LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brutaliteit van Lasercards-service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb daarnet 20-09-2006 om 21:30 uur mijn mailbox geopend en wat schetst mijn verbazing,
Zit er een bericht bij van laserservice m.b.t. een visakaart.
Nu heb ik vorig jaar een andere motorfiets gekocht bij Motoport en gewoon betaald.
Vervolgens kreeg ik twee visakaarten ongevraagd toegezonden. Hierover gebeld met Laserservice en ik kon deze kaarten gewoon doorknippen en weggooien.
Nu krijg ik vandaag, 1 jaar later, een overzicht dat er 29,50 euro is afgeschreven als lidmaatschapskosten en per 10 oktober wordt er 10 euro van mijn bankrekening afgehaald. Ik gelijk in de pen middels contact en medegedeeld dat ik hier niet van gediend ben. Vervolgens heb ik laten weten dat dreigementen met incasso e.d. verder geen indruk maken. Ik heb geschreven dat we elkaar dan wel voor de rechter zien.
Het moet niet gekker worden.
Is dit normaal of word ik seniel?

MAXIEM

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag cesar,

Het probleem is, dat Laserservice denkt dat je seniel bent. Maar wij weten wel beter!!! :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ga naar de bank voor een terug storting als ze het van uw rekening afstorten.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Vandaag een excuusbrief ontvangen.
Mijn geld wordt weer teruggestort op de creditcard en e.e.a. wordt verder als vervallen beschouwd.
Geen negatief saldo en geen gebruik van de creditcard. Had ik ook niet kunnen gebruiken daar mij vorig jaar werd verteld de kaarten te vernietigen.

Nu blijkt een collega van mij bij Dixons een aankoop te hebben gedaan en deze heeft een behoorlijk probleem gehad om er vanaf te komen.

Ik vraag me af of een dergelijke koppelverkoop, als in het geval van Dixons, zomaar kan, wettelijk gesproken.

joeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2006 08:54

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door joeltje »

Ik kreeg eenzelfde rekening, met eenzelfde achtergrond...

Ik heb net een schrijven de deur uitgedaan. Ik begrijp niet dat dit mogelijk is :shock:

Ik dacht dat we een wetgeving hadden om consumenten te beschermen tegen dit soort praktijken? Ongevraagd producten sturen, en dan ruim een jaar later, een rekening?

Schandalig!

Rick81
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2006 20:11

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Rick81 »

Hoi iedereen,

Ben zelf nieuw hier maar heb vandaag een brief binnen gekregen dat Lasercards abusievelijk geld van mijn rekening hadden afgeschreven en dat dat teruggestord zou worden.

Wie is lasercards?
Heb nooit geen handtekening gezet!
Nooit een "Card" ontvangen (wil ook geen card)!

Ga het geld restorneren en de rekening blokkeren, maar het is toch van den zotte dat dit zomaar kan. Nu moet ik op mijn vrije dag zaken regelen die niet mijn probleem waren maar het nu wel worden.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

Groetjes Rick.

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door VanTels »

U ontvangt een credit card van LaserCards, op het moment dat u een aankoop doet met bijvoorbeeld een uitgestelde betaling.
U ontvangt deze kaart nadat u een aanvraag heeft gedaan via PrimeLine.
Leest u het contract hier maar eens op na wat u in de winkel heeft getekend.
Het probleem is dat als er een contract wordt gesloten mensen tekenen zonder te lezen waarvoor getekend wordt.
U tekend ervoor dat u een creditcard ontvangt die het eerste jaar gratis is. En daarna 29,50 per jaar kost.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De slogan is: Betaken? Dat komt in 2008 wel.

Het probleem is dat mensen op deze manier tot aankopen worden aangezet, die ze eigenlijk (nog) niet van plan waren. Door het aantrekkelijk voor te stellen, probeert de winkelier de consument tot een dergelijke aankoop te verleiden. Jammergenoeg trappen er veel mensen in. Ze vergeten dat ze volgend jaar plotseling voor hoge kosten komen te staan.

De oplossing: gewoon allergisch zijn voor alle vormen van(consumenten-)krediet. Pas ingen kopen, wanneer je het geld er contant voor hebt, dan sta je over een jaar ook niet voor een verrassing.

Jammer dat de overheid niet voldoende doet om deze vorm van klantenbinding aan banden te leggen. Consumenten mogen dan wel zelfbeschikkingsrecht hebben, maar het kan geen kwaad, aan dit soort leen-constructies strenge eisen te stellen.

Niet dat het veel uithaalt, wordt het een verboden, dan verzinnen ze wel iets anders om de gunst van het koperspubliek te winnen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Aan Rick81,
Lasercard, Laserservice enz. zijn een onderdeel van de heer Lafajette, als ik het goed schrijf. Zijn zoon ging met Diana en zijn verongelukt.

