LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Allyson
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2011 18:16

Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Ongelezen bericht door Allyson »

Ik kocht begin dit jaar een Sony Tablet. Ik had er ook een verzekering op afgesloten, want je weet maar nooit met mijn handigheid. Hij was net een maand oud, toen niet ik maar mijn vader hem liet vallen. Het gevolg: vele barsten in het scherm. Gelukkig is dat het enige wat eraan mankeert, zijn er verder geen dode pixels en doet hij het normaal. Afijn, dan denk je hem wel ergens te kunnen laten repareren.

Vergeet het maar. We hebben hem bij meerdere reparatiewinkels aangeboden (verzekering zegt: laat maar maken en stuur bonnetje op) in Gelderland en Brabant, maar iedere keer komt hij ongerepareerd terug. De glasschermen zijn NIET LEVERBAAR!

Volgens verschillende reparatiewinkels ligt het aan Sony dat die schermen er niet zijn. Ze zullen ongetwijfeld gelijk hebben, maar dat is toch vreemd! Ik ben toch niet de eerste (of de laatste) die zoiets overkomt? Nou ga je me toch niet wijsmaken dat zo'n dure tablet van een merk als Sony gewoon al volledig afgeschreven moet worden op een gebarst scherm, terwijl het systeem nog werkt?!

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Ongelezen bericht door Mousy »

Kan je dan geen andere tablet krijgen? Je betaald toch niet voor niets voor de verzekering?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Ongelezen bericht door berndv »

Dan stuur je de rekening van een nieuwe tablet op?

Welke bedrijven voor reparatie heb je benaderd? Ook de grote garantie reperateurs? Iets als dynafix of solid vision? Zij repareren normaal ook de telefoons van sony.

Allyson
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2011 18:16

Re: Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Ongelezen bericht door Allyson »

Dat zal wel gaan (hoop ik maar, daar ga ik achterkomen als ik contact met de verzekering opneem dat hij niet te maken is) maar ik vind dat een beetje zonde van het materiaal! Moet ik bijna 400 euro gaan claimen voor iets wat te repareren zou moeten kunnen zijn voor...nou ja, misschien 150 euro?

Het gaat mij niet zozeer om de schade die ik hiermee heb geleden als wel de hele grote verbazing dat Sony zo simpel is dat ze geen losse schermen voor de tablets (kunnen/willen) leveren. Denken ze soms dat iedereen die dit overkomt vervolgens nog een keer hetzelfde product van hun gaat afnemen?!

Allyson
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2011 18:16

Re: Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Ongelezen bericht door Allyson »

Dynafix is mij sterk afgeraden. Solid Vision is mij niet direct bekend, daar kan ik nog wel contact mee opnemen. Bedankt voor de tip. Ik ben bij een hé-le-boel grote én kleine reparatiewinkels geweest die adverteerden dat ze tablet reparaties uitvoerden.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Ongelezen bericht door Mousy »

Op dit forum lees je veel problemen met dynafix, tot zelfs het kwijtraken van je mobiel

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Ongelezen bericht door Dirkie »

U heeft een verzekering voor Uw tablet afgesloten. Vervolgens gaat deze kapot en U hebt nu al van meerdere reparatie winkels te horen gekregen dat reparatie niet mogelijk is vanwege het niet leverbaar zijn van de onderdelen.
Conclusie is dan ook, dat reparatie niet mogelijk is. De enige oplossing is dan ook om een nieuwe te kopen en dit bij de verzekering te claimen.
Moet ik bijna 400 euro gaan claimen voor iets wat te repareren zou moeten kunnen zijn voor...nou ja, misschien 150 euro?
Simpel gezegd : JA. Reparatie is niet mogelijk (om wat voor reden dan ook).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat zegt Sony zelf ?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Sony Tablet: Scherm kapot? Jammer dan!

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dirkie schreef:U heeft een verzekering voor Uw tablet afgesloten. Vervolgens gaat deze kapot en U hebt nu al van meerdere reparatie winkels te horen gekregen dat reparatie niet mogelijk is vanwege het niet leverbaar zijn van de onderdelen.
Conclusie is dan ook, dat reparatie niet mogelijk is. De enige oplossing is dan ook om een nieuwe te kopen en dit bij de verzekering te claimen.
Moet ik bijna 400 euro gaan claimen voor iets wat te repareren zou moeten kunnen zijn voor...nou ja, misschien 150 euro?
Simpel gezegd : JA. Reparatie is niet mogelijk (om wat voor reden dan ook).
Onzin. Merken werken nou eenmaal vaak samen met vaste reparatiepartners. Onderdelen worden dan ook vaak alleen maar aan die partners geleverd. Dat Piet reparatieservice op de hoek de glasplaat niet kan krijgen zegt dus niks over het al of niet kunnen repareren van de tablet. Het lijkt me toch niet zo moeilijk om via Sony uit te vogelen wie de officiele reparatiepartner is? Misschien via Sony zelf insturen?

Gesloten