LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
corijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2012 00:45

Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door corijn »

HP heeft een zogenaamde geld-terug-actie, onder andere bij aanschaf van een nieuwe printer. Ik kocht een HP Photosmart bij de BCC en daarbij werd geadverteerd met een 50 euro cashback van HP. Hiertoe moest ik een hele hoop gegevens van mijzelf doorgeven, een scan van de aankoopbon en het serienummer. Een week later krijg ik een mail van HP dat het serienummer niet bestaat bij hen en de order wordt geannuleerd als ik niet snel een foto opstuur van het serienummer. Ik heb gebeld met HP en de foto opgestuurd, waarna ik een mail kreeg dat de aanvraag was goedgekeurd.
Weer een week later krijg ik van HP een mail dat ik de foto niet zou hebben opgestuurd en dat daardoor de cashback-aanvraag geannuleerd wordt. Ik weer boos aan de telefoon gehangen, de telefoniste staat me te woord, moet even overleggen, komt terug en begint ineens in het Engels te praten. Als ze doorheeft dat ik goed Engels spreek (en ook goed boos kan worden in het Engels) krijg ik toch weer een Nederlandse stem aan de telefoon. Alles zal recht gezet worden en ik ontvang weer een mail met dat de aanvraag is goedgekeurd. Ze hebben blijkbaar een probleem met het vinden van het serienummer in hun database (zeggen ze) en maken het mijn probleem. Ik heb het geld tot op heden nog niet overgemaakt gekregen.
Heeft iemand ook deze ervaringen met deze actie? Ik heb trouwens een regeling getroffen met de verkoper (BCC) die aanbood dat ik de printer mocht komen terugbrengen als ik mijn geld niet van HP zou ontvangen, maar ook deze man was daar zeer verontwaardigd over.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door crazyme »

Het zou een leuk item zijn voor het programma : of al die cashback bedragen ook daadwerkelijk worden terugbetaald.

Immers : waarom niet direct regelen ?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door 53o »

Verkoop zelf ook een hoop HP printers met deze cashback actie en heb nog geen klachten gehoord, dus hoop dat je updates hier kan blijven posten.

Verder ook erg coulante oplossing van BCC.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door 53o »

maar ook deze man was daar zeer verontwaardigd over.
Zou het zelf ook zijn. HP heeft vaak cashback acties, met regeltjes. Zoals bij deze actie "binnen 30 dagen na aankoop aanmelden". Veel kopers zijn waarschijnlijk te laat. Maar binnen de regeltjes moeilijk doen? Vind ik ook raar.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bij mij is alles goed verlopen. Geld netjes terug gehad.

corijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2012 00:45

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door corijn »

Zou het zelf ook zijn. HP heeft vaak cashback acties, met regeltjes. Zoals bij deze actie "binnen 30 dagen na aankoop aanmelden". Veel kopers zijn waarschijnlijk te laat.
Ik heb de aankoop aangemeld bij HP de dag na de aankoop. Na opsturen van de foto was de aanvraag aanvankelijk ook goedgekeurd. En vervolgens na een week weer afgekeurd. Als ik -wat heel logisch is in deze periode- op vakantie was gegaan, had HP de opdracht geannuleerd en had ik kunnen fluiten naar mijn geld.
Verder ook erg coulante oplossing van BCC.
Ja, vind ik ook. Petje af (nee, ik ben geen BCC-medewerker ;-) )

Wordt vervolgd...

drevil360nl
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2010 14:24
Locatie: Heerlen

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door drevil360nl »

Met mijn nieuwe HP had ik het geld na ongeveer 10 dagen op mijn rekening zonder problemen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef:

Immers : waarom niet direct regelen ?
De reden voor cashback acties is dat dit geen nadelige gevolgen heeft voor de winkelier/winkelketens. Zij verkopen een product voor de gewone prijs met de gewone marge. De kosten zijn voor de aanbieding zijn volledig voor de fabrikant, i.t.t. kortingen die direct door de winkeliers worden doorberekent.

