LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Mopijo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2012 12:24

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Mopijo »

Ook ik word met enige regelmaat gebeld met het nummer 001425905307. een engelse dame of heer, de laatste heette Bob Watson... yeh right en ik ben Sherlock Holmes... beweert een heel belangrijke mededeling te hebben van Windows. Gewoon ophangen of als ik nu het nummer zie helemaal niet meer opnemen. Zij komen wel in mijn comfortzone!!! Heel goed dat er aandacht aan besteed is door Radar!!! daardoor extra allert nu.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik moest "eventvwr" intikken.
Zo gevaarlijk is dat niet, start alleen de Event Viewer op :wink:

Charlotte2110
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2012 20:12

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Charlotte2110 »

Ook ik wordt steeds gebeld door nummer 001425905307. Na een Google actie kom ik in Washington terecht. Echter, haal de nullen weg: 1425905307 en dit blijkt het ISBN nummer te zijn van de volgende boektitel : Terrorism: A Global Scourge. Heel apart moet ik zeggen :shock:

berkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2012 16:47

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door berkel »

Ik lees alleen maar berichten,dat iedereen zo slim is geweest om niet te reageren op de beller,
maar ik werd gisteren gebeld en ben zo dom geweest om te gaan naar win-R en daarna ingetikt eventvwr.
Vervolgens kwam ik in allerlei logboeken. Maar daarna de telefoon verbroken. Kan dit kwaad en wat moet ik hieraan doen?

Tibbie87
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2012 00:49

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Tibbie87 »

Nou, ik ben wel zo stom geweest! nu ik dit allemaal lees voel ik me helemaal stom omdat we ook nog niet eens zo weinig betaald hebben.

Zijn er nog meer mensen die wel meegegaan zijn met deze mensen en zoja, wat hebben jullie gedaan? heb je aangifte gedaan oid?

Ik ga morgen gelijk de bank bellen kijken of ik nog iets terug kan krijgen!

Muddy
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2012 22:21

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Muddy »

Update # 2 - ontraceerbaar dreigen

Sinds dat het bellen weer begonnen is, wordt de toon aan de andere kant wat grimmiger. Ik heb na 'tig keer naast de haak leggen maar weer eens gevraagd wat ze nou eigenlijk verwachten? Dat het na twee jaar diverse keren per week bellen toch inmiddels wel duidelijk moest zijn dat ik niet geïnteresseerd ben.

Het antwoord was simpel: "we blijven u terugbellen tot u betaalt". Op mijn vraag waarom en waarvoor volgde geen antwoord. De andere kant hing op.

Daarna via Telfort geprobeerd te achterhalen welk nummer mij belde: kan niet. Tegenwoordig houdt de provider niet meer bij wie naar een klant belt, dat schijnt wettelijk niet meer te mogen. Wel houden ze natuurlijk bij naar wie de klant belt, maar daar heb ik niks aan. De enige mogelijkheid die mij rest is nu een ander nummer te nemen.

Jammer, dit nummer is al drie generaties gekoppeld aan ons adres.

Waarschijnlijk is dit nummer via vrienden die naïef hun adresboek hebben laten scannen door een programma of een website op een bellijst gekomen, die door vuige types voor goed geld verhandeld wordt. Tegen deze lek kan je niets beginnen (of je moet je vrienden en kennissen je telefoonnummer nooit meer geven, maar ja...). Voor de toekomst stel ik me er nu maar op in regelmatig een nieuw nummer te moeten aanvragen.
Laatst gewijzigd door Muddy op 15 jan 2013 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

inja59
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2012 13:26

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door inja59 »

Gisteren en eergisteren meerdere malen gebeld door 001425905307
Eerste keren niet opgenomen omdat wij niemand kennen met dit nummer.
Toch maar eens gegoogled en kwamen uit bij TROS RADAR (bij wie anders!).
En ja hoor, spooky telefoontje.
Gisteren belden ze dus weer. Inderdaad mannenstem met Pakistaans accent.
Ik heb alleen maar in het Nederlands gevraagd of ze ook Nederlands spreken.
Toen bleef het stil en heb ik na twee minuten de verbinding verbroken.

Nu een vraag aan RADAR: Waarom is deze kwestie door jullie niet gemonitord nu het al meer dan een jaar speelt? Een interview in jullie uitzending met Minister Opstelten, die nu oppert om te mogen hacken in ieders computer, lijkt me dezer dagen toch erg actueel. Waarom hackt Opstelten niet zelf in de computer van die oplichters?
Andere zaken monitoren jullie wel (zie DSB, woekerpolissen, KPN, UPC, Ziggo) met tresultaat.
Het gevaar van deze oplichters lijkt me veel zwaarder omdat letterlijk iedereen met een telefoon en een computer hiervan de dupe kan worden.

Antoinette, wakker worden en actie ondernemen.

