeente proactief handelt naar aanleiding van fraude en zelf de mogelijkheid biedt (via een brief die in november is verzonden) om ook nog de komende termijn (van december 2017) via de nieuwe weg te laten verlopen. Vooral de oudere en digibeten trappen in dit soort namaak brieven, daarom is er ook een oude analoge automatische incasso formulier toegevoegd. Erg netjes.... Snap jouw probleem niet.

Gesloten