Bovendien: Als de winkelier de korting direct doorberekent en zodra de acties is afgelopen de prijzen weer naar de normale prijzen verhoogd krijgt hij/zij klagende klanten over zich heen.

corijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2012 00:45

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door corijn »

Het geld is gestort, bedankt HP! Ik heb er wel eerst een paar keer flink boos voor moeten worden. Voor mij in elk geval in de toekomst geen cashback-acties meer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door sjohie »

crazyme schreef:Het zou een leuk item zijn voor het programma : of al die cashback bedragen ook daadwerkelijk worden terugbetaald.

Immers : waarom niet direct regelen ?
Voor wat het waard is, de cashback actie van Sony afgelopen november, voor mijn Cybershot DSC-HX7V camera ging precies zoals beloofd, en die had ik nog online gekocht ook. Het hóeft dus zeker niet fout te gaan.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik heb ook net een printer aangeschaft en idd de bon gescaned en al mijn gegevens tot op de kleur van mijn onderbroek ingevuld.

Als het goed is, wordt het binnen 45 dagen overgemaakt. Afwachten dus...

Geachte HP-klant,

Uw opdracht werd vrijgegeven voor verdere bewerking.

De betaling wordt binnen 45 dagen overgemaakt naar de rekening die u bij de registratie heeft opgegeven.

Als u nog vragen heeft, staan wij u graag ter beschikking.

MarijkeDomis
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2013 12:33

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door MarijkeDomis »

Ik heb nu ook een HP Photosmart printer gekocht met de zelfde actie van geld terug bij aankoop.
Je moet dan naar de website www.hp.nl/geld terug een online aanvraag formulier invullen.
Dat is nergens op die site te vinden. Wat je ook aanklikt zijn allemaal promotieverhalen voor HP en diensten van HP, maar het online aanvraagformulier komt niet te voorschijn.
Doe ik iets niet goed of is het weer zo'n publiciteitsstunt van HP. Ik vraag dit omdat alle elektronicazaken deze actie van HP onder de aandacht brengen.

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door the_hurricane »


AnthonieAK
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2013 03:09

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door AnthonieAK »

Net de geld terug actie van HP Photosmart6520 ingevuld een 40 euro retour actie. Je moet je pagina uploaden wat ik eerder heb gedaan. Maar staat nergens in veld hoe je het formulier moet uploaden, als je naar de volgende pagina gaat en je gaat akkoord met hun voorwaarden kom je op hun volgende pagina, zonder upload geen geld terug. Daarvoor moest je wel het faktuurnummer, het bedrag, het bedrijf, de plaats waar je printer heb gekocht eventueel je btw nummer, je bank nummer voor noteren of ze al niet genoeg informatie hebben gehad wil formulier dan printen moet je 5 minuten wachten en dan blijft printen want je denkt hij reageert niet dus laat ik nog eens drukken. Ook krijg steeds die vervelende hp cartridge bij bestel actie in beeld, die dan niet kan wegklikken zonder je printer uit te doen. Daarvoor had envy HP400 dat geld wel snel terug krijgen maar gedoe met internet is gewoon waardeloos. Alhoewel hp Envy wel goed printer, deed de scanner het maar paar keer voor de geest gaf.

Hoe goedkoper de HP printer en hoe meer geld je terug je krijgt des te waardelozer het product.
het maakt ook een hele hoop herrie.

AK

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

corijn schreef:Het geld is gestort, bedankt HP! Ik heb er wel eerst een paar keer flink boos voor moeten worden. Voor mij in elk geval in de toekomst geen cashback-acties meer.



Precies en inderdaad !! Ik heb er ook mn buik vol van die vele cash back deals welke regelmatig tot discussies leiden.
Zijn het niet dure scheermesjes, danwel tandpast danwel noem maar op......veelal gaat het goed maar veelal gaat ook fout.

Doet me denken aan die vroegere deals dat je na zoveel jaar je aankoopbedrag terug kreeg, wat een geze*k is daarmee geweest zeg, maar sois dat verder terzijde.

Waarom gewoon niet de cashback als korting geven en de verkoper handelt af met de fabrikant. Val je de klant er niet lastig mee en deze heeft direct de korting ipv allerlei bonnetjes, kopieeen etc etc ect aan te leveren.

Tess_t

Re: Kinderachtig gedrag HP geld-terug-actie

Ongelezen bericht door Tess_t »

Eens! Heb hetzelfde met Canon cashback actie op een printer!

Gesloten