Een ander onderdeel van dit persoon is de "Primeline" waar je eveneens geld kunt lenen.
Vaak zit hier dus een koppeling, als je een financiering neemt bij o.a. Motoport dan wordt dit geregeld door Primeline. Als je gewoon iets koopt en normaal betaalt zullen we maar zeggen, dan wordt deze transactie eveneens getoond aan Primeline en sturen ze je ongevraagd een creditcard. Proberen ze op deze manier klant te maken met mooie folders en teksten als"koop bij uw aanschaf gelijk een passende outfit. U kunt tot 1250 euro investeren bij Motoport en betaalt in maandelijkse termijnen terug.
Ik begrijp echter 1 ding nog steeds niet, ik heb een world-visacard en ik kan in principe nog wel 25 andere kaarten aanvragen bij derden. Is hier in Tiel bij het BKR niemand die dit controleert of iemand al een creditcard heeft of gaat het daar exact als bij de banken, geen controle tot er wordt gemekkerd.
Het is buitengewoon interessant voor kwaadwillende mensen. Plunder alle creditcards en verdwijn met de noorderzon.
En je weet het "van een kikker....."

VanTels, dit is onjuist. Ik heb geen uitgestelde betaling doch sta gewoon als klant bekend. Een collega , zo vertelde ik, kocht bij Dixons iets voor zijn p.c., ik meen een cartridge voor zijn printer. Nou zeg ik je, moet je dit uitgesteld betalen.?

Als ik naar Motoport ga om een nieuw oliefilter kan ik dat gewoon betalen hoor. Uitgesteld lijkt me meer iets voor de aanschaf van een nieuwe fiets van 20.000 euro.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik kreeg zaterdag een brief dat het mogelijk was dat er halverwege september per abuis geld van mijn rekening was afgeschreven voor een creditcard (die ik overigens nooit gebruikt heb en de lening is inmiddels afgesloten). Als dit nog zou gebeuren zou het geld zsm teruggestort worden. Overigens is het geld (nog) niet afgeschreven, maar ik houd het in de gaten.

Casar misschien zit daar het probleem!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Baily,
Ik begrijp nog steeds niet waar het probleem zit.
Ik heb geen lening, alleen een hypotheek bij het ING.
Ik ben klant bij de Postbank (Giro)
Ik heb een World Visacard.

Maar mijn pincode krijg je niet.

mikewerkhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2007 14:41

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door mikewerkhoven »

Lasercard valt mij ook ongevraagd lastig en er is geen normaal e-mail adres om hun van mij af te schudden. Ik ben boos.

Eigenlijk vind ik het gedrag van lasercard zo schandalig dat het om actief handelen vraagt. Zo kunnen wij weigeren nog goederen te kopen bij Scheer en Foppen of andere winkels die gebruik maken van een rovend bedrijf als Prime-Line, lasercard. Ook is Visa Card verbonden bij deze malafide praktijken. Dus weg met Visa Card?
Ook kunnen we letterlijk voor de winkels amok maken, mensen waarschuwen voor de diefachtige eigenschappen van deze bedrijven.
Persoonlijk maakt mij Lasercard Prime-Line Scheer en Foppen zo boos dat ik nog wel verder zou willen gaan in mijn suggesties, maar dat mag ik niet.
Toch zouden wij ons moeten wapenen tegen dit soort diefstal, duidelijk zijn naar dit soort malafide bedrijven die met hun vingers ongevraagd in jou portemonnai zitten. Het zijn slimme en gemene dieven.

hse
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2007 12:13

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door hse »

Hallo,

een bericht van een trouwe betaler, in het verleden bij ANWB/Visa en nu bij Laser/Visa. Ons betaalgedrag is prima, daar ligt het niet aan.

Ik denk deze lieden eerst hun bedrijf eens goed moeten organiseren, wat een bende! Op zich best tevreden, maar na ruim een jaar Lasercard gebruiker begint het gedonder. Geen rekening ontvangen en de maand erna weer wel, mèt rente. Gebeld, geregeld, bladibla, betaald. Tijdje later, rentebedrag op nota. Rentebedrag kwam overeen met een basis van ca. 1.900 euro terwijl de factuurposten van een paar maanden bij elkaar nog geen 600 euro waren. "O ja, sorry, we corrigeren het ". Toen weer rente, "Ja meneer, u heeft ook geld opgenomen met uw card"; de eerste keer moet nog plaatsvinden. Later, weer geen rekening. Wij bellen voor duplicaat, "Ja meneer, die is wèl verstuurd hoor". Zo'n oerdom antwoord! Ik heb geen nota en verlang een duplicaat, simpel toch? Vervolgens afgesproken dat we de rekening voortaan per e-mail willen ontvangen. Dat is precies één keer goed gegaan. Deze maand nog steeds geen rekening. Ik Lasercard on-line checken; er is gewoonweg geen rekening en ook geen rekening verzonden. Weer bellen, bladibla, je wordt er gewoon moe van. Wat mij aan dit clubje stoort is dat je continue op je tellen moet passen om te voorkomen dat je straks weer rente berekend krijgt omdat hun organisatie een wanorde is. Mijn Lasercard is afkomstig van Motoport en ik maak dit verhaal ook kenbaar aan Motoport, hoewel ik sterk het vermoeden heb dat het twee handen op één buik zijn. Beste mensen, de beste oplossing is gewoon een andere creditcard nemen en die laaienlichters laten voor wat ze zijn.

mikewerkhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2007 14:41

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door mikewerkhoven »

Uit voorgaand bericht wordt toch weer duidelijk dat Lasercard een malafide bedrijf is. Ik begrijp niet dat je een bekeuring krijgt als je voorlicht op de fiets een knipperende uitvoering is, maar dat Lasercard zo maar ongestoord iedereen mag oplichten.
Waar zit de politiek, politie en justitie. Die Lasercard-boeven lachen zich een dikke bult aan geld, dat ze zomaar ongestraft mogen stelen van goedwillende mensen.
Dit schreeuwt om maatschappelijke ongehoorzaamheid en recht in eigen hand, wij worden nauwelijks beschermd tegen dit soort schadelijke instituten als Lasercard.
Zij zijn medeschuldig aan dalende moraliteit en vertrouwen, zij bezorgen mensen boosheid, zij maken de maatschappij minder veilig.

Gelukkig zijn er nog consumentenbelangenorganisaties (pfff lang woord zeg) die ruimte bieden voor een platvorm als deze, om te protesteren. Protest tegen bovengenoemde praktijken en protest tegen die organisaties die mogelijkheid bezitten dit soort mee-eters te bestrijden.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door daytona12 »

Opgelicht wordt je door het bedrijf waar je de goederen koopt. Ik kacht een wasmachine bij BCC en het leek mij handig om deze in 4 delen te betalen.
Dat was geen probleem zei BCC en zo gezegd zo gedaan.
Kreeg ik na een jaar ineens een visacard en een rekening van 19 euro en trok Lasercards even 10 euro van mijn rekening af.
Ik heb die incasso via mijnpostbank.nl ongedaan gemaakt en na het nog eens goed lezen van mijn BCC contract bleek dat ik meteen ook heb getekend voor een doorlopend krediet incl, visacard.
Lasercards vertelde mij dat ik op verzoek van de visacard af zou zijn na het betalen van die 19 euro.
Nu maar even afwachten of dat ook zo soepel gaat.

Wel weet ik dat BCC de laaste winkel is waar ik nog aankopen doe.

Moraal van het verhaal: Toch maar even rustig doorlezen dat contract!!!

mikewerkhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2007 14:41

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door mikewerkhoven »

Aha weer zo`n schurkenbedrijf, BCC. Hoeveel hebben we er nu?
Scheer en Foppen (deze naam is al bedenkelijk op zich zelf ;~)))
We zouden moeten inventariseren en kijken wat de mogelijkheden zijn deze eigentijdse wratten te verwijderen.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Laser-Primeline heeft dezelfde activiteiten bij Dixons en is een dochteronderneming van SNS-Reaal.

myhome
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2006 14:35

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door myhome »

Ook mijn zoon heeft te maken met prime line en Laserservice,hij moet bovenop een belachelijk hoog rente percentage ook nog eens een bedrag betalen aan beschermings bijdrage,

Heeft iemand dit ook of is het normaal dat je beschermings bijdragen moet betalen.

groet

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Prime-Line & Lasercards

Zelf eens bij BCC een aankoop gedaan met uitgestelde betaling.
Dan komt Prime-Line om de hoek kijken die voor een bedrag van rond de 1200 gulden 50 gulden administratiekosten rekende hetgeen men rustig mag vervangen door het woord rente.

In dit geval dus ongeveer 5% van een hoofdsom die uitgaat van 0% rente.
Ik had het product nodig en kon met een grote zekerheid dit in 10 termijnen betalen aan dat Prime-Line die tevens ook die LaserCard aan mij sleet.

Wel goed ook die voorwaarden gelezen en na de 10 maanden Prime-Line en LaserCards laten weten geen verdere diensten van hen te willen afnemen.
Weliswaar gaf dit veel gesputter maar uiteindelijk kon men niet anders dan dit accepteren.

De moraal......

Koop nu ! En betaal later kan in sommige gevallen even een uitkomst zijn mits het volkomen duidelijk is hoe dit in elkaar steekt.
Dat die 0% rente vervangen wordt door "administratiekosten" van zeker 5%.
Dat bovendien men ervoor moet zorgen binnen die termijn te blijven van 1 jaar omdat vooral LaserCards ten hare voordele een chaotische administratie voert.

Grootvader

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

In een eerder bericht mijnerzijds stond dat Lasercard-Primeline een onderdeel zou zijn van SNS-Reaal groep. Deze groep heeft haar belang van 40% in Primeline echter sinds april 2007 verkocht aan de Lafayette groep. Vast door de illegale incasso-praktijken van deze financiele dienstverlener..nou ja, zich zelf een dienst verlenen dan.

Gesloten