LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld tegoed van ex-vriend

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Angela83
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2008 20:02

Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door Angela83 »

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn ex-vriend en ik zijn sinds 6 maanden uit elkaar. Alle spullen die van mij waren heb ik meegenomen op twee grote meubelstukken na. Die had ik overigens wel betaald, maar dat bedrag zou hij zo snel mogelijk terug betalen.
Destijds heb ik hem ook de facturen gegeven zodat hij exact wist wat hij moest betalen. Natuurlijk ook in goed vertrouwen...
Helaas na vele onbeantwoorde telefoontjes en smsjes nog steeds geen geld ontvangen. Maar aangezien ik alleen als bewijs een bankafschrift heb, heb ik natuurlijk geen poot om op te staan??!!
Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt??
Het namelijk om een flink bedrag, anders had ik me er allang bij neergelegd....

Vriendelijke groetjes Angela

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door JvGin »

Een mondelingen overeenkomst is ook een overeenkomst.
Je hebt hem kopiefacturen gegeven om aan te tonen wat hij precies moest betalen aan jou.
Zelf heb je de facturen nog en de bankafschriften. De goederen heeft hij echter zelf.

Gezien het feit dat hij je telefoontjes onbeantwoord laat ziet het er niet naar uit dat hij snel actie zal gaan ondernemen.

In deze is het wellicht verstandig om een brief te sturen waarin je kenbaar maakt nog geld van hem tegoed te hebben en dit bedrag wilt hebben. (Stuur deze brief per aangetekende post met handtekening retour en met de gewone post.) Mocht hij de handtekening retour weigeren of op het postkantoor laten liggen als hij niet thuis is krijgt hij altijd nog de brief met de postzegel gewoon door de brievenbus.

Sterkte.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je hebt hem kopiefacturen gegeven om aan te tonen wat hij precies moest betalen aan jou.
Zelf heb je de facturen nog
Waar staat dat?? :o Ik ben zelfs bang dat ze de originele facturen heeft gegeven en daarom zo goed weer dat ze geen poot heeft om op te staan!

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door JvGin »

Daar ga ik even vanuit. Iemand die realiseert dat ze iets lastig kan bewijzen die zal toch wel zo gehandeld hebben.

Angela83
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2008 20:02

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door Angela83 »

Ben inderdaad zo stom geweest om de originele facturen te geven..
Heb helaas soms iets te veel vertrouwen in de mens...

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door JvGin »

Ja, dan vrees ik het ergste. Het bedrijf dat de spullen aan jou geleverd heeft moet in haar administratie een kopie van deze facturen hebben.
Ik mag aannemen dat het bedrijf bereid is om deze voor jou te dupliceren wanneer jij het verhaal uitlegt.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door gravedigger »

En war bewijs je daar mee? Dat je het destijds gekocht hebt, maar niet dat je nog steeds de eigenaresse bent!

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door JvGin »

Ben ik volledig met je eens, ik begrijp uit bovenstaande posts dat er geen schriftelijke documenten zijn opgesteld waaruit blijkt dat haar ex deze spullen heeft overgenomen.
Het is mijn inziens echter wel zo dat wanneer ze aangeeft dat zijn mijn spullen ik heb ze gekocht en er is nergens een signaal van verkoop te vinden. Het bedrag zou bijschreven moeten zijn, er zou een bedrag opgenomen moeten zijn ter contante betaling.

Het is inderdaad niet waterdicht maar het valt een stuk aannemelijker te maken.

Angela83
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2008 20:02

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door Angela83 »

Ook al zou ik via deze bedrijven de facturen weer in handen krijgen, heb ik toch nog steeds geen bewijs?!! En bovendien, als hij zegt dat hij mij allang betaald heeft, bijvoorbeeld cash, dan is het toch einde verhaal?! Daar had ik zelf namelijk allemaal al rekening mee gehouden... Het enige waar ik nog op kan hopen is dat hij enig plichtsbesef krijgt en het mij netjes terugbetaald... :?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door gravedigger »

Helemaal correct wat je zegt Het hangt er dus helemaal van af hoe de relatie nu tussen jillie is. Zijn jullie met ruzie uit elkaar gegaan, dan kan je het wel vergeten denk ik. In het andere geval zou ik er iets meer druk bij hem achter zerren. Stel desnoods een betalingsregeling voor.

Angela83
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2008 20:02

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door Angela83 »

We waren op een goede manier uit elkaar gegaan maar onze 'vriendschap' ontaardde al snel in onenigheid. Ik heb hem zo'n twee maanden lang elke dag gebeld en zo'n drie sms-jes per week gestuurd... zonder enkele reactie. Nu heb ik gisteren een aangetekende brief verstuurd met het schriftelijke verzoek om het verschuldigde bedrag terug te betalen..
Dus afwachten maar weer... Maar ik zie het somber in, want hij en zijn familie hebben destijds een zaak gehad, die ten gronde is gegaan, en daar lopen de schuldeisers ook nog steeds achteraan... Er zijn blijkbaar altijd mensen die echt overal mee weg komen!

siggy
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2008 10:37

Re: Geld tegoed van ex-vriend

Ongelezen bericht door siggy »

Hallo Angela. Ik heb ooit aan een exvriendje geld uitgeleend, daarna gingen we uit elkaar. Ik kreeg mijn geld niet terug. Had geen bewijs daarvan. Maar ben naar een advokaat gegaan die mij geloofde en zei : we spannen een zaak aan en zien wel waar het schip strand. Hij heeft op de eerste brieven van mijn advokaat niet geantwoord en toen de rechtzaak nakende was zei hij in een keer : "dat klopt ik heb dat geleend maar ik heb het al terugbetaald " wat niet waar was. Maar nu komt het mooie :op dat moment draaide de bewijslast om, en moest hij bewijzen dat hij het terug had betaald. En dat kon hijniet. Dus de zaak werd aan mij toegewezen. Daarna heb ik een incasso bureau ingeschakeld. Uiteindelijk heb ik alles met rente teruggekregen.

Gesloten