LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] poging tot oplichting door cannock chase

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: poging tot oplichting door cannock chase

Ongelezen bericht door frenkievee »

peteralies schreef:Op 20-10-2010 heb ik van de gemeente schouwen duivelland het verzoek gekregen om de parkeerkaart op te sturen. Dit heb ik gewijgerd op grond van het feit dat ik cc voor geen cent vertrouw en dat de bewijslast dat ik niet heb betaald bij cc ligt en niet bij mij dat ik wel betaald heb.
Het lijkt mij een kleine moeite om even een kopietje van het betalingsbewijs naar de gemeente te sturen om aan te tonen dat je wel betaald hebt.
Niet het origineel opsturen, dat is inderdaad niet verstandig!
peteralies schreef:Bovendien betwijfel ik dat mijn bezwaar nog in behandeling wordt genomen omdat de termijn om in bewaar te gaan al ruim 3 weken is verlopen als ik de eerste brief binnen krijg van CC. Ik heb de gemeente verzocht om de foto van mijn dashbord zonder parkeerbon en een kopie van de parkeerbon die ik nooit heb ontvangen op te sturen.
Welke datum staat er op de brief zelf? Ligt die na de periode van die zes weken waarin je bezwaar had kunnen maken, dan kun je gewoon heel simpel aantonen dat je dus nooit in de gelegenheid bent geweest om binnen die periode bezwaar te maken, simpelweg omdat niet bekend was dat men vond dat je fout was.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: poging tot oplichting door cannock chase

Ongelezen bericht door Pavlova »

peteralies schreef:Op 20-10-2010 heb ik van de gemeente schouwen duivelland het verzoek gekregen om de parkeerkaart op te sturen. Dit heb ik gewijgerd op grond van het feit dat ik cc voor geen cent vertrouw en dat de bewijslast dat ik niet heb betaald bij cc ligt en niet bij mij dat ik wel betaald heb
Ten eerste: als u stelt dat u wel heeft betaald ligt de bewijslast bij u en dus niet bij CC. Het gezegde wie eist bewijst gaat in dit geval nooit op.

Tevens geeft u aan dat u CC niet vertrouwt. Begrijpelijk als u zich opgelicht voelt, maar CC is naar mijn mening wel bonafide en voert dit soort werkzaamheden voor meerdere overheidsinstellingen uit. Neemt niet weg dat ook bij CC fouten gemaakt kunnen worden. (overigens ben ik niet werkzaam voor CC, zit wel in de 'deurwaarderswereld')

peteralies
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2010 10:09

Re: poging tot oplichting door cannock chase

Ongelezen bericht door peteralies »

frenkievee

Met het bonnetje in mijn hand heb ik nog geen bewijs dat ik voor mijn auto betaald heb. Er staat geen kenteken of naam op, ik kan het dus van de straat opgeraapt hebben of van iemand anders gekregen hebben. Verder staat op de automaat niet dat ik verplicht ben om het bonnetje minimaal 10 weken en nog wel meer moet bewaren en zelf heb ik helaas ook geen foto van mijn dashbord gemaakt. Het is dus inderdaad een kleine moeite om dit op te sturen maar bewijst helemaal niets. Van cc heb ik ook geen bonnetje gehad, dat ze me dat eerst maar eens laten zien met een foto. Ik wil ook niet dat dit hierdoor zomaar afgedaan wordt, ik wil bereiken dat de dingen die hier fout zijn gegaan veranderd worden.

