LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternate

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jan6255
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2007 22:46

Alternate

Ongelezen bericht door jan6255 »

Beste lezers,
Op 21/06/2014 heb ik bij de firma Alternate in Ridderkerk een nieuwe Asus Laptop aangeschaft voor een bedrag van 1299 €
Direct bij thuiskomst bemerkte ik dat de laptop niet deugdelijk verpakt was, naar mijn idee was de doos open geweest.
Vanaf dag een vertoonde de laptop vreemde kuren, tijdens het opstarten viel hij soms uit.
Na 12 weken gebruik deed de laptop ineens niets meer....zo dood als de bekende pier!
De laptop heb ik ter reparatie aangeboden bij Alternate, daar werd mij direct al verteld dat dit maximaal 8 weken kan gaan duren!
Ik vindt dat volkomen onacceptabel! een reparatietijd van 8 weken voor een laptop van net 3 maanden oud.
Feitelijk vindt ik dat het hier gaat om een ondeugdelijk product, het liefst wil ik dan ook een nieuwe of gewoon mijn geld terug.
Wel is mij ondertussen duidelijk geworden dat Alternate geen beste naam heeft, het regent klachten op diverse forums (jammer dat ik dat voor de aankoop niet heb bekeken)
Als je bij Alternate iets gaat kopen wordt je keurig en snel geholpen, op het moment echter dat je met een kapot product bij de servicebalie staat kan dat zomaar een uurtje duren!
Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn in deze, de laptop is ondertussen al 3 weken weg en dat kan zomaar nog enkele weken duren.
Als je het enorme aantal klachten op diverse forums bekijkt lijkt mij dit ook wel een onderwerp welke in de wekelijkse tv uitzending behandeld kan worden!
Groet,
Jan

eezacque

Re: Alternate

Ongelezen bericht door eezacque »

jan6255 schreef:Ik vindt dat volkomen onacceptabel! een reparatietijd van 8 weken voor een laptop van net 3 maanden oud.
Feitelijk vindt ik dat het hier gaat om een ondeugdelijk product, het liefst wil ik dan ook een nieuwe of gewoon mijn geld terug.
Alternate moet de kans krijgen het probleem op te lossen, binnen redelijke termijn: 8 weken is veel te lang. Pas als Alternate hier niet in slaagt kun je aanspraak maken op een nieuwe laptop, of geld terug.

Ik zou eerst 'ns een keurig briefje sturen naar Alternate, als je er met Alternate niet uitkomt dan zou je 'ns een van de keurmerken kunnen benaderen waar ze bij aangesloten zijn.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alternate

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op Kassa heeft Zoekster u aangegeven dat u een vrije keuze heeft tussen herstel of vervanging. U kunt Alternate dus schrijven dat u gebruik maakt van uw bevoegdheid om vervanging te eisen. Als het bedrijf dit niet binnen een redelijke termijn uitvoert dan kun u de koop ontbinden; ook als het product tussentijds gerepareerd terug komt.

jan6255
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2007 22:46

Re: Alternate

Ongelezen bericht door jan6255 »

Ik zal morgen contact opnemen met Alternate om dat RMA nummer op te vragen.
Eerlijk gezegd bevalt mij de gehele gang van zaken niet, het feit dat mijn laptop in een niet deugdelijk afgesloten doos aan mij verkocht is vindt ik vreemd! Ik heb zelf het gevoel dat ik een laptop heb gekregen die al eerder is teruggekomen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Alternate

Ongelezen bericht door olaf79 »

jan6255 schreef:Ik zal morgen contact opnemen met Alternate om dat RMA nummer op te vragen.
Eerlijk gezegd bevalt mij de gehele gang van zaken niet, het feit dat mijn laptop in een niet deugdelijk afgesloten doos aan mij verkocht is vindt ik vreemd! Ik heb zelf het gevoel dat ik een laptop heb gekregen die al eerder is teruggekomen.
Dan had je gelijk actie moeten ondernemen en de laptop terug moeten sturen.

jan6255
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2007 22:46

Re: Alternate

Ongelezen bericht door jan6255 »

Ik heb de laptop niet via internet gekocht, ik ben deze gaan ophalen in Ridderkerk!

