LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ikzietnietzitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2010 20:00

Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door ikzietnietzitten »

De vorige bewoner is vertrokken zonder vaste woon of verblijfplaats.
Ik heb op brieven die ik kreeg, schriftelijk (mail) gereageert dat deze persoon hier niet woont.

Helaas sta ikzelf ook niet ingeschreven en ik ben bang dat wanneer ik op me werk zit, en ik kom thuis, al mijn spullen weg zijn.
Zit er best mee in mijn maag want de 1 zegt dit en de ander weer dat, dus vandaar mijn vraagje hier op het forum

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door Berenice »

Als ik deze aan je vorige post koppel, ben je wel mede verantwoordelijk voor de schulden of zijn het schulden van vorige bewoners die geen enkele binding met jou hebben en weigert het incassobureau het adres aan te passen???

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

dat laatste zou ik me niet zo druk om maken, dan komt er toch eerst een uitspraak van een rechter etc. Maar waarom sta je zelf niet ingeschreven eigenlijk? Die andere persoon dus kennelijk nog wel?

ikzietnietzitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2010 20:00

Re: Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door ikzietnietzitten »

@pindakaaspotje
ik wil me heel graag inschrijven maar de verhuurder werkt niet echt mee. Is laks met dit soort dingen.
Heel vervelend allemaal, maar het ging mij er alleen maar om dat ik straks niet al me spullen kwijt ben.
Ik heb de dw al zoveel keren gebeld en ook per mail heel duidelijk gemaakt dat die persoon allang vertrokken is.
Maar blijkbaar zijn ze oost indisch doof of zo...

ikzietnietzitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2010 20:00

Re: Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door ikzietnietzitten »

@Berenice ik heb totaal geen binding met de vorige bewoner. Die DW wil gewoon plukken, maar niet over mijn rug.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Hallo,

Ik heb problemen met een deurwaarder, nu kan ik mij niet inschrijven op het adres waar ik nu verblijf. Dus ik sta niet bij het GBA ingeschreven.

Mag een deurwaarder dan zomaar je woning binnenkomen. Hij heeft al beslag gelegd op mijn bankrek.nr. dit heeft weinig tot geen resultaat geleid. Deze DW heeft eerst een bedrijf op mijn adres afgestuurd Nobel genaamd. Op het forum van radar staan al geen goede berichten over dit bedrijf. Maar volgens het juridisch loket mogen zij niets doen omdat zij niet gemachtigd zijn actie te ondernemen. en ook omdat ik niet sta ingeschreven en hopen ze meer gegevens op te halen dmv buurtonderzoek, stalken etc.

Ik lig overhoop omdat ik door andere in de problemen ben gekomen, die zijn met de noorderzon vertrokken en ik zit met de schulden, ik weiger die in mijn eentje op te hoesten.

Daarom hoop ik dat iemand antwoord kan geven op mijn bovengenoemde vraag.
Alvast bedankt.
Monique
Dan vind ik het ook niet zo vreemd dat de verhuurder je niet wilt inschrijven. En uit je andere posts begrijp ik dus dat je er wel iets mee te maken hebt.
Mocht dit niet zo zijn, zo je dan iets preciezer kunnen zijn hoe het nu allemaal zit?
Waardoor zijn er schulden gekomen, wie hebben deze gemaakt, wat was je relatie met betrekking tot deze personen, etc...

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

ikzietnietzitten schreef:Helaas sta ikzelf ook niet ingeschreven en ik ben bang dat wanneer ik op me werk zit, en ik kom thuis, al mijn spullen weg zijn.
Dan plak je op of onder ieder voorwerp een stickertje met:
onvervreembaar eigendom van ikzietnietzitten.
(Eventueel met volgnummer en maak daarvan een genummerde inventarislijst.)
Dan is de deurwaarder vast gewaarschuwd dat ie aan iemand anders z'n spullen komt.
Fotografeer de goederen desnoods ook nog en noteer serienummers van apparaten.
Uiteraard de foto's en inventarislijst wel buiten bereik van de deurwaarder houden. :lol:

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Als iemand nergens ingeschreven staat of alleen een postadres heeft kan de deurwaarder geen beslag leggen op goederen. De schuldenaar moet ingeschreven staan bij Gemeente op zijn verblijfadres.

Als die persoon wel over inkomen beschikt, wat via het UWV achterhaald kan worden, dan kan de deurwaarder beslag leggen op je inkomen en wordt er geen beslagvrije voet gehanteerd, dus alles gaat naar de deurwaarder.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Het is goed om te weten dat uit ander postings van TS duidelijk wordt dat er inmiddels een gerechtelijk vonnis is geweest, en klaarblijkelijk in het nadeel van TS, wat er is loonbeslag bij hem gelegd.

Dus juridisch is het heel simpel . Als TS niet betaald wordt hij helemaal kaal geplukt.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Als iemand niet staat ingeschreven bij het GBA

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

seagoing racer2 schreef:Het is goed om te weten dat uit ander postings van TS duidelijk wordt dat er inmiddels een gerechtelijk vonnis is geweest, en klaarblijkelijk in het nadeel van TS, wat er is loonbeslag bij hem gelegd.

Dus juridisch is het heel simpel . Als TS niet betaald wordt hij helemaal kaal geplukt.
ik had al een vermoeden dat er iets belangrijks verzwegen werd.. Er is dus wel degelijk een connectie en heeft de rechter al uitspraak gedaan.

Gesloten