De brief zelf is van 15-9-2010 en de bekeuring is van 11-7-2010

Pavlova

Het probleem is dat ik helemaal niets kan bewijzen zelfs niet met bonnetje, zie hierboven. Gaat U alle parkeerbonnetjes maanden lang bewaren en maakt U altijd foto's als U ergens uw auto parkeert? Misschien wel als U ten onrechte een parkeerbon onder Uw auto wisser vind dat U hier aan denkt. Ik had geen bon en kreeg pas na 10 weken bericht dat ik moest betalen. Binnen 6 weken bezwaar maken is dan al gepasseerd en meteen met invorderingsmaatregelen dreigen en verhoging van het bedrag is misschien wel effectief maar deze hele procedure is in mijn ogen crimineel want ik kan in feite helemaal niets en wordt hiermee gedwongen om te betalen. Ook mijn getuige zal eerder niet geloofd worden als hij de waarheid spreekt, want het was toen mijn vriend. Hij kan me ook een hak willen zetten door te zeggen dat hij niet mee betaald heeft bij de automaat en dan liegt hij, maar zal waarschijnlijk wel gelooft worden en ben ik dus altijd de klos omdat een rechter vermoedelijk er al vanuit gaat dat ik hier onderuit wil komen. DIT IS DUS ABSOLUUT NIET ZO. Ik ben dan ook bang dat ik dit altijd zal gaan verliezen.

peteralies
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2010 10:09

Re: poging tot oplichting door cannock chase

Ongelezen bericht door peteralies »

Hallo mensen,

Ik wil nog even melden hoe deze zaak is afgelopen. (beetje laat maar toch)
Toen de gang naar de rechtbank in gang was gezet en de stukken al bij de rechtbank waren aangekomen kreeg ik van de gemeent schouwen duivelland het volgende bericht.
Na het bestuderen van de stukken heeft de gemeente nog eens navraag gedaan bij de controleurs en toen bleek dat er wel een kaartje op het dashbord had gelegen maar ondersteboven. Ik had dus toch aannemelijk gemaakt dat ik betaald had en met nog de nodige bla bla draaien ze zich er zo onder uit en als ik het beroep in trek krijg ik mijn geld terug behalve de kosten van het aangetekend versturen.
Dit heb ik gedaan en ik heb ook mijn geld terug ontvangen.
Waardeloos dat cannock shase niet even een briefje heeft achtergelaten op de auto om mijn kaartje te bewaren en ook geen sorry voor de fout in de vorm van een kleine vergoeding of zo.
Uiteindelijk is de les dus"geef niet te snel op als je in je gelijk staat"

Als ik niet had doorgezet was ik toch min of meer opgelicht want ze hadden kunnen vemoeden dat het parkeerkaartje van die dag was en hebben me niet gewaarschuwd. Of....????

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: poging tot oplichting door cannock chase

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Als het kaartje andersom op uw dashboard heeft gelegen dan stond u dus niet in uw gelijk en heeft u geluk gehad.

leonouska/
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2011 14:33

Re: poging tot oplichting door cannock chase

Ongelezen bericht door leonouska/ »

C.Bregman,van cannock chase stuurt mij een aanslag van 52 euro omdat ik niet kan bewijzen dat ik een pakeerbon. uit 2009 heb betaald.Dit heeft te maken met de ovegang fotis naar ABN-AMRO...Gegevens zijn niet meer opvraagbaar

peteralies
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2010 10:09

Re: poging tot oplichting door cannock chase

Ongelezen bericht door peteralies »

Leonouska,

Als je die nu pas krijgt lijkt me dat heel erg laat en lijkt mij dat de procedure anders was gelopen als je inderdaad niet had betaald.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: poging tot oplichting door cannock chase

Ongelezen bericht door Jolijn »

jlthkoch schreef:Als het kaartje andersom op uw dashboard heeft gelegen dan stond u dus niet in uw gelijk en heeft u geluk gehad.
Alsof de controleurs dat nog weten.....
Klinkt mij meer in de oren als 'weten dat je iets niet hard kunt maken en je verlies nemen voor de rechter het je geeft.

peteralies
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2010 10:09

Re: poging tot oplichting door cannock chase

Ongelezen bericht door peteralies »

Jolijn,

Dat is wat ik ook denk, maar daarvoor moet je wel door tot bij de rechter en daar haken veel mensen af. Dus toch een vorm van.....!

Gesloten