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alternate

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een opengemaakte doos levert geen non-conformiteit op.
Maar je hebt dus in de winkel aangegeven welke laptop je wilde?
Maar goed, zoals aangegeven kun je vanaf dag één vervanging eisen.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Alternate

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik heb de laptop niet via internet gekocht, ik ben deze gaan ophalen in Ridderkerk!
Dan is het al helemaal vreemd dat u met die doos de deur bent uit gegaan.

jan6255
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2007 22:46

Re: Alternate

Ongelezen bericht door jan6255 »

Update 15/10/2014
Telefonisch contact opgenomen met Asus Nederland, daar werd uitgelegd dat er nogal wat stuk was aan de laptop, moederbord vervangen, de SSD schijf en de harde schijf plus nog wat benodigd kleinmateriaal.
Bij Asus begrijpt men wel dat ik niet zo bijster veel vertrouwen heb in deze laptop, in principe wordt hij wel gerepareerd maar het gaat hier wel om een vrijwel (12 weken oud) nieuwe laptop.
Bij Asus word aangegeven dat ik mij moet aanwenden tot de verkoper, in dit geval de firma Alternate.
Ondertussen heb ik al wel een "keurige" mail gestuurd naar Alternate, als ik afga op alle klachten die ik terugvindt op diverse forums heb ik daar echter niet zo veel vertrouwen in.
Opgeven doe ik echter niet, al moet ik daar langs met de belbus!!
Groet,
Jan

jan6255
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2007 22:46

Re: Alternate

Ongelezen bericht door jan6255 »

Onbekende gebruiker
jan6255
waarschuw redactie

woensdag 15 okt 2014, 18:13

Ik heb onder andere ook al een mail gestuurd naar het zogenaamde "ICT Waarborgfonds"
Veel vertrouwen in deze organisatie heb ik echter niet, lijkt een beetje "vestzak/broekzak constructie" en ik vermoed dan ook dat dit waarborgfonds gefinancierd word door de aangesloten ICT winkels!
Het is vreemd dat een bedrijf als Alternate van het ICT Waarborgfonds jaarlijks diverse prijzen krijgt zoals de "beste thuiswinkel award" en de "publieksprijs beste computerwinkel"
Als je de site van Alternate zelf moet geloven winnen zij zo,n beetje alle "prijzen" die er te halen zijn, deze zijn echter allemaal uitgegeven door datzelfde Waarborgfonds!
Dat zefde "Waarborgfonds" behandeld ook eventuele klachten van consumenten, niet geheel integer naar mijn idee!
Kennelijk hebben ze bij dat Waarborgfonds ook nog niet gezien dat er op dit forum al 10 pagina's vol staan met klachten met betrekking tot de firma Alternate!
Dit is overigens wel een andere discussie, die heb ik al op een ander "podium" gedeponeerd.

stofzuigertje

Re: Alternate

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bedrijven die veel verkopen krijgen meer klachten......

Dus ik vind het nog meevallen.
Verder kun je beter in de winkel een product uitpakken en testen en niet thuis twijfelen of het een demo of retour is en eventueel korting eisen.

Nu zit je vermoedelijk met een geruilde en naar nieuw terug gezette dus niet gelijk zichtbaar gebruikte....

Wel heb ik ervaring dat ze vooral in de winkel vaak aanbiedingen hebben die online retour kwamen en na controle en/of herstel met korting verkocht werden dus hoger risico....
Mijn ervaring is dat ze het totaal niet erg vinden als je in de winkel even gaat testen en ik heb toen ook een niet 100% goed werkende in 2003 geruild omdat hij stoorde en kreeg een duurder model zonder bijbetaling aangeboden, dus ik was 11 jaren terug zeer tevreden.... na miskoop en testen in hun winkel.

Gesloten