LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN Amro verbergt zich achter Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
roberthompe
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2018 07:38

ABN Amro verbergt zich achter Lindorff

Ongelezen bericht door roberthompe »

Ik maak een ongelofelijke situatie mee met de ABN Amro die zich verstopt achter Lindorff, de ABN zegt doodleuk niets voor mij te kunnen doen. En heeft nog enige vorm van empathie en begrip, maar verstopt zich dus.
ABN onwaardig om met een dergelijk [ongefundeerde bewering verwijderd] incasso bedrijf in zee te gaan en zich laat regeren en dicteren door dit incassobureau, die er ook een gewoonte van maakt om na ieder telefoontje of email een andere contactpersoon toe te wijzen. Dreigen, dreigen en dreigen dat is het enige wat zij kunnen en dan zeggen ze doodleuk contact gehad te hebben met ABN Amro die voorts dit ontkennen.

Ik ben een AOW man van 66 jaar zonder pensioen en wordt dus al 6 jaar geterroriseerd door deze ............
Weet iemand een uitweg, de klachtenprocedure bij \ABN geheel doorlopen, aardige mensen behulpzaam, maar bellen dan bang terug dat zij niets kunnen doen en ik toch weer met die ........... contact op moet nemen. Dit gebeurt in Nederland in 2018 dat de staat toestaat om van 762 euro in de maand deze ....... nog proberen iets af te pakken.
Wat ik dus niet begrijp is dat een bank als ABN zich inlaat met een dergelijk dubieus bedrijf voor mij onbegrijpelijk.
Nederlanders bedenk je dus maar 10 keer alvorens je wat voor zaken dan ook doet met de Nederlandse ABN.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jan 2018 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: ABN Amro verbergt zich achter Lindorff

Ongelezen bericht door Holy53 »

Waar gaat dit over? Lees alleen maar ..........?????

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: ABN Amro verbergt zich achter Lindorff

Ongelezen bericht door yan »

Natuurlijk maar weer een half verhaal.
stuk over AOW is ook helemaal niet relevant.

Waar gaat de vordering over?
Heeft u een schuld bij ABN Amro, en heeft u deze niet tijdig voldaan?
Dan gaat het na meerdere waarschuwingen naar een Incasso-bureau.
Daar is niets vreemds aan, en dan moet u er verder maar met het incassobureau regelen.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ABN Amro verbergt zich achter Lindorff

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als een vordering uit handen is gegeven kunt u alleen met het incassobureau gesprekken aangaan. De tijd dat net de schuldeiser gesproken kan worden is dan al lang voorbij. Dat heeft niets met uw leeftijd of inkomen te maken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ABN Amro verbergt zich achter Lindorff

Ongelezen bericht door sylvesterb »

roberthompe schreef:Ik maak een ongelofelijke situatie mee met de ABN Amro die zich verstopt achter Lindorff, de ABN zegt doodleuk niets voor mij te kunnen doen. En heeft nog enige vorm van empathie en begrip, maar verstopt zich dus.
ABN onwaardig om met een dergelijk [ongefundeerde bewering verwijderd] incasso bedrijf in zee te gaan en zich laat regeren en dicteren door dit incassobureau, die er ook een gewoonte van maakt om na ieder telefoontje of email een andere contactpersoon toe te wijzen. Dreigen, dreigen en dreigen dat is het enige wat zij kunnen en dan zeggen ze doodleuk contact gehad te hebben met ABN Amro die voorts dit ontkennen.

Ik ben een AOW man van 66 jaar zonder pensioen en wordt dus al 6 jaar geterroriseerd door deze ............
Weet iemand een uitweg, de klachtenprocedure bij \ABN geheel doorlopen, aardige mensen behulpzaam, maar bellen dan bang terug dat zij niets kunnen doen en ik toch weer met die ........... contact op moet nemen. Dit gebeurt in Nederland in 2018 dat de staat toestaat om van 762 euro in de maand deze ....... nog proberen iets af te pakken.
Wat ik dus niet begrijp is dat een bank als ABN zich inlaat met een dergelijk dubieus bedrijf voor mij onbegrijpelijk.
Nederlanders bedenk je dus maar 10 keer alvorens je wat voor zaken dan ook doet met de Nederlandse ABN.
Concreet heeft u een schuld bij de ABN, dat u geen pensioen heeft opgebouwd kan de bank natuurlijk weinig aan doen. Wanneer u schulden aangaat moet u ze afbetalen. In eerste instantie heeft u de mogelijkheid om er samen met de schuldeiser uit te komen, maar als daar het vertrouwen weg is dan geven ze de vordering over aan een incassobureau.

Om miscommunicatie over afspraken te voorkomen is het incasso bureau verantwoordelijk voor de invordering van de schuld, de ABN is enkel de opdrachtgever.

U verhaal is zo summier, u noemt het afpakken, maar u heeft schijnbaar zelf een schuld bij de ABN en onafhankelijk van uw inkomen zult u deze gewoon moeten betalen als deze terecht is.

Dit staat helemaal los van de ABN of welke bank dan ook, elk bedrijf wilt haar geld graag ontvangen als ze hier diensten voor hebben geleverd.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN Amro verbergt zich achter Lindorff

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Goedemiddag Roberthompe,

Uit uw bericht kan ik niet helemaal opmaken wat er precies aan de hand is. U geeft aan dat u de klachtenprocedure bij ABN AMRO al geheel doorlopen hebt. Heeft u ook al een klacht ingediend via klachtenmanagement? Wanneer uw klacht daar ook is afgerond en u nog niet tevreden bent met de afwikkeling, kunt u zich richten tot het klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hier leest u meer over dit klachtenproces: http://abn.com/1ePvAVo. Mocht u binnen ABN AMRO nog geen contact hebben gehad met onze afdeling Klachtenmanagement, dan help ik u graag verder bij het indienen van een klacht. Ik ontvang dan graag uw telefoonnummer via een privébericht.

Met vriendelijke groet,

Mw. L. Salama
ABN AMRO Webcare

gebruiker3
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2016 23:26

Re: ABN Amro verbergt zich achter Lindorff

Ongelezen bericht door gebruiker3 »

Zelf ook een soortgelijke situatie gehad met ABN Amro welke een persoonlijke lening had overgedragen aan Lindorff. Ik liep tegen de volgende punten aan;
- Lindorff : Incassokosten werden erbij gerekend
- Lindorff : rente werd erbij gerekend
- Betalingen welke verricht waren niet in mindering gebracht in het totaal openstaande bedrag
- Verschillende malen mijn rekening geblokkeerd om de betaling zo af te dwingen
- Abn Amro kon destijds niet aangeven welk bedrag aan Lindorff is overgedragen. Alles moest via Lindorff opgevraagd worden, waarmee je niet verder kwam


Eindstand na verschillende telefoontjes en bezoekjes is het openstaand voor 40% in mindering gebracht. Denk hier aan incassokosten, rentes & eerdere betalingen.

Als tip wat ik je kan aangeven is dat je via Lindorff kan opvragen wat het totaal bedrag is wat openstaat en hoe deze is opgebouwd. Wellicht zou je de incassokosten en rentes in mindering kunnen krijgen als het gaat om een lening of doorlopend krediet.

Gesloten