LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple houdt onrechtmatig afgeschreven geld in eigen zak

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
daphnevanderwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2018 21:10

Apple houdt onrechtmatig afgeschreven geld in eigen zak

Ongelezen bericht door daphnevanderwal »

Via de Itunes store heb ik een abonnement op de applicatie Evernote. Hiervoor betaal ik jaarlijks een bedrag. Dit jaar is er om onbekende reden 30 euro teveel afgeschreven van mijn rekening door de Itunes Store / Apple. Dit bedrag wordt niet naar mijn rekening teruggestort maar teruggegeven als tegoedbon voor de Itunes Store. Ook na expliciet vragen wordt hier geen andere oplossing voor geboden. Ik vind het onbegrijpelijk dat het mogelijk is om zonder mijn goedvinden geld af te schrijven van mijn rekening en dat dit niet geretourneerd wordt naar mijn rekening. Door het in store-tegoed uit te keren word ik gedwongen om iets te kopen bij Apple, terwijl ik hier niet om gevraagd heb. Wat zijn hierin mijn rechten?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Apple houdt onrechtmatig afgeschreven geld in eigen zak

Ongelezen bericht door Brahms »

daphnevanderwal schreef:Via de Itunes store heb ik een abonnement op de applicatie Evernote. Hiervoor betaal ik jaarlijks een bedrag. Dit jaar is er om onbekende reden 30 euro teveel afgeschreven van mijn rekening door de Itunes Store / Apple. Dit bedrag wordt niet naar mijn rekening teruggestort maar teruggegeven als tegoedbon voor de Itunes Store. Ook na expliciet vragen wordt hier geen andere oplossing voor geboden. Ik vind het onbegrijpelijk dat het mogelijk is om zonder mijn goedvinden geld af te schrijven van mijn rekening en dat dit niet geretourneerd wordt naar mijn rekening. Door het in store-tegoed uit te keren word ik gedwongen om iets te kopen bij Apple, terwijl ik hier niet om gevraagd heb. Wat zijn hierin mijn rechten?
eee

Neem aan dat de afschrijving per automatische incasso is gegaan. Deze had je terug kunnen laten boeken toen bedrag niet klopte, en dan handmatig het juiste bedrag kunnen betalen.
Buiten dat, als het bedrag ten onrechte is afgeschreven, moet dit natuurlijk wel teruggestort worden.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Apple houdt onrechtmatig afgeschreven geld in eigen zak

Ongelezen bericht door alfatrion »

Doe anders gerust een MOI melding bij de bank, waarbij je dan aangeeft dat er geen geldige machtiging is. Voor een geldige machtiging is vereist dat er een schriftelijke handtekening is of een e-handtekening.

Gesloten