LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CJIB & Flanderijn

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door batchie »

@rweelden22

nou het probleem is dus dat mijn vader een verkeerd rekeningnummer had gebruikt.
Ik zit nu op werk dus kan niet bellen naar het CJIB. Ik heb tot vrijdag de tijd om te betalen en begin nu wel bang te worden. Klinkt stom maar ik heb zelf bij Intrum justita gewerkt en blijkbaar weten die mensen dat daar want die gast zei tegen mij van ja wij werken niet zoals Intrum :2

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door lucrecia »

Je moet het openstaande bedrag gewoon aan het CJIB betalen. Waarom de rekening zo hoog is geworden, dat komt door verhoging na het verstreken van de 1ste, 2de etc. aanmaning. De rest van de kosten zijn deurwaarderskosten, verhogingen van Flanderijn dus.

Als je geen auto of rijbewijs heb dan kan je, als je niet voor het vervaldatum betaald, gegijzeld worden (maximaal 7 dagen per overtreding)maar de boete blijft bestaan dus die moet ook gewoon betaald worden.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door ronald g »

Gewoon betalen zodra je het kan want het verzoek tot gijzeling of inbeslagneming is niet 1 2 3 gedaan. Dit zijn dwangmiddelen en dat is het uiterste wat men kan doen. Bij de politie heeft het geen prioriteit pas als ze je eens controleren voor een of ander lopen ze het register na. Ik zou me geen zorgen maken. Pure dreiging.

Ronald.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik zou aangetekend een schrijven sturen naar het CJIB, let wel aangetekend met bericht van ontvangst.
Zeg dat er een fout is gemaakt waar in principe jij niets aan kon doen. Geef gerust toe dat je bereid bent te betalen, de werkelijke kosten dan, als je al niet betaald hebt.
Geef aan waar jij denkt dat het fout is gelopen.
Laat ook weten dat je het een absurte zaak vindt dat Flanderijn ook nog eens probeert je uit te kleden. Wettelijk zal het niet zo'n vaart lopen zoals Ronald al aangeeft maar als je niets laat horen ben je bij voorbaat al in gebreke. Het enige wat Flanderijn kan doen is dreigen in de hoop dat je angstig wordt en gaat betalen. De kosten die men op jou wil verhalen staan niet in verhouding met het te vorderen bedrag van CJIB.
Als Flanderijn nogmaals contact opneemt gewoon aangeven dat er geen vordering is. Wel eerst betalen c.q. controleren of er betaald is aan het CJIB.

batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door batchie »

Ik heb het bedrag overgemaakt. Want ik ben toch best bang

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door ronald g »

Dan moet het probleem opgelost zijn. Is ook beter voor de gemoedsrust.
Ronald.

frankie37
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2007 00:17

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door frankie37 »

hallo allemaal ,
misschien weet iemand dit , ik had ca. 3 4 kleine boetes liggen van cjib, allemaal te snel tijden ,..steeds 20 km , 25 km , 15 km ..

bv. 115 euro, ik betaalde tijdje ff niet, en 4 5 maanden later 60 70 erbij
enz, ...mag dat ?? ..bv als ik 6 7 maanden te laat betaal en dus 60 70 80 90 % Rente / verhoging bij op zetten ,,...raar !!!..de rente is normaal 6 7 9 % PER JAAR !!, bij banken , hoe kan en mag het cjib dan er 70% 80% bij opzetten al na nog geen half jaar??
wat zou een rechter daar uiteindelijk mee doen???
groetjes, frank
[email protected]

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door lucrecia »

Als het goed is heb je een aantal beschikking van het cjib ontvangen en onderin staat ook met hoeveel het word verhoogd wanneer je niet op tijd betaald. Zo te lezen zijn de zaken verder gelopen, liggen ze dan al bij de deurwaarder of nog bij cjib??
Laatst gewijzigd door lucrecia op 12 apr 2007 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door ronald g »

Het beste kun je betalen. want stel je wordt aangehouden voor wat onzinnigs en oom agent trekt alles even na, dan heb je als je niet betaald een paar daagjes onderdak. De verhogingen staan in de brief van het CJIB aangegeven. Bij de houderschapsbelasting geldt het zelfde. Daar kun je niets aan veranderen want prinsesje anoniem moet ook eten.

Ronald.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: CJIB & Flanderijn

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@ronald g

Je klets maar wat raak Ronald. De termijn waarbinnen tegen een geldboete als gevolg van een verkeersovertreding in beroep kan worden gegaan betreft slechts enkele maanden na uitvaardiging van de kennisgeving van het proces verbaal. Die termijn is dus verlopen. CJIB heeft nimmer een betaling ontvangen dus zal keurig elke maand een herinnering hebben gestuur al dan niet verhoogd met boete. Een compleet kletsverhaal dus. Belanghebbende had keurig op tijd moeten betalen en toen bleek dat er storno heeft plaatsgevonden had de betaling onmiddellijk gecorrigeerd kunnen worden. Belanghebbende is gewoon nalatig geweest en schreeuwd nu moord en brand. Eigen schuld, dikke bult.

Chanmaster

Gesloten