Alvast bedankt.
Inja

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door newmikey »

vogels schreef: Alleen de complete nitwits.
Of alleen diegenen die Windows draaien natuurlijk, of is dat eigenlijk hetzelfde?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door newmikey »

vogels schreef:
newmikey schreef:
vogels schreef:Alleen de complete nitwits.
Of alleen diegenen die Windows draaien natuurlijk, of is dat eigenlijk hetzelfde?
Nee, da's NIET hetzelfde. Een bal is rond, maar niet alles wat rond is, is een bal, weet je wel?
Ja...daar heb je gelijk in. Maar inderdaad, het intikken van commando's omdat een wildvreemde dat tegen je zegt over de telefoon is een kwestie van eigen schuld en niet nadenken. Stel je voor dat iemand belt en zegt dat je je vingers in het stopcontact moet steken, zouden ze dat dan ook doen?

Is géén Radar uitzending voor nodig, dunkt me.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door bprosman »

Inderdaad mannenstem met Pakistaans accent.
Knap, ik kom al jaren in India maar kan nog steeds het verschil niet horen tussen een van de honderden Indiaase accenten of een Pakistaans accent :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door ciske »

Ik snap sowieso niet, dat mensen daar intrappen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:Ik snap sowieso niet, dat mensen daar intrappen.
Had het niet beter kunnen verworden.
Elk bericht over dit is een te veel. :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:
ciske schreef:Ik snap sowieso niet, dat mensen daar intrappen.
Had het niet beter kunnen verworden.
Elk bericht over dit is een te veel. :D
:lol:

luukkuul
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2012 14:47

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door luukkuul »

Hoi,

Ik had deze meneer zojuist aan de lijn.
In plaats van eventvwr in te tikken in de commandbox deed ik dat ik Google en kwam ik bij jullie uit.

Thx!! Ik heb de pakistani vertelt dat ze op Radar.nl staan!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door bprosman »

Thx!! Ik heb de pakistani vertelt dat ze op Radar.nl staan!
en heb je ze ook gezegd "Foei, nooit meer doen ? !!!" :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Thx!! Ik heb de pakistani vertelt dat ze op Radar.nl staan!
en heb je ze ook gezegd "Foei, nooit meer doen ? !!!" :wink:
:lol: :lol:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door renegade66 »

je kan het beter anders doen.

als ze je bellen vragen of ze je thuis kunnen helpen omdat je er geen bal verstand van hebt en er niets van begrijpt.

als er dan 1 bij je thuis komt bel je of laat je de politie bellen en houd diegene bezig of vast.

dan overleveren aan de petten en klaar is klara.

tenminste zo zou ik het doen, want ze zijn zo dom (slim) dat ze er misschien wel in trappen.

wil3
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2012 12:27

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door wil3 »

Hallo ik ben van daag 29-10-2012 ook gebeld, door deze nummer. gelukkig was mijn accu van de telefoon leeg.
scheelt weer problemen, en ik heb gelijk een lijstje van telefoonnummers er bij.

001610129 en 001425905307.
beiden dus rommel, van die etters.

keni32
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2012 09:45

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door keni32 »

Ik word al meerdere maanden gebeld door deze mensen. soms als anoniem nummer en soms vergeten ze dat ook en dan inderdaad met dat telefoonnummer. ik wordt er niet goed van. hang altijd op of zeg dat ze op moeten rotten bij te bellen ik ga echt niet in op hun verhalen en vragen daar trap ik echt niet in. maar hoe kan ik zorgen dat ze stoppen mij lastig te vallen? net belden ze al ze hebbe ook wel eens snachts gebeld om 1 uur. gisteren belden ze ook wordt er niet goed van van dat gestalk. Iemand tips hoe ik eraf kan komen?

Muddy
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2012 22:21

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Muddy »

Update # 3 - adresgegevens vissen
Vandaag weer gebeld en nu met een nieuw verhaal: ik zou in juli jl. 225 euro betaald hebben aan Microsoft Service Systems en ze wilden me nu niets verkopen, alleen maar checken of de service goed verleend is. Daarbij moest per se een schadelijk bestand van mijn computer verwijderd worden. Ze zouden me blijven bellen tot dit goed geregeld was, dus of ik maar achter mijn computer wilde plaatsnemen. Daarbij vertelden ze precies waar ik zou wonen en wie ik was. Het adres wat ze opnoemden is het adres dat via look up van IP-adressen weergegeven wordt door mijn provider. Niet in de buurt van mijn adres.
Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat er een fout in het spel is, dat ik niets betaald heb en dat het adres niet klopt. Uiteindelijk heb ik aangegeven dat ik sinds een jaar geen Win-computer meer heb. Toen viel het kwartje en werd de verbinding abrupt verbroken.
' Ben benieuwd of het bellen nu na twee jaar gaat stoppen.
Laatst gewijzigd door Muddy op 15 jan 2013 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten